Naar wat ik gelezen en gezien heb kunnen deze mensen echt iedere som oplossen, een verslaggever stelt een willekeurig som voor en binnen korte tijd weet de geinterviewde het antwoord. Ik vermoed dat het een soort algemene truc is die op iedere som werkt. Net zoals het uitsplitsen van een vermenigvuldiging in een optelling altijd werkt. Het zou natuurlijk wel tof zijn om te weten hoe deze mensen nou precies rekenen, dan kunnen we computers bijvoorbeeld veel efficienter laten rekenen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:52 schreef krioro het volgende:
Inderdaad. En stel nou, er is bijvoorbeeld een hele moeilijke som die niet op die manier opgelost kan worden, wat dan?
Of het moet zijn dat die methode alles kan oplossen, maar dat lijkt me dan weer sterk, dan zouden die mensen dus de antwoorden op alle mogelijke vragen weten.
Volgens mij kun je iedere wiskundige bewerking met optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen (wat in feite ook weer gewoon optellen en aftrekken is) oplossen of in ieder geval benaderen. Ik denk dat zij het op deze manier heel snel kunnen controleren of ze in ieder geval in de juiste richting zitten. Het lijkt in ieder geval erg belangrijk om uit te zoeken hoe deze mensen nou precies rekenen.quote:En hoe weten ze of een antwoord het goede is? De TS van dat topic snapt conventioneel rekenen niet, dus kan hij zijn antwoorden niet d.m.v. de wiskunde controleren.
*kwaliteitusert meldtquote:Op dinsdag 25 december 2007 05:01 schreef buzzer het volgende:
Ik moet zeggen dat ik nog nooit zo'n informatief baggertopic ben tegengekomen
sommigen hebben een gave om bagger om te zetten in interessante materie.quote:Op dinsdag 25 december 2007 05:01 schreef buzzer het volgende:
Het lijkt mij wel tof juist.quote:Op dinsdag 25 december 2007 04:56 schreef Strychnine het volgende:
Lijkt me trouwens erg raar om er plotseling achter te komen de manier waarop jij dingen ziet en bedenkt (en dus een stukje van jouw realiteit) compleet verschilt van 99% van de rest van de bevolking. Bizar.
quote:
quote:
Bagger en interessante gedachtengangen liggen denk ik ook erg dicht bij elkaar, dus zo gek is het niet.quote:Op dinsdag 25 december 2007 05:01 schreef buzzer het volgende:
Tja, ergens is het inderdaad ook wel weer tof. Maar bizar blijft het enige woord dat ik er voor kan vindenquote:
Diep! Heer Bolkenseijn! Diep!quote:Op dinsdag 25 december 2007 05:06 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Bagger en interessante gedachtengangen liggen denk ik ook erg dicht bij elkaar, dus zo gek is het niet.
Het lijkt me ook wel interessant en nuttig om erachter te komen hoe die methode precies werkt, zeker.quote:Op dinsdag 25 december 2007 05:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Naar wat ik gelezen en gezien heb kunnen deze mensen echt iedere som oplossen, een verslaggever stelt een willekeurig som voor en binnen korte tijd weet de geinterviewde het antwoord. Ik vermoed dat het een soort algemene truc is die op iedere som werkt. Net zoals het uitsplitsen van een vermenigvuldiging in een optelling altijd werkt. Het zou natuurlijk wel tof zijn om te weten hoe deze mensen nou precies rekenen, dan kunnen we computers bijvoorbeeld veel efficienter laten rekenen.
[..]
Volgens mij kun je iedere wiskundige bewerking met optellen, aftrekken, delen en vermenigvuldigen (wat in feite ook weer gewoon optellen en aftrekken is) oplossen of in ieder geval benaderen. Ik denk dat zij het op deze manier heel snel kunnen controleren of ze in ieder geval in de juiste richting zitten. Het lijkt in ieder geval erg belangrijk om uit te zoeken hoe deze mensen nou precies rekenen.
Het is gewoon creatief bezig zijn.quote:Op dinsdag 25 december 2007 05:08 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Diep! Heer Bolkenseijn! Diep!
Jep, dat zit erop.quote:Op dinsdag 25 december 2007 05:10 schreef PizzaSalami het volgende:
Hallo?
Dat mag!quote:Op dinsdag 25 december 2007 05:10 schreef Strychnine het volgende:
Aangezien er bagger in de TT staat mag ik er best wel even tussendoor vertellen dat ik het lekkerste croissantje ooit aan het eten ben he
quote:Op dinsdag 25 december 2007 05:10 schreef PizzaSalami het volgende:
Hallo?
hoi?quote:Op dinsdag 25 december 2007 05:10 schreef PizzaSalami het volgende:
Hallo?
quote:
En jij mag blijvenquote:Op dinsdag 25 december 2007 05:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Het is gewoon creatief bezig zijn.In dat opzicht ligt baggeren en filosoferen heel dicht bij elkaar toch.
Maar wát maakt jouw croissantje nou het lekkerste croissantje ooit? En is dat niet een subjectieve kwestie? Hoe zien anderen dat? Is jouw realiteit niet vervormd?quote:Op dinsdag 25 december 2007 05:10 schreef Strychnine het volgende:
Aangezien er bagger in de TT staat mag ik er best wel even tussendoor vertellen dat ik het lekkerste croissantje ooit aan het eten ben he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |