abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 december 2007 @ 21:45:36 #26
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55400216
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:29 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Klopt. Maar vanuit christelijk perspectief is alle ellende, hoe erg ook, niet meer dan een 'zucht' als je het vergelijkt met het eeuwige perfecte leven.
vind je het dan eerlijk, dat al die mensen die niet voor kiezen maar ook niet persee tegen automatiscg tegen zouden zijn, wel in die ellende moeten leven?
There's a virus in my system
There's a virus in my brain
And it's driving me insane
pi_55400250
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:45 schreef PeZu het volgende:

[..]

vind je het dan eerlijk, dat al die mensen die niet voor kiezen maar ook niet persee tegen automatiscg tegen zouden zijn, wel in die ellende moeten leven?
Wat bedoel je met 'voor' en 'tegen' zijn? Waar voor en waar tegen?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
  woensdag 19 december 2007 @ 21:47:35 #28
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55400274
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:41 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Inhoud, opbouw, stijl, literaire figuren, etc.

Genesis 1 vertoont eerder kenmerken van poëzie dan van feitelijk verslag. In het Hebreeuws schijnt dit nog duidelijker naar voren te komen. Misschien dat Haushofer hier nog iets over kan zeggen.
Ah, zijn dat je criteria. Ok, dan kan ik me erin vinden. Er staat me iets van bij dat ik hier iets over heb gehad tijdens college.

Mag ik vragen wat voor studie jij doet?
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 december 2007 @ 21:49:25 #29
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55400336
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:46 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Wat bedoel je met 'voor' en 'tegen' zijn? Waar voor en waar tegen?
Voor God kennelijk. Dit punt kwam in het vorige topic ook al voorbij.
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 19 december 2007 @ 21:50:31 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55400367
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:29 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Klopt. Maar vanuit christelijk perspectief is alle ellende, hoe erg ook, niet meer dan een 'zucht' als je het vergelijkt met het eeuwige perfecte leven.
In evolutionair opzicht is het christendom slechts een zucht in de ontwikkeling van de mensheid.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55400408
Wat ik zo raar vind is dat god toen (tijdens de bijbel ) veel contact had met de mensen in de vorm van engelen enz .. 2 steden helemaal kapotbranden .. aarde onder water laten lopen enz .... en nu gebeurt er niks meer ....
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55400444
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In evolutionair opzicht is het christendom slechts een zucht in de ontwikkeling van de mensheid.
Fraaie oneliner weer Papierversnipperaar. Ga je ze ooit nog publiceren of iets?
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
  woensdag 19 december 2007 @ 21:53:22 #33
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55400451
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:49 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Voor God kennelijk. Dit punt kwam in het vorige topic ook al voorbij.
ik dacht dat dat nu wel duidleijk zou zijn zeg _!
  woensdag 19 december 2007 @ 21:55:53 #34
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55400531
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:53 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Zo kun je het wel zien.
Er zijn ook mensen die beweren dat het tijdperk van de Vissen (de afgelopen 2000 jr) nu voorbij is en dat we nu het tijdperk van de Waterman in gaan.
Niet meer actief op Fok!
pi_55400574
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Welke TS? Ik of de oorspronkelijke TS, postmortum? (denk niet dat pm veel inhoudelijks heeft te zeggen over dit onderwerp ).

En wat bedoel je precies met je vraag? .
Ik bedoelde jou. Je bent in dit topic in dit subforum de TS.

Met mijn vraag doelde ik op je eigen mening, in relatie met het oorspronkelijke topic (vind je (on)gelovigen (in)tolerant?0
  woensdag 19 december 2007 @ 22:04:51 #36
200510 boomstick
10 inch beef, baby
pi_55400888
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:24 schreef PeZu het volgende:

[..]

mooi verhaal, maar dat neemt alle onnodige ellende in de wereld van nu niet weg
spring je in een put is god dan verplicht je te helpen?

ps had een heel stuk geschreven over een vraag die ik heb maarja die ben ik ffs kwijt geraakt door databasefout @#*
(%^#$*&%@#^*$!@#^*$^@($^@#^@#$(^()$@#

hier ff in het kort

waarom maakt God mensen als hij weet dat 90% de hel in gaat doordat ze geen *duidelijkheid kunnen krijgen?
(omdat als de bijbel het ware geloof is er teveel varianten zijn en dat constantijn in 300nc de geschriften samengesteld heeft en daar een selectia van goed en kwaad heeft gemaakt en wat hij ook voor politiek heeft gebruikt.

des al nietemin heet het geloof en blijft het geloven in... wie wat of hoe dan ook
standing tall
pi_55401041
Hmmmz, ik kan dat van die ingemetselde Bijbel niet terugvinden met Google.

Het laatste wat ik er over gehoord heb is dat de vorige paus met een karretje die ruimte in werd gereden; hijzelf kon niet meer lopen en niemand buiten de paus mag die ruimte betreden.
  woensdag 19 december 2007 @ 22:08:41 #38
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55401052
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:04 schreef boomstick het volgende:

[..]

spring je in een put is god dan verplicht je te helpen?

ps had een heel stuk geschreven over een vraag die ik heb maarja die ben ik ffs kwijt geraakt door databasefout @#*
(%^#$*&%@#^*$!@#^*$^@($^@#^@#$(^()$@#

hier ff in het kort

waarom maakt God mensen als hij weet dat 90% de hel in gaat doordat ze geen *duidelijkheid kunnen krijgen?
(omdat als de bijbel het ware geloof is er teveel varianten zijn en dat constantijn in 300nc de geschriften samengesteld heeft en daar een selectia van goed en kwaad heeft gemaakt en wat hij ook voor politiek heeft gebruikt.

des al nietemin heet het geloof en blijft het geloven in... wie wat of hoe dan ook

spring in een put _! christus te paard zeg wat een simpele niets zeggende vergelijking
pi_55401130
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:53 schreef PeZu het volgende:

[..]

ik dacht dat dat nu wel duidleijk zou zijn zeg _!
Dat was het niet. Misschien kan je de tijd die je kwijt bent met het plaatsen van dit soort flauwe posts beter besteden aan het correcter en zorgvuldiger forumeleren van je posts
pi_55401145
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Door het te toetsen aan de werkelijkheid. En het Jezusverhaal is een spannende roman maar staat te ver af van de werkelijkheid. Exit Jezus.
Hij staat niet ver af van mijn werkelijkheid, want mensen zijn de afgelopen 2000 jaar geen steek verandert en de ellende die ze veroorzaken ook niet. En Jezus trouwens ook niet.
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:52 schreef MouzurX het volgende:
Wat ik zo raar vind is dat god toen (tijdens de bijbel ) veel contact had met de mensen in de vorm van engelen enz .. 2 steden helemaal kapotbranden .. aarde onder water laten lopen enz .... en nu gebeurt er niks meer ....
God heeft nog steeds veel contact met mensen, maar nu via de Heilige Geest. Juist meer dan vroeger, toen maar een paar mensen met hem konden communiceren. Nu kan in principe iedereen dat. Ook worden er nog wel engelen gezien, Misschien wel vaker dan vroeger, als je bedenkt dat die paar engelenverschijningen in de bijbel zich afspeelden in een periode van honderden jaren.
pi_55401183
quote:
Waarom denk je dat mensen "die geen duidelijkheid kunnen krijgen" per definitie naar de hel gaan?
quote:
Dit is geen correcte weergave van hoe de bijbel, met name het NT, is ontstaan.
  woensdag 19 december 2007 @ 22:13:18 #42
200510 boomstick
10 inch beef, baby
pi_55401229
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:08 schreef PeZu het volgende:

[..]

spring in een put _! christus te paard zeg wat een simpele niets zeggende vergelijking

hoezo mag een vergelijking niet gemaakt worden voor de simpele ziel hier
want als ik het zo begrijp snap jij hem ook wel een beetje
standing tall
  woensdag 19 december 2007 @ 22:13:29 #43
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55401237
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:10 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Dat was het niet. Misschien kan je de tijd die je kwijt bent met het plaatsen van dit soort flauwe posts beter besteden aan het correcter en zorgvuldiger forumeleren van je posts
dat het een flauwe post was had ik al duidelijk gemaakt door mijn _!

maar bedankt voor je advies
  woensdag 19 december 2007 @ 22:14:43 #44
174235 Berenanus
Alleen voor geile beren!!
pi_55401282
ah tof!

kusje!
  woensdag 19 december 2007 @ 22:15:57 #45
138448 PeZu
Suspended animation
pi_55401323
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:13 schreef boomstick het volgende:

[..]

hoezo mag een vergelijking niet gemaakt worden voor de simpele ziel hier
want als ik het zo begrijp snap jij hem ook wel een beetje
ooh je mag zo'n vergelijking best amken, maar ik zal daar niet inhoudelijk op ingaan aangezien het kant,noch wal raakt
  woensdag 19 december 2007 @ 22:18:06 #46
pi_55401390
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:53 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Ik ben met een one-liner bijbel bezig. Iedereen zal mij aanbidden.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  woensdag 19 december 2007 @ 22:21:52 #47
pi_55401523
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:11 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Hij staat niet ver af van mijn werkelijkheid, want mensen zijn de afgelopen 2000 jaar geen steek verandert en de ellende die ze veroorzaken ook niet. En Jezus trouwens ook niet.
Aangezien Jezus al een tijdje niet gezien is, is er wel degelijk iets verandert.
quote:
[..]

God heeft nog steeds veel contact met mensen, maar nu via de Heilige Geest. Juist meer dan vroeger, toen maar een paar mensen met hem konden communiceren. Nu kan in principe iedereen dat. Ook worden er nog wel engelen gezien, Misschien wel vaker dan vroeger, als je bedenkt dat die paar engelenverschijningen in de bijbel zich afspeelden in een periode van honderden jaren.
Dat heet schizofrenie, een overblijfsel van de primitieve mens.
quote:
De ontwikkeling van een Godsbesef verliep parallel aan de ontwikkeling van het menselijk bewustzijn en het menselijk zelfbewustzijn.

Lang geleden toen de mens iets minder ver ontwikkeld was dan nu, begreep de mens niet dat gedachten en herinneringen uit zijn eigen hoofd kwamen. Als iemand zat te vissen en dacht:”Ik heb honger” dan leek er voor deze persoon een stem uit de rivier te komen die zei dat ie honger had. Op deze manier ontstonden de natuurgodsdiensten, god van de boom, god van de berg.

Naarmate het menselijk bewustzijn zich ontwikkelde, leek de oorsprong van deze “stemmen” vager te worden. In de Griekse tijd, als iemand een verhaal wilde vertellen of opschrijven, riep men de Sirenen aan (een stelletje gekke wijven op een rots ergens in zee) om hem “de herinneringen in te blazen”. In de Romeinse tijd had men Goden op de Berg Olympus. Later werden dat Goden in de lucht (Wodan, Thor) toen 1 God en tegenwoordig geloven steeds meer mensen helemaal niet meer in een God.

Het tegenwoordige godsbesef is een combinatie van opvoeding, en toevallige emoties of “magische” gebeurtenissen die aan een eventuele God worden toegeschreven.
pi_55401567
quote:
Op woensdag 19 december 2007 22:12 schreef koningdavid het volgende:

[..]

Waarom denk je dat mensen "die geen duidelijkheid kunnen krijgen" per definitie naar de hel gaan?
Omdat sommige/veel christenen dat zeggen...

Dat is ook zo irritant jullie zeggen allemaal "ik ben christen" en plaatsen jezelf in een hokje maar elke christen heeft wel andere opvattingen over iets (en dan heb ik het niet over radicale christenen enz)
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55401569
quote:

[..]

[..]
http://www.youtube.com/watch?v=oT9_kjW0UHg
(Edit: iets betere kwaliteit)

Kort samengevat: degenen die Jezus niet als hun verlosser accepteren, gaan naar de hel, want Jezus is de enige weg naar verlossing.

Toevoeging: in sommige steden zijn er huis aan huis pamfletten verspreid waarin staat dat men voor de hindoes moet bidden, omdat zij zeker voor eeuwig in de hel zullen branden vanwege hun ketterse geloof.
Elk geloof behalve het Christelijke geloof is fout.
Wat je excuus ook is...of je nou nog zoekende bent of je hebt nog nooit van Jezus gehoord omdat in jouw werelddeel er amper Christenen zijn.....het doet er allemaal niet toe: als je Jezus niet als je verlosser accepteert, ga je naar de hel.

(Staat eigenlijk toch ook min of meer zo in de Bijbel zelf, dacht ik?)

[ Bericht 10% gewijzigd door ToT op 19-12-2007 22:35:33 ]
  woensdag 19 december 2007 @ 22:27:12 #50
200510 boomstick
10 inch beef, baby
pi_55401707
quote:

[..]

[..]

Dit is geen correcte weergave van hoe de bijbel, met name het NT, is ontstaan.

wooow woooow woooow nu gaat u te snel heer david
ik spreek geen woord over het ontstaan van de nieuw testament of het oude
maar de bundeling van de geschriften

dat constantijn het gebundeldt heeft naar inzicht van de politieke situatie en waardoor het gangbaar werd om te lezen en te plaatsen in een sociaal wereld deel in de OT staan vaak dingen die veel lijken op een intolerant leven tenopzichte van andere het nt is daarintegen geheel aangepast om in een westers/ romeinse wereld te leven

ps: je eerste vraag nog ff die kan ik niet beantwoorden want dat is een deel van mijn vraag,

maar staat er niet zo iets als toets de waarheid, dit doe ik maar helaas iedereen maakt leugens en zelfs de paus is niet te vertrouwen met je klein kind
sorry maar de mens kan je niet vertrouwen en aangezien we alleen aardse bewijzen hebben kan ik je hier geen antwoord op geven
standing tall
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')