Heb je de docu al gezien? Ik houd ook echt niet van die conspiracy docu's....maar dit voelt gewoon echt aan!!quote:verwijderde post
Uhuh, net als een realdoll.quote:Op maandag 24 december 2007 21:55 schreef artificial het volgende:
maar dit voelt gewoon echt aan!!
Ik ook van jou maar een opmerking met polsen snijden en weet ik het allemaal doe je maar in je dagboek, kut-ponyquote:Op maandag 24 december 2007 21:57 schreef Pony-Lover het volgende:
He, stomme kut-mod![]()
waarom wis je m'n zeer inhoudelijke post nou?
Of moeten we het in Fok's eigen gekken-hoekje allemaal met elkaar eens zijn??
![]()
Nee ik heb hem niet gezien en ik hoef hem niet te zien, zoals ik al zei, er zijn er zat vanquote:Op maandag 24 december 2007 21:55 schreef artificial het volgende:
[..]
Heb je de docu al gezien? Ik houd ook echt niet van die conspiracy docu's....maar dit voelt gewoon echt aan!!
Dus kijk eerst ff anderhalf uur en oordeel erna.......het betreft voor een groot deel ook astrologie.....
Kijk eerst en oordeel erna...pas dan zou ik je geloofwaardig vinden en uiteraard je argument respecterenquote:Op maandag 24 december 2007 22:00 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Dat iets echt aanvoelt is natuurlijk een kul argument,![]()
Nee, ik wil juist niet dat mensen zich geschokt zouden voelen. Ik heb veel elementen meerdere malen voorbij zien komen in documentaires en films. Maar één verhaal waar astrologie, religie, macht en geld samen worden gebracht vind ik MASTERLIJK en heb ik nooit eerder gezien.quote:Op maandag 24 december 2007 21:56 schreef jogy het volgende:
We kijken het even aan maar deze docu is al meerdere keren onder de aandacht gebracht in meerdere subfora ( WFL, TV en TRU onder andere ) dus schrik niet als men niet zo geschokt reageert als je misschien zou willen. Daarbij komt nog dat er aan het God-Jezus verhaal wat onjuistheden hangen die binnen twee minuten duidelijk gemaakt kunnen worden. Maar al bij al vind ik het Bank-gedeelte wel boeiend om te kijken.
Het probleem met deze docu is dat er aardig wat bewijsbare misvattingen in zitten waardoor de punten die best eens waar kunnen zijn snel afgedaan worden als totale onzin. Het is een goede docu hoor, voor een in elkaar geflanst kunstwerkje zonder budget. Maar, als je het even objectief bekijkt; hoeveel kans denk je te hebben dat er mensen die er niet aan willen ook maar enige aandacht besteden aan dit soort dingen voordat het in het open zal worden uitgevoerd? Als het al gaat gebeuren dan. Welke kant de mensheid ook opgaat het enige wat eventuele elitisten voor elkaar kunnen boksen is een macromanagement van de bevolking en ze kunnen het ons niet te moeilijk maken voor men tegen gaat spartelen. Wat mij betreft is het gewoon wachten op een omslagpunt en die kan je niet forceren met welke docu dan ook. Mensen ( jij ook trouwens ) moeten gewoon even verder lezen en niet afgaan op 1 bron. En vermoei je niet met details want die kunnen heel anders zijn. Trouwens wat ook een mogelijkheid kan zijn is dat wij met zijn alle deze werkelijkheid aan het scheppen zijn en veranderd het wanneer wij dat met de meerderheid willen. Je ziet het al een beetje met Ron Paul en zijn aanhang. 90% van zijn aanhangers houdt zich niet bezig met Zeitgeist maar nemen wel actie omdat het goed aanvoelt.quote:Op maandag 24 december 2007 22:18 schreef artificial het volgende:
[..]
Nee, ik wil juist niet dat mensen zich geschokt zouden voelen. Ik heb veel elementen meerdere malen voorbij zien komen in documentaires en films. Maar één verhaal waar astrologie, religie, macht en geld samen worden gebracht vind ik MASTERLIJK en heb ik nooit eerder gezien.
Ik zou dan ook niet willen dat mensen zich geschokt voelen bij het zien van deze documentaire, maar juist een stukje waarheid in zichzelf zullen vinden. Dat is de enige manier hoe deze wereld weer een eenheid kan vormen en zal blijven bestaan!!
Je oordeelt net iets te snel. Tuurlijk zitten er misvattingen in en die doorzie ik ook. Simpel, omdat ik niet uitga van 1 bron maar er al vele heb gezien en gehoord. En hiermee bedoel ik geen conspiracy verhalen of dergelijke. Maar gewoon waarheidsgetrouwe argumenten. En overal zitten onwaarheden (of misvattingen) in. Het is juist de kunst deze eruit te kunnen halen en in je eigen waarheid te geloven. Als iedereen dat nou eens zou doen...quote:Op maandag 24 december 2007 22:35 schreef jogy het volgende:
[..]
Het probleem met deze docu is dat er aardig wat bewijsbare misvattingen in zitten waardoor de punten die best eens waar kunnen zijn snel afgedaan worden als totale onzin. Het is een goede docu hoor, voor een in elkaar geflanst kunstwerkje zonder budget. Maar, als je het even objectief bekijkt; hoeveel kans denk je te hebben dat er mensen die er niet aan willen ook maar enige aandacht besteden aan dit soort dingen voordat het in het open zal woren uitgevoerd? Als het al gaat gebeuren dan. Welke kant de mensheid ook opgaat het enige wat eventuele elitisten voor elkaar kunnen boksen is een macromanagement van de bevolking en ze kunnen het ons niet te moeilijk maken voor men tegen gaat spartelen. Wat mij betreft is het gewoon wachten op een omslagpunt en die kan je niet forceren met welke docu dan ook. Mensen ( jij ook trouwens ) moeten gewoon even verder lezen en niet afgaan op 1 bron. En vermoei je niet met details want die kunnen heel anders zijn.
Dat is juist het probleem. Mensen denken in termen, zoals meerderheid en minderheid. Het tegenovergestelde is juist waar. Wij zijn allen één puur op basis van onze mensheid. Helaas laten onze systemen (beleid, overheid) ons geloven dat er verschillende groepen zijn...en en je de Selffulfilling Prophecy van Merton?quote:Trouwens wat ook een mogeijkheid kan zijn is dat wij met zijn alle deze werkelijkheid aan het scheppen zijn en veranderd het wanneer wij dat met de meerderheid willen. Je ziet het al een beetje met Ron Paul en zijn aanhang. 90% van zijn aanhangers houdt zich niet bezig met Zeitgeis maar nemen wel actie omdat ht goed aanvoelt.
Angsten heb ik zeker...voor wat aan gaat komen..zoals mijn dood. Maar buiten dat voel ik geen bangmakerij van terrorisme. Ben zelf Criminoloog en weet heel goed hoe dat in elkaar zit...en als mensen dat zouden weten zouden ze niet meer bang zijn....quote:Mensen kunnen plannetjes maken tot ze een ons wegen maar dan moeten ze wel eerst langs het volk zullen we maar zeggen. Je hebt ook ( in mijn ogen) bangmakerij met terorrisme en toen men daar moe van werd en zich niet meer bang lieten maken ging 'men'over op de volgende bangmakerij, CO2. Die heeft waarschijnlijk niet het gewenste effect gehad want alle aandacht ten spijt zie je niemand echt in paniek raken. Misschien is de volgende stap buitenaardse wezens, wie weet? Waar je weer rustig moet blijven want angst maakt een mak volgzaam lammetje van je die bereidt is zin vrijheid af te geven.
Je hebt helemaal gelijk. Alles kan. Niemand heeft de waarheid tot nu toe zodanig kunnen bewijzen dat we daar allemaal van overtuigd zijn. Maar dat wil niet zeggen dat we niet allert moeten zijn voor grote wereldmachten. Want je kunt niet ontkennen dat deze machten de middelen hebben om veranderingen tot stand te brengen die slecht zijn voor de mensheid. En dan laat ik in het midden of ze expliciet of impliciet slecht zijn met hun bedoelingenquote:Aan de andere kant kan ik hier ook weer de plank volledig misslaan en is de wereld gewoo zoals die is omdat het zo geworden is door verschillende gedragingen van verschillende ontelbare groepen en personen en zit er helemal geen lijn in. In dat geval zal het nog makkelijker zijn om veranderingen tot stand te brengen omdat er geen tegensturende georganiseerde kracht achter staat met expliciet slechte bedoelingen.
quote:Op maandag 24 december 2007 22:54 schreef artificial het volgende:
Je bent scherp, hebt goede punten en ik kan dan ook niets anders dan serieus reageren..![]()
[..]
Ja, dat zeg ik, ik vind het een goede docu en heb het ook op mijn hyves (quote:Je oordeelt net iets te snel. Tuurlijk zitten er misvattingen in en die doorzie ik ook. Simpel, omdat ik niet uitga van 1 bron maar er al vele heb gezien en gehoord. En hiermee bedoel ik geen conspiracy verhalen of dergelijke. Maar gewoon waarheidsgetrouwe argumenten. En overal zitten onwaarheden (of misvattingen) in. Het is juist de kunst deze eruit te kunnen halen en in je eigen waarheid te geloven. Als iedereen dat nou eens zou doen...
Jup, en als je het van een afstand bekijkt kan zeitgeist dat ook bekomen, een self-fulfilling prophecy dus. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde en dat is gelukkig worden, iedereen heeft verschillende ( en soms misleidde ) ideëen om dat te bereiken. Divide and conquer is een millenia-oude taktiek en dat werkt nu nog steeds erg goed. Echter wie laat zich uit elkaar trekken? Juist wijzelf. Zodra die misleiding wegvalt dan is het eventuele establisement nergens meer en wordt het collectief uitgekotst. Laten we stilletjes hopen op die dag en de kans pakken als die voorbij komt. Helaas zal het voor de meerderheid eerst een stuk slechter moeten gaan voor het punt is bereikt dat ze om zich heen gaan slaan. Zaak is dan dat de juiste mensen opstaan om het in goede banen te leiden.quote:[..]
Dat is juist het probleem. Mensen denken in termen, zoals meerderheid en minderheid. Het tegenovergestelde is juist waar. Wij zijn allen één puur op basis van onze mensheid. Helaas laten onze systemen (beleid, overheid) ons geloven dat er verschillende groepen zijn...en en je de Selffulfilling Prophecy van Merton?
Een self-fulfilling prophecy is een voorspelling die zichzelf direct of indirect waarmaakt. Voorbeelden ervan zijn terug te vinden in literatuur van de Griekse oudheid en de Indiase oudheid. Het is echter de socioloog Robert K. Merton geweest die als eerste de term "self-fulfilling prophecy" daadwerkelijk heeft gedefinieerd. In zijn boek Social Theory and Social Structure zegt Merton het volgende:
" The self-fulfilling prophecy is, in the beginning, a false definition of the situation evoking a new behaviour which makes the original false conception come 'true'. This specious validity of the self-fulfilling prophecy perpetuates a reign of error. For the prophet will cite the actual course of events as proof that he was right from the very beginning.[1]"
In andere woorden, een echt profetisch statement - een voorspelling die onterecht als waarheid wordt aangezien - kan mensen zodanig beïnvloeden, door angst of verwarring, dat hun reacties uiteindelijk de voorspelling uit laten komen.
Ter illustratie, als de minister van financiën van een land de bevolking waarschuwt dat er barre economische tijden in het vooruitzicht zijn, is het goed denkbaar dat mensen, ter voorbereiding op deze onheilstijding hun bestedingen fors terugschroeven om een reserve te kweken voor als het economisch tegen gaat zitten. Hierdoor lopen de bestedingen terug, en komen bedrijven bij het wegvallen van hun afzetmarkt massaal in de problemen. Dit vertaalt zich in massaontslagen en de barre tijd waarvoor de minister waarschuwde is aangebroken.
Kijk, als je bang bent voor je dood door de dingen die je leest en de docu's die je kijkt hebben ze met een omweg hun doel al bereikt, het is een 'catch 22' situatie. Ik heb jarenlang over samenzweringen gelezen tot ik half in paniek rondjes aan het rennen was in mijn hoofd over hoe zwaar fucked we wel niet waren en gefrustreerd over hoe blind de rest nou wel niet was. Daar ben ik een paar jaar geleden vanaf gestapt, niet omdat ik het niet geloofde maar omdat ik zag dat het alleen maar averechts werkte om bang te zijn voor iets wat er toch wel aankomt. Ik kan begrijpen dat mensen bang worden als ze net als in Azië een golf van 30 meter op zich af zien komen stormen maar ze gaan alsnog even dood als wanneer ze gewoon keken en hun coctailtje leeg zouden drinken met het idee 'tja'. Hopelijk komt de kritieke massa van tegenstand binnen een paar jaar en kan de mensheid schoon schip maken met de ongewenste en tegenwerkende krachten in de wereld. Al zullen de mensen het zelf moeten doen en kan jij ze niet dwingen. Die docu ook niet.quote:[..]
Angsten heb ik zeker...voor wat aan gaat komen..zoals mijn dood. Maar buiten dat voel ik geen bangmakerij van terrorisme. Ben zelf Criminoloog en weet heel goed hoe dat in elkaar zit...en als mensen dat zouden weten zouden ze niet meer bang zijn....
Er is een infrastructuur in de wereld die voor slechte zaken gebruikt kan worden en dat gebeurd ook, maar binnen die structuur worden ook goede zaken verricht dus de mogelijkheden tot slechte dingen heeft tegelijkertijd ervoor gezorgd dat goede dingen ook klaar gespeeld kunnen worden met diezelfde middelen.quote:[..]
Je hebt helemaal gelijk. Alles kan. Niemand heeft de waarheid tot nu toe zodanig kunnen bewijzen dat we daar allemaal van overtuigd zijn. Maar dat wil niet zeggen dat we niet allert moeten zijn voor grote wereldmachten. Want je kunt niet ontkennen dat deze machten de middelen hebben om veranderingen tot stand te brengen die slecht zijn voor de mensheid. En dan laat ik in het midden of ze expliciet of impliciet slecht zijn met hun bedoelingen
Hier heb je helemaal gelijk in. Dit is juist de techniek van de grote wereldmachten om zo één wereldmacht te creeëren, waarin de machtstructuren onschendbaar zullen zijn. Ze duwen niets door iemands strot heen. Ze brengen allerlei structuren (politiek, economisch etc.) tot stand waar mensen straks niet meer zonder kunnen en willen. Dit doen ze al meer dan 60 jaar.quote:Op maandag 24 december 2007 23:27 schreef jogy het volgende:
[..]
Ok dan.
[..]
Jij kan mij niet van mijn opvattingen afbrengen door de jouwe door mijn strot te duwen ( figuurlijk) maar ik kan wel een nieuwe opvatting krijgen door zelf overtuigd te raken in een zoektocht. En ja, dan neem je de misvattingen voor lief en prik je daar doorheen, terwijl als je er al skeptisch aan begint dan zal je de misvattingen aangrijpen om jezelf te sterken in je eigen geloof van de wereld om je heen.
Jup, en als je het van een afstand bekijkt kan zeitgeist dat ook bekomen, een self-fulfilling prophecy dus. Uiteindelijk willen we allemaal hetzelfde en dat is gelukkig worden, iedereen heeft verschillende ( en soms misleidde ) ideëen om dat te bereiken. Divide and conquer is een millenia-oude taktiek en dat werkt nu nog steeds erg goed. Echter wie laat zich uit elkaar trekken? Juist wijzelf. Zodra die misleiding wegvalt dan is het eventuele establisement nergens meer en wordt het collectief uitgekotst. Laten we stilletjes hopen op die dag en de kans pakken als die voorbij komt. Helaas zal het voor de meerderheid eerst een stuk slechter moeten gaan voor het punt is bereikt dat ze om zich heen gaan slaan. Zaak is dan dat de juiste mensen opstaan om het in goede banen te leiden.
[..]
Kijk, als je bang bent voor je dood door de dingen die je leest en de docu's die je kijkt hebben ze met een omweg hun doel al bereikt, het is een 'catch 22' situatie. Ik heb jarenlang over samenzweringen gelezen tot ik half in paniek rondjes aan het rennen was in mijn hoofd over hoe zwaar fucked we wel niet waren en gefrustreerd over hoe blind de rest nou wel niet was. Daar ben ik een paar jaar geleden vanaf gestapt, niet omdat ik het niet geloofde maar omdat ik zag dat het alleen maar averechts werkte om bang te zijn voor iets wat er toch wel aankomt. Ik kan begrijpen dat mensen bang worden als ze net als in Azië een golf van 30 meter op zich af zien komen stormen maar ze gaan alsnog even dood als wanneer ze gewoon keken en hun coctailtje leeg zouden drinken met het idee 'tja'. Hopelijk komt de kritieke massa van tegenstand binnen een paar jaar en kan de mensheid schoon schip maken met de ongewenste en tegenwerkende krachten in de wereld. Al zullen de mensen het zelf moeten doen en kan jij ze niet dwingen. Die docu ook niet.
[..]
Er is een infrastructuur in de wereld die voor slechte zaken gebruikt kan worden en dat gebeurd ook, maar binnen die structuur worden ook goede zaken verricht dus de mogelijkheden tot slechte dingen heeft tegelijkertijd ervoor gezorgd dat goede dingen ook klaar gespeeld kunnen worden met diezelfde middelen.
Nu ben ik ook een 'zweefteef' en ben ik niet echt bang voor de dood maar dat was ik voor mijn zweverigheid ook niet. 'Life is worth dying for'.
Anyway, de docu bestaat en het is goed dat het onder de aandacht wordt gebracht maar je kan niemand dwingen om de dingen aan te nemen binnen de docu als ze dat niet willen. Net als het heel moeilijk is om een ongelovige met hart en ziel te laten geloven in een of ander heilig gewaand boek of een gelovige er vanaf te brengen als ze het niet willen weten.
Ah well. It's just a ride
Dan moet je "worden wij wakker" van Marcel Messing zeker niet missen.quote:Op maandag 24 december 2007 22:18 schreef artificial het volgende:
[..]
Nee, ik wil juist niet dat mensen zich geschokt zouden voelen. Ik heb veel elementen meerdere malen voorbij zien komen in documentaires en films. Maar één verhaal waar astrologie, religie, macht en geld samen worden gebracht vind ik MASTERLIJK en heb ik nooit eerder gezien.
Ik zou dan ook niet willen dat mensen zich geschokt voelen bij het zien van deze documentaire, maar juist een stukje waarheid hierin zullen vinden.
Ik heb een eerste stuk gekeken (half uur). Ik moet zeggen dat hij hele interessante dingen vertelt, maar dat hij soms ook net iets te ver doordrijft. Ik denk ook dat hij te moeilijk probeert te praten. Zodanig, dat het voor een normaal gemiddelde burger niet te volgen is, althans dat ze hem na 5 minuten al uit zullen zetten, vanwege deze irritatie.quote:Op donderdag 27 december 2007 12:47 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Dan moet je "worden wij wakker" van Marcel Messing zeker niet missen.
Ik heb hem ook gezien, en het duurt idnerdaad vrij lang voordat hij to the point komt. Maar als dat er dan eenmaal is, heeft hij wel het hele plaatje ingekleurd.quote:Op vrijdag 28 december 2007 14:36 schreef artificial het volgende:
[..]
Ik heb een eerste stuk gekeken (half uur). Ik moet zeggen dat hij hele interessante dingen vertelt, maar dat hij soms ook net iets te ver doordrijft. Ik denk ook dat hij te moeilijk probeert te praten. Zodanig, dat het voor een normaal gemiddelde burger niet te volgen is, althans dat ze hem na 5 minuten al uit zullen zetten, vanwege deze irritatie.
Maar ik ga hem iig nog zeker af kijken!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |