Gewoon je afmetingen in de cropbalk zetten en dan een uitsnede maken. Dan wordt je crop 13x18.quote:Op woensdag 7 mei 2008 16:18 schreef rudedeltadude het volgende:
update:
Verhoudingen vastzetten heb ik gevonden....
welke moet ik hebben voor afdrukken van 13*18?
je wilt een soort poster of spandoek er in plaatsen begrijp ik? Ik kan je geen kant en klaar antwoord geven van: zo moet je het doen, want het is erg lastig om het echt te laten lijken. Je moet er perspectief in brengen, kleur, schaduw, golving van je spandoek, kreukels, glinstering, vouwen, maar ook onscherpte en ruis van je camera. Wat denk ik makkelijker te realiseren is, is de teskt als een soort graffiti op de brug te schrijven. Dan ben je ook nog eens sneller klaar.quote:Op maandag 12 mei 2008 23:14 schreef Devious69 het volgende:
Ik heb vraagje
kijk, bij bijvoorbeeld zo een foto:
http://85.17.225.40/24090(...)40936485_6_-Jzs.jpeg
let niet op die rare jongen![]()
stel, ik wil text invoegen, maar op zo een manier zoals het lijkt dat het er al was..
dus, dan moet perspectief, kleur interval en evenueel andere objecten die er misschien voorhangen ook goed geregeld zijn.
Eigenlijk gewoon lettersquote:Op dinsdag 13 mei 2008 11:03 schreef Eastwood het volgende:
[..]
je wilt een soort poster of spandoek er in plaatsen begrijp ik? Ik kan je geen kant en klaar antwoord geven van: zo moet je het doen, want het is erg lastig om het echt te laten lijken. Je moet er perspectief in brengen, kleur, schaduw, golving van je spandoek, kreukels, glinstering, vouwen, maar ook onscherpte en ruis van je camera. Wat denk ik makkelijker te realiseren is, is de teskt als een soort graffiti op de brug te schrijven. Dan ben je ook nog eens sneller klaar.
zoals ik zei, geen antwoord op je vraag, misschien wel een oplossing voor je probleem
check pm.quote:Op maandag 26 mei 2008 17:04 schreef dubidub het volgende:
Hoi,
ik heb voor een site voor school een klein bannertje nodig, en ik vroeg me af of er hier een hobby-ist zat die me wilde helpen, omdat ik niet de tijd en middelen heb om PS voor zoiets te installeren/downloaden. Is er iemand die me effe kan helpen? Zoja, PM me dan.
Had geen flauw idee waar ik dit anders moest vragen![]()
ja doe is wat leuksquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:23 schreef DarkManta het volgende:
Wordt weer eens tijd voor een tutorial
ctrl+u, colorize aanvinken, lightness beetje omlaag en dan wat spelen met de saturation (wss lekker hoog als je fel geel wilt) en de hue voor de juiste kleurquote:Op vrijdag 16 mei 2008 12:33 schreef MaxC het volgende:
Ik ben redelijk nieuw met Photoshop maar had de volgende vraag.
Ik heb een zwarte logo met een witte achtergrond, nu wil ik het logo op een gele achtergrond zetten. Het is een best ingewikkeld logo dus met de lasso lukt het niet.
Alvast bedankt
PSDTuts.com heeft altijd fijne tutsquote:Op donderdag 5 juni 2008 18:44 schreef Eastwood het volgende:
[..]
ja doe is wat leuks![]()
heb je toevallig nog wat leuks liggen voor gevorderden?
Heb het zelf al gevondenquote:Op dinsdag 10 juni 2008 13:19 schreef toma het volgende:
Vraagje!?
In mijn PSD file staan zo'n 50 layers, deze layers wil ik allemaal appart opslaan als .PNG of .JPG. Kan dat op een snelle manier of moet ik steeds File > Save As en dan 50 keer?
Jij moet 's een aflevering van Fringe kijken (splinternieuwe serie).quote:Op maandag 12 mei 2008 23:14 schreef Devious69 het volgende:
Heuy
lang niet hier geweest (A)
Leuk dat me banner nog gebruikt word!
Ik heb vraagje
kijk, bij bijvoorbeeld zo een foto:
http://85.17.225.40/24090(...)40936485_6_-Jzs.jpeg
let niet op die rare jongen![]()
stel, ik wil text invoegen, maar op zo een manier zoals het lijkt dat het er al was..
dus, dan moet perspectief, kleur interval en evenueel andere objecten die er misschien voorhangen ook goed geregeld zijn.
Altijd als ik het doe lijkt het op een een of adnere manier altijd nog dat het gewoon EROP geplakt is. terwijl het een deel van de 'scene' moet worden
Ik zou het doen tegen dat 'stro' achtig aan de rechterkant.
of dat de text bijv hangd aan de brug aan de linker kant.
zou iemand beetje kunnen uitleggen hoe je dit het best kan aanpakken?
R
Met een muis is dat ook vrij lastig, ik gebruik daar meestal mijn tekentablet voorquote:Op maandag 7 juli 2008 20:49 schreef Apotheose het volgende:
ik kan maar niet omgaan met die pentoolJe kan er toch zo'n beetje alle figuren mee maken? Iemand wat tips?
![]()
Thx!
Aan je tweede afbeelding te zien, staat niet je BRUSH ingesteld, maar je PENCIL, die kan alleen harde lijnen maken. DUs even SHIFT + B tot je brush geselecteerd is en dan is je probleem verholpen.quote:Op maandag 7 juli 2008 21:17 schreef Apotheose het volgende:
Voorheen had ik hier geen last van maar op de een of andere manier zien die brushes er allemaal gewoon 'hard' uit, hoe 'zacht' je ze ook wil instellen. How come en hoe kan ik dat verhelpen?
Zo te zien heb je een LayerMask gebruikt met verschillende Gradient Tools. Of je hebt verschillende layers gebruikt met op iedere layer een Gradient tool.quote:Op maandag 7 juli 2008 22:07 schreef pea4fun het volgende:
Hoi, ik heb een tijdje geleden eens een beetje zitten spelen met photoshop en toen kwam ik op dit:
[ afbeelding ]
Het was erg simpel om te doen, maar nu wilde ik het weer doen en nu kan ik niet meer vinden hoe ik het gedaan heb. Wie weet onder welk knoppie het zit?
Alvast bedankt
ik vermoed hetzelfdequote:Op woensdag 9 juli 2008 01:08 schreef Flaccid het volgende:
Ik denk dat je een gradient hebt gepakt, deze op vierkant gezet, dan de gradient kiezen die van je frontkleur naar transparant loopt en done?
Welkom!quote:Op donderdag 10 juli 2008 22:41 schreef Lekiamh het volgende:
Zoals ik in het webdesign topic aangaf, ik ben bezig met het leren photoshoppen, dus ik lees graag mee!
Misschien dat ik over een tijdje dan ook mee kom posten hiero.
Ik zou een nieuwe layer aanmaken en dan met de gradient tool aan de gang gaan. Je kiest de stand waarbij de tool "rond" is dus dat je een cirkel krijgt. Dan kies je de binnenste kleur transparant en de buitenste kleur zwart. Daarna kun je met de opacity van de layer zelf de sterkte van de zwarte rand aangeven.quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:42 schreef veldmuis het volgende:
Ik wil een transparante vignettering maken. Hoe zou ik dat kunnen doen?
Onder filters/distort/lens correction kan ik prima een vignettering maken, maar dat gaat niet op een transparante cq nieuwe layer.
Iemand een idee? Gewoon wat in het wilde weg gaan brushen gaat me veel te veel tijd kosten, en ik vrees dat ik dat nooit echt mooi krijg.
Het resultaat wat ik zoek is echt die vignettering zoals die op -100 uitkomt bij lens correction.
Thx !quote:Op woensdag 16 juli 2008 21:24 schreef Hukkie het volgende:
Als ik een opdracht heb dan ga ik naar de plaatselijke drukker cq copyshop. Dan kan je nog wel eens een proefdrukje krijgen enzo. Als je het via internet doet dan ben je nogal overgeleverd aan de kwaliteiten van het desbetreffende bedrijf.
Ik kan t zo niet testen (mn telefoon heeft geen photoshop) maar werkt vignettering ook op een compleet witte layer?quote:Op woensdag 16 juli 2008 22:42 schreef veldmuis het volgende:
Ik wil een transparante vignettering maken. Hoe zou ik dat kunnen doen?
Onder filters/distort/lens correction kan ik prima een vignettering maken, maar dat gaat niet op een transparante cq nieuwe layer.
Iemand een idee? Gewoon wat in het wilde weg gaan brushen gaat me veel te veel tijd kosten, en ik vrees dat ik dat nooit echt mooi krijg.
Het resultaat wat ik zoek is echt die vignettering zoals die op -100 uitkomt bij lens correction.
Dit was 'm inderdaad. Ik heb nooit met die channels gewerkt, ik ga een boek lezen! Thanks!quote:Op donderdag 17 juli 2008 16:50 schreef lennartb.nl het volgende:
[..]
Ik kan t zo niet testen (mn telefoon heeft geen photoshop) maar werkt vignettering ook op een compleet witte layer?
Zo ja probeer dat, en vervolgens ctrl-klik op 1 van de channels van die layer. De selectie is dan (nadat je de selectie omkeert) wat je bedoelt.
Of zoals hier boven wordt gezegd, kan ook.
begint met horror scene in een vliegtuig?quote:Op zondag 29 juni 2008 13:02 schreef EvilMarc het volgende:
[..]
Jij moet 's een aflevering van Fringe kijken (splinternieuwe serie).
Die letters
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |