Daar maalt het universum dan weer niet om, he.quote:Op zaterdag 22 december 2007 19:01 schreef francorex het volgende:
[..]
Yep, en wist je dat creatie start bij verbeelding !
Nee man. Die is nog bezig en bereikt om 02:00 uur de 24ste zn hoogtepuntquote:De ramp en/of verlichting uit de OP hebben we in ieder geval overleefd (22 dec 2007).
quote:A very remarkable planetary/galactic configuration occurs on December 23rd and 24th 2007. The configuration on December 23 — Mars, Earth, Sun, Mercury, Jupiter, Galactic Centre — is shown in the graphic simulation linked below; it becomes even more remarkable in that it will be accompanied by the Full Moon (conjunct Mars) at about 2 a.m. on December 24 when a simultaneous Venus square Neptune occurs. It is even more remarkable in that the Pluto/Sun conjunction appears exactly on the Winter Solstice, just past conjunction with the Galactic Centre.
Vind je het nu vermakelijk of interessant? Want beiden lijkt me onmogelijk.quote:Op donderdag 20 december 2007 14:51 schreef jogy het volgende:
[..]
True true, maar zo zijn alle TRU onderwerpen in veel ogen nogal ( understatement ) vaag. Op zich vind ik de uitlijning best grappig en ik lees best vaak van die zweefsites en op het moment lopen ze allemaal te roepen dat ons zonnestelsel een andere dimensie is ingeslingerd, de poorten van liefde geopend worden, de barriere van duisternis van ons gelicht wordt, dat 2008 jaar 1 wordt, dat de Alienaliantie hoi gaat zeggen en gaat zo maar door tot in den eeuwigheid. Best leuk om te lezen ookal moet er wel een zoutvlakte overheen worden gegooid. Desalniettemin vermakelijk en interessant
.
Beide, hey blijkt het toch niet onmogelijk te zijnquote:Op zondag 23 december 2007 14:26 schreef Loppe het volgende:
[..]
Vind je het nu vermakelijk of interessant? Want beiden lijkt me onmogelijk.
Fuck de implicaties. Ik vermaak mij er regelmatig mee en vind het interessant om te lezen en over na te denken, of het nou achteraf enige waarheid bevat of nietquote:Op zondag 23 december 2007 16:32 schreef Humanist het volgende:
Het kan wel samen, dat ben ik met u twee eens.
Het kan echter ook niet samen. Interessant impliceert waarheid, vermakelijk impliceert smalen.
Dat waren de negatieve emoties die je op brute wijze uit hebt gestoten. Binnenkort staan je gidsen aan je bed en zal je je leven wijden aan De Eeuwige Liefde. Ofzo.quote:Op zondag 23 december 2007 18:12 schreef ChOas het volgende:
Ik ben vanmiddag over mijn nek geweest....
Was dat het ?
Volgens mij was het de nacht van 23 op 24 december wat er geopperd werd. volle maan enzo. Echter hou ik mijn 'einddatum' gewoon op 2012 aangezien die al langer in the picture was dan deze datumquote:Op zondag 23 december 2007 18:36 schreef Harajuku. het volgende:
maar goed, t was 21, dat werd 22, en nu wachten op 24? En als dat niet werkt richten we ons weer op 2012?
Gelijk heb je. De 'event' van vandaag zal iets teweeg brengen binnen ons universum, echter merken wij dat hier op aarde pas over 5 (licht)jaar aangezien het zo ver weg 'gebeurt'. Althans dat hoor ik men nu zeggen.quote:Op zondag 23 december 2007 18:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Volgens mij was het de nacht van 23 op 24 december wat er geopperd werd. volle maan enzo. Echter hou ik mijn 'einddatum' gewoon op 2012 aangezien die al langer in the picture was dan deze datum.
Ja dat vroeg ik ook al eerder in dit topic..quote:Op zondag 23 december 2007 22:15 schreef -skippybal- het volgende:
Maar uhm, in het heelal zijn toch nogal wat regelmatigheden? Is dit dan de eerste keer evah dat die planeten zo staan
Nee, dat is nog zo ver weg, eerst nog maar een paar andere mooie spannende data verzinnen.quote:Op zondag 23 december 2007 18:36 schreef Harajuku. het volgende:
maar goed, t was 21, dat werd 22, en nu wachten op 24? En als dat niet werkt richten we ons weer op 2012?
Kijk eens of er een sterrenbeeld is dat daarop lijkt?quote:Op zondag 23 december 2007 23:58 schreef BaajGuardian het volgende:
Dat zeg ik al, ik las net een report dat er overal mist was, en dat deed me aan die wolk denken, ik ga atm de droom van johannes na.
Maar er is even nog iets vreemd, er staat opeens een patroon op mijn behang, in de vorm van gaten, en nee ik heb niet zelf met een punaise zitten kloten want ik ben blij met mijn huis.
Het zijn ook gaten op de gekste plekken trouwens, samen maken ze dit symbool:
[ afbeelding ]
Ik weet niet of jullie het ook hebben, maar het voelt hier alsof ik 20 tvs om me heen heb staan.
Lijkt een beetje op sterrenbeeld 'Draak'quote:Op maandag 24 december 2007 00:07 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Kijk eens of er een sterrenbeeld is dat daarop lijkt?
Ik keek net achter mijn bureau en daar liep het nog door met de gaten, wat het plaatje uitbreid tot:quote:Op zondag 23 december 2007 23:58 schreef BaajGuardian het volgende:
Het zijn ook gaten op de gekste plekken trouwens, samen maken ze dit symbool:
Over de mist neits op te merke, maar wel dat er een hoop vogels buiten te keer gaan op het moment....quote:Op maandag 24 december 2007 00:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Over die mist, net 5 minuten nadat ik er nog naar uit mn raam heb zitten kijken keek ik weer en was het weg.
Hoevaak komt zoiets eik voor?quote:De stand van de planeten is een uniekum, ik ben blij dat ik in deze spannende tijd mag bestaan.
Over 5 duizend jaar ongeveerquote:Op maandag 24 december 2007 02:45 schreef NED het volgende:
[..]
Hoevaak komt zoiets eik voor?
Wanneer is bv de laatste keer dat die planeten zo stonden en wanneer is de volgende keer?
Het was hier ook niet mistig voor je dat postte. Dat weet ik zeker want ik fietste. Nouja, tenzij ik gehersenspoeld ben en de herinnering aan die mist is weggevaagd.quote:Op maandag 24 december 2007 00:15 schreef BaajGuardian het volgende:
Over die mist, net 5 minuten nadat ik er nog naar uit mn raam heb zitten kijken keek ik weer en was het weg.
Mijn dochter werd krijsend wakker 02:18 en ik dacht 'daar gaat de wereld, eindelijk van al het gezeik af'. Maar toen viel ze weer in slaap en we leven allemaal nog steeds. Bummer....quote:Op maandag 24 december 2007 09:16 schreef jogy het volgende:
Wel enigszins vaag gedroomd touwens maar om dat nou op het conto van de samenstand te hangen, neu. Had meer met de volle maan te maken aangezien ik er dan wel vaker last van heb.
Iedereen blijft het ook steeds over een collectief sterven hebben maar dat hoeft het helemaal niet te zijn. Kan wel overigens, de poleshift waar men het over heeft zal als het gebeurd wel het een en ander teweeg brengen in onze samenleving. Kan iemand mij trouwens vertellen of er enige waarheid zit in de beweringen dat er op andere planeten in ons zonnestelsel onlangs al een draaing van de magnetische polen is geweest?quote:Op maandag 24 december 2007 09:31 schreef Fogel het volgende:
[..]
Mijn dochter werd krijsend wakker 02:18 en ik dacht 'daar gaat de wereld, eindelijk van al het gezeik af'. Maar toen viel ze weer in slaap en we leven allemaal nog steeds. Bummer....
Wanneer is de volgende keer dat we collectief doodgaan? Zal ik proberen bij te houden of ze dan ook krijsend wakker word
Moet je niet zoveel drinken..quote:Op maandag 24 december 2007 11:31 schreef BaajGuardian het volgende:
Ok, dit is geen bullshit:
Precies om 2:18 werd ik opeens dizzy en echt alles vervormde, zou bijna ko gaan en toen was alles weer normaal, duurde mischien 5 seconden.
Ik drink al een paar maanden niet meer joh.quote:
Linkjes:quote:Op maandag 24 december 2007 10:28 schreef jogy het volgende:
Kan iemand mij trouwens vertellen of er enige waarheid zit in de beweringen dat er op andere planeten in ons zonnestelsel onlangs al een draaing van de magnetische polen is geweest?
Ah check, her en der opgevangen dat er al meerdere planeten last hadden van een cosmische golf oid, dat nu onder andere Mars al van polen is verwisseld en dat die comeet ook daardoor zo'n grote halo heeft gekregen. Misschien wel leuk om eens wat dieper in te duikenquote:Op maandag 24 december 2007 12:02 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Linkjes:
http://www.nasa.gov/visio(...)c_magneticfield.html
http://science.nasa.gov/headlines/y2001/ast15feb_1.htm
http://www.dossierx.nl/index.php/content/view/65/
Van andere planeten kon ik het zo gauw niet vinden, maar de magnetische polen van de zon wisselen dus elke 11 jaar van plaats.
Mijn dochter heeft bijna iedere nacht last van nachtmerries, is een bijwerking van haar medicijn...quote:Op maandag 24 december 2007 11:46 schreef jogy het volgende:
Toch wel grappig dat er een paar mensen dus onrustig waren met slapen vannacht, dat had ik dus ook. Slaapverlamming, rare dromen en nog een paar rare dingen. Maarja zoals eerder gezegd lijkt het door de volle maan te komen en misschien ( misschien ook niet inderdaad) is het wel versterkt door het een of ander. Ik weet wel dat ik pas om 3 uur in slaap viel.
Voordat men begint te flippen zoals men weleens wilt doen, dit is dus geenszins een bewijs dat er is iets groots in gang is gezet aangezien het wel vaker voorkomt in mijn eigen geval dan.
En daarmee een 2e (blauwe) zon is geworden.quote:Op maandag 24 december 2007 12:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah check, her en der opgevangen dat er al meerdere planeten last hadden van een cosmische golf oid, dat nu onder andere Mars al van polen is verwisseld en dat die comeet ook daardoor zo'n grote halo heeft gekregen. Misschien wel leuk om eens wat dieper in te duiken.
Ja de halo is groter dan de zon. dus gelijk aan.quote:Op maandag 24 december 2007 12:21 schreef Humanist het volgende:
Een, eh, zon?
Als iets een halo heeft dan is het nog niet een zon, het is alleen maar een lichteffect:quote:Op maandag 24 december 2007 12:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja de halo is groter dan de zon. dus gelijk aan.
Een ster is een bol plasma.quote:Op maandag 24 december 2007 12:23 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja de halo is groter dan de zon. dus gelijk aan.
Als ik daar op zoek kom ik alleen maar op sites met conspiracy's over 'what NASA isn't telling us"quote:Op maandag 24 december 2007 12:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Ah check, her en der opgevangen dat er al meerdere planeten last hadden van een cosmische golf oid, dat nu onder andere Mars al van polen is verwisseld en dat die comeet ook daardoor zo'n grote halo heeft gekregen. Misschien wel leuk om eens wat dieper in te duiken.
whehe, mijn videokaart is naar zijn grootje en de laptop van mijn vader heeft een laptop met een zwart scherm.quote:Op maandag 24 december 2007 12:14 schreef Bastard het volgende:
Ik weet alleen dat de laatste week sommige apparaten kuren vertonen..
Wekker gaat niet af maar alarm staat wel aan, andere wekker waar alarm uit is gezet gaat toch af, dvd speler die uitzichzelf aan of uit gaat, straatverlichting hier gaat niet aan.. en als die aan gaat, even later weer uit.
quote:Die dingen gebeuren nooit.. maar goed het zal wel toeval zijn
Jup, het is nu weer aan het krimpen of gewoon klein aan het zijn, weet het niet, niet echt op gelet. Maar ze vonden het in ieder geval wel raar dat de halo groter bleef worden terwijl het van de zon wegging.quote:Op maandag 24 december 2007 12:25 schreef NED het volgende:
Heb je het nu over Holmes? Die was toch alweer kleiner als de zon?
Maar dat kan door van alles komen. Is ook nogal moeilijk te zeggen vanaf de aarde.quote:Op maandag 24 december 2007 12:33 schreef jogy het volgende:
[..]
Jup, het is nu weer aan het krimpen of gewoon klein aan het zijn, weet het niet, niet echt op gelet. Maar ze vonden het in ieder geval wel raar dat de halo groter bleef worden terwijl het van de zon wegging.
http://nl.wikipedia.org/wiki/17P/Holmesquote:De diameter van de halo rondom de komeet was op dat moment ongeveer 1,4 miljoen kilometer en was daarmee groter dan de diameter van de zon. Een dergelijk uitbarsting kan gewoonlijk verklaard worden door het plotselinge ontsnappen van gassen (als gevolg van de verdampende werking van zonlicht) of het vrijkomen van deeltjes.
http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap071026.htmlquote:Holmes' outburst could be due to a sudden exposure of fresh cometary ice or even the breakup of the comet nucleus.
Ja duhquote:Op maandag 24 december 2007 12:36 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Maar dat kan door van alles komen. Is ook nogal moeilijk te zeggen vanaf de aarde.
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/17P/Holmes
of:
[..]
http://antwrp.gsfc.nasa.gov/apod/ap071026.html
Tja wat is vreemd als het om zaken gaat waar wij nog zo weinig van af weten. Ik zou daar niet zo snel wat achter gaan zoeken. En wat dan nog als het veroorzaakt is door een pole shift (was die komeet uberhaupt in de buurt van mars toen ie langskwam?), zo raar is dat niet. Pole shifts zijn niet ongebruikelijk. Of denk je dat een alien hem een zetje heeft gegeven?quote:Op maandag 24 december 2007 12:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Ja duh. Maar de reactie van dat ding was in ieder geval vreemder dan de gemiddelde reactie van een komeet die weg gaat van de zon. Over het algemeen groeit de staart of wat dan ook van een komeet als het naar de zon toegaat en krimpt het weer als het weggaat, bij deze was dat niet het geval. Dat is alles. En dan is het aan ons om er weer een paar leuke brainfarts tegenaan te gooien om te kijken of het blijft plakken
.
Maar wat zijn de gevolgen voor ons als onze polen opeens omdraaien? vliegen de vogels uit paniek massaal de windmolens in? Raken de walvissen in de war? Donderen onze vliegtuigen omlaag of zinken de schepen?quote:Op maandag 24 december 2007 12:47 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Tja wat is vreemd als het om zaken gaat waar wij nog zo weinig van af weten. Ik zou daar niet zo snel wat achter gaan zoeken. En wat dan nog als het veroorzaakt is door een pole shift (was die komeet uberhaupt in de buurt van mars toen ie langskwam?), zo raar is dat niet. Pole shifts zijn niet ongebruikelijk. Of denk je dat een alien hem een zetje heeft gegeven?
Nou, dan zijn we toch al flink over tijd dunkt mequote:Sometimes the field completely flips. The north and the south poles swap places. Such reversals, recorded in the magnetism of ancient rocks, are unpredictable. They come at irregular intervals averaging about 300,000 years; the last one was 780,000 years ago. Are we overdue for another? No one knows.
En bedankt he, mijn eigen bron tegen me gebruikenquote:Op maandag 24 december 2007 13:01 schreef jogy het volgende:
[ afbeelding ]
Een normale situatie ( links) en tijdens een shift (rechts)
Feestje.
Bron:Nasa
Ik weet het ook niet nee, implodeert het hoofd van je kat, beginnen er opeens haren op je tong te groeien of verspringen de kleuren van het spectrum?quote:Op maandag 24 december 2007 13:12 schreef NED het volgende:
Nouja, het duurt dan kennelijk een paar duizend jaar voordat die shift compleet zou zijn, en op Tahitizou je mooi naar het poollicht kunnen kijken dan, maar wat betekend zoiets nou feitelijk voor ons?
Onze GPS zou niet meer werken? Satelieten die gek worden? Mensen die van de aarde afvallen?
Ik zou het niet weten
Je trekt een aantal verbanden die er niet hoeven te zijn. Onze global warming hoeft niks te maken te hebben met de global warming op andere planeten (voor zover die er al is). Dat zij een poleshift meemaken (en dan ga je nu ook alleen nog maar uit van Mars) hoeft ook niks met onze planeet te maken te hebben. Dat we in dezelfde omgeving zitten wil niet zeggen dat we allemaal dezelfde effecten gaan meemaken, daarvoor verschillen onze planeten gewoon veel te veel. En dan heb ik het nog niet eens over de onderlinge afstanden, eigen magnetische velden die totaal verschillen van de onze en weet ik het al niet meer.quote:Op maandag 24 december 2007 12:54 schreef jogy het volgende:
Echter mocht het zo zijn dat in dit zonnestelsel andere planeten al bezig zijn met global warming ( wat wij ook ondervinden ) en er al een aantal zijn geweest die een poolshift heebben gekregen kan je er vanuit gaan dat ie eraan komt aangezien we deel zijn van dezelfde omgeving.
[Conspiracy-mode]quote:Op maandag 24 december 2007 13:24 schreef Geartsjuh het volgende:
Nou ik weet niet precies wat de gevolgen zullen zijn, maar als NASA zich niet druk maakt dan doe ik dat ook niet.
Och, het kan natuurlijk allemaal toeval zijn als het daadwerkelijk zo is dat bijvoorbeeld 7 van de tien planeten tegelijkertijd bezig zijn met opwarmen voor zover het waar is maar die connectie ziet er voor mij persoonlijk aardig logisch uit. Als je een taart, een choco-muffin en een pizza in de oven legt en je doet de oven aan dan warmen de producten gewoon op, ookal zijn ze qua samenstelling niet hetzelfde en zal het eindresultaat niet even lekker zijn omdat de een 10 minuten op 220 graden moet en de ander 45 minuten op 180 graden etc. Mars heeft qua globale samenstelling aardig wat raakpunten met de Aarde, Venus en Neptunus zijn ook herkenbaar met de basisregels die men aan een planeet heeft. Dus ik blijf erbij dat wanneer er een aantal planeten tegelijkertijd opwarmen je een deel van de oorzaak buiten de aarde mag zoeken. Hetzelfde verhaal is wanneer er bijvoorbeeld de laatste 5 jaar meerdere planeten zijn die een poleshift meemaken je ervanuit mag gaan dat de oorzaak minstens voor een deel buiten die planeet ligt en het ook bij ons kan gebeuren. Daarom wil ik ook een beetje een betrouwbare bron hebben om te ontdekken of dit ook daadwerkelijk is gebeurd. We zitten uiteindelijk in dezelfde 'oven' en ookal zijn de samenstellingen anders toch werkt elke planeet met dezelfde natuurwetten dus zijn ze allen onderhevig aan dezelfde externe en interne invloeden. Dat is wel iets anders dan een link leggen dat de zon verantwoordelijk is voor het niet gedaan zijn van de afwas. Tenzij het een heerlijk dagje was buiten, je in een stoel in slaap bent gevallen en je handpalmen hebt verbrand dus de afwasborstel niet meer kan hanteren. Dan nog kan je de zon niet de schuld geven maar is het wel een bijkomende reden dat de afwas niet gedaan is op die dagquote:Op maandag 24 december 2007 13:28 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Je trekt een aantal verbanden die er niet hoeven te zijn. Onze global warming hoeft niks te maken te hebben met de global warming op andere planeten (voor zover die er al is). Dat zij een poleshift meemaken (en dan ga je nu ook alleen nog maar uit van Mars) hoeft ook niks met onze planeet te maken te hebben. Dat we in dezelfde omgeving zitten wil niet zeggen dat we allemaal dezelfde effecten gaan meemaken, daarvoor verschillen onze planeten gewoon veel te veel. En dan heb ik het nog niet eens over de onderlinge afstanden, eigen magnetische velden die totaal verschillen van de onze en weet ik het al niet meer.
Brainfarts zijn leuk, maar verbanden zijn erg gemakkelijk te trekken. Ik kan ook wel zeggen dat de zon ervoor zorgt dat mijn afwas vandaag niet gedaan wordt, maarja zo kan je tussen alles wel een verband zien.
quote:Op maandag 24 december 2007 13:53 schreef zhe-devilll het volgende:
Nou ik kon de hele nacht niet slapen, uit angst niet!![]()
JULLIE WORDEN BEDANKT!![]()
Voor al die nare berichten elke keer hier!
Weten jullie wel welk karma dit oproept bij jullie volgende leven?
NOU?![]()
dus...
Die mist met die volle maan was ook eng...de hele lucht was blauwachtig en dat snachtsquote:Op maandag 24 december 2007 14:02 schreef jogy het volgende:
[..]. Je was niet de enige, meerdere mensen konden niet echt lekker slapen. Inclusief ik zelf.
Dacht je dat de grey je kwamen halen dan?quote:Op maandag 24 december 2007 14:04 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Die mist met die volle maan was ook eng...de hele lucht was blauwachtig en dat snachts
Dat worden ijsberen en pinguins all over the place.quote:Op maandag 24 december 2007 13:01 schreef jogy het volgende:![]()
Een normale situatie ( links) en tijdens een shift (rechts)
Feestje.
Bron:Nasa
Nee ik dacht dat jij me kwam halenquote:Op maandag 24 december 2007 14:26 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Dacht je dat de grey je kwamen halen dan?
Er zijn maar acht planeten in ons zonnestelselquote:Op maandag 24 december 2007 13:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Och, het kan natuurlijk allemaal toeval zijn als het daadwerkelijk zo is dat bijvoorbeeld 7 van de tien planeten tegelijkertijd bezig zijn met opwarmen voor zover het waar is maar die connectie ziet er voor mij persoonlijk aardig logisch uit.
Dat is maar relatief natuurlijk. Waar leg je de grens in hoeverre een planeet op de onze lijkt? Er is geen leven op de andere planeten voor zover wij weten. Dat lijkt me toch wel een belangrijk verschil. Vooral aangezien onze CO2-uitstoot voor een groot deel door mensen wordt beïnvloed.quote:Als je een taart, een choco-muffin en een pizza in de oven legt en je doet de oven aan dan warmen de producten gewoon op, ookal zijn ze qua samenstelling niet hetzelfde en zal het eindresultaat niet even lekker zijn omdat de een 10 minuten op 220 graden moet en de ander 45 minuten op 180 graden etc. Mars heeft qua globale samenstelling aardig wat raakpunten met de Aarde, Venus en Neptunus zijn ook herkenbaar met de basisregels die men aan een planeet heeft. Dus ik blijf erbij dat wanneer er een aantal planeten tegelijkertijd opwarmen je een deel van de oorzaak buiten de aarde mag zoeken.
Tenzij dit een regelmatig en normaal iets is, zoals bij de zon.quote:Hetzelfde verhaal is wanneer er bijvoorbeeld de laatste 5 jaar meerdere planeten zijn die een poleshift meemaken je ervanuit mag gaan dat de oorzaak minstens voor een deel buiten die planeet ligt en het ook bij ons kan gebeuren.
Alleen de natuurkundige samenstellingen verschillen nogal.. (understatement).quote:Daarom wil ik ook een beetje een betrouwbare bron hebben om te ontdekken of dit ook daadwerkelijk is gebeurd. We zitten uiteindelijk in dezelfde 'oven' en ookal zijn de samenstellingen anders toch werkt elke planeet met dezelfde natuurwetten dus zijn ze allen onderhevig aan dezelfde externe en interne invloeden.
Was het maar waarquote:Dat is wel iets anders dan een link leggen dat de zon verantwoordelijk is voor het niet gedaan zijn van de afwas. Tenzij het een heerlijk dagje was buiten, je in een stoel in slaap bent gevallen en je handpalmen hebt verbrand dus de afwasborstel niet meer kan hanteren. Dan nog kan je de zon niet de schuld geven maar is het wel een bijkomende reden dat de afwas niet gedaan is op die dag.
Kan ik vast wel ergens opgraven maar het zal geen Nasa zijnquote:Op maandag 24 december 2007 18:46 schreef Geartsjuh het volgende:
[..]
Er zijn maar acht planeten in ons zonnestelsel. Pluto hoort er officieel niet meer bij, anders waren het er negen. Heb je trouwens een bron over die planetaire opwarming?
Mwoah, ander verhaal natuurlijk maar ondanks dat ik het er wel mee eens ben dat we een beetje lief moeten zijn voor onze aardbol twijfel ik nog steeds aan de oorzaak > gevolg chronologie van de Co2 dingen. Als blijkt dat Co2 niet zo boeiend is qua de verwoesting van de aardbol kunnen we misschien beter het geld steken in het verminderen van de daadwerkelijk gifitige stoffen op aarde, zware metalen, chemisch afval, nucleare restproducten etc. Maar het enige relevante van dat voorbeeld in deze discussie is dat wanneer je buren dezelfde symptomen hebben als je eigen huis er wel reden is om een grootschaliger onderzoek te starten dan alleen in je eigen huisje ( of planeet) en dat je ook naar andere planeten kan kijken om te zien wat de tedensen zijn in je zonnenstelsel. Mocht er nou blijken dat er maar 1 planeet is geweest die toevalligergewijs een shift heeft meegemakt dan is dat inderdaad niet boeiend, blijken het er 3 of 4 van de 7 te zijn dan lijkt het mij niet vreemd om een correlatie te zien ondanks dat de planeten compleet verschillend zijn van elkaar.quote:[..]
Dat is maar relatief natuurlijk. Waar leg je de grens in hoeverre een planeet op de onze lijkt? Er is geen leven op de andere planeten voor zover wij weten. Dat lijkt me toch wel een belangrijk verschil. Vooral aangezien onze CO2-uitstoot voor een groot deel door mensen wordt beïnvloed.
De zon is nou niet bepaald een stabiel iets lijkt me.quote:[..]
Tenzij dit een regelmatig en normaal iets is, zoals bij de zon.
True, ik kan niet in mijn nakie op Saturnus rondhobbelen aangezien ik dan redelijk gruwelijk tot mijn eind kom. Maar wat doet dat af als de situatie zo zou zijn dat ze alsnog na elkaar een shift hebben ondergaan? Een gebeurtenis die niet verklaarbaar is maar wel waarneembaar blijft er eentje waar je rekening mee moet houden. En volgens mij blijft de magnetische werking van die planeten redelijk hetzelfde, of het nou leefbaar is voor aardbewoners of niet.quote:[..]
Alleen de natuurkundige samenstellingen verschillen nogal.. (understatement).
En maakt dat het verband minder? nee toch? Als jij je klauwen verbrand in de zon en je kan daardoor niet je afwas doen dan is de zon wel een deel geweest in de oorzaak van je opstapelende afwas. Jij bent dan wel zelf verantwordelijk voor je eigen fout maar als de zon niet zo heftig was geweest had je misschien je handen niet verbrand en had je geen afwas gehadquote:[..]
Was het maar waar. Maar je toont zo wel zelf aan dat het makkelijk is een verband te trekken.
Have funquote:Zo, en nu lekker Kerstavond vieren. Fijne Kerst allemaal
.
Je bent nummer 5 in dit topic.quote:Op maandag 24 december 2007 19:15 schreef Harajuku. het volgende:
Ik sliep vannacht niet, overdag wel. Toen had ik debiele stomme dromen door elkaar, telt dat ook?
En ik maar denken dat ik speciaal was.quote:Op maandag 24 december 2007 19:17 schreef jogy het volgende:
[..]
Je bent nummer 5 in dit topic. [afbeelding]. Ik zou bijna een verband zien maar dat mag niet [afbeelding].
Je bent ook hartstikke speciaal hoor. Net als iedereenquote:Op maandag 24 december 2007 19:29 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
En ik maar denken dat ik speciaal was.
Nu stuur ik de gemene aliens lekker op jou afquote:Op maandag 24 december 2007 19:30 schreef jogy het volgende:
[..]
Je bent ook hartstikke speciaal hoor. Net als iedereen [afbeelding].
Pff, je doet maarquote:Op maandag 24 december 2007 19:32 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Nu stuur ik de gemene aliens lekker op jou af
Ik stuur de lekkere aliens gemeen op je af.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |