abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55468867
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 15:45 schreef knars het volgende:
Maar goed, dat heb ik alleen nog maar in Amsterdam meegemaakt, en waren die kenuzen vaak ingehuurd door het GVB. mag hopen dat de NS nooit dat soort eikels inzet voor de toegangscontroles...
Dat doet NS toch wel, er zijn te weinig HC's om iedere avond toegangscontrole te houden. Er staan ook een stuk of (ff uit me hoofd een schatting) 20 man. Op Amstel ook 5. De rest weet ik niet. Maar zoveel NS'ers kunnen ze dus niet optrommelen vandaar dat ze maar wat kneuzen met een arbeidshouding cq ethos hebben van 0,0. Vrouwen nastaren, totaal geen interesse en kennis over de NS. Dat soort kneuzen.
Had het er namelijk laatst over met een leiding gevenden van NS (meen proces begeleider dat ze hun noemen) zij zei dat er dus te weinig mensen voor zijn.
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:09:06 #52
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_55469013
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:00 schreef Willy84 het volgende:

Dat doet NS toch wel, er zijn te weinig HC's om iedere avond toegangscontrole te houden. Er staan ook een stuk of (ff uit me hoofd een schatting) 20 man. Op Amstel ook 5. De rest weet ik niet. Maar zoveel NS'ers kunnen ze dus niet optrommelen vandaar dat ze maar wat kneuzen met een arbeidshouding cq ethos hebben van 0,0. Vrouwen nastaren, totaal geen interesse en kennis over de NS. Dat soort kneuzen.
Had het er namelijk laatst over met een leiding gevenden van NS (meen proces begeleider dat ze hun noemen) zij zei dat er dus te weinig mensen voor zijn.
In Breda stond er een keer eentje die de legendarische woorden sprak:
"Gilze-Rijen? Maar daar is toch helemaal geen station?"
pi_55469132
Over die proteststickers:
Ik weet niets af van onderbetaling van schoonmakers. Naar mijn weten ontvangt iedereen in NL altijd het minimumloon.
Als schoonmakers een probleem hebben met hun loon dan moeten ze bij hun werkgever gaan klagen. Als dit niet werkt dan ga je naar een vakbond/arbeidsinspecite (als regels worden overtreden) etc.
NS besteed het werk aan, wat een gebruikelijke procedure is, en is verder geen partij in de arbeidsverhouding van deze schoonmakers. Het station lijkt mij dan ook niet de plaats om een conflict uit te vechten.
Het staat deze mensen altijd vrij te gaan staken of ander werk te zoeken.
  zaterdag 22 december 2007 @ 19:14:36 #54
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_55469133
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:09 schreef JDude het volgende:

[..]

In Breda stond er een keer eentje die de legendarische woorden sprak:
"Gilze-Rijen? Maar daar is toch helemaal geen station?"
pi_55469256
beveiligings personeel is echt het meest kansloze volk van NL. Heb meer op met schoonmakers.
Tegenwoordig (sinds een jaar ofzo) staat er 1 in de FEBO in de Regulierbreestraat (tussen de Munt en Rembrandtplein) in de weekendnachten een kereltje.
"He jongens, dat kan stuk, ja wisselautomaat is hier" het gaat om een snackbar van 20 vierkante meter die compleet open is, dus geen deur ofzo maar een rolluik.
Echt te kansloos.
Wat dat betreft:
Kansloos voor Kansloos. dikke huillie
pi_55469302
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:14 schreef Willy84 het volgende:

Het staat deze mensen altijd vrij te gaan staken of ander werk te zoeken.
ja, en als je er langer dan een kwart seconde over nadenkt snap je dat je dat eigenlijk helemaal niet wilt, soepstengel
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 december 2007 @ 19:23:02 #57
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_55469337
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 01:07 schreef Willy84 het volgende:
Arriva lijntjes tellen ook niet mee!
Ik heb daar nog nooit een controleur gezien.
Ik heb de laatste tijd juist veel controle bij Arriva gehad. Zelfs voor het naar het toilet gaan moest ik mn kaartje al laten zien
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_55469754
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik heb de laatste tijd juist veel controle bij Arriva gehad. Zelfs voor het naar het toilet gaan moest ik mn kaartje al laten zien
Dat zou nog weleens een uitdaging zijn eigenlijk

Proberen of je Lw - Stavoren - Lw - Hlgh - Lw - Gn - Nsch - Gn - Delfzijl - Gnn - Rsch - Gn kan maken zonder controle
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 december 2007 @ 19:45:03 #59
Maffe Fries
pi_55469952
Bij mijn Arrivarondje op 13 oktober van de 10 ritten (alle lijnen gedaan) 2 keer controle gehad. 1 keer tussen Lw en Gn en een perroncontrole voor de trein naar Stv.

Onmogelijk is het zeker niet.
pi_55469979
perroncontroles tel ik niet mee. Dat zijn josti's.
pi_55470128
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja, en als je er langer dan een kwart seconde over nadenkt snap je dat je dat eigenlijk helemaal niet wilt, soepstengel
Ja goed inhoudelijk argument!
Verdienen die mensen minder dan het minimumloon?
Ik gaat die site van ze ff bekijken!
pi_55470359
[me=Willy84]Verslag: Drol D’Or uitgereikt aan de NS
Succes voor schoonmakers: NS steunt betere toekomst!

Het resultaat van de schoonmakersactie van donderdag 13 december mag er wezen. Na een actie van schoonmakers op het Centraal Station in Utrecht heeft NS steun toegezegd voor betere arbeidsvoorwaarden en omstandigheden in de schoonmaak. De schoonmakers reikten na hun actie de Gouden Drol-trofee voor goedkoopste schoonmaak aan NS uit. NS-dochter Nedtrain is de grootste opdrachtgever in de schoonmaak.

NS-directielid Blokland zegde na de uitreiking van de Drol d’Or-prijs toe de steun van NS voor betere arbeidsvoorwaarden in de schoonmaak te zullen overbrengen aan de schoonmaakwerkgevers. Blokland heeft inmiddels telefonisch aan de onderhandelaars van schoonmaakwerkgevers laten weten dat ‘er goede arbeidsvoorwaarden en omstandigheden moeten komen zodat er een betere toekomst komt voor de schoonmakers’. Daarmee neemt, na Oxfam Novib en de Raad van State, nu ook de grootste opdrachtgever in de schoonmaak haar verantwoordelijkheid.

“Een fantastische steun in de rug” reageert vakbondsbestuurder Ron Meyer. “Als de grootste klant in de schoonmaak vindt dat er betere arbeidsvoorwaarden en omstandigheden moeten komen, wie zijn schoonmaakwerkgevers dan nog om zich achter diezelfde klant te verschuilen?”[/me]

Over de campagne
De coalitie ‘Voor een betere toekomst’ bestaat uit de schoonmakers zelf, de organisers van FNV Bondgenoten en vrienden, familie, kerken, moskeeën, studenten, migranten- en zelforganisaties… kortom iedereen die solidair is met het gevecht van de schoonmakers!

Het doel van de campagne is om betere werkomstandigheden te realiseren voor 150,000 schoonmakers in Nederland, door een betere cao en door sterkere zelforganisatie onder werkers in de schoonmaaksector. De schoonmakers willen duurzame verbeteringen. Negentig procent van de schoonmakers in Nederland is migrant, en tachtig procent zijn vrouwen. Ze vechten voor een waardig salaris van 10 euro per uur minimaal, de naleving van ziekteregelingen, het recht om meer uren te werken, en ‘the right to fight’: het recht om je vrij te organiseren met je collega’s zonder dwarsgezeten te worden. De cliënten die de schoonmaakbedrijven inhuren - zoals multinationale ondernemingen, banken, verzekeraars en overheidsinstellingen - moeten hun sociale verantwoordelijkheid tonen en aan de schoonmaakbedrijven laten weten dat de schoonmaakwerkers betere omstandigheden verdienen! Schoonmakers door heel Nederland organiseren zich, en betrekken hun gemeenschappen bij dit gevecht, voor een beter leven voor henzelf en hun families!

10 euro voor ongeschoold werk is toch niet heel weinig ofzo? Als ik zie wat er voor gedaan wordt. Er komt een VIRMpje binnenlopen op Maastrich. Men 3 man erin, krantjes en prullenbakjes legen. (nog niet eens allemaal) klaar, hangen en wachten op de volgende.
En dan een hoge werkdruk, of heb ik wat gemist

10 euro is toch niet onder het minimumloon?
pi_55470370
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 19:51 schreef Willy84 het volgende:
Ja goed inhoudelijk argument!
Verdienen die mensen minder dan het minimumloon?
Ik gaat die site van ze ff bekijken!
Wat probeer je me nou eigenlijk te vertellen?

"Fles je moet je bek houwe want dit is een land met wetten en een minimumloon en schoonmakers horen daar tevreden mee te zijn"?
"Fles je moet je bek houwe want iedereen mag hier opkomen voor zijn rechten maar schoonmakers zijn onkruid, laat ze maar barsten. Wacht, ze BESTAAN niet eens"?
"Fles je moet je bek houwe want die proteststickers waren niet aangevraagd en er was geen vergunning voor en dus is regeltje 1728b lid 21 sub a overtreden."?

En ga maar niet denken dat ik eoa linkse boomknuffelaar ben, dit is puur eigenbelang. Maar dan wel OVERWOGEN eigenbelang. Het is net iets TE makkelijk om het standpunt in te nemen van "schoonmakers zijn maar uitschot, die moeten hun bek houden. Hadden ze maar geen schoonmaker moeten worden "

Iedere treinreiziger, en met name iedere hoogfrequente treinreiziger, dus bij definitie ongeveer iedereen die zich in dit topic roert, heeft er DIRECT belang bij, dat schoonmakers blijven doen waar ze voor zijn. En als die aangeven "hey, zo kan het niet langer" dan dien je daarnaar te luisteren, en serieus te kijken of het anders of beter kan. Want het gevolg is dan WEL, wat ik eerder al aangaf. Dat schoonmakers gaan staken. En dat het complete Nederlandse spoorwegnet dan in een tijd van 2 weken verandert in een hoogmobiele vuilnisbelt. En daar word IK althans niet blij van

Maar ik zal wel weer een jankert en een dramaqueen en weet ik veel wat allemaal zijn hoor
pi_55470680
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maar ik zal wel weer een jankert en een dramaqueen en weet ik veel wat allemaal zijn hoor
Kijk ik hoef zelf niks te bedenken
Deze site:
http://www.berekenhet.nl/(...)ultaten_display=true
zegt dat het minimumloon in 2008 7.70 bruto is per uur. Zij willen minimaal 10 euro bruto per uur.
Nu weet ik noet hoeveel ze nu verdienen, dat vermelden ze dan weer niet, maar zolang ze netjes volgens het minimumloon/CAO worden betaald moeten ze of niet janken of ander werk zoeken.
Er is werk zat te vinden!
pi_55470761
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:11 schreef Willy84 het volgende:
zegt dat het minimumloon in 2008 7.70 bruto is per uur. Zij willen minimaal 10 euro bruto per uur.
Nu weet ik noet hoeveel ze nu verdienen, dat vermelden ze dan weer niet, maar zolang ze netjes volgens het minimumloon/CAO worden betaald moeten ze of niet janken of ander werk zoeken.
Er is werk zat te vinden!
8,90 verdienen ze. Maar ze doen smerig werk. En het is gewoon te makkelijk om te zeggen "ga ander werk zoeken". Dit werk moet OOK gedaan worden.
pi_55470900
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:01 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

"Fles je moet je bek houwe want iedereen mag hier opkomen voor zijn rechten maar schoonmakers zijn onkruid, laat ze maar barsten. Wacht, ze BESTAAN niet eens"?
"Fles je moet je bek houwe want die proteststickers waren niet aangevraagd en er was geen vergunning voor en dus is regeltje 1728b lid 21 sub a overtreden."?
Zoals ik al zei:
Ze moeten bij hun werkgever gaan klagen. Iedereen heeft het recht om zich aan te sluiten bij een vakbond en misstanden aan de kaak te stellen. Erg concreet zijn de klachten niet. Het komt hier op neer: "we moeten hard werken voor weinig geld en mogen ons niet organiseren"
Dat laatste hebben ze dan wel een punt maar de eerste 2 punten hebben heel veel mensen last.
  zaterdag 22 december 2007 @ 20:23:37 #67
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_55471072
Zeg jongens ga eens even masturberen , die frustratie moet eruit hoor
\Wat een spanning, niet gezond! of trek een jurk van je moeder aan en maak je eens mooi op :x Op hoge hakken lijken je problemen vast veel kleiner B) Ohja en post wel effe de foto's als je klaar bent met opmaken!

[ Bericht 40% gewijzigd door Darkwing_Duck op 22-12-2007 20:25:27 (Nog wat suggesties) ]
pi_55471119
Escaleren heet dat. Ze kunnen wel gaan klagen bij hun werkgever, maar die wordt gewoon door NS uitgespeeld tegen andere uitbuiters. Het is gewoon slikken of stikken, en ik ben van mening dat NS hier inderdaad zijn hand overspeelt. En ik heb geen zin in gezeik hier met treinen die vol lopen met allerhande vuilnis.

Hoe denk je dat het is om dag na dag te horen hoe enorm goed het wel gaat met de economie, terwijl jij voor je hongerloontje de hele week door in de vuilnis van de heren en dames treinreizigers staat te graaien?

Willy84 says: "Oh dan zou ik m'n gemak houden en m'n stinkende best doen voor m'n schrale 8 euro nogwat per uur, en misschien bij mijn werkgever gaan klagen, waar ik al snel weer mee zou ophouden omdat ik dan geïntimideerd word. Maar ik zou het niet in m'n HOOFD halen om daar de dagelijkse NS-reiziger mee lastig te vallen, oh nee. Want nee, dit is een mooi land, en ik krijg meer dan het minimumloon "

Snap je dan niet dat ze al die andere stappen allang achter de rug hebben, en dat de eerstvolgende stap ECHT is dat er gewoon in rijdende vuilniscontainers reizigers vervoerd gaan worden omdat de schonmakers het vertikken?
pi_55471631
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

8,90 verdienen ze. Maar ze doen smerig werk. En het is gewoon te makkelijk om te zeggen "ga ander werk zoeken". Dit werk moet OOK gedaan worden.
Ik vind dat helemaal geen slecht bedrag! Smerig werk? Treinen schoonmaken valt wel mee, op sommige wc's na dan. Als het vies is kan je gewoon handschoenen aan doen. Ik heb niks tegen vies werk, ik heb zelf vrachtwagens gerepareerd. Als je pauze hebt of naar huis gaat was je gewoon je handen die helemaal zwart van de smeer waren.
Nee, het is geen vetpot, okey maar het is nou geen zwaar werk te noemen.
Stratenmaker, automonteur, bouwvakker. Dat noem ik zwaar.

En nee, ik zit niet op treinen te wachten waar ik tot op me enkels in de krantjes sta, maar dat is logisch.
pi_55471667
Nou ja, ik heb mijn punt wel gemaakt, ik laat het hier verder wel bij
pi_55471761

Syntus Linten 40 en 37 bij Westervoort

NS ICE-3M 4653 rijdt linkerspoor richting Arnhem, vanwege onderstaand feit:

HGK DE 674 met een containertrein is defect geraakt en wordt door de RN 6447 naar Arnhem Berg gesleept.

RN Ludmilla 232 906 met een kort kalktreintje van Arnhem Berg -> Emmerich -> Rohdenhausen

Vanmorgen was het weer sprookjesachtig: De Suikertrein met Smurfloks V100-SP-004 en 006 van Spitzke

Een Olympic ICM-IV en 2 soortgenoten met veel rijp aan de begroeiing ter hoogte van Rectum (Wierden)

En tot slot de Pimpelexpress uit Sczcecin Glowny naar Amsterdam Flughafen getrokken door NSR 1851
pi_55471839
Whaah netjes Zug, was idd geniaal spotweer vandaag. Ik ben benieuwd naar de tijdstippen van met name de eerste 4 plaatjes. Dat moet VROEG geweest zijn, uiterlijk 10 uur.
pi_55471921
De eerste 4 foto's zijn van gisteren, varierend in tijd tussen 12 en 15 uur :-)
pi_55471968
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 20:49 schreef Zug-Chef het volgende:
De eerste 4 foto's zijn van gisteren, varierend in tijd tussen 12 en 15 uur :-)
Was het licht ZO slecht daar ja?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 december 2007 @ 20:56:58 #75
Maffe Fries
pi_55472195
Gister was het bijna de gehele dag mistig, Fles.

Nice pics, Zug.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')