Ik heb al 05-ZB gezien.quote:Op maandag 17 december 2007 23:29 schreef Borkydude het volgende:
Ik heb al een XX gezien, het kan niet lang meer duren
Komt er ook nog een Z-serie?
Verpest het maar weerquote:Op dinsdag 18 december 2007 00:06 schreef ThaNetRunner het volgende:
Heel makkelijk te zien via http://www.rdw.nl
daar zie je namelijk de laatst uitgegeven kenteken..
en dat is op dit moment:
33-ZB-VS
01-GBB-1 zal de eerste nieuwe autoplaat worden. 01-DBB-1 en 01-FBB-1 zijn al op bromfietsen uitgegeven.quote:
Dat heet grijs kenteken, lamlul.quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:18 schreef Diemux het volgende:
Nou ja, ik heb al redelijk vaak auto's gezien met die combinatie (xx-xxx-x of was het nou x-xx-xx?)
Je onderschrift zegt genoegquote:Op dinsdag 18 december 2007 00:19 schreef Borkydude het volgende:
[..]
Dat heet grijs kenteken, lamlul.
35 ZB BB zag ik zaterdag.quote:
De introductie is een gevolg van het feit dat alle mogelijke kentekens in de voorgaande serie gebruikt zijn. Lichte bedrijfswagens, die een gewicht hebben van niet meer dan 3500 kg, kregen tot deze week een kenteken van twee cijfers, twee letters en twee letters met als eerste letter een B. Het laatst afgegeven kenteken in deze serie was 99-BZ-ZZ.quote:Op dinsdag 18 december 2007 07:34 schreef Bob-B het volgende:
Ze gaan het opeens invoeren, dus kan zomaar morgen zijn, zodat mensen niet gaan wachten met een auto kopen tot het nieuwe kenteken wordt ingevoerd, dus het is maar de vraag of de Zx-xx-xx (helemaal) wordt ingevoerd.
rdw.nlquote:Wanneer het eerste kenteken uit de nieuwe serie precies van de persen rolt, wordt - om dalende voertuigverkoop te voorkomen - altijd geheim gehouden.
Een bedrijfswagenkoper boeit zn kenteken niet.quote:Op dinsdag 18 december 2007 07:36 schreef JDude het volgende:
[..]
De introductie is een gevolg van het feit dat alle mogelijke kentekens in de voorgaande serie gebruikt zijn. Lichte bedrijfswagens, die een gewicht hebben van niet meer dan 3500 kg, kregen tot deze week een kenteken van twee cijfers, twee letters en twee letters met als eerste letter een B. Het laatst afgegeven kenteken in deze serie was 99-BZ-ZZ.
Bij de bedrijfswagens hebben ze dat wel gedaan, iig.
Ik denk niet eens dat ze voorbij ZD zullen gaan, januari is een mooie maand om met een schone lei te beginnen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:59 schreef Elfletterig het volgende:
Meestal maken ze de Z-serie nooit helemaal af, omdat anders de autoverkoop inzakt. Mensen gaan dan massaal wachten tot de nieuwe kentekens in omloop zijn, voordat ze een nieuwe auto kopen.
Ter illustratie. Mijn nieuwe auto, gekregen op 15 maart 2007, had TZ in het kenteken. Nu zitten we al op ZB, dus in minder dan 9 maanden tijd is de hele X-serie verbruikt. Ik verwacht dat de Z-serie maar half wordt afgemaakt, dus ongeveer tot ZL of ZN.
Met een maandje of vier zullen de eerste personenauto's met een nieuw kenteken rondrijden. Ik voorspel uiterlijk 1 mei 2008.
Belangrijke vordering in de autobranche, in verband met restwaardes enzo. Een ZD-kenteken is straks beduidend minder waard dan een GBB kenteken.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:38 schreef BlackRhino het volgende:
Nut?
De nieuwe indeling wordt ook gebruikt voor scooters en bromfietsen enzo.quote:Op zondag 6 april 2008 16:01 schreef Djeez het volgende:
Waarom GBB? Waarom geen DBB?
De Y doet toch ook gewoon mee?quote:Op zondag 6 april 2008 17:07 schreef Light het volgende:
[..]
De nieuwe indeling wordt ook gebruikt voor scooters en bromfietsen enzo.
Op de site van het RDW is een lijst te vinden waar de eerste letter van het kenteken voor staat.
Brom- & Snorfietsen: D of F
Aanhangwagens (Autonoom/Middenas): W
Aanhangwagens (Oplegger): O
Lichte bedrijfsauto’s: V
Zware bedrijfsauto’s: B
Motorfietsen: M
Personenauto’s: overige toegestane medeklinkers (G, H, J, K, L, N, P, R, S, T, X en Z).
Het is te hopen dat PVV ook niet mag dan. Maarja, over een jaar of vijf is die partij er toch niet meer...quote:Op zondag 6 april 2008 18:54 schreef DaMart het volgende:
[..]
De Y doet toch ook gewoon mee?
Overigens meen ik ergens gelezen te hebben dat bepaalde lettercombinaties uitgesloten zijn. Zo is combinatie VVD of NSB niet mogelijk.
37 is een cijfer te veel.:')quote:
Op bedrijfswagens ja, maar voor normale kentekens geldt dat toch nietquote:Op zondag 6 april 2008 14:26 schreef __________ het volgende:
paar maanden geleden? M'n broerke heeft er al 1
Ja beduidend ja... zal zo'n 10.000 euro schelen op een fiat panda. Denk je nu echt dat dat meer als 250 euro gaat schelen? Ze kijken gewoon naar bouwjaar/maand en de staat van de auto en baseren daar hun prijs op.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:53 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Belangrijke vordering in de autobranche, in verband met restwaardes enzo. Een ZD-kenteken is straks beduidend minder waard dan een GBB kenteken.
Een auto met driecijferig kenteken ziet er gewoon nieuwer uit.quote:Op dinsdag 8 april 2008 11:39 schreef EasyDakota het volgende:
[..]
Ja beduidend ja... zal zo'n 10.000 euro schelen op een fiat panda. Denk je nu echt dat dat meer als 250 euro gaat schelen? Ze kijken gewoon naar bouwjaar/maand en de staat van de auto en baseren daar hun prijs op.
Ik denk dat het nieuwe kenteken ingevoerd wordt als de andere op zijn.quote:Op zondag 6 april 2008 17:46 schreef Djeez het volgende:
Ik denk trouwens dat het nieuwe kenteken per 1 juli wordt ingevoerd. Mijn vader had ten einde van de vorige kentekenreeks verkeerd gegokt. Hij kocht z'n auto in juni, en had nog net het oude kenteken. In juli 1999 kwamen toen de nieuwe...
Niet waarschijnlijk, ik ga er vanuit dat ze ruim voor de ZZ-ZZ serie wel stoppen. Ze vertellen het alleen pas op het moment zelf, om te voorkomen dat mensen wachten met het kopen van een nieuwe auto tot de nieuwe serie ingaat.quote:Op woensdag 9 april 2008 11:08 schreef big_al het volgende:
[..]
Ik denk dat het nieuwe kenteken ingevoerd wordt als de andere op zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |