ICT bedrijven snappen hun eigen C in hun afkorting niet.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:37 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ow, daar heb ik nog geen last van gehad eerlijk gezegd. Elk bedrijf is anders maar veel ICT bedrijven vragen volgens mij niet meer op een motivatiebrief...
quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:33 schreef Vork het volgende:
[..]
Het zal vast geen goed idee zijn om voor te stellen om "al dan niet gezellig op de koffie te komen" wanneer het een koffiebranderij betreft?
Precies, bewaar de lolligheid maar tot het moment dat je binnen bent!quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:37 schreef Vork het volgende:
Ja dat kan wel zijn, maar ik weet niet in hoeverre eandere lolbroeken diezelfde grap al gemaakt hebben (het ligt tenslotte ook wel erg voor de hand). Ik kan me goed voorstellen dat mensen die daar werken, dit al vaker zijn tegen gekomen. Mocht ik daar op gesprek kunnen komen, dan neem ik denk ik wel koekjes mee. Dat kan geen kwaad dacht ik zo.
Die gaat hij verliezen, het gaat namelijk niet om ICT bedrijvenquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:38 schreef MNR het volgende:
[..]
Oh oh, je discussie fetisj wordt weer aangewakkerd, ik voel het
Maak het nou niet te verleidelijk he?quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:38 schreef TwistedDarling het volgende:
![]()
Als je zoiets doet ben je mijn held.
ICT bedrijven snappen sowieso niet zo heel veel!quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:38 schreef Pheno het volgende:
ICT bedrijven snappen hun eigen C in hun afkorting niet.
eensch. vaak niet nee, tenzij het gaat om communiceren in 0-en en 1-enquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
Er zijn er dan ook voldoende die eerlijk genoeg zijn om zich a-modieus als IT-bedrijf te presenteren. Waarna blijkt dat ook de I en de T de nodige problemen opleverenquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:38 schreef Pheno het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:38 schreef MNR het volgende:
[..]
Oh oh, je discussie fetisj wordt weer aangewakkerd, ik voel het
ik zou het niet doen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:39 schreef Vork het volgende:
[..]
Maak het nou niet te verleidelijk he?
Daar knelt het ook vaak.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Er zijn er dan ook voldoende die eerlijk genoeg zijn om zich a-modieus als IT-bedrijf te presenteren. Waarna blijkt dat ook de I en de T de nodige problemen opleveren.
iOquote:
Pas wanneer ik na vele saaie standaardbrieven standaard afwijzingen krijg, wordt dat pas een nieuwe strategie.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:39 schreef AirwiN het volgende:
Precies, bewaar de lolligheid maar tot het moment dat je binnen bent!
Glas-in-lood bloesjes FTW!quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:40 schreef Litpho het volgende:
Er zijn er dan ook voldoende die eerlijk genoeg zijn om zich a-modieus als IT-bedrijf te presenteren. Waarna blijkt dat ook de I en de T de nodige problemen opleveren.
Nou, zorg dan in ieder geval dat je voor de juiste persoon ook een pageturner bent.quote:
Ze krijgen een project, gaan uitzoeken (Joost weet hoe) wat er nodig is, maken het, duren er te lang over en daarna voldoet het niet aan de verwachtingen van de klant. En daar dan dik voor betaald krijgen! Iets snappen ze iig wel, hoe je voor niets veel geld kan krijgenquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:39 schreef AirwiN het volgende:
[..]
ICT bedrijven snappen sowieso niet zo heel veel!
En het bedrijf-gedeelte ook al.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:40 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ja, fascinerend, maar wat heeft dat met mijn opmerking vandoen?quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Glas-in-lood bloesjes FTW!
[ afbeelding ]
Doe als ik: heb geen trots. Dan kan ie ook niet worden aangetast.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:42 schreef MNR het volgende:
Mijn trots wordt dadelijk lichtelijk aangetast
Whehequote:Op dinsdag 18 december 2007 11:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou, zorg dan in ieder geval dat je voor de juiste persoon ook een pageturner bent.
Alhoewel, mogelijk is het niet zo'n goed idee dat ze zo snel mogelijk willen zien hoe het afloopt.
Omgquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:42 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Glas-in-lood bloesjes FTW!
[afbeelding]
Je zou me eens wat beter moeten kennenquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:43 schreef Q. het volgende:
Doe als ik: heb geen trots. Dan kan ie ook niet worden aangetast.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:43 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ze krijgen een project, gaan uitzoeken (Joost weet hoe) wat er nodig is, maken het, duren er te lang over en daarna voldoet het niet aan de verwachtingen van de klant. En daar dan dik voor betaald krijgen! Iets snappen ze iig wel, hoe je voor niets veel geld kan krijgen
Ik stel voor dat deze reclame de vorm aanneemt van een zingend telegram. Puur omdat het kanquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:44 schreef Vork het volgende:
Het zou misschien wel een goede guerilla marketing stunt zijn voor een business-to-business bedrijf: reclame maken in de vorm van sollicitatiebrieven. Wat natuurlijk alleen werkt bij kleine bedrijven, omdat ze anders niet door de juiste mensen worden gelezen.
why?quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:42 schreef MNR het volgende:
Mijn trots wordt dadelijk lichtelijk aangetast
Of via YouTubequote:Op dinsdag 18 december 2007 11:44 schreef Vork het volgende:
Het zou misschien wel een goede guerilla marketing stunt zijn voor een business-to-business bedrijf: reclame maken in de vorm van sollicitatiebrieven. Wat natuurlijk alleen werkt bij kleine bedrijven, omdat ze anders niet door de juiste mensen worden gelezen.
Een waarheid zeg ik je!quote:
Bekend, ja. Alhoewel mijn voorkeur uitgaat naar de Analystversie. Die boom met een discontinuiteit heeft gewoon watquote:
Doe er dan wel gelijk een kerstboodschap bijquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Ik stel voor dat deze reclame de vorm aanneemt van een zingend telegram. Puur omdat het kan.
I knowquote:
Dat is ook wat ja, of gewoon met een band in een bakfiets ofzo langs de bedrijven gaan, aanbellen en liedjes zingenquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:47 schreef Litpho het volgende:
Ik stel voor dat deze reclame de vorm aanneemt van een zingend telegram. Puur omdat het kan.
Zie ik hier een toevoeging aan Q's roterende verpleegsterscrew?quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:46 schreef MNR het volgende:
[..]
Je zou me eens wat beter moeten kennen
Al die uitspraken over ICT' ers. Dat kan niet he?quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:47 schreef G.Fawkes het volgende:
why?
Het is een waarheid. Maar he, ik klaag nietquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:51 schreef MNR het volgende:
[..]
Al die uitspraken over ICT' ers. Dat kan niet he?
Maar ICT'ers hebben het best goed, dat moet ik ze nageven
Please don'tquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:50 schreef Vork het volgende:
Dat is ook wat ja, of gewoon met een band in een bakfiets ofzo langs de bedrijven gaan, aanbellen en liedjes zingen
quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:53 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het is een waarheid. Maar he, ik klaag niet
Ach meeste ict'ers werken met hun ogen in hun endeldarm, imo. Mensen kijken niet langer dan hun neus lang is. Niet iedereen hoor, maar veel mensen wel...quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:51 schreef MNR het volgende:
[..]
Maar ICT'ers hebben het best goed, dat moet ik ze nageven
Je twijfelt aan mijn muzikale capaciteiten?quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:53 schreef MNR het volgende:
Please don't![]()
Ik neem je in bescherming tegen jezelf
Vrij weinig buitenstaanders in die uitsprakenquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:51 schreef MNR het volgende:
[..]
Nee, de arts gaat kijken in mijn endeldarm (en verder). En als je werkt zul je merken dat jij niet de grote verandering in het bedrijf gaat wordenquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:54 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ach meeste ict'ers werken met hun ogen in hun endeldarm, imo. Mensen kijken niet langer dan hun neus lang is. Niet iedereen hoor, maar veel mensen wel...
jij en ik zijn natuurlijk een uitzondering
Het is in deze gemixte metafoor niet alleen de lengte, maar ook de vorm van de neus die me zorgen baartquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:54 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Ach meeste ict'ers werken met hun ogen in hun endeldarm, imo. Mensen kijken niet langer dan hun neus lang is.
Tuurlijk wel. Daar waren bedrijfskundige informatici toch voor?quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
En als je werkt zul je merken dat jij niet de grote verandering in het bedrijf gaat worden
Q. in uitstekende handen bij TD. En heeft zo te horen genoeg tantesquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:50 schreef Litpho het volgende:
Zie ik hier een toevoeging aan Q's roterende verpleegsterscrew?.
Briljante studierichting, die iedereen zo vormt dat ze precies hetzelfde doen als altijd. Alleen moeten ze dat na hun studie nog lerenquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Daar waren bedrijfskundige informatici toch voor?.
Tuurlijk wel, ik ga alles anders en beter doen!quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Nee, de arts gaat kijken in mijn endeldarm (en verder). En als je werkt zul je merken dat jij niet de grote verandering in het bedrijf gaat worden
Daar word je hard van liefie_quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:56 schreef liefie_ het volgende:
Ik klaag wel!
Helemaal door de kou naar school
Om daarna weer weg gestuurd te worden
Zeg allemaal even aaaaah liefie
Fout!quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:59 schreef MNR het volgende:
[..]
Daar word je hard van liefie_
Is goed voor jou, beetje beweging
Dat komt omdat de ICT het nodig vind alles over zoveel mogelijk communicatielijnen te spelen. Daar zal die C op slaan. En hoe meer er doorgegeven wordt, hoe meer er vaud gaatquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:58 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, ik ga alles anders en beter doen!![]()
Ik snap wat je bedoelt maar soms ik vind ik het echt absurd om te zien hoe mensen mensen denken dingen goed te doen zonder voor de rest te kijken naar het grote plaatje... Verbaas ik me over
Vrouwen moeten niet hard zijn. Zacht, warm en tederquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:59 schreef MNR het volgende:
[..]
Daar word je hard van liefie_
Is goed voor jou, beetje beweging
De BI'er is ook niet nodig, die wordt ook omgetoverd tot geldfabriek.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:59 schreef G.Fawkes het volgende:
Hey, als de informaticus zijn werk goed zo doen, zou de BI'er niet nodig zijn. Maar helaas... (voor mij niet helaas natuurlijk)
Dat staat nog op de planning.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:46 schreef MNR het volgende:
[..]
Je zou me eens wat beter moeten kennen
De rest is bijzaakquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:54 schreef G.Fawkes het volgende:
jij en ik zijn natuurlijk een uitzondering
In de buurt is relatief.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:57 schreef MNR het volgende:
[..]
Q. in uitstekende handen bij TD. En heeft zo te horen genoeg tantes![]()
Maar als hij in buurt van EHV zou wonen, zou ik wel eventjes langs zij gegaan met een fruitmandje ja
Het gaat mij helemaal niet over zoveel mogelijk communicatielijnen. Het gaat mij om dat het algemene inzicht bezit op verder te kijken dan je eigen hokje. En daar staat de gemiddelde ICT'er nu niet om bekendquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
Dat komt omdat de ICT het nodig vind alles over zoveel mogelijk communicatielijnen te spelen. Daar zal die C op slaan. En hoe meer er doorgegeven wordt, hoe meer er vaud gaat
Daar komen we weer terug bij de grote C van communicatie. Het grote plaatje wordt zelden naar de ICT'ers gecommuniceerd. Bij de keren dat dit wel gebeurt wordt inbreng in de vorm van "heb je hier en hier rekening mee gehouden met je grote plaatje" vaak afgewimpeld door het non-technische management.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:58 schreef G.Fawkes het volgende:
Ik snap wat je bedoelt maar soms ik vind ik het echt absurd om te zien hoe mensen mensen denken dingen goed te doen zonder voor de rest te kijken naar het grote plaatje... Verbaas ik me over
De oplettende lezer registreert meerquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:55 schreef Litpho het volgende:
Alhoewel AirwiN natuurlijk zichzelf wel netjes aan de zijlijn heeft gepositioneerd.
whehequote:Op dinsdag 18 december 2007 12:00 schreef Pheno het volgende:
[..]
De BI'er is ook niet nodig, die wordt ook omgetoverd tot geldfabriek.
Klopt. Daarbij vakkundig geholpen door hun management om danwel nauwelijks "overbodige" informatie te krijgen (zodat je niets kan zien buiten je hokje) danwel een overdaad aan informatie (Pheno's communicatielijnen) zodat je door de bomen het bos niet meer kan zienquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:01 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Het gaat mij om dat het algemene inzicht bezit op verder te kijken dan je eigen hokje. En daar staat de gemiddelde ICT'er nu niet om bekend
Ga maar gauw je handjes opwarmen tegen de verwarming schatquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:59 schreef liefie_ het volgende:
Fout!
Het goede antwoord is: aaaaaaah liefie!
Deze lezer let op zijn klok die langzaam aftikt naar zijn lunchpauze. Vandaag is niet mijn productieve dagquote:
Nee, het is gewoon zo. Ik zou niet weten waarom ik een wrok moet hebben. De voormalig BI'ers doen braafjes mee aan het niet communiceren.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:02 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
whehe![]()
Ik voel wat wrok, klopt dat?
Ik zit al onder een stapel dekensquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:05 schreef MNR het volgende:
[..]
Ga maar gauw je handjes opwarmen tegen de verwarming schat
[blond]quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:06 schreef Pheno het volgende:
[..]
De voormalig BI'ers doen braafjes mee aan het niet communiceren.
Dat is toch niet blondquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:07 schreef Litpho het volgende:
[..]
[blond]
Je bedoelt de mensen die de zware eisen van het BI-schap niet konden volhouden in de echte wereld?.
[/blond]
Aan vrouwen worden soms onredelijke eisen gesteld. Ik wil gewoon mezelf zijn. Net alsof de ander perfect isquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:00 schreef G.Fawkes het volgende:
Vrouwen moeten niet hard zijn. Zacht, warm en teder
Dit hangt uiteraard van de ander afquote:
Zacht warm en teder is toch zo moeilijk niet? En ook niet super onredelijkquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:11 schreef MNR het volgende:
[..]
Aan vrouwen worden soms onredelijke eisen gesteld. Ik wil gewoon mezelf zijn. Net alsof de ander perfect is![]()
Maar ik zit dan nu ook in een periode zonder genade, dus mij kun je het beste maar even niets vragen
Ving laatst nog iets op via dawg. Ask him, not me.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:01 schreef Q. het volgende:
Dat staat nog op de planning.
It is when it's that really expensive month Decemberquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:01 schreef Q. het volgende:
In de buurt is relatief.
Ja als ik het benquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:12 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dit hangt uiteraard van de ander af.
Mijn algemene beleving is dat ICT afdelingen zichzelf te vaak als doelbepalend zien in plaats van hulpmiddelen biedend. En ja, daar zijn een heleboel nuances op te maken en ja, het is erg zwart-wit, maar feit is dat de ondersteunde rol waar zij in moeten zitten, vaak niet wordt waargemaakt... En dat is ook voor een behoorlijk deel te wijten aan niet-ICT afdelingen die met een grote boog om ICT heenlopen.quote:
Veroorzaker is de adserver zover ik gelezen heb. Handig maargoedquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:08 schreef Pheno het volgende:
Nu ook: fok forum gaat traag. Breuls is vergeten te zeggen tegen Iteejer dat die backup procedure om 12.00 toch geannuleerd moest worden en voortaan niet meer in de scheduler moet hangen.
