quote:
Op zondag 23 december 2007 17:15 schreef LoveHenk het volgende:[..]
met andere woorden technologie is niet vooruit gegaan en ik kan beter zon oude set kopen? das toch wat je wilt zggen?
Precies. De techniek van toen is dezelfde als die van nu. Op het vlak van geluidsweergave is niet zo gek veel technologische vooruitgang.
Veel mensen doen hun oude spullen de deur uit omdat ze een 5.1 set willen, of een nog betere versterker. Terwijl de kwalitatief goede versterkers zo 20 jaar mee kunnen. Bij het kopen wel altijd even letten of draaiknoppen niet voor gekraak zorgen, de potmeters zijn vaak het zwakst.
Zelf heb ik op deze manier een prachtige denon versterker en cd-speler bij elkaar gesprokkeld voor bij elkaar minder dan 250 euro.
Hou je nog 250 euro over voor speakers. Dat zal niet meevallen, aangezien deze nog waardevaster zijn dan versterkers. Maar voor 250 euro moet best iets te vinden zijn waar je tevreden over kunt zijn. Het misschien niet "superb", maar wat wil je voor dit budget. Upgraden kan eventueel later altijd nog.
quote:
Op zondag 23 december 2007 17:16 schreef exterona het volgende:Ik opperde die Z-5500 niet omdat ik denk dat het HiFi is, maar omdat TS geen HiFi zal vinden voor minder dan 500 Euro.
Als het niet nieuw hoeft te zijn, kan dat prima.