abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 december 2007 @ 07:30:09 #1
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_55353329
Hoi allen, ik heb een nieuwe vlam en ze eet geen vlees of vis. Ze komt overmorgen langs (ik kan haast niet wachten; de vonken vliegen eraf als we samenzijn).

Ik sta graag in de keuken in potten & pannen te roeren enzo en ben vooral thuis in de Italiaanse/Franse keuken, maar vegetarisch koken doe ik niet zovaak. Ik zit nu iets lekkers te bedenken om voor haar te maken, maar het ontbreekt me vooralsnog aan inspiratie..

Hebben jullie mss een paar tips of receptjes (niet al te ingewikkeld) om me een beetje op gang te helpen?
  dinsdag 18 december 2007 @ 07:32:30 #2
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_55353344
Hopelijk lust ze ook geen kaas
pi_55353346
Hartige taart met salade
Of zelf pizza maken
Everything which is not impossible, will eventually happen
  dinsdag 18 december 2007 @ 08:05:54 #4
189454 Curri
Banaantje 4 life..
pi_55353545
er zijn genoeg pasta's en lasagna's zonder vlees en vis
pi_55353577
Juist de Italiaanse keuken leent zich perfect voor vegetarisch koken....
Tomaten met Mozarella en Basilicum.
Vegetarische pasta
Hartige taart
Paddestoelen salade

En dat voor een culinair leek en non-kok
pi_55353633
In principe kun je gewoon hetzelfde koken, ik moet ook altijd een vegetarisch pannetje maken voor een vegetarische huisgenoot. Gewoon vegetarisch gehakt of vegetarisch roerbakvlees halen. En verder kan je altijd nog gewoon de vegetarische afdeling van de buurtsuper checken, ligt genoeg.
  dinsdag 18 december 2007 @ 08:50:03 #7
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_55353844
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 07:30 schreef kaasplankje het volgende:
Hoi allen, ik heb een nieuwe vlam en ze eet geen vlees of vis. Ze komt overmorgen langs (ik kan haast niet wachten; de vonken vliegen eraf als we samenzijn).

Ik sta graag in de keuken in potten & pannen te roeren enzo en ben vooral thuis in de Italiaanse/Franse keuken, maar vegetarisch koken doe ik niet zovaak. Ik zit nu iets lekkers te bedenken om voor haar te maken, maar het ontbreekt me vooralsnog aan inspiratie..

Hebben jullie mss een paar tips of receptjes (niet al te ingewikkeld) om me een beetje op gang te helpen?
Mijn ex is ook vegetarisch, ik ken je probleem. Maar je kunt bijv tortillas maken.. met een standaard macaroni groente-pakket, creme fraiche, mexicaanse kruiden, (gele) rijst en de gebruikelijke sausjes (guatamala, chili en miss creme fraiche)

Pakket bakken, creme fraiche er na een paar minuten bij, knoflook, kruiden
in de tortillas scheppen en oprollen
kaas erover 10 minz in de oven

Je kunt hier ook salade bij doen nog, maar dan zit je echt plofvol

serveren met een lekkere tequila
pi_55354083
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 08:50 schreef JaZekerZ het volgende:

[..]

Mijn ex is ook vegetarisch, ik ken je probleem. Maar je kunt bijv tortillas maken.. met een standaard macaroni groente-pakket, creme fraiche, mexicaanse kruiden, (gele) rijst en de gebruikelijke sausjes (guatamala, chili en miss creme fraiche)

Pakket bakken, creme fraiche er na een paar minuten bij, knoflook, kruiden
in de tortillas scheppen en oprollen
kaas erover 10 minz in de oven

Je kunt hier ook salade bij doen nog, maar dan zit je echt plofvol

serveren met een lekkere tequila

Doctor Doom, A Man Of Science Doesn't Believe In Jesus, Why The Fuck Do You!?!
pi_55354177
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:13 schreef BOKA het volgende:

plaatje
Ik moest lachen

Hij bedoeld vast:

dinsdag 18 december 2007 @ 09:22:01 #10
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_55354207
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_55354245
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:10 schreef G.Fawkes het volgende:
ohh, jongen. Jij krijgt het zo moeilijk. Over een paar weken gaat ze je vragen waarom je eigenlijk nog vlees eet, en dat begint de heibel

Ze zal zich ontpoppen in een moarijnissen in spé!
Ben al 6,5 jaar samen met mijn vriendin, ik ben vegetarier zij niet. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn als de vegetarier geen 'wereldverbeteraar' of 'verlosser' achtige gedragingen gaat vertonen zoals sommige van hun 'goedheid overtuigde' zelf uitgeroepen verkondigers van het 'vegetarische geloof' doen.

Als mensen mijn keuze respecteren zal je mij ook niet horen klagen over hun keuze.

Ontopic:
Let er wel op, dat ondanks dat veeeeeel vegetariers er bewust -niet- op letten of het gewoon niet weten;

Standaard kaas is niet vegetarisch

In kaas wordt stremsel gebruikt, wat in nl normaliter afkomstig is van de leb maag van lammeren. Er zijn echter ook kazen met microbieel stremsel beschikbaar. Een simpel overzicht vindt je zo in google. (bastiaansen bijv.).

Zou lullig zijn als jij een mega gerecht in elkaar gooit en er kaas bij gebruikt en je date vervolgens binnenkomt en zeg "ehh.. vegetarische kaas?" en daar ging je romantische dinee voor 2
pi_55354278
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_55354299
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:24 schreef Orionalt het volgende:
De groene koe is de lekkerste vegetarische kaas (vind ik)
  dinsdag 18 december 2007 @ 09:27:46 #14
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_55354307
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:19 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik moest lachen

Hij bedoeld vast:

[ afbeelding ]

die ja !

probeer ook een keer behulpzaam te zijn enzo
pi_55354324
Damn, ik ken je issue, ik vind het heel leuk om te koken, maar elk gerecht wat ik maak daar gooi ik vlees in (want vlees= ). Maar mijn nieuwe vriendin is ook vegetarisch... zeer matig. En gelukkig niet zo'n kaas zeur zover ik weet.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_55354343
Op zich kun je best aardig met vleesvervangers werken hoor... Stukjes Des en dat soort spul door schotels heenwerken. De smaak van vleesvervangers is niet je van het nee, maar als je goed met kruiden en dingen werkt is het prima te doen.

Ken het probleem, heb zelf een vegetarische vriendin maar gelukkig kan ik mijn stukjes vlees blijven eten en is dat ook nooit een punt geweest. Het is alleen wat extra afwas
pi_55354385
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:28 schreef HostiMeister het volgende:
En gelukkig niet zo'n kaas zeur zover ik weet.
Je bent vegetarisch of je bent het niet...

Een vegetariėr eet geen producten die zijn verkregen door het doden van dieren dus ook geen dierlijk stremsel en gelatine. Als je om praktische redenen toch nog gelatine en dierlijk stremsel blijft eten vraag ik me toch af waarom je jezelf vegetarisch noemt als je er niet consequent in bent..

Maar goed, das een hele andere discussie
pi_55354448
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:33 schreef Trusten het volgende:

[..]

Een vegetariėr eet geen producten die zijn verkregen door het doden van dieren dus ook geen dierlijk stremsel en gelatine. Als je om praktische redenen toch nog gelatine en dierlijk stremsel blijft eten vraag ik me toch af waarom je jezelf vegetarisch noemt als je er niet consequent in bent..

Ja inderdaad, die discussie draagt nog steeds niet mee aan het feit dat ze geen vlees eet... Dus die hele definitie van vegatariėr kan me aan mijn reet roesten.
pi_55354482
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Ja inderdaad, die discussie draagt nog steeds niet mee aan het feit dat ze geen vlees eet... Dus die hele definitie van vegatariėr kan me aan mijn reet roesten.
Klopt maar wat is dan de reden dat ze geen vlees eet? Als ze het zielig vind voor de dieren e.d. werkt ze daar dus door het eten van dierlijk stremsel en gelatine nog steeds aan mee

Maar is haar keuze hoor. Ik ben geen vegetariėr, zou het het liefste wel zijn maar vooral om praktische redenen (en het is gewoon lekker) eet ik wel af en toe vlees...
pi_55354489
quote:

[..]

Mjah, what's in a name.

Denk dat een groot deel de precieze definitie van vegetarier niet weet. Wordt toch meestal gezien als niet-vlees-eter en dan heb je ook nog degenen die niet zozeer een probleem hebben met vlees eten an sich maar meer met de bio-industrie. Maar aaaaaaaanywayz, ik hou van vlees! Moet wel zeggen dat ik wat vaker biologisch vlees koop. Maar ook dat ik het geen probleem vind om zo af en toe een maaltijd zonder vlees te eten en dat ook dat best lekker kan zijn af en toe.
pi_55354521
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:39 schreef Trusten het volgende:

[..]

Klopt maar wat is dan de reden dat ze geen vlees eet? Als ze het zielig vind voor de dieren e.d. werkt ze daar dus door het eten van dierlijk stremsel en gelatine nog steeds aan mee

Maar is haar keuze hoor. Ik ben geen vegetariėr, zou het het liefste wel zijn maar vooral om praktische redenen (en het is gewoon lekker) eet ik wel af en toe vlees...
Geen idee... volgens mij houdt ze niet van vlees ofzo... Ik bemoei me er niet mee, haar keuze, ik eet wel een extra biefstukkie om het te compenseren. Zal het haar eens vragen...
pi_55354550
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:41 schreef HostiMeister het volgende:
ik eet wel een extra biefstukkie om het te compenseren.

Maar om nog even ontopic te komen:

Wat hier een best geslaagd recept is is vegetarische bami met rijst (klinkt een beetje raar ja en het is wel met een zakje, weet niet of je dat een probleem vind). Onderstaande is het recept voor 4 personen

1 zakje mix voor Bami Speciaal
300 gram zilvervlies rijst
vegetarische sateballetjes van de AH(eigen merk)
klein bami pakket(tauge, kool, pepertje, tomaatje)

Water koken en rijst volgens gebruiksaanwijzing klaar maken. Mix voor bami speciaal 10 min. laten wellen in heet water. Olie in een wok verwarmen. Daar het bami pakket bij en lekker laten "slinken" op een laag vuur. Peper en tomaat klein snijden en toevoegen. Na 10 min. de bamimix erbij en de vegetarische balletjes. Goed omscheppen. Rijst afgieten en rijst erbij. Goed omscheppen

Of vegetarische lasagne?

[ Bericht 28% gewijzigd door Trusten op 18-12-2007 09:50:37 ]
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:18:48 #23
162152 mariskasl
Absolutely Cosmopolitan
pi_55355302
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Quacamole
Cocktail? Anyone?
pi_55355315
Gewoon 2 maaltijden klaar maken! Je gaat toch geen vegentarische rotzooi eten?
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:23:03 #25
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_55355369
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 10:18 schreef mariskasl het volgende:

[..]

Quacamole
Bedoelde u: guacamole
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:24:06 #26
51443 JaZekerZ
..prepare to flash
pi_55355386
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 10:23 schreef jpg97 het volgende:

[..]

Bedoelde u: guacamole
kwakkamolen

die en niets anders
  dinsdag 18 december 2007 @ 10:24:38 #27
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_55355395
Even opgeruimd.

en TS, we hebben een vrij uitgebreide search
binnen een paar seconden had ik 77 vegetariėr topics gevonden waaronder deze:
[Centraal] Vegetarisch eten deel 5
Vegatarisch met een vleugje romantiek
Vegetariers te gast.. wat moet ik maken ?
Veganisten hier verzamelen! (okee, veganistisch, maar ook vast recepten te vinden)

en verder kun je vast zelf de search wel gebruiken toch?
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 18 december 2007 @ 11:29:43 #28
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55356916
Zonder vlees zou ik persoonlijk niet meer kunnen, heerlijk! Maar er zijn genoeg lekkere dingen zonder vis, en die zijn ook al eerder genoemd in dit topic.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moėts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_55357604
Maak gewoon iets met falafel ofzo
  dinsdag 18 december 2007 @ 12:02:19 #30
112545 Muck
pi_55357704
oh ja, mooie gelegenheid om even met het FOK!-kookboek te spammen
daar staat ook een heel hoofdstuk met alleen maar vegetarische gerechten in
pi_55358925
-edit-

[ Bericht 90% gewijzigd door Muck op 18-12-2007 13:03:40 (Onzin is bij de buren op 49) ]
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 18 december 2007 @ 14:21:23 #32
3869 David
Drum the drums
pi_55361057
Zo moeilijk lijkt het me toch niet om vegetarisch te koken? Heel veel mediterrane gerechten kun je perfect zonder vlees te bereiden. Super lekkere dingen. Daarnaast zijn er tegenwoordig heel veel vleesvervangers die best wel ok smaken.

Daarbij is het goed het voor het milieu en je lichaam om niet te vaak vlees te eten (om over dierenleed maar niet te beginnen). Op zich kun je dit dus als een gelegenheid zien om wat nieuwe kook en eetmethoden aan te leren, TS
pi_55363462
Heerlijk is ook het Marrokaanse gerecht van Rudolph van Veen uit the Taste of Life: Eieren op een groentjebedje

Erg lekker.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_55369821
-edit-

[ Bericht 94% gewijzigd door Muck op 19-12-2007 13:15:54 (doe normaal) ]
Lawamena hitihala Lawamena haulala
  woensdag 19 december 2007 @ 07:55:39 #35
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_55379569
Eeeee nog bedankt voor de tips iig; ik heb er zeker iets aan!

Ben zelf even in mijn eigen boekenkast gedoken en idd: waar maak ik me toch druk om..

Caprese, Salades met geitenkaas & noten oid; allemaal goed. Ik had dit weekend een "salade du chevre chaud" voor haar gemaakt; met roasted walnoten en een honigdressing, die viel goed in de smaak.

we houden het simpel vanavond, ik heb geen zin om een uur in de keuken te staan; we hebben wel wat beters te doen..

Ik vind trouwens: hoe simpeler hoe beter; koken = de kunst van het weglaten; verse lekkere ingrediėnten moeten zorgen voor de smaak. Koken uit een zakje is uit den boze; groenten snijden en dressings/kruidenmengen doe ik lekker zelf wel.

Wat ik zou kunnen doen: (uiteindelijke keuze wordt in de winkel gemaakt)

Vooraf:
Insalata di Campo (gemengde veldsla)
-gemengde sla (veldsla/bladsla/rucola)
-wat gebrande noten
-balsamico-azijn
-olijfolie
-citroen(sap)
-truffelpecorino of verse parmezaan geschaafd (garneren)
-peper & zeezout uit de molen

erbij: broodjes uit de oven met provencaalse kruiden en olijfolie bestrooid

Daarna:
Pasta (tagliatelle of fettuccine) met gorgonzolasaus & pesto
-pasta
-150 gram gorgonzola
-1.5 dl melk
-kwak room 75/100g
-puntje boter 25g
-verse pesto (garneren of door de kaassaus)
-verse parmezaan (garneren)
-verse basilicum (garneren)
-peper & zeezout uit de molen

edit: oja, nog ff dit; vegaburgers en andere vleesvervangers zijn vaak niet te vreten vind ik; doe het goed of helemaal niet als je 't mij vraagt.. Ook koken/eten uit 2 verscillende potjes gaan we liever niet doen; eten is een romantische & erotische beleving en dient uit dezelfde pan te gebeuren..

[ Bericht 4% gewijzigd door kaasplankje op 19-12-2007 08:28:43 ]
pi_55380114
als je vegetarisch bent, ben je zelf een plantje/kropje sla..

als je geen vlees eet, ben je vegetariėr

maarreh.. genoet te bedenken, zoals spinazie-lasagna
Ja doei.
pi_55382395
quote:
Op woensdag 19 december 2007 07:55 schreef kaasplankje het volgende:
edit: oja, nog ff dit; vegaburgers en andere vleesvervangers zijn vaak niet te vreten vind ik; doe het goed of helemaal niet als je 't mij vraagt..

Zelf ben ik geen vegetarier. Mijn broer wel. Uit ervaring kan ik zeggen: Er is meer dan genoeg echt lekker vegetarisch eten. Daarvoor hoef je echt niet krampachtig te proberen aan een oude eetsteil vast te houden door simpelweg vlees te vervangen door iets anders.

De gerechten die je neerzet klinken op zijn minst indrukwekkend. Ikzelf zou geen gorgonzola saus kunnen eten (voor mij echt te sterk) maar het ziet er absoluut goed uit.

Ik weet niet hoe ver ze gaat in haar vegetarisme maar als ze wel vis/zeefruit eet dan is de stap naar een tagliatelle a la mare (met garnalen, mosselen, surimi/krab) ook snel gemaakt. Met een lichte kaassaus is dat heerlijk.
  donderdag 20 december 2007 @ 09:05:38 #38
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_55408984
Thanx Croga!

Ik heb gisteren precies gemaakt zoals hierboven beschreven, dacht er op het laatste moment aan om nog wat bospaddo's aan de pasta toe te voegen omdat ik dacht dat deze te kaal zou zijn.
Heb ze uiteindelijk toch zonder paddo's gemaakt en het was zeer goed.

Wat betreft die Gorgonzola: Ik had Gorgonzola "Dolce" gehaald bij de Italiaan. Die is wat minder heftig dan de "Piccante". Bovendien, als je een blauwaderkaas smelt en in een saus verwerkt, zal de smaak nooit zo heftig zijn dan wanneer je hem zo eet; de kracht gaat er een beetje af. Je moet altijd wel voorzichtig zijn met kaassaus opscheppen dat je niet teveel serveert, het is erg machtig.
pi_55417887
Een vegetarische moussaka met linzen is ook echt heerlijk!
pi_55419359
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 07:30 schreef kaasplankje het volgende:

Ik zou het vlees niet vervangen, maar weg laten. vleesvervangers smaken naar uitgebakken schoenzool met panneermeel.
pi_55437102
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 09:24 schreef Orionalt het volgende:

Toch wel?
Alleen als het een veganist zou zijn is het een probleem. Dat is ook dat je geen kaas, eieren en die dingen eet. Vegetariėr is enkel vlees toch? En ik kan me niet voor stellen dat er in kaas vlees ofzo zit
Because best things in life are illegal.
pi_55437252
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:59 schreef JailBait.zip het volgende:

[..]

Toch wel?
Alleen als het een veganist zou zijn is het een probleem. Dat is ook dat je geen kaas, eieren en die dingen eet. Vegetariėr is enkel vlees toch? En ik kan me niet voor stellen dat er in kaas vlees ofzo zit
Nee, voor kaas word dierlijk stremsel gebruikt -> kalfsmaag -> dood kalf -> niet vegetarisch. Omdat het kalf voor het verkrijgen van het stremsel geslacht moet worden, eten veel vegetariėrs geen kaas waarin dierlijk stremsel is verwerkt

"Stremsel is een oplossing die spijsverteringsenzymen bevat, afkomstig uit de lebmaag van kalveren. Het is een bijproduct van de kalverslachterij. Stremsel is een oplossing die spijsverteringsenzymen bevat, afkomstig uit de lebmaag van kalveren. Het is een bijproduct van de kalverslachterij"

Zelfde geld voor gelatine -> botten -> dood dier -> niet vegetarisch

"De gelatine wordt gewonnen door huiden en beenderen van vooral varkens en koeien na hydrolyse langdurig te laten trekken in heet water. Net zoals bij het trekken van een bouillon lossen de oplosbare bestanddelen op. Vervolgens wordt het resultaat ingedikt en gedroogd."

Kortom:

Een vegetariėr eet geen producten die zijn verkregen door het doden van dieren
BIj veganisme word op geen enkele wijze gebruik gemaakt wordt van dieren

Het kan natuurlijk dat je om praktische redenen wel dierlijk stremsel eet....(maar ja, dat is half werk...vind ik)

[ Bericht 19% gewijzigd door Trusten op 21-12-2007 11:11:41 ]
pi_55437296
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:59 schreef JailBait.zip het volgende:

[..]

Toch wel?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stremsel
pi_55437679
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:06 schreef Trusten het volgende:

[..]

Nee, voor kaas word dierlijk stremsel gebruikt -> kalfsmaag -> dood kalf -> niet vegetarisch. Omdat het kalf voor het verkrijgen van het stremsel geslacht moet worden, eten veel vegetariėrs geen kaas waarin dierlijk stremsel is verwerkt

"Stremsel is een oplossing die spijsverteringsenzymen bevat, afkomstig uit de lebmaag van kalveren. Het is een bijproduct van de kalverslachterij. Stremsel is een oplossing die spijsverteringsenzymen bevat, afkomstig uit de lebmaag van kalveren. Het is een bijproduct van de kalverslachterij"

Zelfde geld voor gelatine -> botten -> dood dier -> niet vegetarisch

"De gelatine wordt gewonnen door huiden en beenderen van vooral varkens en koeien na hydrolyse langdurig te laten trekken in heet water. Net zoals bij het trekken van een bouillon lossen de oplosbare bestanddelen op. Vervolgens wordt het resultaat ingedikt en gedroogd."

Kortom:

Een vegetariėr eet geen producten die zijn verkregen door het doden van dieren
BIj veganisme word op geen enkele wijze gebruik gemaakt wordt van dieren

Het kan natuurlijk dat je om praktische redenen wel dierlijk stremsel eet....(maar ja, dat is half werk...vind ik)
Wouw, das duidelijk
Niw, ik geloof dat de meeste vegetariers het wel eten. Tenminste; wel de gene die ik ken in mijn directe omgeving) Misschien wel zoals je al zei uit onpractische redenen, maar ik geloof dat hun eens zeiden dat vegetaries enkel geen vlees eten en veganiten ook geen gelatine e.d.
Because best things in life are illegal.
pi_55437782
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:22 schreef JailBait.zip het volgende:
Niw, ik geloof dat de meeste vegetariers het wel eten. Tenminste; wel de gene die ik ken in mijn directe omgeving) Misschien wel zoals je al zei uit onpractische redenen, maar ik geloof dat hun eens zeiden dat vegetaries enkel geen vlees eten en veganiten ook geen gelatine e.d.
Ja, ik begrijp gewoon niet dat je je niet ergens in verdiept voordat je het beestje een naam geeft. Je kan best geen vlees eten hoor (dan ben je gewoon geen vlees-eter ) maar de meeste mensen die vegetarisch zijn doen dat omdat ze het zielig vinden voor die dieren die geslacht worden. Daar help je dus nog aan mee door het eten van dierlijk stremsel. Maar misschien is het ook gewoon onwetendheid. Geeft natuurlijk niks hoor...vind het al best knap als mensen geen vlees eten...maar als ik het zou doen dan zou ik het goed willen doen en 100 % uitvoeren waar ik voor sta.
  zaterdag 22 december 2007 @ 13:18:08 #46
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_55461695
quote:

[..]

Mwah, voor het stremsel voor kaas wordt een dier niet direct vermoord (gezien het een bij product is), voor een stuk vlees wel.

Gelatine hetzelfde verhaal, maar dat spul is zo overbodig en voedingswaardeloos dat het compleet overbodig is, met kaas kun je juist in super veel richtingen kwa eten bereiden, daarnaast is veggie kaas slecht te krijgen en eten genoeg vegetariėrs gewoon vis terwijl zeeėn ook leeg worden gevist etc.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zaterdag 22 december 2007 @ 14:28:12 #47
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_55463161
Tja Trusten, ik heb daar ook een beetje bedenkingen bij; waarom zou iemand zich pas vegetariėr mogen noemen als hij/zij dat in de meest extreme vorm praktiseert??

Een vriend van me is ook een vegetariėr, maar als hij gaat eten bij gasten eet hij gewoon wat de pot schaft omdat hij anderen niet tot last wil zijn...
pi_55477863
Dan is 'ie geen vegetariėr, dan is hij iemand die bijna nooit vlees eet. Vegetariėr zijn is een principekwestie, niet iets praktisch ofzo.
"The sunshine bores the daylights outta me!"
  zondag 23 december 2007 @ 07:52:47 #49
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_55483909
wįt een gelul! hangt er maar net vanaf welke invulling je aan dat principe geeft..
  zondag 23 december 2007 @ 08:17:26 #50
112545 Muck
pi_55483961
Nogmaals: de discussie over wel/geen vegetarier gaan we hier niet (voor de 600e keer) voeren.
TS vraagt om recepten die hij zijn nieuwe lief voor kan zetten, niet of ze vegetarier is of niet. Die discussie gaan jullie maar in het vega-topic voeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')