abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58002034
Magic wand tool? Daarmee moet je het toch zelf nog heel erg netjes trekken?
Ik gebruik de brush bij de layer mask vooral om m'n eigen fuck-ups goed te kunnen wegwerken. Ik ben namelijk niet bepaald secuur met de muis!

Maar cool @ die rhino-zebra! Ik snuffel hem eens door!
  zaterdag 12 april 2008 @ 14:39:52 #202
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_58003125
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 13:42 schreef ToT het volgende:
Ik gebruik de brush bij de layer mask vooral om m'n eigen fuck-ups goed te kunnen wegwerken. Ik ben namelijk niet bepaald secuur met de muis!

Gebruik dan een tekentablet
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_58003319
Die heb ik op zolder liggen!
Ik vond het vreselijk werken.

Anywayzzz, ik denk dat dingen als die rhino-zebra nog wat boven mijn huidige skills liggen.
Ik moet wat meer met de basis beginnen.
pi_58003415
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 13:42 schreef ToT het volgende:

Nee, niet die Magic Wand Tool, maar die andere. -->

En ik snap dat je een layermask & brush gebruikt om je eigen fuck-ups weg te werken want dat doe ik ook.

Maar dat kan beter. Bv: je hebt een object wat je wil selecteren. Dan selecteer je dat object eerst met één van de selectietools. Dan klik je op het layermask icoontje. Daarmee krijg je een layermask om je selectie heen. Dan neem je een brush en je zet de voorgrond kleur op zwart. Nu kun je delen van je opject toevoegen aan het layermask door te brushen. En om delen die gemasked zijn weer bij je object te voegen, zet je de voorgrond kleur op wit en ga je weer brushen. Probeer het maar eens, dit werkt echt heel handig.

zaterdag 12 april 2008 @ 15:30:25 #205
124655 DarkManta
Tiepvouten onder voorbehout
pi_58004069
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 10:29 schreef ToT het volgende:
Worth1000 heb ik al een beetje doorgesnuffeld. Stond daar ook niet die "kikkertong" op?

Thx @ het oog; maar weinig mensen kunnen die waarderen. Het idee heb ik eigenlijk gejat van een tutorial-site waar een oog in een overwoekderde rotswand zat. Die heb ik eerst met die tutorial nagemaakt, waarna ik een foto van mijn eigen oog heb genomen en een zelfgemaakte foto van een hunebed heb gepakt, waarmee ik verder heb zitten fröbelen.

Nee maar ik weet lang niet alle basics van Photoshop. Zo weet ik zelfs niet hoe je in een layer alles wat wit is transparant kunt maken zodat de onderliggende layer zichtbaar wordt.
(Tips? )
Ik doe nu alles met een layer mask en dan een brush.
Dat is deze: Lust (kikkertong)
Alle dingen zijn uitingen van onze gedachten. Als je gedachten verward zijn, raak je jezelf kwijt.
pi_58004592
Yup @ Lust!

Mardoek, thx, ik ga het zo meteen uitproberen!
  zondag 13 april 2008 @ 00:09:13 #207
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58013739
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 14:56 schreef Mardoek50 het volgende:
Maar dat kan beter. Bv: je hebt een object wat je wil selecteren. Dan selecteer je dat object eerst met één van de selectietools. Dan klik je op het layermask icoontje. Daarmee krijg je een layermask om je selectie heen. Dan neem je een brush en je zet de voorgrond kleur op zwart. Nu kun je delen van je opject toevoegen aan het layermask door te brushen. En om delen die gemasked zijn weer bij je object te voegen, zet je de voorgrond kleur op wit en ga je weer brushen. Probeer het maar eens, dit werkt echt heel handig.
Een groot voordeel van layermasks idd. Je kan altijd corrigeren.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_58016787
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 15:57 schreef ToT het volgende:
Yup @ Lust!

Mardoek, thx, ik ga het zo meteen uitproberen!
YW en succes!
pi_58016801
quote:
Op zondag 13 april 2008 00:09 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Een groot voordeel van layermasks idd. Je kan altijd corrigeren.
Ja, precies, sinds ik dit doorheb gebruik ik de eraser bijna nooit meer.
pi_58018811
Ik gebruikte voorheen met CS2 altijd ImageReady om animated GIFs te maken. Alles was altijd prima in te stellen om de meest mooie geanimeerde plaatjes zo klein en kwalitatief mogelijk op te slaan.

Met CS3 is dat helemaal anders. ImageReady is niet meer, en met Photoshop kan ik geen animated gifs bewerken. Nu zag ik dat het met Fireworks CS3 wel mogelijk is, dus ben ik daarmee aan de slag gegaan. Maar op een één of andere manier krijg ik de meest simpele animatie (20x20pixels, 6 frames, 32 grijstinten, met transparantie) met geen mogelijkheid onder de 70kb. Zelfs als ik de kleuren verminder naar 2(!) komt ie nog niet onder te 70kb liggen, terwijl het bronbestand (zelfs groter in pixels), nog niet eens 2kb(!) is.

Ik heb zo'n beetje elke optimize setting geprobeerd, maar niks helpt. en 70kb voor iets wat nog onder de 2kb kan liggen vind ik belachelijk . Wat doe ik in hemelsnaam fout??

(ik mis ImageReady )
pi_58039237
quote:
Op zondag 13 april 2008 12:33 schreef Pantalaimon het volgende:
Ik gebruikte voorheen met CS2 altijd ImageReady om animated GIFs te maken. Alles was altijd prima in te stellen om de meest mooie geanimeerde plaatjes zo klein en kwalitatief mogelijk op te slaan.

Met CS3 is dat helemaal anders. ImageReady is niet meer, en met Photoshop kan ik geen animated gifs bewerken. Nu zag ik dat het met Fireworks CS3 wel mogelijk is, dus ben ik daarmee aan de slag gegaan. Maar op een één of andere manier krijg ik de meest simpele animatie (20x20pixels, 6 frames, 32 grijstinten, met transparantie) met geen mogelijkheid onder de 70kb. Zelfs als ik de kleuren verminder naar 2(!) komt ie nog niet onder te 70kb liggen, terwijl het bronbestand (zelfs groter in pixels), nog niet eens 2kb(!) is.

Ik heb zo'n beetje elke optimize setting geprobeerd, maar niks helpt. en 70kb voor iets wat nog onder de 2kb kan liggen vind ik belachelijk . Wat doe ik in hemelsnaam fout??

(ik mis ImageReady )
Fireworks ken ik niet, maar volgens mij zit die Imageready/Animated gif zooi nu ingebouwd in PS CS3.
  maandag 14 april 2008 @ 19:51:25 #212
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58049111
quote:
Op zondag 13 april 2008 12:33 schreef Pantalaimon het volgende:

(ik mis ImageReady )
Heb net een animated gif gemaakt met CS3, kan hem alleen niet uploaden (mijn meuk pagina geeft opeens geen plaatjes meer weer). Gif is 60x60 pixels en 2 kb groot.

Als je in CS3 naar WINDOW > Animation gaat dan krijg je de frames balk uit ImageReady en kan je gewoon animated gifjes maken en deze ook bewerken. Weet niet of je bestaande animateds ook kan bewerken, omdat je daar layer informatie mist. Maar misschien had je dat zelf ook al uitgevonden?
DeviantArt
pi_58060398
quote:
Op maandag 14 april 2008 19:51 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Heb net een animated gif gemaakt met CS3, kan hem alleen niet uploaden (mijn meuk pagina geeft opeens geen plaatjes meer weer). Gif is 60x60 pixels en 2 kb groot.

Als je in CS3 naar WINDOW > Animation gaat dan krijg je de frames balk uit ImageReady en kan je gewoon animated gifjes maken en deze ook bewerken. Weet niet of je bestaande animateds ook kan bewerken, omdat je daar layer informatie mist. Maar misschien had je dat zelf ook al uitgevonden?
Dat je met photoshop animaties kan creëren wist ik ja, en ik wist dat ImageReady voor een groot deel geintegreerd zit in Photoshop. Daarom vond ik het ook zo raar dat ik geen animated GIF kan openen in photoshop. Dat wil zeggen, hij opent 'm wel, maar alleen de eerste frame, dus de rest van je animatie ben je kwijt. Na wat googlen kwam ik dus bij Fireworks uit, die ook in het CS3 pakket zit, maar vooralsnog is ie nogal scheutig met bytes.
  dinsdag 15 april 2008 @ 17:48:47 #214
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58070212
Dit werkt bij mij goed (mits QuickTime geinstalleerd)
quote:
Choose File > Import > Video Frames to Layers
In the file browser in Windows, type *.* in the File Name and press Enter or click Load.
It will not open any file, but it will view every file without restriction of Type of Files.
Open your animated GIF files, it will show you a dialog box regarding the imports. Press OK to import as default.
Voila! The file is opened in animation frames. You can view the animation frames from Windows > Animation
Bron
DeviantArt
pi_58071957
quote:
Op dinsdag 15 april 2008 17:48 schreef Hukkie het volgende:
Dit werkt bij mij goed (mits QuickTime geinstalleerd)
[..]

Bron
Ha, thnx! Dat lijkt er al heel veel meer op! .
Voor zover ik kan zien verlies je er alleen de timings van de frames mee maar dat is snel te verhelpen .
  dinsdag 15 april 2008 @ 20:44:51 #216
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58073831
Welcome, zo helpen we elkaar een handje.
DeviantArt
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:26:44 #217
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58077939
Wat ik dan weer niet snap van Photoshop is dat -als ik een hue/saturation layer maak boven de laatste layer- het hele plaatje verkleurt zodra ik aan de sliders trek. Wil graag alleen de onderliggende layer verkleuren. Heeft iemand enig idee hoe?
DeviantArt
pi_58078208
wat je dan moet doen is een aanpassingslaag maken. Dat doe je via layers >> new adjustment layer >> hue saturation, en kies dan voor een "clipping mask" (use previous layer to create clipping mask moet je dus aanvinken).

nu pakt ie alleen de layer er onder. Achteraf is dit ook nog in te stellen hoor, maar dan moet je dus wel zo'n adjustment layer hebben.

succes
"Dude.. they can't get any better than that"
  dinsdag 15 april 2008 @ 23:50:10 #219
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58078523
Mijn dank is wederom verpletterend. En toch zo simpel...
DeviantArt
pi_58123232
Ik heb een zwart foto nu wil ik deze graag spiegelen..... dus van zwart-wit naar wit-zwaart zeg maar
Negatief enzo, hoe doe ik dat in CS3?
  donderdag 17 april 2008 @ 23:08:44 #221
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58125123
quote:
Op donderdag 17 april 2008 22:04 schreef Rekkie het volgende:
Ik heb een zwart foto nu wil ik deze graag spiegelen..... dus van zwart-wit naar wit-zwaart zeg maar
Negatief enzo, hoe doe ik dat in CS3?
De laag aanklikken en dan CTRL + I
DeviantArt
pi_58158330
Iemand die mij kan vertellen hoe je animation hoofden maakt van je eigen hoofd? Programma of iets dergelijks?
pi_58159285
Je ziet overal tegenwoordig van die gedesignde bloemen (zoals op afbeelding hieronder), maar ik vind nergens een tutorial waar ze uitleggen hoe je dit soort bloemen maakt. In een nieuw design dat ik aan het maken ben heb ik namelijk zo'n soort bloemen nodig. Iemand tips/ideëen hoe je dit maakt?
bedankt!

zaterdag 19 april 2008 @ 15:28:15 #224
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_58159421
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 14:12 schreef JorBroekie het volgende:
Iemand die mij kan vertellen hoe je animation hoofden maakt van je eigen hoofd? Programma of iets dergelijks?
Hoe bedoel je? Meer uitleg graag
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:18 schreef fate het volgende:
Je ziet overal tegenwoordig van die gedesignde bloemen (zoals op afbeelding hieronder), maar ik vind nergens een tutorial waar ze uitleggen hoe je dit soort bloemen maakt. In een nieuw design dat ik aan het maken ben heb ik namelijk zo'n soort bloemen nodig. Iemand tips/ideëen hoe je dit maakt?
bedankt!

[ afbeelding ]
Soms komen ze rechtstreeks uit brushpakketten, maar je kunt ze ook eerst zelf tekenen met de hand (of in Flash/Illustrator) en vervolgens scannen en inkleuren
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
  zaterdag 19 april 2008 @ 16:55:50 #225
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_58160826
quote:
Op zaterdag 19 april 2008 15:18 schreef fate het volgende:
bedankt!
Hier vind je tutorial over hoe je zelf brushes maakt, altijd handig om te weten.

En misschien heb je hier wat aan.
DeviantArt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')