abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23794250
Na aanleiding van een date... wil ik wat lekkers voor haar gaan koken.

Alleen is ze vegatarisch; opzich geen probleem, maar ik heb er geen ervaring mee.

Het is voor een tweede date, dus moet wel een vleugje romantiek in zitten...

Heeft iemand wat tips ? Meer ook wat mensen ook echt lekker vinden en ervaring mee hebben.
Ik kan wel stomweg een gerecht van internet plukken, maarja, dan weet je niet hoe het smaakt !
  maandag 6 december 2004 @ 11:56:39 #2
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_23795836
waar houdt ze verder absoluut neit van?
anders een tomatenkaassoep vooraf, of broccoliblauwkaas soep, of een salade met kaas en fruitofzo. Als hoofgerecth een hartige taart, of rijst met fruitkerrie
succes
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
pi_23795932
een hartige taart is wel een goeie !!
pi_23796309
Van die groenteburgers met een sausje
  maandag 6 december 2004 @ 12:40:57 #5
109623 Klingeling
tell me about it!
pi_23796852
Ben nu op stage... weet een hele lekkere pasta met roomkaas, spinazie en iets met nootjes! Alleen heb het recept thuis... vanavond hoor je het!!!

(haha heb je ook wat aan )
  maandag 6 december 2004 @ 12:46:01 #6
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23796968
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:01 schreef SileX het volgende:
een hartige taart is wel een goeie !!
Mijn recept voor broccolitaart

Simpel recept en het resultaat is erg lekker. Is broccoli niet romantisch genoeg kun je een andere groente gebruiken. Het oorspronkelijke recept was met groene asperges. Kunt ook nog wat amandelschaafsel over de bovenkant strooien voor je het de oven indoet
Nothing is ever easy Zeddicus Zu'l Zorander (Wizard's First Rule)
Go then, there are other worlds than these Jake (The Gunslinger)
pi_23797042
waarom van die extreme dingen als broccolitaart enzow? is er niet iets tussen vlees en groente in wat je voor zo iemand klaar kan maken?
  maandag 6 december 2004 @ 12:51:36 #8
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23797073
Wat is er extreem aan broccolitaart?
pi_23797141
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:40 schreef Klingeling het volgende:
Ben nu op stage... weet een hele lekkere pasta met roomkaas, spinazie en iets met nootjes! Alleen heb het recept thuis... vanavond hoor je het!!!

(haha heb je ook wat aan )
Super ! bedankt ! Ik heb tot dit weekend de tijd ervoor hoor
pi_23797190
quote:
Op maandag 6 december 2004 12:46 schreef Spindizzy het volgende:

[..]

Mijn recept voor broccolitaart

Simpel recept en het resultaat is erg lekker. Is broccoli niet romantisch genoeg kun je een andere groente gebruiken. Het oorspronkelijke recept was met groene asperges. Kunt ook nog wat amandelschaafsel over de bovenkant strooien voor je het de oven indoet
ziet er goed uit trouwens... en vrij makkelijk te maken !
pi_23797397
mijn vegetarische lasagne is altijd wel goed aangekomen bij de mensen die ik het serveer.

Gewoon een normale lasagne maken eigenlijk, maar vervang het vlees door drie soorten kaas (naar keuze liefst lekker pittig) en noten (walnoot, amandel) en courgette en aubergine. Sja doe de kruiden erbij die je ook in je past doet, tijm, basilcum, rozemarijn ,etc...en het smaakt heerlijk

Of je maakt falafel voor haar.

Overigens WEET ze dat het een beetje romantisch gaat worden? Want ik vind voedsel wat je met je handen moet eten erg sensueel, met dat gelik aan je vingers enzo, maar goed, ze moet het dan wel weten he.....

Anders maak je tahu telor..een ei en tahoe omelet met pindasaus (pindakaas, knofloof, azijn, suiker, citroensap en ketjap manis)...heel simpel met wat witte rijst erbij, yam yam...
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_23797545
naja, romantisch.... het is de tweede date zeg maar...

Het is nou niet dat ik piepers en boerenkool op tafel gooi ! Wil gewoon wat origineels/exclusief
  maandag 6 december 2004 @ 13:16:56 #13
106546 PanPan
Zlatan-frituurpan
pi_23797624
Als je een beetje handig bent kun je zelf tortelini of ravioli maken en die vullen met bijvoorbeeld spinazie en ricotta en dat dan weer gratineren met verschillende soorten kaas
Lekker met tomatensalade.
Gek genoeg vind ik verse pasta iets erotisch hebben omdat het zo zacht is.
Dan zal zo de straatverlichting wel aan gaan...
pi_23797716
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:06 schreef hassanjassan het volgende:
Gewoon een normale lasagne maken eigenlijk, maar vervang het vlees door drie soorten kaas (naar keuze liefst lekker pittig) en noten (walnoot, amandel) en courgette en aubergine. Sja doe de kruiden erbij die je ook in je past doet, tijm, basilcum, rozemarijn ,etc...en het smaakt heerlijk
Niet alle kaassoorten kunnen door vegetariėrs gegeten worden, in sommige soorten zit dierlijk stremsel. Ligt er ook maar net aan hoe streng het meisje van TS is .
pi_23797873
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:20 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Niet alle kaassoorten kunnen door vegetariėrs gegeten worden, in sommige soorten zit dierlijk stremsel. Ligt er ook maar net aan hoe streng het meisje van TS is .
Zo vertelde ze het mij: Ik eet geen vlees of vis.

dus ik weet niet of het dan ook zo streng is zeg maar
  maandag 6 december 2004 @ 14:17:22 #17
109623 Klingeling
tell me about it!
pi_23798843
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:28 schreef SileX het volgende:

[..]

Als je ook op kaassoorten en dat soort dingen let ben je veganist! Maar dat betekend ook dat je geen normale eieren eet, je draagt geen leer... and so on...

Maar dan ben je wel erg streng hoor...
pi_23799753
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:28 schreef SileX het volgende:

[..]

Dan zal die kaas wel kunnen hoor. Anders had ze het ook vast wel gezegd.

Leuk topic trouwens, ik zal ook nog even een steentje bijdragen. Ik weet alleen niet hoe makkelijk het in deze tijd van het jaar is om aan verse spinaze te komen.
- 200 gram pasta
- 500 gram verse spinazie
- 2 preien
- zongedroogde tomaatjes op olie
- 2 zakjes geraspte kaas (100 gram per stuk) of natuurlijk zelf raspen
- stukje feta (ongeveer 100 gram)
- 2 teentjes knoflook

Kook de pasta al dente voor. Oven voorverwarmen. Begin ondertussen al vast aan de rest. Spinazie goed wassen en snijden, preien in ringen, feta in blokjes, stuk of 5 tomaatjes snipperen. Prei roerbakken, spinazie in delen toevoegen (je wil dat er niet al te gek veel vocht achterblijft), twee teentjes knoflook er doorheen persen, tomaatjes erbij, feta er doorheen (en goede feta smelt dan). Eigenlijk boeit de hele volgorde niet zo veel, als het allemaal maar warm en niet te nat is. 1 zakje geraspte kaas er doorheen smelten, pasta erbij en van het vuur halen. Ovenschaal invetten, alles erin kwakken en bestrooien met het andere zakje geraspte kaas. Kwartiertje in de oven en klaar!
pi_23799861
quote:
Op maandag 6 december 2004 13:20 schreef ReCreative het volgende:

[..]

hehehe, kan je nagaan, hoe veel ik van vegetarisch weet. Weer wat geleerd Ok let daar dus ook op !!

Maarre als ze een veganist is, dan houdt je creativiteit snel op denk ik.

Geen vlees of vis, is nog te doen, maar wel behoorlijk beperkt hoor in je recepten. Kouskous met rozijnen, krenten en noten is overigens wel lekker voor een bijgerecht.

Offeuh, ik heb wel eens gefrituurde kaas gegeten, een soort camembert in een jasje van brood en dan in de frituur gemikt. Dat waso ok erg lekker, maar nogal bewerkeljk denk ik.

Maar belangrijkste is denk ik dat ze merkt dat je er moeite voor gedana hebt, immers liefde gaat door de maag he?
pi_23799939
quote:
Op maandag 6 december 2004 14:17 schreef Klingeling het volgende:
Als je ook op kaassoorten en dat soort dingen let ben je veganist! Maar dat betekend ook dat je geen normale eieren eet, je draagt geen leer... and so on...
Nee hoor, veganisten eten geen kaas vanwege het feit dat er melk in zit, vegetariėrs eten geen kaas omdat er stremsel in zit. Stremsel zorgt dat kaas hard wordt. Stremsel wordt vaak gemaakt van spijsverteringsenzymen uit de lebmaag van een kalfje. Een bijproduct uit de slachterij. Daar moet het kalfje eerst voor dood, dus dan is de grens voor vegetariėrs overschreden.
pi_23800181
Een lekkere verse pasta, bijv spaghettini, met olijfolie, knoflook en verschillende soorten gebakken champignons, dus oesterzwammen, kastanje-champi's enz.
Wat verse Pramezaanse kaas erover en klaar ben je.
Doe je er een mooie salade naast met geitenkaas en honing.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_23800407
quote:
Op maandag 6 december 2004 15:25 schreef shmoopy het volgende:
Een lekkere verse pasta, bijv spaghettini, met olijfolie, knoflook en verschillende soorten gebakken champignons, dus oesterzwammen, kastanje-champi's enz.
Wat verse Pramezaanse kaas erover en klaar ben je.
Doe je er een mooie salade naast met geitenkaas en honing.

yam yam, dat klinkt behoorlijk lekker moet ik zeggen.... als niet-vegetarier moet ik dat ook maar eens maken. Geitenkaas en honing gaan zoweizo altijd goed samen.

Alleen tis ook wel een prijzig gerechtje, als je wat exotischere paddestoelen neemt, of niet? die chantarellen die ik in de winkel zie liggen zijn ook niet al te goedkoop of eekhoorntjesbrood enzo?
  maandag 6 december 2004 @ 15:40:29 #23
65653 Spindizzy
FUCK-A-DOODLE-DO!
pi_23800504
Eekhoorntjesbrood is nog duurder. Daarvoor betaal ik ¤5 voor 25 g Kijk eens op de markt. daar kun je vaak verschillende paddestoelsoorten per ons kopen. Laat ze maar een zakje samenstellen met een handje van dit en een handje van dat. Ben je ook wel een paar euro kwijt maar soms moet je jezelf gewoon verwennen
  maandag 6 december 2004 @ 15:40:57 #24
109623 Klingeling
tell me about it!
pi_23800522
quote:
Op maandag 6 december 2004 15:12 schreef ReCreative het volgende:

[..]

Nee hoor, veganisten eten geen kaas vanwege het feit dat er melk in zit, vegetariėrs eten geen kaas omdat er stremsel in zit. Stremsel zorgt dat kaas hard wordt. Stremsel wordt vaak gemaakt van spijsverteringsenzymen uit de lebmaag van een kalfje. Een bijproduct uit de slachterij. Daar moet het kalfje eerst voor dood, dus dan is de grens voor vegetariėrs overschreden.
Hmmm weer wat geleerd! Een oud klasgenootje was veganist nl. en die at bijna niks! Haalde alles bij de bio/eko markt...
Maar een vriendin van mijn vader is vegetarier, en dol op kaas!!! Zal ze zich wel niet echt verdiept hebben in het 'vegetarierschap'!
pi_23800555
quote:
Op maandag 6 december 2004 15:36 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

yam yam, dat klinkt behoorlijk lekker moet ik zeggen.... als niet-vegetarier moet ik dat ook maar eens maken. Geitenkaas en honing gaan zoweizo altijd goed samen.

Alleen tis ook wel een prijzig gerechtje, als je wat exotischere paddestoelen neemt, of niet? die chantarellen die ik in de winkel zie liggen zijn ook niet al te goedkoop of eekhoorntjesbrood enzo?
Ligt een beetje aan of je wat toko's of een goeie markt in de buurt hebt.
Ik woon in Amsterdam, dus daar is de keuze nogal uitgebreid, maar je hebt in sommige supers (volgens mij AH ook) wel van die doosjes met een mix van paddenstoelen, dat scheelt dan weer.

Overigens rooster ik eerst de pijnboompitjes even in een droge koekenpan, daarna bak ik wat schijfjes courgette, en pas op het laatst roerbak ik de bladspinazie (wilde spinazie is ook erg lekker).
Het sausje maak ik van een stukje blauwe kaas, een beetje creme fraiche en een scheutje witte wijn, maar toen ik alleen die kaas in huis had ging het zonder de rest ook prima, hoor.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')