Aii.quote:Op maandag 17 december 2007 17:05 schreef teigan het volgende:
Ja, ik voel het redelijk aankomen ja.
De donkere dagen voor kerst lijken weer toe te slaan..
Aanrijding spoorwegovergang Paterswoldseweg, Groningen
Je bent gewoon jaloersquote:Op maandag 17 december 2007 17:20 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Wat een figuur zegEn nog uit Emmen ook
quote:Op maandag 17 december 2007 19:37 schreef freecell het volgende:
Belt de glazenwasser net aan, dus ik opendoen in een badjas en met zilverfolie op mn hoofd
Hij keek wel een beetje raar.
Jaquote:Op maandag 17 december 2007 20:54 schreef MaxMark het volgende:
Alex is vrolijk, dat is meteen verdacht
violgens mij kreeg ik zulk soort plaatjes wel eens te zien bij Toegepaste Thermodynamicaquote:Op dinsdag 18 december 2007 10:29 schreef nietzman het volgende:
Hee leuk, een plaatje.
Je weet vast wel wat de volgende vraag gaat zijnquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:02 schreef freecell het volgende:
Henna te lang laten zitten. Knalrood haar
ik vond dik twee uur ook al erg lang klinken freecell...quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:02 schreef freecell het volgende:
Henna te lang laten zitten. Knalrood haar
Fotooo!!quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:08 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Je weet vast wel wat de volgende vraag gaat zijn
ik deed het meestal korter(de keren dat ik het gedaan heb dan..)quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:26 schreef freecell het volgende:
Henna moet altijd dik 2 uur intrekken hoor, anders pakt het niet en zeker niet op mijn haar.
Alleen deze keer zat het wel iets langer dan dik 2 uur
Maar het is ook wel tof hoor
quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:32 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ja, maar dan met vraagtekens. Anders is het geen vraag
ook van zo'n iemand die het leven vlak voor kerst niet meer zag zitten...quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:44 schreef Grulez het volgende:
"Meisjes met rode haren..."
Nee,ikkanhet nietquote:Op dinsdag 18 december 2007 15:19 schreef Bob. het volgende:
Dangel! Jij bent Fries! Is het echt zo dat alle Friezen automatisch kunnen schaatsen?
Nee, hoe kom je daar nu weer bij?quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:29 schreef ChipsZak. het volgende:
Hebben wij ruzie alex?
Hmja. Kan ik me voorstellen na wat ik je aangedaan heb. Maargoed, das jouw probleem verder, ik ben niet boos op jou.quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:57 schreef Bob. het volgende:
Ja, ik ben keiboos op je.
En hoera, nog maar 2 dagen en dan heb ik vakantie.
Dat wordt lekker slapen vanavondquote:Op dinsdag 18 december 2007 18:29 schreef maok het volgende:
Hoi, ik werd net pas wakker en zat te twijfelen of het nou ochtend of avond was, het leek me avond aan de hoeveelheid auto's op straat te zien. Voor de zekerheid maar even mijn laptop aangedaan voor een digitale tijd, het is dus avond en nou ben ik in de war. Ik heb 17 uur geslapen
Erg moe zijnquote:Op dinsdag 18 december 2007 18:50 schreef teigan het volgende:
wow, dat is wel erg lang maok... hoe krijg je dat zo voor elkaar?
Wow... en ik vind 12 uur al langquote:Op dinsdag 18 december 2007 18:29 schreef maok het volgende:
Hoi, ik werd net pas wakker en zat te twijfelen of het nou ochtend of avond was, het leek me avond aan de hoeveelheid auto's op straat te zien. Voor de zekerheid maar even mijn laptop aangedaan voor een digitale tijd, het is dus avond en nou ben ik in de war. Ik heb 17 uur geslapen
Pff, dat ze eens fatsoenlijk Nederlands leertquote:Op dinsdag 18 december 2007 21:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
En weer terug van een vermoeiend, maar leuk dagje winkelen met zuslief. En van m'n nichtje mocht ik niet weer naar huis: "Tanke Tienke blijven!"
Sowieso eerst Fries.quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Pff, dat ze eens fatsoenlijk Nederlands leert
Ha!quote:
Nee. Vanwaar de negatieve reacties? Tweetalig opgevoed worden (ze hoort ook genoeg Nederlands) zorgt in het begin voor een iets langzamere start, maar hoeft later absoluut geen achterstand op te leveren. Waarschijnlijk niet zelfs, tweetalige kinderen hebben vaak juist een beter ontwikkeld taalgevoel. Ik ben zelf ook zo opgevoed, zelfs nog met een kleinere invloed van het Nederlands dan mijn nichtje nu heeft, evenals mijn broer, zus, en heel veel andere Friese kindjes. Toch heb ik zeker geen slechtere beheersing van het Nederlands dan anderen in dit topic.quote:
Er is natuurlijk helemaal niks mis met het twee- of meertalig opvoeden van kinderen. Ik vind het alleen raar dat je zegt "Sowieso eerst Fries". Het lijkt me dat Nederlands voor zou moeten gaan.quote:Op woensdag 19 december 2007 09:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee. Vanwaar de negatieve reacties? Tweetalig opgevoed worden (ze hoort ook genoeg Nederlands) zorgt in het begin voor een iets langzamere start, maar hoeft later absoluut geen achterstand op te leveren. Waarschijnlijk niet zelfs, tweetalige kinderen hebben vaak juist een beter ontwikkeld taalgevoel. Ik ben zelf ook zo opgevoed, zelfs nog met een kleinere invloed van het Nederlands dan mijn nichtje nu heeft, evenals mijn broer, zus, en heel veel andere Friese kindjes. Toch heb ik zeker geen slechtere beheersing van het Nederlands dan anderen in dit topic.
Mochten Do2 en ik een kindje krijgen dan wordt het drietalig opgevoed: Nederlands, Fries en Brabants (waarbij we even voorbij gaan aan het feit dat het geen echte taal is). . Wat een rijkdom..
Mijn zus en zwager hebben ervoor gekozen om Fries voor te laten gaan, net zoals onze ouders dat ook bij ons hebben gedaan. Ze wonen buiten Friesland, dus ze hoort genoeg Nederlands om dat via andere kanalen te leren. Maar nieuwe woordjes gaan dus eerst in het Fries. Ik ben zelf ook pas écht in een overwegend Nederlandstalige omgeving terecht gekomen toen ik in Groningen ging studeren. En ik durf bijna te beweren dat ik beter in de Nederlandse taal ben dan sommige anderen hier.quote:Op woensdag 19 december 2007 10:16 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Er is natuurlijk helemaal niks mis met het twee- of meertalig opvoeden van kinderen. Ik vind het alleen raar dat je zegt "Sowieso eerst Fries". Het lijkt me dat Nederlands voor zou moeten gaan.
Je studeerd Nederlands, kwastquote:Op woensdag 19 december 2007 10:24 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Mijn zus en zwager hebben ervoor gekozen om Fries voor te laten gaan, net zoals onze ouders dat ook bij ons hebben gedaan. Ze wonen buiten Friesland, dus ze hoort genoeg Nederlands om dat via andere kanalen te leren. Maar nieuwe woordjes gaan dus eerst in het Fries. Ik ben zelf ook pas écht in een overwegend Nederlandstalige omgeving terecht gekomen toen ik in Groningen ging studeren. En ik durf bijna te beweren dat ik beter in de Nederlandse taal ben dan sommige anderen hier..
Kwasten zijn aan haar niet besteed. Da's meer mijn gebied.quote:Op woensdag 19 december 2007 10:27 schreef Dangel het volgende:
[..]
Je studeerd Nederlands, kwastDanheeft het dus ook je interesse...
Geen idee.quote:Op woensdag 19 december 2007 10:28 schreef nietzman het volgende:
Maar belangrijker; heb je een accent?
Voor mij niet hoorbaar iig.quote:
En dat is wel van mij op toepassing, omdat?quote:Op woensdag 19 december 2007 10:39 schreef Dangel het volgende:
Ja, maar mohair-roller met uitschuifstok bekt minder lekker
Succes!quote:Op woensdag 19 december 2007 10:59 schreef Lyssa het volgende:
Straks tentamen bespreking en om mijn leerwerk te bevorderen ga ik daarna maar in de bieb zittenMaar het is voor een goed doel! Hoe meer ik nu doe, hoe meer tijd ik vrij heb in de vakantie
Maak je niet te drukquote:Op woensdag 19 december 2007 11:06 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
En dat is wel van mij op toepassing, omdat?
best wel, ik heb nog een filmpje waarop een liedje zing "'tis faist fandoag, doarom zain wai so blai"quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |