Tuurlijkquote:Op vrijdag 14 december 2007 22:39 schreef Pruk het volgende:
Als je het zou willen posten heel graag Leah. Leuk zal het zeker niet worden als de kleine eruit wenst te komen en ik ken zelf verder ook eigenlijk alleen maar het verhaal van Sverre van basterdhost en Genuivere en dat was ook al niet zo heel erg plezierig (maar dat was ook nog vroeger natuurlijk). De kleine van sanger is natuurlijk ook al te vroeg geboren en er zullen ongetwijfeld ook wel fijne verhalen zijn. Toch
Belaan, lees ff vanaf hier: Zwangerschap en geboorte deel 343quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:20 schreef Belana het volgende:
vanwaar deze vraag pruk? ik vind je OP een beetje vaag, is er iets aan de hand?
jeetje Leah, wat heavy manik kende je verhaal niet helemaal, ik geef je gewoon nu nog even een
nou, mijn oudste zoon reageert net als iedere vent op pijn, hoorquote:Op zaterdag 15 december 2007 11:06 schreef Moonah het volgende:
Wat ik me afvraag Leah, heeft Freek een hoge pijngrens? Ik heb dat wel eens gehoord over premature kindjes. Omdat ze zo jong zo vaak geprikt worden...
Tan...quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:24 schreef Tan het volgende:
Niet om nu zielig te doen hoor,
Tot je ziet ziet dat ze ongeloofelijk staan te prutsen in die kleine handjes en voetjes, terwijl je intussen al weet dat het veel makkelijker in het hoofdje kan...quote:Op zaterdag 15 december 2007 11:59 schreef Moonah het volgende:
En wat moet dat hartverscheurend zijn zeg, zo'n ieniemini piepklein pasgeboren hummeltje met een infuus in zijn schedel.
inderdaad, het is ook meer zielig in je eigen beleving dan dat je kind eronder lijdt, zeg maar.. die slaapt gewoon braaf door... maar omdat je kind zoooo klein is, komt alles extra zielig over, het huiltje is geen flinke baby huil, maar meer zoals een kitten pieptquote:Op zaterdag 15 december 2007 12:17 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Tot je ziet ziet dat ze ongeloofelijk staan te prutsen in die kleine handjes en voetjes, terwijl je intussen al weet dat het veel makkelijker in het hoofdje kan...
Wij hebben onze draai inmiddels prima gevonden. En de reacties als ze vragen en horen hoe oud Lucas nu is maken een hoop goedquote:Op woensdag 19 december 2007 19:28 schreef Leah het volgende:
Slopend idd Sanger. Hebben jullie inmiddels een beetje je draai gevonden?
Freek was overigens juist weer veel te groot (7 pond!), bezoek op de couveuse afdeling vroeg ook vaak wat "die grote daar" er nou eigenlijk deed.
Jep indd 34w3d. En nee, ze heeft geen spuitjes gehad. Waarom weten we eigenlijk niet. We kwamen zelf pas achteraf achter het bestaan van di dingen....quote:Op woensdag 19 december 2007 22:19 schreef Pruk het volgende:
Geboren met 34w3dagen toch sanger?
Heeft Hellen nog van die longrijpingsspuiten gehad?
Wijze woordenquote:Op donderdag 22 mei 2008 13:44 schreef Melneo het volgende:
Knip/
Denk aan jezelf, het op-en-neer reizen is zwaar en belastend ook al wil je het liefst 24 uur erbij zijn, rust heel goed uit thuis en trek je niet teveel NIETS aan van familie, veel mensen begrijpen het niet altijd dat je je zorgen maakt. De meest gehoorde uitspraak was: ach, dat komt wel goed...
/knip
Ik wil even beginnen met een dankjewel voor de post. Het is een stukje informatie waar je zeker wel wat mee kan. Ik zal niet heel erg veel reageren, ik ben niet zo'n ster met het praten over de dingen die me echt bezig houden maar ik wil vast even melden (ik zie Sil dat zomaar vergeten) dat de voorkeurshouding bij de verpleegkundigen aandacht heeft. Ze worden veel gedraaid en ze letten er zelfs op dat je haar na een voeding wel op de juiste manier teruglegt. Ook het voeden en het goed ondersteunen en aanpassen van de dingen zodat ook daar geen al te grote voorkeur bij komt wordt door ze in de gaten gehouden.quote:Op donderdag 22 mei 2008 19:34 schreef Melneo het volgende:
Gewicht is vaak het probleem niet (behalve bij hele vroege prematuren onder de 30 weken), het drinken en de 'brady's' daar moeten ze overheen groeien.
Het is echt heel eng inderdaad als zo'n kleintje vergeet te ademen. Ik hoor de alarmbellen van de apparatuur nog klinken...Hier was hij pas stabiel bij ruim 36 weken zwangerschap, dus na 4 weken ziekenhuis.
De verpleegsters...tja, met sommigen kon je nog wel eens een goed en eerlijk gesprek hebben, maar over het algemeen zijn ze heel erg van 'het komt wel goed, gewoon geduldig afwachten'. Maar het is wel jouw kleintje dat daar ligt!
Iedere morgen na de artsenronde vond ik het altijd weer spannend: hoe vinden ze het gaan, wat gaan ze doen, weer een nieuw infuus, weer bloedprikken?! Hartverscheurend om ze voor de zoveelste keer bloed te zien persen uit een mini-hieltje...
Alle informatie, doe ermee wat je wil, maar ik geloof dat ik het eerste foldertje pas na een maand heb gelezen. Er gebeurd inderdaad zo ontzettend veel! Nu realiseer ik me ook dat ik toen een knop heb omgezet en in een andere wereld heb geleefd. Je maakt het wel bewust mee, maar verwerken en registreren doe je later. Is ook wel goed zo, dat komt wel.
Maar het gekke is, achteraf is het toch een bijzondere tijd en het zal altijd een extra bijzonder mensje zijn. Ze zijn heel sterk en het is zo knap om te zien hoe de achterstand straks wordt ingehaald. Niet alleen in gewicht, maar ook in motoriek. Prachtig om mee te maken!
Nog een kleine tip: wees straks wel bedachtzaam op een voorkeurshouding. Prematuren hebben daar een wat grotere kans op omdat ze vaak snel geboren moeten worden en omdat de spierspanning in de nek wat uit balans is (ze moeten die spieren te vroeg gaan gebruiken). Hier hebben we er wat te laat aandacht aan besteed en nu lopen we alweer een maand of 3 bij de fysiotherapeut. Komt wel goed hoor, maar je kunt er niet vroeg genoeg aandacht aan besteden.
Sterkte!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |