quote:
Op donderdag 22 mei 2008 13:44 schreef Melneo het volgende:Knip/
Denk aan jezelf, het op-en-neer reizen is zwaar en belastend ook al wil je het liefst 24 uur erbij zijn, rust heel goed uit thuis en trek je niet teveel NIETS aan van familie, veel mensen begrijpen het niet altijd dat je je zorgen maakt. De meest gehoorde uitspraak was: ach, dat komt wel goed...
/knip
Wijze woorden
Allereerst gefeliciteerd met Yade!
Tobias wílde met 32 weken komen kijken en gelukkig sloegen de weeenremmers aan, bijna 2 weken later is hij dan toch echt geboren (34 weken paar dagen) Hij woog 2040 gram en heeft gelukkig geen problemen met ademhalen gehad. Zijn buurmeisje op de afdeling wel en dát vond ik al doodeng, ik wil dus niet weten hoe het voor de ouders zelf voelt.
Op het moment wordt je geleefd, je gaat in alles mee, je krijgt niet genoeg rust en wilt maar 1 ding; bij Yade zijn en zo snel mogelijk naar huis. Heel begrijpelijk en ongelooflijk vermoeiend, probeer dus waar mogelijk tóch aan jezelf te denken. Tijdens de ziekenhuisperiode was ik heel rustig, niet bang of wat dan ook, maar achteraf merk je hoe ontzettend spannend het allemaal is geweest en komt de ontlading.
Melneo verwoordt alles heel goed.
Ik weet wel dat mochten we weer een prematuur krijgen dan wil ik geen kraamvisite (buiten natuurlijk de opa's en oma's e.d.) maar geven we een kraamfeest een week of 6 nadat de kleine weer thuis is, dat geeft , denk ik, meer rust in die eerste o zo spannende tijd thuis.
Heel veel sterkte en ik hoop dat je óók kan genieten van je dochtertje!
En waarschijnlijk heb je straks recht op couveuze-nazorg (ipv kraamhulp) als je Yade mee naar huis mag nemen. Als je er behoefte aan hebt vraag dan om iemand die ervaring heeft met premature of couveuze-kindjes, een kraamhulp die elke 10 minuten naar haar baas belt omdat ze niet weet hoe en wat ze nu moet doen is niet echt handig
Tobias deed alles meteen goed gelukkig en is inmiddels een heerlijke peuter van 2,5
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana