weet ik maar het leek me wel interessant om te kijken hoe het staat met mensen van bepaalde politieke hoeken. of er een verband is enzo.quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:49 schreef Stofje het volgende:
Uitgaan & Vrije tijd Daar staan veel van dit soort topics.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:49 schreef Stofje het volgende:
Uitgaan & Vrije tijd Daar staan veel van dit soort topics.
waarom zou je ook als je van jezelf overachtief bentquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:33 schreef marcel-o het volgende:
t doet niet wat t hoort te doen..
ok je slaapt niet, en je zweet je de tyfus... maar wordt er niet actiever van
ADHD en dyslexie, het zit je niet mee he?quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:29 schreef marcel-o het volgende:
coke en speed doet niet veel als je licht adhd hebt, wordt je alleen maar rustiger van![]()
En van wiet word je juist onrustigquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:29 schreef marcel-o het volgende:
TABAK - nee, ik rook niet, helaas wel es ongewenst meeroken
ALCOHOL - ja, regelmatig, niet dagelijks. wel veel, ben aant minderen
MARIJUANA - ooit es gedaan, nooit meer, de grond was ineens erg dichtbij en t duurde n uur voordat k weer helemaal bij was
XTC - 3 jaar lang sweekends, nu 1x in de 3 maanden ong.
AMFETAMINEN/SPEED- soms, deed me niks..
COCAINE - soms, wel es lekker maar doet niet veel
TRIPMIDDELEN ALS LSD, PADDO´s ENZ - ja, paddo's, 2c-b, 2c-i
ANDERE HARDDRUGS - nee, wel designer drugs, Methylone ala explosion..
coke en speed doet niet veel als je licht adhd hebt, wordt je alleen maar rustiger van![]()
hahahaha snap um jaquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En van wiet word je juist onrustig
Ik had een keer een leuk weekend met een ADHD-dame. Zij rookte mijn wiet en ik nam haar ritalin. Was tof weekend
Klopt Ritalin is ook een amfetamine. De ADHD dame slikte er 5 per dag en als het echt niet goed met haar ging had ze echte speed liggen. Netjes voorgeschreven door de dokter.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:30 schreef sneakypete het volgende:
interessant- ADHD ers die ik ken die speed gebruiken vinden het eerder kalmerend
En die ADHD dame had geen last van psychoses door overmatig amfetamine-lookalike-gebruik?quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Klopt Ritalin is ook een amfetamine. De ADHD dame slikte er 5 per dag en als het echt niet goed met haar ging had ze echte speed liggen. Netjes voorgeschreven door de dokter.
Speed legaal? kan ik me niet voorstellen meen je dat ?quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Klopt Ritalin is ook een amfetamine. De ADHD dame slikte er 5 per dag en als het echt niet goed met haar ging had ze echte speed liggen. Netjes voorgeschreven door de dokter.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:35 schreef HeatWave het volgende:
[..]
ADHD en dyslexie, het zit je niet mee he?.
quote:kutmod
vroegâh werd t voorgeschreven om af te vallen.. ivm de honger onderdrukking.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:43 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Speed legaal? kan ik me niet voorstellen meen je dat ?
Okquote:Op dinsdag 18 december 2007 22:36 schreef sneakypete het volgende:
[..]
hahahaha snap um ja
nu lijsje invullen
Jij ziet te veel anti-drug propaganda.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:41 schreef gronk het volgende:
[..]
En die ADHD dame had geen last van psychoses door overmatig amfetamine-lookalike-gebruik?
Dat zei ze. Ritalin is in weze speed, dus waarom niet?quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:43 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Speed legaal? kan ik me niet voorstellen meen je dat ?
He, waar staat die speedfabriek, die aan apothekers levert?quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nou, nou, hij is braaf.quote:Op woensdag 19 december 2007 01:11 schreef Lyrebird het volgende:
TABAK - nooit
ALCOHOL - niet meer, zelden gebruikt
MARIJUANA - nooit
XTC - nooit
AMFETAMINEN/SPEED- nooit
COCAINE - nooit
TRIPMIDDELEN ALS LSD, PADDO´s ENZ - nooit
ANDERE HARDDRUGS - nooit
KOFFIE - twee keer, nooit meer
Ik stem ook niet meer in Nederland. Mag in de VS nog niet stemmen, maar daar zal ik zonder twijfel voor op een Republikein stemmen.
Ik weet niet of je wel eens de betere chemicaliëncatalogus heb doorgebladerd, maar je hebt bedrijven (Fluka, Alpha Chemika) die een compleet assortiment voor de neurofarmacologische researchhoek aanbieden-- varierend van neurotransmitters als (nor)adrenaline, serotonine tot al-dan-niet radioactief gelabelde DOI, DOB en 2CB/2CI, en het echte werk als diacetylmorphine ('heroine'). Plus nog een kleine duizend andere stofjes die ook interessant zijn voor researchers, maar die dan weer niet zo interessant zijn om op te eten.quote:Op woensdag 19 december 2007 08:57 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
He, waar staat die speedfabriek, die aan apothekers levert?
Maar je mag wel pepermunt?quote:Op woensdag 19 december 2007 01:11 schreef Lyrebird het volgende:
TABAK - nooit
ALCOHOL - niet meer, zelden gebruikt
MARIJUANA - nooit
XTC - nooit
AMFETAMINEN/SPEED- nooit
COCAINE - nooit
TRIPMIDDELEN ALS LSD, PADDO´s ENZ - nooit
ANDERE HARDDRUGS - nooit
KOFFIE - twee keer, nooit meer
Ik stem ook niet meer in Nederland. Mag in de VS nog niet stemmen, maar daar zal ik zonder twijfel voor op een Republikein stemmen.
Thee is veel te sterk. Ik houd het op water.quote:Op woensdag 19 december 2007 09:01 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Nou, nou, hij is braaf.
Ga maar een kopje thee drinken met Job.
Mag hij toch zelf weten? Of beter gezegd: dat is toch juist verstandig?quote:Op woensdag 19 december 2007 09:01 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
[..]
Nou, nou, hij is braaf.
Ga maar een kopje thee drinken met Job.
Is dat zo, valt het ook onder de zogeheten amfetaminen (want dat is speed)?quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij ziet te veel anti-drug propaganda.
[..]
Dat zei ze. Ritalin is in weze speed, dus waarom niet?
Ritalin valt onder de amfetaminenquote:Op woensdag 19 december 2007 18:34 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Is dat zo, valt het ook onder de zogeheten amfetaminen (want dat is speed)?
Wist ik niet. Waarom mag dit dan wel en andere shit niet?
Wat mij trouwens ook bezighoud is die methamfetamine uit de VS. Die shit schijnt nog vele malen linker te zijn dan onze eigen hollandse pep maar is wel vrij verkrijgbaar als ik het goed meen. En dan een war on drugs voeren en blowers veroordelen
Nee, het is een chemisch 'broertje' van amfetamine. De 'truc' met biologisch actieve verbindingen is dat je een aantal chemische centra hebt zitten op een bepaalde afstand, en soms ook met een bepaalde conformatie. In geval van amfetamine-achtige effecten gaat het om een vrij stikstof-atoom wat (IIRC) 2 koolstofbindingen verwijderd is van een benzeenring.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:34 schreef sneakypete het volgende:
Is dat zo, valt het ook onder de zogeheten amfetaminen (want dat is speed)?
Omdat degenen die uitmaken wat wel mag en wat niet mag juristen zijn, en juristen hebben niet zo gek veel verstand hebben van farmacologie. Juristen denken dat je een lange lijst moet maken van stoute verbindingen, en dat je dan die verbindingen moet verbieden, en dat dat het probleem oplost. Een stofje wat precies dezelfde receptoren aanslaat als speed, of heroine of XTC is toegestaan om te gebruiken als het niet op de lijst staat.quote:Waarom mag dit dan wel en andere shit niet?
Da's vooral een kwestie van marketing door de DEA. Het verschil tussen methamphetamine en amphetamine is hetzelfde als het verschil tussen MDA en MDMA. Qua effecten ontlopen ze elkaar niet zoveel. Zeg maar, het verschil tussen cognac en whiskey.quote:Wat mij trouwens ook bezighoud is die methamfetamine uit de VS. Die shit schijnt nog vele malen linker te zijn dan onze eigen hollandse pep maar is wel vrij verkrijgbaar als ik het goed meen. En dan een war on drugs voeren en blowers veroordelen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |