abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55325884
"Luis heeft het vallen al onder de knie nu alleen het judo'en nog" aldus zijn leraar.
pi_55325925
quote:
Op maandag 17 december 2007 00:02 schreef TerroRobbie het volgende:
"Luis heeft het vallen al onder de knie nu alleen het judo'en nog" aldus zijn leraar.
De eene grap van daarnet blijkt dus echt een uitzondering
pi_55325964
quote:
Op maandag 17 december 2007 00:05 schreef toma het volgende:
De eene grap van daarnet blijkt dus echt een uitzondering
Klopt, deze was echt waar.
  maandag 17 december 2007 @ 01:54:14 #156
117642 Sethje
Notoire betweter
pi_55327872
precies. ajax was echt goed tegen psv, verdiende overwinning!
Greetings brothers and sisters, let me welcome you to the council of the five eyes
27 en 28 april 2013 REBIRTH FESTIVAL - www.rebirth-festival.nl
Mijn party reviews
pi_55328746
Jongens, ik ga een weekje naar Berlijn, gegroet!
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
pi_55329254
De stuitende liefdesverklaring aan Colin
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op maandag, 17 december om 08:15

In een weekeinde waarin gefrustreerde vakbondsbaasjes en verwende kerels van de politie de dienst uitmaakten, was er ook ontroerend nieuws. De AFCA Supportersclub is een actie ten faveure van Jürgen Colin begonnen. Het moest maar eens afgelopen zijn met de verderfelijke fluitconcerten van een héél klein deel van de supporters, also sprach de supportersvereniging. Met uitspraken als ‘geen één speler stelt zichzelf op’, ‘de trainer bepaalt wie er in het veld staat’ en ‘spreek anders de trainer erop aan’ wil de AFCA Supportersclub een klein groepje medesupporters hersenspoelen en de weldaad van het haardvuur weer laten terugkeren. Een weinig zalvende oplossing. Tussen hypocrysie en de AFCA Supportersclub lopen blijkbaar verbluffende navelstrengen.

De actie is cabareteske vermakelijkheid. Colin werd namelijk nog vóór het zetten van zijn handtekening al als Jeanne d'Arc de brandstapel opgejaagd en hij had nog geen vijf wedstrijden in de benen of hij werd al onderworpen aan de gesel van het fluitconcert. In het oog springend was de kritiek aan zijn adres bij het debacle tegen Dinamo Zagreb. De infantiele Colin was de risee van het Amsterdamse publiek en werd medeverantwoordelijk gehouden voor de uitschakeling. Colin werd in de Amsterdamse lynchmentaliteit compleet naar de verdoemenis gewenst.

Dát was het ideale moment om het voor Colin op te nemen, heren van de AFCA Supportersclub. Níét wanneer de protesten tegen huisspook en weinig succesvolle bruggenbouwer John Jaakke allang voltooid verleden tijd zijn, wanneer Henk ten Cate, voorstander van de komst van Colin, al lang en breed in Londen zit en wanneer Martin van Geel tot vervelens toe zijn aankoopbeleid heeft verdedigd. Een dergelijke actie wanneer de rust weer enigzins aan de Arena Boulevard is wedergekeerd, is niet meer en niet minder dan een dolksteek in de rug van Colin. Collectieve dwaasheid ten top.

Colin (20-01-1981) maakte zesenhalfjaar geleden jaar geleden zijn debuut in de hoofdmacht van PSV. De Utrechter werd door de Eindhovense clubleiding te goed bevonden voor de reservebank en dus mocht de veelzijdige verdediger bij RC Genk en vervolgens NAC Breda speelminuten opdoen. In het Bredase intermezzo maakte Colin voor het eerst kennis met Ten Cate, die hem als de toekomstige rechtsback van het Nederlands elftal zag. De terugkeer naar PSV liep echter uit op een fiasco en het Engelse Norwich City kwam als geroepen. Na twee redelijke seizoenen in het Championship klopte Ten Cate bij zaakwaarnemer Hakim Slimani aan. Een stage van enkele weken resulteerde afgelopen zomer voor Colin in een meerjarig contract.

Colin was vanaf het begin af aan een speler die in Amsterdam en omstreken verschillende meningen opriep. Het publiek had de mitrailleur voortdurend in de aanslag en ontzag ook Ismael Urzaiz, Laurent Delorge en Dennis Rommedahl niet. Colin was echter de gebeten hond voor de aanhang, die in een verre van ideaal werkklimaat onmiddelijk het predikaat van mislukkeling kreeg opgespeld. Zeker nadat Van Geel toegaf dat hij het wel zag zitten in Emmanuel Boakye en Ten Cate zonder stotter in zijn stem beweerde dat Colin ‘echt wel beter’ was. Het engelenkoor in de hoofdstad ontstak echter niet in enthousiasme en was wars van het woord genade. Een voetballer als Colin hoorde niet thuis tussen de vermeende flyers, stylisten en yuppievoetballers.

Zelfreflectie wordt niet vaak gesignaleerd bij Ajax. Na decennialange prestaties is het kampioenschap van Nederland allang geen vanzelfsprekendheid meer. Dat is echter bij een groot deel van de supporters nog niet doorgedrongen. De buitenwacht heeft hetzelfde ambitieniveau als tijdens de verovering van de Champions League. De leemte van Wesley Sneijder zou wel eventjes worden opgevangen met een speler van het kaliber Juan Román Riquelme, Luka Modric of een of andere uitgegarangeerde voetbalkunstenaar uit een buitenlandse topcompetitie. De voetballerij is een voortdurende vliegende storm geworden, altijd gekkigheid. Een nevelige belevingswereld waarin depriciatie over Colin aan de orde van dag is en waar bovenstaande woorden onmiddelijk gerelationeerd zullen worden met een vermeende voorkeur voor de aartsrivaal.

Het is jammer dat Colin het mikpunt van kritiek is geworden van een zogenaamd héél klein deel van de supporters. Kort door de bocht beter gezegd. Of hij nu wel of niet Ajax-waardig is, dat is een andere discussie. Colin speelt geen hallucinerend voetbal, is geen pleintjesvoetballer waar een commercieel concept achter schuil gaat, maar doet wel altijd zijn best. Iedereen heeft zijn eigen subjectieve en irrationele belevingswereld waarin een voetballer gecategoriseerd wordt als een topspeler of juist niet. Dat heeft de AFCA Supportersclub nu blijkbaar ook ingezien. Alléén enkele maanden te laat. Of kan Jaakke plotsklaps nu ook opeens een poezelige bedelactie verwachten? Gepredestineerde slachtoffers in de Amsterdamse voetbaljungle. De hoogmoedswaanzin is nog lang geen vaarwel gezegd.
  maandag 17 december 2007 @ 08:56:38 #159
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55329333
quote:
Op maandag 17 december 2007 08:50 schreef patrickt37 het volgende:

- bagger -
Column slaat de plank volledig mis, misplaatst om vanuit Spanje kritiek te leveren.
quote:
Níét wanneer de protesten tegen huisspook en weinig succesvolle bruggenbouwer John Jaakke allang voltooid verleden tijd zijn, wanneer Henk ten Cate, voorstander van de komst van Colin, al lang en breed in Londen zit en wanneer Martin van Geel tot vervelens toe zijn aankoopbeleid heeft verdedigd.
De columnist, die het liefst zo veel mogelijk moeilijke woorden in een zin gebruikt, heeft duidelijk de foto die aan de basis stond van deze actie niet gezien.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_55329371
Een beetje een geforceerd gebruik van moeilijke woorden ook...

Hij heeft op zich wel een punt, het is wat laat.
Maar beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen...
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_55329388
quote:
'Ajax volgt drietal spelers'

Door: Gerard Verhagen, op 16-12-2007 13:50, Bekeken: 720 keer.

Ajax volgt een drietal spelers. Dat melden zeer betrouwbare bronnen binnen Ajax aan Soccer4u.nl. Het zou gaan om de volgende spelers: Arteta, Ooijer en Kerlon. Met Arteta en Kerlon zou licht contact zijn geweest. Ooijer is al benaderd. Alle 3 de spelers zouden Ajax niet verkeerd vinden.

Ooijer, nu nog onder contract bij Blackburn Rovers, staat ook in belangstelling van Feyenoord, AZ en PSV. Ooijer zou 1,5 a 2 miljoen Euro moeten kosten. Arteta's en Kerlon's prijs zou liggen tussen 10 en 15 miljoen Euro.
  maandag 17 december 2007 @ 09:07:16 #162
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55329445
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:00 schreef koningdavid het volgende:

De columnist meldt dat de kritiek op Jurgen Colin allang voltooid verleden tijd is, terwijl de actie juist is begonnen, na het zien van die foto van na Willem II - Ajax. Kijk, als je niets van de materie afweet, moet je er ook geen column aan wijden. Daarbij, die stortvloed aan moeilijke woorden is gewoon zielig te noemen.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_55329498
Arteta .
Kerlon is die pipo met die zeehondendribbel toch? .
-
  maandag 17 december 2007 @ 09:12:55 #164
52871 Blight
Supersized.
pi_55329551
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:01 schreef Nashje het volgende:

[..]

Arteta is wel eens eerder genoemd, maar de wijze waarop dit bericht is geschreven is zo kinderlijk dat iedere gek toch zal begrijpen dat hier niets van waar is. .
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  maandag 17 december 2007 @ 09:13:43 #165
52871 Blight
Supersized.
pi_55329571
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:00 schreef koningdavid het volgende:

Mja, het is een beetje zeuren om het zeuren hè. Dan toont men eens goede wil (ja, ok, te laat) en dan is het weer niet goed.
I'd like the whole fucking world supersized. Can I have a supersize death, with a coke?
  maandag 17 december 2007 @ 09:14:08 #166
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55329579
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:10 schreef Dr.Daggla het volgende:
Kerlon is die pipo met die zeehondendribbel toch? .
Klopt, filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=LYlqql38XkY
  maandag 17 december 2007 @ 09:18:25 #167
52871 Blight
Supersized.
pi_55329665
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:14 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Klopt, filmpje: http://nl.youtube.com/watch?v=LYlqql38XkY
http://nl.youtube.com/watch?v=YBXv5FISzjg&feature=related

Ze zijn het zo zat daar, .
pi_55329670
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:12 schreef Blight het volgende:

[..]

Arteta is wel eens eerder genoemd, maar de wijze waarop dit bericht is geschreven is zo kinderlijk dat iedere gek toch zal begrijpen dat hier niets van waar is. .
Precies. Die schrijver heeft teveel FM, FIFA of weet ik wat gespeeld met z'n Kerlon. Ach, je moet wat met zo'n site.
pi_55329691
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:12 schreef Blight het volgende:

[..]

'niet verkeerd vinden'.

.
  maandag 17 december 2007 @ 10:13:20 #170
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55330683
Wat een debiel slechte collumn zeg. Van welk blad is de redacteur die tijdens een paddotrip een ok op dit artikel heeft gegeven?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  maandag 17 december 2007 @ 10:17:00 #171
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55330764
quote:
Op maandag 17 december 2007 10:13 schreef Cheiron het volgende:
Wat een debiel slechte collumn zeg. Van welk blad is de redacteur die tijdens een paddotrip een ok op dit artikel heeft gegeven?
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=52709
pi_55330843
quote:
Dat verklaart al wat
pi_55331177
quote:
Op zondag 16 december 2007 23:29 schreef Peterchris het volgende:
Ajax

Wat vinden jullie eigenlijk van die judo trainingen? Zojuist werd het bij voetbal insite aangekaart door de snor en bestempeld als onzin. Ajax zou zich 'gewoon' weer op de jeugd moeten concentreren. Maakt hij hier een goed punt of zit hij weer te zwetsen.
Ik vind dat Van Hanegem wel een punt heeft. Je moet het voetbal niet veel ingewikkelder maken dan het is. Met hogere wiskunde wordt je geen kampioen. Het idee is wel in orde, maar de prioriteit moet gewoon bij het voetbal liggen.
Ik zou zweren dat ik hier net al had gepost, trouwens.
Analist. Want kennis is macht, maar kennis delen is kracht.
  maandag 17 december 2007 @ 10:40:49 #174
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55331200
Woensdagavond 30 januari 2008 dus hoogstwaarschijnlijk Ajax - PSV, leuk zo vier dagen voor Ajax - Feyenoord.
pi_55331273
quote:
Op maandag 17 december 2007 10:40 schreef M0NTANA het volgende:
Woensdagavond 30 januari 2008 dus hoogstwaarschijnlijk Ajax - PSV, leuk zo vier dagen voor Ajax - Feyenoord.
Als het maar niet om 20:30 of 20:45 wordt gespeeld
Dan vind ik alles best
  maandag 17 december 2007 @ 10:45:17 #176
50634 Houniet
ik ruik vet lekker
pi_55331290
quote:
Op zaterdag 10 juni 2023 14:52 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk is elke prijs die in het voetbal gewonnen wordt terug te leiden naar het Ajax-DNA
  maandag 17 december 2007 @ 10:52:47 #177
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_55331417
quote:
Op maandag 17 december 2007 10:39 schreef JanVanHalst het volgende:

[..]

Ik vind dat Van Hanegem wel een punt heeft. Je moet het voetbal niet veel ingewikkelder maken dan het is. Met hogere wiskunde wordt je geen kampioen. Het idee is wel in orde, maar de prioriteit moet gewoon bij het voetbal liggen.
Ik zou zweren dat ik hier net al had gepost, trouwens.
Mwoah, ik vond de op0merking van Koster over Zenden wel duidelijk: als jij je goed kan laten vallen (.. nee, niet op die manier) kun je misschien wat blessures voorkomen. Daar zie ik weinig mis aan.

Natuurlijk moet het zwaartepunt op het voetbal liggen, daar twijfelt niemand aan.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_55331464
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:18 schreef Blight het volgende:

[..]

http://nl.youtube.com/watch?v=YBXv5FISzjg&feature=related

Ze zijn het zo zat daar, .
Zeer terecht, zo iemand moet je echt onder het gras schoffelen.
Geef mij maar Amsterdam
pi_55331508
quote:
Twee zware wedstrijden, maar dan staat de druk er wel goed op.
pi_55331544
quote:
Andere optie is om het het weekend van 27 jan. te doen en dan de duels die de 27ste gespeeld zouden worden verplaatsen naar 30 jan.
Kan een risicowedstrijd alsnog gewoon op zondag gespeeld worden.
-
  maandag 17 december 2007 @ 10:59:55 #181
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55331559
quote:
Op maandag 17 december 2007 10:57 schreef JeroenV het volgende:

[..]

Twee zware wedstrijden, maar dan staat de druk er wel goed op.
In vier dagen tijd kan je het seizoen maken of breken.
pi_55331609
quote:
Ach, hoe vroeger we P2 kunnen afhuren, hoe beter. Toch aardig van de knjb.
pi_55332124
Als Feyenoord - AZ dan ook is, dan is het prima toch. Een week concentreren, twee keer drie punten en je hebt gelijk een voorsprong aan het begin van de tweede seizoenshelft.
  maandag 17 december 2007 @ 11:34:11 #184
52871 Blight
Supersized.
pi_55332264
Davids er bij tegen PSV thuis. Hoop ik.
pi_55332365
Zowaar een aardig artikel met wat foto's op AFCA .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55332376
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:29 schreef BliksemSchigt het volgende:
Als Feyenoord - AZ dan ook is, dan is het prima toch. Een week concentreren, twee keer drie punten en je hebt gelijk een voorsprong aan het begin van de tweede seizoenshelft.
Ohja feyenoord misschien ook op die woensdag
Maar is dat dan geen probleem?
Ik heb laatst volgens mij nog ergens gelezen dat de KNVB liever niet heeft dat Ajax en feyenoord samen op dezelfde dag spelen voorral bij *risicoduels*
  maandag 17 december 2007 @ 11:41:46 #187
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55332419
quote:
Op maandag 17 december 2007 11:39 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ohja feyenoord misschien ook op die woensdag
Maar is dat dan geen probleem?
Ik heb laatst volgens mij nog ergens gelezen dat de KNVB liever niet heeft dat Ajax en feyenoord samen op dezelfde dag spelen voorral bij *risicoduels*
Grote onzin, lijkt me. Waarom in godsnaam? Waarom zijn de SuperSundays in het leven geroepen?
pi_55332849
quote:
Dat zou heel mooi zijn... Dan kan ik beide wedstrijden meepikken.
AFC Ajax | SS Lazio | SK Slavia | Bobby Haarms †
"Het gaat nu even slecht, maar je moet Ajax altijd blijven steunen hè," zei hij. Hij herhaalde zijn boodschap nog eens: "Altijd blijven steunen, die club. Daar ben je Ajacied voor."
pi_55332957
Zolang Ajax - PSV en Feyenoord - AZ maar gelijk zijn vind ik het best

Krijg je Superweek
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_55332983
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:00 schreef Aanvoerder het volgende:

[..]

Dat zou heel mooi zijn... Dan kan ik beide wedstrijden meepikken.
En kunnen we in 4 dagen een flinke stap richting het kampioenschap zetten!
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_55333019
Tegen die tijd is idd Davids wel weer terug, ook Vermaelen en vd Wiel zijn dan weer klaar. Prima!
(Leo weer in volle bloei, of in de lappenmand)
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
pi_55333025
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:13 schreef Noshiba het volgende:

[..]

En kunnen we in 4 dagen een flinke stap richting het kampioenschap zetten!
of het weggooien..
pi_55333154
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:14 schreef CSI_MIAMI het volgende:

[..]

of het weggooien..
Positief denken hè
What we've got here is a failure to communicate
  maandag 17 december 2007 @ 12:20:49 #194
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55333201
Eigenlijk heeft de politie wel voor competitievervalsing gezorgd, want of je nou tegen PSV onder Jan Wouters speelt of tegen PSV onder Sef Vergoossen, is toch een wereld van verschil.
pi_55333246
Zolang feyenoord - az maar op dezelfde dag wordt gespeeld, anders is het wel hele erge competitievervalsing...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_55333284
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:14 schreef Pritt het volgende:
Tegen die tijd is idd Davids wel weer terug, ook Vermaelen en vd Wiel zijn dan weer klaar. Prima!
(Leo weer in volle bloei, of in de lappenmand)
Dat valt ook allemaal nog maar te zien hoor. Davids zou er met feyenoord uit wel weer bij zijn, V/d Wiel zou tegen NAC al terug zijn geweest.
pi_55333329
quote:
Op maandag 17 december 2007 08:50 schreef patrickt37 het volgende:

In een weekeinde waarin gefrustreerde vakbondsbaasjes en verwende kerels van de politie de dienst uitmaakten, was er ook ontroerend nieuws. De AFCA Supportersclub is een actie ten faveure van Jürgen Colin begonnen. Het moest maar eens afgelopen zijn met de verderfelijke fluitconcerten van een héél klein deel van de supporters, also sprach de supportersvereniging. Met uitspraken als ‘geen één speler stelt zichzelf op’, ‘de trainer bepaalt wie er in het veld staat’ en ‘spreek anders de trainer erop aan’ wil de AFCA Supportersclub een klein groepje medesupporters hersenspoelen en de weldaad van het haardvuur weer laten terugkeren. Een weinig zalvende oplossing. Tussen hypocrysie en de AFCA Supportersclub lopen blijkbaar verbluffende navelstrengen.

De actie is cabareteske vermakelijkheid. Colin werd namelijk nog vóór het zetten van zijn handtekening al als Jeanne d'Arc de brandstapel opgejaagd en hij had nog geen vijf wedstrijden in de benen of hij werd al onderworpen aan de gesel van het fluitconcert. In het oog springend was de kritiek aan zijn adres bij het debacle tegen Dinamo Zagreb. De infantiele Colin was de risee van het Amsterdamse publiek en werd medeverantwoordelijk gehouden voor de uitschakeling. Colin werd in de Amsterdamse lynchmentaliteit compleet naar de verdoemenis gewenst.

Dát was het ideale moment om het voor Colin op te nemen, heren van de AFCA Supportersclub. Níét wanneer de protesten tegen huisspook en weinig succesvolle bruggenbouwer John Jaakke allang voltooid verleden tijd zijn, wanneer Henk ten Cate, voorstander van de komst van Colin, al lang en breed in Londen zit en wanneer Martin van Geel tot vervelens toe zijn aankoopbeleid heeft verdedigd. Een dergelijke actie wanneer de rust weer enigzins aan de Arena Boulevard is wedergekeerd, is niet meer en niet minder dan een dolksteek in de rug van Colin. Collectieve dwaasheid ten top.

Colin (20-01-1981) maakte zesenhalfjaar geleden jaar geleden zijn debuut in de hoofdmacht van PSV. De Utrechter werd door de Eindhovense clubleiding te goed bevonden voor de reservebank en dus mocht de veelzijdige verdediger bij RC Genk en vervolgens NAC Breda speelminuten opdoen. In het Bredase intermezzo maakte Colin voor het eerst kennis met Ten Cate, die hem als de toekomstige rechtsback van het Nederlands elftal zag. De terugkeer naar PSV liep echter uit op een fiasco en het Engelse Norwich City kwam als geroepen. Na twee redelijke seizoenen in het Championship klopte Ten Cate bij zaakwaarnemer Hakim Slimani aan. Een stage van enkele weken resulteerde afgelopen zomer voor Colin in een meerjarig contract.

Colin was vanaf het begin af aan een speler die in Amsterdam en omstreken verschillende meningen opriep. Het publiek had de mitrailleur voortdurend in de aanslag en ontzag ook Ismael Urzaiz, Laurent Delorge en Dennis Rommedahl niet. Colin was echter de gebeten hond voor de aanhang, die in een verre van ideaal werkklimaat onmiddelijk het predikaat van mislukkeling kreeg opgespeld. Zeker nadat Van Geel toegaf dat hij het wel zag zitten in Emmanuel Boakye en Ten Cate zonder stotter in zijn stem beweerde dat Colin ‘echt wel beter’ was. Het engelenkoor in de hoofdstad ontstak echter niet in enthousiasme en was wars van het woord genade. Een voetballer als Colin hoorde niet thuis tussen de vermeende flyers, stylisten en yuppievoetballers.

Zelfreflectie wordt niet vaak gesignaleerd bij Ajax. Na decennialange prestaties is het kampioenschap van Nederland allang geen vanzelfsprekendheid meer. Dat is echter bij een groot deel van de supporters nog niet doorgedrongen. De buitenwacht heeft hetzelfde ambitieniveau als tijdens de verovering van de Champions League. De leemte van Wesley Sneijder zou wel eventjes worden opgevangen met een speler van het kaliber Juan Román Riquelme, Luka Modric of een of andere uitgegarangeerde voetbalkunstenaar uit een buitenlandse topcompetitie. De voetballerij is een voortdurende vliegende storm geworden, altijd gekkigheid. Een nevelige belevingswereld waarin depriciatie over Colin aan de orde van dag is en waar bovenstaande woorden onmiddelijk gerelationeerd zullen worden met een vermeende voorkeur voor de aartsrivaal.

Het is jammer dat Colin het mikpunt van kritiek is geworden van een zogenaamd héél klein deel van de supporters. Kort door de bocht beter gezegd. Of hij nu wel of niet Ajax-waardig is, dat is een andere discussie. Colin speelt geen hallucinerend voetbal, is geen pleintjesvoetballer waar een commercieel concept achter schuil gaat, maar doet wel altijd zijn best. Iedereen heeft zijn eigen subjectieve en irrationele belevingswereld waarin een voetballer gecategoriseerd wordt als een topspeler of juist niet. Dat heeft de AFCA Supportersclub nu blijkbaar ook ingezien. Alléén enkele maanden te laat. Of kan Jaakke plotsklaps nu ook opeens een poezelige bedelactie verwachten? Gepredestineerde slachtoffers in de Amsterdamse voetbaljungle. De hoogmoedswaanzin is nog lang geen vaarwel gezegd.
Zum Kotsen

Bij Willem 2 uit hoorde ik de spreekkoren en fluitconcerten uit het uitvak komen. Dat zijn toch meestal de "echte" fans? En dan zegt dat baasje van de supportersclub dat het maar een paar mensen zijn die dat doen.
pi_55333481
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zum Kotsen

Bij Willem 2 uit hoorde ik de spreekkoren en fluitconcerten uit het uitvak komen. Dat zijn toch meestal de "echte" fans? En dan zegt dat baasje van de supportersclub dat het maar een paar mensen zijn die dat doen.
Lekker boeiend zeg. Het gaat gewoon algemeen om het uitfluiten van eigen spelers.
  maandag 17 december 2007 @ 12:31:49 #199
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55333505
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zum Kotsen

Dat waren het ook, pannekoek.

Daarbij, het enige spreekkoor is het in eerste instantie ludiek verzonnen: "Colin in Oranje" (op de melodie van: "Jaakke houdt van mannen") en verder niets.
pi_55333786
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:20 schreef M0NTANA het volgende:
Eigenlijk heeft de politie wel voor competitievervalsing gezorgd, want of je nou tegen PSV onder Jan Wouters speelt of tegen PSV onder Sef Vergoossen, is toch een wereld van verschil.
En Chivu had ze moe gemaakt voor ons.
AFC Ajax - SS Lazio
29 Aug. Mystery Land 2009
  maandag 17 december 2007 @ 12:50:53 #201
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_55333905
Kerlon Ook al is het een bericht met een hoge - factor, zou leuk zijn als die kwam
><(({°>
pi_55333974
Nooit van gehoord.
Secrets never die. Only people.
pi_55334102
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:53 schreef PizzaSalami het volgende:
Nooit van gehoord.
Overrated speler. Kan niet voetballen, maar is bekend geworden door zijn zeehonden acties (bal op zijn hoofd laten balanceren en dan de goal in lopen). Gelukkig pakken spelers van de tegenpartij hem tegenwoordig bikkelhard aan als hij zulke acties maakt. Eigenlijk zouden ze hem geel moeten geven voor spelbederf als hij dat truuckje doet.

Hier wat filmpjes:

http://nl.youtube.com/watch?v=LYlqql38XkY

http://nl.youtube.com/watch?v=YBXv5FISzjg
pi_55334128
quote:
Op maandag 17 december 2007 12:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
spelbedrijf
.
In Southern Sun
pi_55334148
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:00 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

.
pi_55334185
Het is wachten tot iemand zn hoofd er een keer afschopt inderdaad.
  maandag 17 december 2007 @ 13:02:39 #207
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55334188
Zo overrated is Kerlon niet, het is gewoon weer een groot Braziliaans talent. Is alleen even afwachten of hij zijn ontwikkeling doorzet, want hij scoort vooralsnog te weinig. Maar goed, voor Ajax sowieso onhaalbaar.
pi_55334769
Whehe, paar noeste trappen en beuken krijgt die kerel.
pi_55334844
Zeer noest inderdaad, kerel
pi_55334877
Puike bewegingen, wat je zegt. Zulks een amokmakers.
  maandag 17 december 2007 @ 13:37:35 #211
52871 Blight
Supersized.
pi_55335022
Ze geven hem flink van jetje, wat ik je brom. Ik vermoed dat hij dergelijke strapatsen nu wel achterwege laat, die vermaledijde stoethaspel.
pi_55335164
Zijn omgangsvormen met de lederen knikker worden hem geenzins in dank afgenomen, sodeju.
pi_55335169
quote:

[..]

Overrated speler. Kan niet voetballen, maar is bekend geworden door zijn zeehonden acties (bal op zijn hoofd laten balanceren en dan de goal in lopen). Gelukkig pakken spelers van de tegenpartij hem tegenwoordig bikkelhard aan als hij zulke acties maakt. Eigenlijk zouden ze hem geel moeten geven voor spelbederf als hij dat truuckje doet.

Hier wat filmpjes:

http://nl.youtube.com/watch?v=LYlqql38XkY

http://nl.youtube.com/watch?v=YBXv5FISzjg
Spelbederf als je iets doet wat de tegenstander niet kan?
Leg eens uit....
-
  maandag 17 december 2007 @ 13:47:56 #214
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_55335293
quote:

[..]

Eigenlijk zouden ze hem geel moeten geven voor spelbederf als hij dat truuckje doet.
Hoezo?
><(({°>
pi_55335346
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Leg eens uit....
http://www.youtube.com/watch?v=D2nKcvr9U8Q
pi_55335363
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:43 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Leg eens uit....
Constant dat hooghouden heeft niets met het spelletje voetbal te maken.
Je kunt bijna niet zonder overtreding hem afstoppen. Als je de bal weg wilt schoppen is het gevaarlijkspel, en als je hem een schouderduw geeft dan is het zonder de intentie om voor de bal te gaan...
pi_55335378
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:47 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Hoezo?

Ga terug naar de haven man
Goed argument man
pi_55335393
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Je kunt bijna niet zonder overtreding hem afstoppen. Als je de bal weg wilt schoppen is het gevaarlijkspel, en als je hem een schouderduw geeft dan is het zonder de intentie om voor de bal te gaan...
Dus is het toch slim gevonden? Je doet iets legaal, waar je tegenstander alle mogelijke moeite mee heeft.
In Southern Sun
  maandag 17 december 2007 @ 13:51:43 #219
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_55335395
quote:

[..]

Het is gewoon een passeerbeweging. Een erg originele
><(({°>
  maandag 17 december 2007 @ 13:52:14 #220
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_55335408
quote:

[..]

Goed argument man
Dat was inderdaad vrij laag, daarom heb ik het al weggehaald
><(({°>
pi_55335424
quote:
Zeer frustrerend, maar geen spelbederf. De bal kan gewoon afgepakt worden.
Maar bij Kerlon is dat onmogelijk zonder overtreding.
pi_55335450
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:52 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Dat was inderdaad vrij laag, daarom heb ik het al weggehaald
Kun jij niet beter terug gaan naar de haven dan?
Blijkbaar is dat eerder jou niveau, als die van mij.
  maandag 17 december 2007 @ 13:54:03 #223
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_55335459
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Je vond het toch zo mooi wat die achterlijke belg van Feyenoord vorig seizoen deed? Leonart ofzo?
En dat dit spelbederf vinden?
><(({°>
pi_55335461
quote:

[..]
Eigenlijk zouden ze hem geel moeten geven voor spelbederf als hij dat truuckje doet.
Laten we ook geel geven als iemand een panna geeft dan
Of bij een schaar
Of bij een doelpunt
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_55335462
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:52 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Je kan m er af koppen, en een schouderduw mag in deze wel gewoon hoor...
In Southern Sun
  maandag 17 december 2007 @ 13:54:29 #226
194154 BigKahuna
De Eindbaars.
pi_55335468
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Kun jij niet beter terug gaan naar de haven dan?
Blijkbaar is dat eerder jou niveau, als die van mij.
Nee
><(({°>
pi_55335506
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:54 schreef BigKahuna het volgende:

[..]

Je vond het toch zo mooi wat die achterlijke belg van Feyenoord vorig seizoen deed? Leonart ofzo?
En dat dit spelbederf vinden?
Daar zag je het sarcasme niet in?
Leonard is de grootste sukkel die in de laatste jaren bij Feyenoord heeft gespeeld.

Maar we dwalen af van het onderwerp Ajax.
pi_55335528
quote:
Op maandag 17 december 2007 13:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Maar we dwalen af van het onderwerp Ajax.
Dat is meestal als jij in de buurt bent.
In Southern Sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')