Bedrijfskundige Informaticiquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:11 schreef liefie_ het volgende:
Dat is toch niet blond
Dit is blond: Wat is een Bi-er?
Een vakidioot die denkt dat als je voldoende gegevens ter beschikking hebt, dat je dan de hele wereld aan kan...quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:11 schreef liefie_ het volgende:
Dat is toch niet blond
Dit is blond: Wat is een Bi-er?
Hoi.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:16 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Een vakidioot die denkt dat als je voldoende gegevens ter beschikking hebt, dat je dan de hele wereld aan kan...
Laat alles maar aan TD over.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:57 schreef MNR het volgende:
[..]
Q. in uitstekende handen bij TD. En heeft zo te horen genoeg tantes![]()
Maar als hij in buurt van EHV zou wonen, zou ik wel eventjes langs zij gegaan met een fruitmandje ja
Gewoon blokkeren dus.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:15 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Veroorzaker is de adserver zover ik gelezen heb. Handig maargoed
Ik heb heus wel een tekening gemaakt!quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:17 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Laat alles maar aan TD over.
Nee schatje, dat is niet zo moeilijk en onredelijkquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:13 schreef liefie_ het volgende:
Zacht warm en teder is toch zo moeilijk niet? En ook niet super onredelijk
Die BBC huizenprogramma's zijn veel leuker dan de huizenprogramma's op nl'se zenders.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:07 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Ik zit al onder een stapel dekens
Even lekker huizen programmas kijken op de BBC en dan mn soap en danwinkelen
Ja he! Die stomme nederlandse sbs crap is echt niks aan!quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:19 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Die BBC huizenprogramma's zijn veel leuker dan de huizenprogramma's op nl'se zenders.
Was dat maar de oplossing; de ads moeten wel opgehaald worden, wat je daarna met de ads doet moet je zelf weten.quote:
Die ga ik ook nog even uitprinten zometeen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:17 schreef liefie_ het volgende:
[..]
Ik heb heus wel een tekening gemaakt!
Klopt allebei. De voornaamste reden om de ICT afdeling wel nog enigszins aan de doelbepalingstafelquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:14 schreef AirwiN het volgende:
[..]
Mijn algemene beleving is dat ICT afdelingen zichzelf te vaak als doelbepalend zien in plaats van hulpmiddelen biedend. En dat is ook voor een behoorlijk deel te wijten aan niet-ICT afdelingen die met een grote boog om ICT heenlopen.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:14 schreef AirwiN het volgende:
Mijn algemene beleving is dat ICT afdelingen zichzelf te vaak als doelbepalend zien in plaats van hulpmiddelen biedend. En ja, daar zijn een heleboel nuances op te maken en ja, het is erg zwart-wit, maar feit is dat de ondersteunde rol waar zij in moeten zitten, vaak niet wordt waargemaakt... En dat is ook voor een behoorlijk deel te wijten aan niet-ICT afdelingen die met een grote boog om ICT heenlopen.
Echt!? Dat is briljant!quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:21 schreef TwistedDarling het volgende:
[..]
Die ga ik ook nog even uitprinten zometeen.
Je kan de ads wel ophalen maar vervolgens niet tonen. Danny blij want zijn ads worden niet geblockt, ik blij want ik hoef er niet naar te kijkenquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:20 schreef Sjowhan het volgende:
[..]
Was dat maar de oplossing; de ads moeten wel opgehaald worden, wat je daarna met de ads doet moet je zelf weten.
Oftewel; je kan 't niet blokkeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |