Ja, dat denk ik wel. Een man is een man.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:23 schreef fokje het volgende:
[..]
hebben ze ook moeite met een islamitische dokter?

Welkom in een democratie, als de meerderheid daar blijkbaar voor isquote:Op woensdag 19 december 2007 13:30 schreef Gia het volgende:
[..]
.
Nog effe en er komt een moslimpartij met op hun programma een wetswijziging die voorschrijft dat alle vrouwen in Nederland zich volledig dienen te bedekken en het haar, indien onbedekt, tenminste op een staart gedragen moet worden.

Dat is dus nu net niet een democratie. In een democratie dienen ook de belangen van een minderheid gerespecteerd te worden. Binnen de Sharia wetgeving is daarvan geen sprake. De minderheid (niet moslims) worden daarin stelselmatig gediscrimineerd (uitgesloten van erfenissen, verboden te trouwen met moslims, etc etc)quote:Op woensdag 19 december 2007 13:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Welkom in een democratie, als de meerderheid daar blijkbaar voor is

Anders kijk je even NOVA van eergisteren. Misschien hoef je dan niet van die domme vragen te stellen..quote:Op woensdag 19 december 2007 13:23 schreef fokje het volgende:
[..]
hebben ze ook moeite met een islamitische dokter?

heb ik niet gezien, ga het ook niet kijken. en hoezo is dat een domme vraag? Het suggereert een rascisitisch motief inderdaad. Wat ik niet zo vreemd zou vinden. Maar jij dus wel, want jij hebt NOVA gezien dus. Uitleggen?quote:Op woensdag 19 december 2007 13:55 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Anders kijk je even NOVA van eergisteren. Misschien hoef je dan niet van die domme vragen te stellen..

Als de meerderheid zou kiezen voor een geloofsdoctrine die 600 jaar achterloopt is de huidige mens nog vele malen dommer dan sinds het begin van de jaartelling.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:41 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Welkom in een democratie, als de meerderheid daar blijkbaar voor is

Er bestaan geen domme vragen maar wel domme antwoorden.quote:Op woensdag 19 december 2007 13:55 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Anders kijk je even NOVA van eergisteren. Misschien hoef je dan niet van die domme vragen te stellen..

Racisme is op basis van ras. Dacht niet dat moslims of islamieten een ras zijn. Maar discriminatie op basis van geloof vind je niet kunnen, maar op basis van sekse wel? En het is ook niet zo dat de vrouw deze eisen stelt, het is de man die deze eisen stelt. Kijk nova nou maar, is zeer leerzaam..quote:Op woensdag 19 december 2007 14:02 schreef fokje het volgende:
[..]
heb ik niet gezien, ga het ook niet kijken. en hoezo is dat een domme vraag? Het suggereert een rascisitisch motief inderdaad. Wat ik niet zo vreemd zou vinden. Maar jij dus wel, want jij hebt NOVA gezien dus. Uitleggen?

nou dan heb je me verkeerd begrepen. Het gaat in dit hele topic er al over dat het de mannen het een probleem vinden, dus daar had ik het ook over. De boze moslimmannen. Aangezien nu blijkt, uit dit topic (nog steeds zonder NOVA gezien te hebben) dat in islamitische landen het geen enkel probleem is dat mannen de vrouwen wel helpen, vraag ik of het in NL wel een probleem zou zijn als het een islamitische man zou zijn die de betreffende vrouw helpt. En om het geneuzel van wat rascisitisch is en wat niet; ik vraag mij dus af of er andere motieven aan ten grondslag liggen voor wat betreft de boze moslimman, dus niet alleen een mannelijke arts, maar of de boosheid dus ook gericht is op de mannelijke NL arts. En of het wel daadwerkelijk gaat om mannetje-vrouwtje of intussen toch om islamitisch-niet islamitisch.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:15 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Racisme is op basis van ras. Dacht niet dat moslims of islamieten een ras zijn. Maar discriminatie op basis van geloof vind je niet kunnen, maar op basis van sekse wel? En het is ook niet zo dat de vrouw deze eisen stelt, het is de man die deze eisen stelt. Kijk nova nou maar, is zeer leerzaam..

Die vrouwelijke artsen zijn toch ook geen moslims?quote:Op woensdag 19 december 2007 14:27 schreef fokje het volgende:
[..]
nou dan heb je me verkeerd begrepen. Het gaat in dit hele topic er al over dat het de mannen het een probleem vinden, dus daar had ik het ook over. De boze moslimmannen. Aangezien nu blijkt, uit dit topic (nog steeds zonder NOVA gezien te hebben) dat in islamitische landen het geen enkel probleem is dat mannen de vrouwen wel helpen, vraag ik of het in NL wel een probleem zou zijn als het een islamitische man zou zijn die de betreffende vrouw helpt. En om het geneuzel van wat rascisitisch is en wat niet; ik vraag mij dus af of er andere motieven aan ten grondslag liggen voor wat betreft de boze moslimman, dus niet alleen een mannelijke arts, maar of de boosheid dus ook gericht is op de mannelijke NL arts. En of het wel daadwerkelijk gaat om mannetje-vrouwtje of intussen toch om islamitisch-niet islamitisch.

nee, maar wellicht dat ze een NL vrouw wel beter kunnen hebben dan een NL man in die situatie? Kijk ik weer het ook niet hoor, maar het verschil tov wat in islamitische landen gebeurt is m.i. opmerkelijk.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:43 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Die vrouwelijke artsen zijn toch ook geen moslims?

Dat komt omdat ze daar wel duidelijk zijn in hoever te kunnen gaan. Ze staan erom bekent grenzen op te zoeken, en met de hoofddoek hebben we ze een vinger gegeven. In turkije in het verboden een hoofddoek te dragen op scholen, hier niet. Die fout hadden we nooit moeten maken.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:51 schreef fokje het volgende:
[..]
nee, maar wellicht dat ze een NL vrouw wel beter kunnen hebben dan een NL man in die situatie? Kijk ik weer het ook niet hoor, maar het verschil tov wat in islamitische landen gebeurt is m.i. opmerkelijk.

Keuze maken != eisen en weigerenquote:Op woensdag 19 december 2007 15:58 schreef Xith het volgende:
Wat een communisten in dit topic zeg... Vrije markt = keuzes maken!

quote:Op woensdag 19 december 2007 16:54 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Keuze maken != eisen en weigeren

Dat is dus geen vrije markt. EN als je nu erin tegen gaat brengen dat het artsen systeem dit ook niet is en je deze gaat verdedigen dan ben je een anti vrije markt communist die wil dat de regering maar aanwijst wat de burger moet nemen.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:17 schreef Tarabass het volgende:
Ik eis elke dag dat de files worden opgelost, toch maak ik elke dag de keuze achteraan te sluiten. Zijn dus duidelijk twee verschillende dingen.

Ik probeerde ermee te zeggen dat je soms geen keuze-mogelijkheden hebt. Als je die niet hebt valt er ook niets te kiezen. Het is nu zo dat vroedvrouwen het werk van een arts doen omdat de man van de vrouw een vrouwelijke arts eist en de mannelijke arts weigert. Dat is iets heel anders dan van te voren je voorkeur uitspreken of een second opinion aanvragen.quote:Op woensdag 19 december 2007 18:19 schreef Xith het volgende:
[..]
Dat is dus geen vrije markt. EN als je nu erin tegen gaat brengen dat het artsen systeem dit ook niet is en je deze gaat verdedigen dan ben je een anti vrije markt communist die wil dat de regering maar aanwijst wat de burger moet nemen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |