Mijn ex is ook vegetarisch, ik ken je probleem. Maar je kunt bijv tortillas maken.. met een standaard macaroni groente-pakket, creme fraiche, mexicaanse kruiden, (gele) rijst en de gebruikelijke sausjes (guatamala, chili en miss creme fraiche)quote:Op dinsdag 18 december 2007 07:30 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi allen, ik heb een nieuwe vlam en ze eet geen vlees of vis. Ze komt overmorgen langs (ik kan haast niet wachten; de vonken vliegen eraf als we samenzijn).![]()
Ik sta graag in de keuken in potten & pannen te roeren enzo en ben vooral thuis in de Italiaanse/Franse keuken, maar vegetarisch koken doe ik niet zovaak. Ik zit nu iets lekkers te bedenken om voor haar te maken, maar het ontbreekt me vooralsnog aan inspiratie..
Hebben jullie mss een paar tips of receptjes (niet al te ingewikkeld) om me een beetje op gang te helpen?
quote:Op dinsdag 18 december 2007 08:50 schreef JaZekerZ het volgende:
[..]
Mijn ex is ook vegetarisch, ik ken je probleem. Maar je kunt bijv tortillas maken.. met een standaard macaroni groente-pakket, creme fraiche, mexicaanse kruiden, (gele) rijst en de gebruikelijke sausjes (guatamala, chili en miss creme fraiche)
Pakket bakken, creme fraiche er na een paar minuten bij, knoflook, kruiden
in de tortillas scheppen en oprollen
kaas erover 10 minz in de oven
Je kunt hier ook salade bij doen nog, maar dan zit je echt plofvol
serveren met een lekkere tequila
Ben al 6,5 jaar samen met mijn vriendin, ik ben vegetarier zij niet. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn als de vegetarier geen 'wereldverbeteraar' of 'verlosser' achtige gedragingen gaat vertonen zoals sommige van hun 'goedheid overtuigde' zelf uitgeroepen verkondigers van het 'vegetarische geloof' doen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:10 schreef G.Fawkes het volgende:
ohh, jongen. Jij krijgt het zo moeilijk. Over een paar weken gaat ze je vragen waarom je eigenlijk nog vlees eet, en dat begint de heibel![]()
Ze zal zich ontpoppen in een moarijnissen in spé!
De groene koe is de lekkerste vegetarische kaasquote:Op dinsdag 18 december 2007 09:24 schreef Orionalt het volgende:
Standaard kaas is niet vegetarisch
quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:19 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik moest lachen![]()
Hij bedoeld vast:
[ afbeelding ]
Je bent vegetarisch of je bent het niet...quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:28 schreef HostiMeister het volgende:
En gelukkig niet zo'n kaas zeur zover ik weet.
Ja inderdaad, die discussie draagt nog steeds niet mee aan het feit dat ze geen vlees eet... Dus die hele definitie van vegatariėr kan me aan mijn reet roesten.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:33 schreef Trusten het volgende:
[..]
Je bent vegetarisch of je bent het niet...
Een vegetariėr eet geen producten die zijn verkregen door het doden van dieren dus ook geen dierlijk stremsel en gelatine. Als je om praktische redenen toch nog gelatine en dierlijk stremsel blijft eten vraag ik me toch af waarom je jezelf vegetarisch noemt als je er niet consequent in bent..
Maar goed, das een hele andere discussie![]()
Klopt maar wat is dan de reden dat ze geen vlees eet? Als ze het zielig vind voor de dieren e.d. werkt ze daar dus door het eten van dierlijk stremsel en gelatine nog steeds aan meequote:Op dinsdag 18 december 2007 09:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Ja inderdaad, die discussie draagt nog steeds niet mee aan het feit dat ze geen vlees eet... Dus die hele definitie van vegatariėr kan me aan mijn reet roesten.
Mjah, what's in a name.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:33 schreef Trusten het volgende:
[..]
Een vegetariėr eet geen producten die zijn verkregen door het doden van dieren dus ook geen dierlijk stremsel en gelatine. Als je om praktische redenen toch nog gelatine en dierlijk stremsel blijft eten vraag ik me toch af waarom je jezelf vegetarisch noemt als je er niet consequent in bent..
Geen idee... volgens mij houdt ze niet van vlees ofzo... Ik bemoei me er niet mee, haar keuze, ik eet wel een extra biefstukkie om het te compenseren. Zal het haar eens vragen...quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:39 schreef Trusten het volgende:
[..]
Klopt maar wat is dan de reden dat ze geen vlees eet? Als ze het zielig vind voor de dieren e.d. werkt ze daar dus door het eten van dierlijk stremsel en gelatine nog steeds aan mee![]()
Maar is haar keuze hoor. Ik ben geen vegetariėr, zou het het liefste wel zijn maar vooral om praktische redenen (en het is gewoon lekker) eet ik wel af en toe vlees...
quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:41 schreef HostiMeister het volgende:
ik eet wel een extra biefstukkie om het te compenseren.
Bedoelde u: guacamolequote:
quote:Op woensdag 19 december 2007 07:55 schreef kaasplankje het volgende:
edit: oja, nog ff dit; vegaburgers en andere vleesvervangers zijn vaak niet te vreten vind ik; doe het goed of helemaal niet als je 't mij vraagt..
Ik zou het vlees niet vervangen, maar weg laten. vleesvervangers smaken naar uitgebakken schoenzool met panneermeel.quote:Op dinsdag 18 december 2007 07:30 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi allen, ik heb een nieuwe vlam en ze eet geen vlees of vis. Ze komt overmorgen langs (ik kan haast niet wachten; de vonken vliegen eraf als we samenzijn).![]()
Ik sta graag in de keuken in potten & pannen te roeren enzo en ben vooral thuis in de Italiaanse/Franse keuken, maar vegetarisch koken doe ik niet zovaak. Ik zit nu iets lekkers te bedenken om voor haar te maken, maar het ontbreekt me vooralsnog aan inspiratie..
Hebben jullie mss een paar tips of receptjes (niet al te ingewikkeld) om me een beetje op gang te helpen?
Toch wel?quote:
Nee, voor kaas word dierlijk stremsel gebruikt -> kalfsmaag -> dood kalf -> niet vegetarisch. Omdat het kalf voor het verkrijgen van het stremsel geslacht moet worden, eten veel vegetariėrs geen kaas waarin dierlijk stremsel is verwerktquote:Op vrijdag 21 december 2007 10:59 schreef JailBait.zip het volgende:
[..]
Toch wel?
Alleen als het een veganist zou zijn is het een probleem. Dat is ook dat je geen kaas, eieren en die dingen eet. Vegetariėr is enkel vlees toch? En ik kan me niet voor stellen dat er in kaas vlees ofzo zit
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stremselquote:Op vrijdag 21 december 2007 10:59 schreef JailBait.zip het volgende:
[..]
Toch wel?
Alleen als het een veganist zou zijn is het een probleem. Dat is ook dat je geen kaas, eieren en die dingen eet. Vegetariėr is enkel vlees toch? En ik kan me niet voor stellen dat er in kaas vlees ofzo zit
Wouw, das duidelijkquote:Op vrijdag 21 december 2007 11:06 schreef Trusten het volgende:
[..]
Nee, voor kaas word dierlijk stremsel gebruikt -> kalfsmaag -> dood kalf -> niet vegetarisch. Omdat het kalf voor het verkrijgen van het stremsel geslacht moet worden, eten veel vegetariėrs geen kaas waarin dierlijk stremsel is verwerkt
"Stremsel is een oplossing die spijsverteringsenzymen bevat, afkomstig uit de lebmaag van kalveren. Het is een bijproduct van de kalverslachterij. Stremsel is een oplossing die spijsverteringsenzymen bevat, afkomstig uit de lebmaag van kalveren. Het is een bijproduct van de kalverslachterij"
Zelfde geld voor gelatine -> botten -> dood dier -> niet vegetarisch
"De gelatine wordt gewonnen door huiden en beenderen van vooral varkens en koeien na hydrolyse langdurig te laten trekken in heet water. Net zoals bij het trekken van een bouillon lossen de oplosbare bestanddelen op. Vervolgens wordt het resultaat ingedikt en gedroogd."
Kortom:
Een vegetariėr eet geen producten die zijn verkregen door het doden van dieren
BIj veganisme word op geen enkele wijze gebruik gemaakt wordt van dieren
Het kan natuurlijk dat je om praktische redenen wel dierlijk stremsel eet....(maar ja, dat is half werk...vind ik)
Ja, ik begrijp gewoon niet dat je je niet ergens in verdiept voordat je het beestje een naam geeft. Je kan best geen vlees eten hoor (dan ben je gewoon geen vlees-eterquote:Op vrijdag 21 december 2007 11:22 schreef JailBait.zip het volgende:
Niw, ik geloof dat de meeste vegetariers het wel eten. Tenminste; wel de gene die ik ken in mijn directe omgeving) Misschien wel zoals je al zei uit onpractische redenen, maar ik geloof dat hun eens zeiden dat vegetaries enkel geen vlees eten en veganiten ook geen gelatine e.d.
Mwah, voor het stremsel voor kaas wordt een dier niet direct vermoord (gezien het een bij product is), voor een stuk vlees wel.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:33 schreef Trusten het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |