Ik lees het nu voor het eerst, ik vind het echt rete interessant.quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ben heel jaloers op de mensen die dat kunnen.Overigens heb ik hier al vaak over gelezen dus het komt me wel bekend voor.
hier liggen nog een stuk of 6 chocoladeletters van sinterklaas. maar ik ben niet zo'n chocolade-fan.quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:25 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Ik zit nu aan de chocolade uit mijn kerst pakket
Hai iwowzquote:Op dinsdag 25 december 2007 04:25 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
[..]
Ik zit nu aan de chocolade uit mijn kerst pakket
Ik ook nietquote:Op dinsdag 25 december 2007 04:28 schreef krioro het volgende:
[..]
hier liggen nog een stuk of 6 chocoladeletters van sinterklaas. maar ik ben niet zo'n chocolade-fan.
Het is echt zo prachtig wat die mensen kunnen. Ook omdat het werken met kleuren blijkbaar een veel effectiever systeem is om dingen te herkennen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:28 schreef Strychnine het volgende:
Ik lees het nu voor het eerst, ik vind het echt rete interessant.
Dat is ook een vraag die bij mij vaak opdook bij het lezen van informatie over dit onderwerp. In hoeverre kunnen deze mensen hun gedachten actief sturen, en in hoeverre snappen zij het proces dat zij doorlopen bij het maken van bijvoorbeeld een berekening. En als zij dat inderdaad niet snappen, hoe kan het brein er dan toch voor zorgen dat men aan het juiste antwoord komt.quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:38 schreef krioro het volgende:
hoewel de laatste reactie ook wel een punt aanstipt.
Het doet me een beetje denken aan het zicht van mieren. Ik heb ooit een plaatje gezien waarop je hondenbeeld, mensenbeeld en mierenbeeld zag. En ik heb geen idee waarom, maar ik associeer de dingen die ik in dat topic lees met dat plaatje dat ik toen zagquote:Op dinsdag 25 december 2007 04:31 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is echt zo prachtig wat die mensen kunnen. Ook omdat het werken met kleuren blijkbaar een veel effectiever systeem is om dingen te herkennen.
alvast welterustenquote:Op dinsdag 25 december 2007 04:40 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Ik rol nog even een sigaret en ga dan slapen. Denk ik...
Insecten kunnen vaak alleen maar UV zien. En dat betekent niet dat insecten alles paars/blauw zien maar ze zien alles gewoon in UV. UV is voor mensen geen kleur omdat wij het niet kunnen zien (we weten dus niet hoe we het moeten interpreteren, de kleur blauw op dat plaatje is gewoon een gok) maar voor insecten is het een doodnormale kleur. Bloemen blijken ook vaak een uitgebreid UV-spectrum te hebben, daarom kunnen insecten ze goed zien en komen ze op de bloem af.quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:46 schreef Strychnine het volgende:
Die keken ook met UV dacht ik, plaatje was een beetje paars/blauw
Ik doe mee! Het is kerstquote:Op dinsdag 25 december 2007 04:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo nog een laatste biertje gepakt.
Inderdaad. En stel nou, er is bijvoorbeeld een hele moeilijke som die niet op die manier opgelost kan worden, wat dan?quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:41 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat is ook een vraag die bij mij vaak opdook bij het lezen van informatie over dit onderwerp. In hoeverre kunnen deze mensen hun gedachten actief sturen, en in hoeverre snappen zij het proces dat zij doorlopen bij het maken van bijvoorbeeld een berekening. En als zij dat inderdaad niet snappen, hoe kan het brein er dan toch voor zorgen dat men aan het juiste antwoord komt.
hoi.quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:52 schreef Harajuku. het volgende:
Hoi.
Ik weet dat ze niet paars/blauw zien, maar ik wist alleen niet zeker of een mier nu met uv keek of niet, vandaar dat ik maar gokte op ja omdat de -mensen uv kleur- een beetje paars/blauw is als ze het uitbeeldenquote:Op dinsdag 25 december 2007 04:51 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Insecten kunnen vaak alleen maar UV zien. En dat betekent niet dat insecten alles paars/blauw zien maar ze zien alles gewoon in UV. UV is voor mensen geen kleur omdat wij het niet kunnen zien maar voor insecten is het een doodnormale kleur. Bloemen blijken ook vaak een uitgebreid UV-spectrum te hebben, daarom kunnen insecten ze goed zien en komen ze op de bloem af.
Er was wel eens een man die echt getallen met volgens mij wel 15 cijfers achter de komma te vermenigvuldigen en gelijk weer delen en optellen en aftrekken en worteltrekken en je werd er helemaal tureluurs van, maar hij kon dat nog sneller dan een rekenmachine. Misschien dat hij ook zoiets had?quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:52 schreef krioro het volgende:
[..]
Inderdaad. En stel nou, er is bijvoorbeeld een hele moeilijke som die niet op die manier opgelost kan worden, wat dan?
Of het moet zijn dat die methode alles kan oplossen, maar dat lijkt me dan weer sterk, dan zouden die mensen dus de antwoorden op alle mogelijke vragen weten.
En hoe weten ze of een antwoord het goede is? De TS van dat topic snapt conventioneel rekenen niet, dus kan hij zijn antwoorden niet d.m.v. de wiskunde controleren.
Moeilijk, moeilijk.
Godsamme ik hoor in mijn nest te liggen...quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:48 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo nog een laatste biertje Southern Comfort gepakt.
quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:58 schreef buzzer het volgende:
[..]
Godsamme ik hoor in mijn nest te liggen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |