Lekker laat en net voor het sluiten van de markt vraagt deze Weegschaal ook nog even om raad. Want tjonge wat is landschap lastig! Beetje weiland, leuk licht en klaar denk je dan...niet echt dus. Waarom zien sommige van de hele goede inzendingen er toch zo simpel uit? Blijven oefenen geloof ik.
Maar goed, mijn kleine bijdrage.
![]()
Van origine een vrij saaie foto maar door het sepia filter van Lightroom nog best sfeervol geworden. En dat is eigenlijk ook het enige: sfeervol. Wel onmogelijk om recht te krijgen. Aangezien alles scheef loopt ten opzichte van elkaar.
![]()
Qua beeld vind ik deze het leukste en het minst standaard. Qua uitwerking vrij matig. Als ik er op terug kijk bekruipt mij het gevoel dat vooral op het gebied van compositie er nog meer uit was te halen, maar hey: ik was net een maandje bezig...

Hij is ook in de zomer genomen en het contrast was nog beter geweest als iedereen met sjaals en mutsen rond had gelopen.
![]()
Eigenlijk de eerste die ik met de wedstrijd in gedachte heb genomen. Op deze grootte valt de foto op de een of andere manier een beetje weg. Maar de contrasten vind ik vrij aardig. Leuke lijnen, zo met de wolken, duinen en voetstappen op het zand.
![]()
Op zich eentje waar ik tevreden over ben maar wel weer sneeuw... Aan de ene kant mooi contrast tussen donkere voorkant en zonnige achterkant maar toch mis ik ook hier "iets". Toch
te donker aan de voorkant? Horizon in teveel in het midden? Ik kan mijn vinger niet helemaal op leggen.
En ja, ik ben er nog niet toe gekomen om het takje en de "vliegtuig-staart" weg te wegwerken. Moet nog even gebeuren.
Ik twijfel eigenlijk enorm...en ik sta dus open voor commentaar en suggesties.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.