Die hoeft niet meer in dit topic te komen om gescheld naar zn hoofd te krijgen.quote:
quote:"Hij moet zelf eens in de voorste linie gaan staan en daar stenen terugkoppen", was een breed gedragen suggestie, aldus de vakbondsman.
Zou hij allicht een keer kunnen proberen.quote:
Op zich heeft Kesler gelijk, maar verstandig is 't niet aangezien de kans nu alleen maar groter wordt dat de acties weer tijdens 't voetbal georganiseerd wordenquote:KNVB-directeur Kesler: Geen excuses aan politie
Directeur Henk Kesler van voetbalbond KNVB staat nog steeds achter zijn uitspraken en zal niet zijn excuses aanbieden aan de politievakbonden. De agenten zijn woedend over de uitspraken van Kesler. Hij noemde de agenten eerder dit weekend 'verwende mannetjes'.
Kesler kreeg na zijn uitspraak de woede van de actievoerende agenten over zich heen. De politievakbonden eisten de excuses van de bondsdirecteur voor zijn ‘volstrekt ongepaste’ uitlatingen.
Geen cent
‘Een man van die status moet zich schamen voor zulke uitspraken,' zei Wiep van der Pal van de politiebond ACP. ‘Hij moet zelfs eens in de voorste linie gaan staan en daar stenen terugkoppen. Hij moet zijn excuses maken.'
Kesler noemde de politieacties van dit weekeinde, waardoor twee topduels werden afgelast, ‘het werk van vervelende kereltjes', en riep minister Guusje ter Horst (PvdA) van Binnenlandse Zaken op ‘er geen cent’ bij te doen bij de cao-onderhandelingen.
Schade
De vakbonden zijn wat betreft de KNVB volledig verantwoordelijk voor alle geleden schade. Kesler schat de schade voor Ajax en Feyenoord op ongeveer 200.000 euro. ‘Dat zijn alleen de organisatiekosten,' licht hij toe. ‘De mogelijke claims van onze tv-partners ken ik nog niet. Doordat hun uitzendingen niet doorgaan, lijden ze natuurlijk ook schade.’
John Jaakke, voorzitter van Ajax, en Onno Jacobs, financieel directeur van Feyenoord, gaan bekijken of ze de schade kunnen verhalen op de actievoerende bonden. Jaakke: ‘We vinden het bij Ajax ongelooflijk dat dit allemaal mogelijk is. Wij houden altijd rekening met de politie. Kennelijk kunnen zij het nu niet opbrengen om rekening te houden met miljoenen voetballiefhebbers.
Er zijn natuurlijk nog veel meer belanghebbenden dan supporters. Bovendien gaat het hier vermaak dat onmogelijk wordt gemaakt en niet om een noodzakelijk kwaad om van A naar B te komen waar tevens nog goede alternatieven voor worden geboden.quote:Op zondag 16 december 2007 20:49 schreef SCH het volgende:
Er zijn heel wat meer treinreizigers dan mensen die een stadion bezoeken inderdaad.
De economische schade van een treinstaking is heel wat groter en bovendien is er voor het vervoer naar werk voor veel mensen helemaal geen alternatief. Heb je wel eens een grote spoorwegenstaking meegemaakt?quote:Op zondag 16 december 2007 20:53 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Er zijn natuurlijk nog veel meer belanghebbenden dan supporters. Bovendien gaat het hier vermaak dat onmogelijk wordt gemaakt en niet om een noodzakelijk kwaad om van A naar B te komen waar tevens nog goede alternatieven voor worden geboden.
Zeker, je gaat je zoontjes die al dagen niet meer kunnen slapen van verheuging vertellen dat we vandaag niet naar Ajax - PSV -waar je al weken geleden voor een flinke duit en met veel pijn en moeite kaarten voor hebt kunnen bemachtigen- maar naar Utrecht - Heracles gaan.quote:Op zondag 16 december 2007 20:54 schreef PietjePuk007 het volgende:
Voor vermaak zijn inderdaad geen alternatieven.
Dat is nog maar de vraag... Of ken jij al de cijfers van de schade van dit weekend al?quote:Op zondag 16 december 2007 20:57 schreef SCH het volgende:
De economische schade van een treinstaking is heel wat groter en bovendien is er voor het vervoer naar werk voor veel mensen helemaal geen alternatief. Heb je wel eens een grote spoorwegenstaking meegemaakt?
Er bestaat meer op de wereld dan voetbal...quote:Op zondag 16 december 2007 21:00 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Zeker, je gaat je zoontjes die al dagen niet meer kunnen slapen van verheuging vertellen dat we vandaag niet naar Ajax - PSV -waar je al weken geleden voor een flinke duit en met veel pijn en moeite kaarten voor hebt kunnen bemachtigen- maar naar Utrecht - Heracles gaan.
Alsof dat iets uitmaakt in deze... Bovendien heeft niet iedereen een onbeperkt budget. Als je net 100+ euro hebt uitgegeven heb voor kaartjes heeft menig persoon geen geld voor een alternatief.quote:Op zondag 16 december 2007 21:07 schreef -skippybal- het volgende:
Er bestaat meer op de wereld dan voetbal...
2 wedstrijdjes, 100.000 toeschouwers, live-uitzendingen, catering, sfeeracties etc etc.quote:Op zondag 16 december 2007 20:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Kom op zeg, het gaat hier om 2 wedstrijdjes. Waar piepen we over?
Ja, ik vind dat niet echt indrukwekkend. Het is lastig maar voor hetzelfde geld sneeuwt het erg en ging Feyenoord-AZ ook niet door. Kan gebeuren, dat hoort erbij. Kesler doet alsof het een misdaad is.quote:Op zondag 16 december 2007 21:18 schreef Damzkieee het volgende:
[..]
2 wedstrijdjes, 100.000 toeschouwers, live-uitzendingen, catering, sfeeracties etc etc.
Net of de KNVB dat ooit zou doen. Kom nou, we kennen ze toch langer dan vandaag?quote:Op zondag 16 december 2007 22:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Alleen de kvnb heeft ook gezegd dat een 0-1 overwinning voor de bezoekende club ook tot de mogelijkheden kan behoren als er geen oplossing komt, en daar walg ik van, dat is echt ronduit belachelijk!!
Ja en daarom zou het mij niet verbazen.quote:Op zondag 16 december 2007 22:37 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Net of de KNVB dat ooit zou doen. Kom nou, we kennen ze toch langer dan vandaag?
Ach kom op zeg. Alsof er niet ergens een woensdagje over is. Bv als de rest van Europa europees aan het voetballen is.quote:Op zondag 16 december 2007 22:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Ja en daarom zou het mij niet verbazen.
Hahaha ja oke daar heb je een punt. Psv ligt toch uit de champions league dus die spelen voortaan op donderdag uefa cup, moet kunnenquote:Op zondag 16 december 2007 22:49 schreef ErikT het volgende:
[..]
Ach kom op zeg. Alsof er niet ergens een woensdagje over is. Bv als de rest van Europa europees aan het voetballen is.
Dat is het uitgangspunt hier, wil niet zeggen dat er bij bijzondere omstandigheden niet vanaf geweken kan worden.quote:Op zondag 16 december 2007 22:58 schreef The_Verve het volgende:
Enige probleem is dat Ajax deze wedstrijd alleen op een zondag mag spelen als ik het goed heb.
Ook één keer in de competitie, uitslag 0-0. (11 maart 2006)quote:Op zondag 16 december 2007 23:19 schreef TerroRobbie het volgende:
Dat was de JC schaal, wel een verschil natuurlijk.
Bijna 2 jaar geleden noem ik niet recentelijk. Maar je hebt gelijk, moet kunnen. Maar die optie is volgens mij ook niet uitgesloten...quote:Op zondag 16 december 2007 23:28 schreef Radegast het volgende:
Ook één keer in de competitie, uitslag 0-0. (11 maart 2006)
wat is dan wel recentelijk? Alsof die wedstrijd alke 3 weken gespeeld wordtquote:Op zondag 16 december 2007 23:30 schreef TerroRobbie het volgende:
[..]
Bijna 2 jaar geleden noem ik niet recentelijk. Maar je hebt gelijk, moet kunnen. Maar die optie is volgens mij ook niet uitgesloten...
Het feit dat clubs niet vaak tegen elkaar spelen heeft toch niks te maken met of iets recentelijk is of niet. PSV - Fortuna Sittard wordt ook niet elke 3 wedstrijden gespeeld, sterker nog de laatste keer was in 2001. Dat vind jij dan ook recentelijk?quote:Op maandag 17 december 2007 00:43 schreef rubbereend het volgende:
wat is dan wel recentelijk? Alsof die wedstrijd alke 3 weken gespeeld wordt
in competitieverband telt dat als recentelijk! Zeker als het als voorbeeld geld van wanneer het ingehaald kan worden. Maar het zal wel zo worden dat er een weekend wordt geprikt en dat de wedstrijden van Ajx en & PSV van dat weekend een andere datum krijgen.
Klopt die 3-0quote:Op maandag 17 december 2007 10:30 schreef BliksemSchigt het volgende:
De beker is ook doordeweeks gespeeld, met Mido toendertijd dacht ik.
quote:'Kesler zal excuses aanbieden'
HILVERSUM - Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, zal op korte termijn excuses aanbieden voor zijn minachtende uitspraken afgelopen zaterdag over actievoerende agenten en politievakbonden.
Dat liet Benk Korthals maandag weten in het NOS Journaal. De voormalig minister van Justitie en Defensie is voorzitter van de Raad van Toezicht van de KNVB.
"Ik denk dat Kesler zijn uitspraken in een emotionele bui heeft gedaan. Om de doodeenvoudige reden dat er voor het voetbal veel op het spel stond. Ik ga ervan uit dat hij wel degelijk zijn excuses zal aanbieden", zei Korthals.
dat zou een leugen zijnquote:Op maandag 17 december 2007 12:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Belachelijk. Zeg dan gewoon als voorzitter dat je je directeur onvoorwaardelijk steunt...
quote:Kesler: "Wel degelijk waardering voor werk politie"
De directeur betaald voetbal van de KNVB, Henk Kesler, betreurt de commotie die is ontstaan rondom zijn uitlatingen aan het adres van de politie.
Kesler wenst te benadrukken -zoals hij ook zaterdag expliciet ten overstaan van de camera's heeft gedaan- dat de samenwerking met de politie de afgelopen jaren uitstekend is verlopen. Partijen hebben elkaar in de afgelopen periode bij herhaling over en weer gecomplimenteerd met de behaalde resultaten bij de bestrijding van het voetbalvandalisme enerzijds en de wedstrijdorganisatie rondom voetbalwedstrijden anderzijds.
De KNVB heeft zaterdag duidelijk voor het voetlicht willen brengen dat hij de acties rondom de belangrijke voetbalwedstrijden van de politievakbonden onacceptabel vond, zulks vanwege het feit dat de KNVB, de clubs, maar vooral de voetbalsupporters op geen enkele wijze betrokken waren of zijn bij het CAO-conflict met de minister van Binnenlandse Zaken, maar hierdoor wel ernstig werden gedupeerd. De minder vleiende opmerkingen van Kesler tijdens de persconferentie waren gericht aan het adres van de politievakbonden. "Bij nader inzien acht ik mijn woordkeuze niet passen bij het Koninklijk karakter van de KNVB en had ik deze passages dus beter kunnen weglaten", aldus Henk Kesler.
Indien daardoor de indruk is gewekt dat Kesler negatief heeft geoordeeld over de totale politie, dan biedt hij daarvoor zijn welgemeende excuses aan.
Er is zowel bij de KNVB als bij Kesler wel degelijk veel waardering voor het vaak moeilijke en belangrijke werk dat de politie in onze maatschappij en bij wedstrijden in het betaalde voetbal verricht.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |