Lezen! De werknemer betaalt 6 weken!!!!quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:51 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Gewoon ontslaan die hap. Je gaat toch niet een jaar betalen voor een werknemer zonder dat er arbeid tegenover staat ?
En die andere 46 weken ?quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:52 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Lezen! De werknemer betaalt 6 weken!!!!
Wij betalen nu toch ook AOW voor de hedendaagse ouwelui? Dat systeem is sowieso gewoon ruk, ivm vergijzing en alles. Het zou veel beter zijn als men zelf voor zijn eigen oude dag spaarde (mag best door middel van afdrachten of zo, maar iig de eigen generatie, dan heb je al die problemen niet).quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:52 schreef Tinkepink het volgende:
Maar wat zitten jullie nu de hele tijd te zeuren over betalen? Wie denkt dat jullie AOW betaald als jullie oud zijn? Niet jullie zelf hoor, dat doen toch echt de kinderen van die vervelende barende moeders.
Het is dat ik zelf wel solidair ben met mensen die geen kinderen (kunnen krijgen), maar anders zou ik haast voorstellen dat mensen zonder kinderen fijn zelf voor hun eigen oudedagsvoorziening en zorg mogen zorgen.
Blaat. Dat gelul altijd over die AOW. Dan stel ik voor dat mensen die geen kinderen krijgen de door hen betaalde AOW-premies terugkrijgen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:52 schreef Tinkepink het volgende:
Maar wat zitten jullie nu de hele tijd te zeuren over betalen? Wie denkt dat jullie AOW betaald als jullie oud zijn? Niet jullie zelf hoor, dat doen toch echt de kinderen van die vervelende barende moeders.
Het is dat ik zelf wel solidair ben met mensen die geen kinderen (kunnen krijgen), maar anders zou ik haast voorstellen dat mensen zonder kinderen fijn zelf voor hun eigen oudedagsvoorziening en zorg mogen zorgen.
quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:46 schreef LPC-JP het volgende:
Voor zover ik weet komt het geld wat het CWI uitgeeft uit de zak van de belastingbetaler...
Dus iedereen die belasting betaald zorgt dan dus (onder andere) voor het inkomen van een vrouw met een klein kind.
Op zich een heel sociaal idee, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om mee te betalen aan de verzorging van het zoveelste jonge kind van iemand die niets anders lijkt te doen dan genieten van het moederschap.
Ik vind het wel wat zoals ze het in Zweden doen, overigens hebben ze in Denemarken een soortgelijk iets. Dat ook de vader een deel van het verlof op moet nemen zeg maar. En terecht. Die lullige 2 dagen die je hier krijgt zijn voor de vader amper genoeg om de dingen die geregeld moeten worden te regelen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:41 schreef Belana het volgende:
Zweden kent een uitgebreide verlofregeling voor ouders. Integenstelling tot Nederland, waar het ouderschapsverlof een individueel recht is, gaat het in Zweden om een gezinsregeling. Ieder Zweeds
ouderpaar heeft recht op in totaal 480 dagen betaald verlof per kind. Het eerste jaar wordt tachtig procent
van het inkomen van de verlofganger doorbetaald; de resterende dagen geldt een minimuminkomen. Ouders kunnen de verlofperiode onderling verdelen, maar om vaders aan te moedigen ook voor hun kind te zorgen, zijn in ieder geval twee maanden voor hen gereserveerd. Als ze die niet opnemen, verliezen beide ouders aanspraak op deze periode. Het is mogelijk het verlof parttime op te nemen en over een langere tijd te verdelen. In de praktijk blijft meestal een van beide ouders het eerste jaar thuis, omdat ze hun kind pas als het een jaar oud is naar een kinderdagverblijf mogen brengen. Het verlof wordt voor 86 procent door de werkgevers betaald uit een collectieve verzekering. De resterend veertien procent
betaalt de overheid.
er zijn overigens aan alle regelingen voor en nadelen, daar ben ik van overtuigd, maar niks is onmogelijk.
ik blijf zeggen, het is een mentaliteits kwestie
Omdat je sommige dingen gewoon zelf moet betalen. Prima als je kinderen wilt, maar verwacht niet van de samenleving dat je betaald voor je kinderen mag zorgen.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:56 schreef Belana het volgende:
[..]
![]()
maar zo werkt onze maatschappij! we hebben economie bedacht en bedrijfsleven en overheden, belastingen, etc. alles kost geld.
die kinderen zullen er toch moeten komen om je maatschappij te laten voortbestaan?
wie gaat er anders voor jou zorgen als je oud bent? (en je in je gesubsidieerde bejaardentehuis woont, veel zorg nodig hebt en aow vangt, dus je kost alleen maar geld!)
wees toch niet zo kortzichtig!
Wie heeft jou verboden ontslag te nemen ?quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:57 schreef LXIV het volgende:
Voor zover je vrijheid daarin.
Van 1 inkomen leven is goed mogelijk hoor. Je zal alleen wat luxe moeten opgeven. Kortom, keuzes.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:57 schreef LXIV het volgende:
Het wordt gezinnen tegenwoordig bijna onmogelijk gemaakt om nog op één inkomen te leven. Door allerlei belastingmaatregelen en subsidies is alles zó verdraaid dat het het meest gunstig is als beide ouders werken. Dit dus dankzij overheidsbemoeienis.
Sharon Dijksma,die haathoer van de PVDA
![]()
, heeft zelfs zonder blikken of blozen op tv geroepen dat zij er alles aan zal doen om het voor vrouwen zo moeilijk mogelijk te maken nog langer thuis te blijven!
Dat de belastingbetaler betalt, is dan weer een andere discussie, maar die hoort bij de discussie over het soiciale stelsel in Nederland.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:46 schreef LPC-JP het volgende:
Voor zover ik weet komt het geld wat het CWI uitgeeft uit de zak van de belastingbetaler...
Dus iedereen die belasting betaald zorgt dan dus (onder andere) voor het inkomen van een vrouw met een klein kind.
Op zich een heel sociaal idee, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zin heeft om mee te betalen aan de verzorging van het zoveelste jonge kind van iemand die niets anders lijkt te doen dan genieten van het moederschap.
Ik vind het een beetje raar dat mensen hun leven laten leiden door belastingmaatregelen en financiële zaken. Dat zou toch eigenlijk andersom moeten zijn? Jij wilt thuis bij je kind blijven, en doet daarvoor de aanpassingen die nodig zijn? Al een tijd tevoren beginnen met sparen, niet al te groot wonen...quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:57 schreef LXIV het volgende:
Het wordt gezinnen tegenwoordig bijna onmogelijk gemaakt om nog op één inkomen te leven. Door allerlei belastingmaatregelen en subsidies is alles zó verdraaid dat het het meest gunstig is als beide ouders werken. Dit dus dankzij overheidsbemoeienis.
Sharon Dijksma,die haathoer van de PVDA
![]()
, heeft zelfs zonder blikken of blozen op tv geroepen dat zij er alles aan zal doen om het voor vrouwen zo moeilijk mogelijk te maken nog langer thuis te blijven!
Hmmm... het werk wat jij doet, hoeft tijdens je zwangerschapsverlof niet gedaan te worden~?quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat de belastingbetaler betalt, is dan weer een andere discussie, maar die hoort bij de discussie over het soiciale stelsel in Nederland.
Heel onterecht wordt hier door mensen zonder enige kennis van zaken geroepen dat werkgevers toch geen jaar gaan betalen voor iemand die niet werkt, arme werkgevers gaan failliet, en dat is dus gewoonweg niet waar.
Ik betaal middels belastingen mee aan de kinderopvang van iedereen. Wanneer mijn vrouw nu ontslag neemt om zélf op de kinderen te passen, wordt ik dus gedwongen voor iets te betalen waar ik helemaal geen gebruik van maak. Ik moet zelfs zó veel aan allerhande onzin betalen dat je wel gedwongen wordt met 1,5 te werken. Dat bedoelde en wil Dijksma.quote:Op vrijdag 21 december 2007 09:59 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Wie heeft jou verboden ontslag te nemen ?
nadat de werknemer heeft aangegeven zwanger te zijn, krijgt ze een speciale anti-ontslag bescherming - men kan haar dus niet ontslaanquote:Op vrijdag 21 december 2007 07:46 schreef Curri het volgende:
Lijkt me een enorm goed voorstel, maar als moeders eerste jaar verlof krijgen.. dan zullen werknemers hen al ontslaan als ze net zwanger zijn.. want ze zien de bui dan al hangen
Voor conservatieven had ik eerder verwacht dat ze zouden willen dat de staat de vrouw betaalt om thuis te blijven, familie/hoeksteen, etc...quote:Op vrijdag 21 december 2007 06:18 schreef Lyrebird het volgende:
Uit het AD:
[..]
Als conservatief vind ik dat die vaders en moeders dat zelf moeten doen, en dat ze misschien een keer minder op vakantie moeten gaan, of geen flatscreen tv moeten kopen.
Moet je eens bedenken hoe vals dat is voor werkgevers! Je zou maar een kleine groentewinkel hebben of zo, met één hulp, de betreffende dame. Moet je er ineens twee gaan betalen. Er zijn genoeg vrouwen zo vals om zodra het vaste contract binnen is te gaan fokken. Dat is gewoon asociaal tegenover de werkgevers, en niet iedereen werkt bij een grote multinational waar het misschien niet al te veel uitmaakt.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:05 schreef Xith het volgende:
[..]
nadat de werknemer heeft aangegeven zwanger te zijn, krijgt ze een speciale anti-ontslag bescherming - men kan haar dus niet ontslaan
Jawel, maar zoals gezegd: de werkgever betaalt toch eecht maar 1 werknemer. Degene die met zwangerschapsverlof is heeft hij geen kosten voor gedurende het verlof.quote:Op vrijdag 21 december 2007 10:03 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Hmmm... het werk wat jij doet, hoeft tijdens je zwangerschapsverlof niet gedaan te worden~?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |