quote:KNSB keurt ijs Haaksbergen goed
Hoogland 18 december 2007,
Haaksbergen (KNSB) – De KNSB heeft vanmiddag de ijsbaan van IJs en SkeelerClub Haaksbergen goedgekeurd. Volgens marathoncoördinator Teun Breedijk van de KNSB ligt de baan er schitterend bij en kan schaatsminnend Nederland zich opmaken voor de eerste marathon op natuurijs van dit seizoen.
Haaksbergen heeft voor de tweede keer de primeur van de eerste marathon op natuurijs. In januari 2007 wisten ze ook al als eerste een marathonwedstrijd te organiseren. Traditiegetrouw gaat de strijd tussen Veenoord en Noordlaren. Echter sinds Haaksbergen beschikt over een zogenaamde combibaan strijden ze mee met de twee Drentse dorpen.
Woensdag staan er twee wedstrijden op het programma. Om 19.00 uur starten de dames voor hun wedstrijd over 60 ronden. Een uur later zullen de heren A-rijders starten voor een wedstrijd over 125 ronden. Alle marathontoppers zullen woensdag aan de start staan waaronder de koplopers in de Essent Cup Daniëlle Bekkering en Bob de Vries. De organisatie verwacht veel toeloop van publiek en pers.
In Nijelamer worden woensdagmiddag de eerste kortebaanwedstrijden georganiseerd. Deze wedstrijden beginnen om 13.30 uur. Er wordt gereden door heren over 160 meter.
Denk de meeste ondergelopen weilanden morgen/donderdag wel begaanbaar zullen zijn. Helaas heb je die niet in Amsterdam, dus of ik deze week nog op natuurijs ga staan betwijfel ik.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:45 schreef Remzz het volgende:
Het word hier in Twente vanacht trouwens minimaal -5 en morgennacht ook, dus wie weet kan er nog meer worden geschaatst
Maar eens kijken of ik een lift kan regelen.quote:Schaatsmarathon zondag in Velden
Op het Zwart Water in Velden wordt zondag een schaatsmarathon op
natuurijs verreden. De deelnemers schaatsen een uur lang, plus 5 rondes
van 1200 meter. De start is om 11 uur, vanaf 10 uur kan er worden
ingeschreven.
De organisatie verwacht zo'n 70 wedstrijdschaatsers. Verder zegt de
organisatie dat ze bij het aanleggen van het parcours rekening heeft
gehouden met andere schaatsers, die niet aan de marathon meedoen.
Kijk, het echte schaatsenquote:Op vrijdag 21 december 2007 21:29 schreef ultra_ivo het volgende:
L1 kondigt een natuurijsmarathon aan in Limburg:
[..]
Maar eens kijken of ik een lift kan regelen.
Wordt nog een spannende skate-off met Verheijen, Wennemars, Prinsen, Tuitert en de slechtste 2 Nederlanders van het EK (als Bloemen/Jongejan en natuurlijk Kramer/Olde Heuvel al zorgen dat Nederland de volle 4 plaatsen heeft).quote:Wennemars doet mee aan kwalificatie WK allround
03 januari 2008
HEERENVEEN (ANP) - Erben Wennemars gaat later deze maand proberen zich te plaatsen voor het wereldkampioenschap allround. De sprinter van TVM heeft zich ingeschreven voor de skate-off waar minimaal één ticket voor de mondiale titelstrijd klaarligt.
Ook Mark Tuitert, die zich afmeldde voor het NK allround, schreef zich daarvoor in. Tijdens deze wedstrijd werken de schaatsers een 1500 en 5000 meter af. Op basis van het klassement wordt bepaald wie in februari mee mag naar Berlijn.De aanmelding van Wennemars is opvallend, aangezien hij vorig jaar stellig verklaarde zich volledig op zijn 'core-business', het sprinten, te richten.
De skate-off voor deelname aan het WK allround vindt in de week na de WK sprint (19-20 januari) plaats.
Dacht dat ik tijdens het NK-Allround gehoord had Europa 14 plaatsen had op het WK. Dan lijkt het me logisch dat je per land het aantal deelnemers mag inzetten als er rijders bij de top14 komen tijdens het EK.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 07:52 schreef MiLalaa het volgende:
Heel leuk. Jammer dat ie bij de EK niet al meedeed. Hoewel dat dan natuurlijk in de knoop zou zijn gekomen met de sprint. Al vraag ik me idd af hoe het gaat lopen met het aantal plaatsen voor WK. Wat is de regel daarvoor, 3 bij laatste 12 en 1 bij laatste 16 ofzo?
Lastig, ik gun Verheijen en Prinsen en Tuitert ook een plekje.
Die 500m van Erben is inderdaad niet veel soeps meer. Ben benieuwd hoe hij die dit weekend gaat doen.
Lijkt me ook.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:13 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dacht dat ik tijdens het NK-Allround gehoord had Europa 14 plaatsen had op het WK. Dan lijkt het me logisch dat je per land het aantal deelnemers mag inzetten als er rijders bij de top14 komen tijdens het EK.
eens kijken, welke rijders die nu waarschijnlijk weer gaan rijden, kunnen we op basis van vorige prestaties voorzichtig al bij de top 14 scharen:quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:50 schreef Wombcat het volgende:
Lijkt me ook.
Bij het NK allround maakten de analistenn zich al een beetje zorgen over de plaatsing van de NL-ers voor het WK allround.
Dat was inderdaad vorig jaar ook het geval, al ging het toen om 16 plekken. De enige uitzondering was dat het startbewijs van Polen ivm de 13 plaats van Niedźwiedzki op het EK uiteindelijk ging naar Frankrijk als 17e op het EK, waardoor Alexis Contin ook aan het WK meedeed.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 08:13 schreef Bruce117 het volgende:
[..]
Dacht dat ik tijdens het NK-Allround gehoord had Europa 14 plaatsen had op het WK. Dan lijkt het me logisch dat je per land het aantal deelnemers mag inzetten als er rijders bij de top14 komen tijdens het EK.
Schneider...ik heb werkelijk geen flauw idee wat ik op dit moment van die kerel moet gaan verwachten, ik hoop dat hij een lekker EK gaat rijden en zo het herenschaatsen in Duitsland écht weer een beetje op de kaart zet.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:14 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
eens kijken, welke rijders die nu waarschijnlijk weer gaan rijden, kunnen we op basis van vorige prestaties voorzichtig al bij de top 14 scharen:
- Kramer
- Oldeheuvel
- Fabris
- Bokko
- Skobrev
- Schneider
aanvulling graag :-)
Het wordt allemaal moeilijk in te schatten. Jongejan heeft bv ook nog nooit in Calgary gereden. Maar goed, dat maakt het ook allemaal leuk. De top 3 staat wat mij betreft al redelijk vast (alleen de volgorde misschien niet helemaal, al kan ik het me haast niet indenken dat Kramer geen eerste wordt).quote:Op vrijdag 4 januari 2008 10:18 schreef MiLalaa het volgende:
of kopietje maken van uitslag vorig jaar![]()
Anyway, er zijn wat noren afgevallen, zijn de duitsers en russen nog goed of is daar ook maar 1 hoogvlieger meer? Zijn onze rest-NLers beter dan bv een Sverre Haugli, Matteo Anesi, Heythausen of Christiansen?
jaquote:Op zondag 6 januari 2008 14:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zit er niemand marathon te kijken?
Is er eigenlijk een vrouw Dijkstra die hem aan moet horen, dag en nacht?quote:Op zondag 6 januari 2008 14:14 schreef Wilskracht het volgende:
Ik kan wel kijken
maar ik kan Herbert niet aanhoren
Ik heb inderdaad niet de indruk dat we te maken hebben met een expert op het gebied van marathonschaatsen.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:14 schreef Wilskracht het volgende:
Ik kan wel kijken
maar ik kan Herbert niet aanhoren
ik heb gekekenquote:Op zondag 6 januari 2008 14:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
Wat een beest is het toch ookquote:Op zondag 6 januari 2008 14:30 schreef Wilskracht het volgende:
Ik heb nog geen kinderen, maar ik heb wel mijn vriendin zwanger gemaakt – kan ik iedereen aanraden."
NOS-verslaggever Herbert Dijkstra in VARA Tv Magazine, 14 juli 2007
Ik heb het zeker gekeken. Maar niet met een computer in de buurt.quote:Op zondag 6 januari 2008 14:05 schreef I.R.Baboon het volgende:
quote:Schaatsploeg WK sprint Heerenveen
en deelnemers 500/1000 meter Essent ISU World Cup Hamar
Heerenveen, 6 januari 2008
Na afloop van het AEGON NK sprint in Heerenveen heeft de Topsport Commissie Langebaan van de KNSB de ploeg bekend gemaakt die op 19 en 20 januari aan de start zal verschijnen bij het WK sprint in Heerenveen.
DAMES
Marianne Timmer, Ireen Wüst, Margot Boer en Annette Gerritsen.
Reserve: Paulien van Deutekom.
HEREN
Jan Bos, Simon Kuipers, Jacques de Koning en Lars Elgersma.
Reserve: Erben Wennemars.
Op basis van de resultaten bij het AEGON NK sprint heeft de TCL ook de startbewijzen op de 500 en 1000 meter voor de Essent ISU World Cup in Hamar op 25, 26 en 27 januari verdeeld.
DAMES
500 meter
Reeds geplaatst: Annette Gerritsen, Margot Boer en Marianne Timmer.
Op basis van de uitslagen van het AEGON NK sprint zijn daar bijgekomen:
Sanne van der Star en Ireen Wüst.
1000 meter
Reeds geplaatst: Annette Gerritsen en Ireen Wüst.
Uitslag AEGON NK sprint: Paulien van Deutekom, Marianne Timmer en Jorien Voorhuis.
HEREN
500 meter
Reeds geplaatst: Jan Smeekens en Simon Kuipers.
Uitslag AEGON NK sprint: Jacques de Koning, Erben Wennemars en Lars Elgersma.
1000 meter
Reeds geplaatst: Jan Bos, Simon Kuipers en Erben Wennemars.
Uitslag AEGON NK sprint: Remco Olde Heuvel en Lars Elgersma.
Dat zou best kunnen natuurlijk (doet me denken aan Sandra 't Hart die eindelijk eens mocht meedoen aan een EK en toen ziek werd waardoor Barbara de Loor haar verving). Maar ja, neemt niet weg dat Wennemars gewoon op klasse verslagen is.quote:Op zondag 6 januari 2008 23:40 schreef Hankster het volgende:
Zul je altijd zien dat een van de heren van appm ziek worden en Erben de sterren van de hemel schaatst op het WK
Mja, als zijn grote voorbeeld er niet is, is er voor hem ook geen lol meer aanquote:Shani Davis heeft zich alsnog afgemeld voor het wereldkampioenschap sprint, op 19 en 20 januari in Heerenveen. De Amerikaan twijfelde al enige tijd over deelname, maar liet zich vorige maand nog door geldschieter DSB overhalen aan de start te verschijnen.
Nu heeft de schaatser alsnog besloten een streep door het WK sprint te zetten. "Die titelstrijd past toch niet in zijn planning'', verklaarde DSB-directeur Toon Gerbrands maandag.
"Hij wil goed presteren op het WK allround en de WK afstanden. Met de WK sprint erbij wordt het gewoon te druk.''
Vader
Davis had al eerder aangegeven dat hij in januari liever thuis wilde zijn, omdat hij vorige maand voor de eerste keer vader werd. Na een gesprek met Gerbrands liet de Amerikaan destijds weten toch naar Heerenveen te komen.
Volgens Gerbrands hebben nu sportieve overwegingen ervoor gezorgd dat Davis zich alsnog terugtrekt.
Outsider
De voormalig allroundwereldkampioen zou op het WK sprint tot de outsiders voor de titel hebben behoord. Davis beschikt over een uitstekende 1000 meter, maar verliest normaal gesproken op de 500 meter teveel tijd om kans te maken op het goud.
...en aangezien zijn grote voorbeeld hopelijk wel op het WK Allround aanwezig is...quote:Op dinsdag 8 januari 2008 09:01 schreef Bruce117 het volgende:
Davis toch niet naar WK sprint
[..]
Mja, als zijn grote voorbeeld er niet is, is er voor hem ook geen lol meer aan
Dat kind is een paar weken te vroeg geboren, vrij logisch dat hij naar Erfurt ging.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:55 schreef MiLalaa het volgende:
pff. Hij werd voor de eerste keer vader maar bleef toen liever in Duitsland om een worldcup in Erfurt te schaatsen. Dus dat was het argument dan natuurlijk al lang niet.
het was een paar dagen voor aanvang races al geboren.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:12 schreef wimderon het volgende:
Dat kind is een paar weken te vroeg geboren, vrij logisch dat hij naar Erfurt ging.
Niet voor de geboorte zelf en daar ging het om neem ik aan.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:14 schreef MiLalaa het volgende:
[..]
het was een paar dagen voor aanvang races al geboren.hij kon nog terug
nee. Zsm na de geboorte erbij zijn bedoel ik. Als kersverse vader.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:27 schreef wimderon het volgende:
Niet voor de geboorte zelf en daar ging het om neem ik aan.
geen groot nieuws, maar toch...quote:Oltrop (28) bergt schaatsen op
Alexander Oltrop (28) heeft beloten zijn schaatscarrière te beëindigen. De Groninger, die reed voor de APPM-ploeg, kan het schaatsen op topniveau niet langer met zijn drukke baan combineren.
Onlangs werd er bij Oltrop een infectie aan een hartzakje geconstateerd, waarna hij de knoop heeft doorgehakt. Afgelopen weekeinde startte hij nog wel op de NK sprint, waar hij afzegde voor de tweede dag.
In 2004 veroverde Oltrop op de 1.000 m zilver op de NK afstanden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |