bespaar je dan maar de moeite, als ik je hoor...quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vond the colour of magic "wel aardig" maar niet meer dan dat. Er mist heel erg veel humor vaak, het absurdistische komt er niet echt lekker uit vaak.
The Hogfather heb ik wel liggen, maar nog niet gezien.
who caresquote:Op zaterdag 12 april 2008 15:26 schreef the_RAVEN het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag:
In welk boek wordt DEATH niet genoemd / komt hij/zij/het niet voor?
quote:Op zaterdag 12 april 2008 15:26 schreef the_RAVEN het volgende:
The Wee Free Men?quote:Op zaterdag 12 april 2008 15:26 schreef the_RAVEN het volgende:
Dat zou dan Wee Free Men moeten zijn, want hij komt wel voor in de twee andere Aching-boeken.quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
The Wee Free Men?
In ieder geval een van de Tiffany Aching boeken, dacht ik.
Dan moet je op usenet in alt.fan.pratchett zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:23 schreef the_RAVEN het volgende:
BTW Terry als je meeleest, het is weer tijd voor een nieuw Discworld spel. DEATH, Rincewind of Nobby Nobs mag van mij de hoofdrol spelen.
Lijstje geupdatequote:Op woensdag 2 april 2008 12:43 schreef Twoflower het volgende:
Trouwens, nu ik er zo over zit na te denken, ik heb nog een stapel nederlandstalige boeken staan, die ik toch nooit meer lees. Mocht iemand geinteresseerd zijn, dan is er vast wel iets te regelen.
Dit zijn ze:
Schijfwereld omnibus 1 (De kleur van Toverij, Dat wonderbare licht, Meidezeggenschap)
Schijfwereld omnibus 2 (Dunne Hein, Betoverkind, De plaagzusters)
Pyramides
Faust Erik
Rollende prenten
Maaierstijd
Heksen in de lucht
Kleingoderij (gereserveerd)
Edele heren en dames (gereserveerd)
Zieltonen (gereserveerd)
Maskerade
Berevaar
Het jongste werelddeel
Pluk de strot (gereserveerd)
Iemand interesse? PM me maar.
Tja, ooit 1 keer gelezen, en ik ben altijd zuinig op boeken.quote:Op maandag 21 april 2008 08:57 schreef blessed19 het volgende:
Thnx voor de boeken, Twoflower!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het tof vind dat ze in zulke goede staat zijn!
Ik betrapte me erop dat ik het jammer vond dat ze niet nog vaker in beeld was, idd...quote:Op donderdag 24 april 2008 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Cohen's liefie is wel een babe, zeg.
Laura Haddock heet zequote:Op donderdag 24 april 2008 19:02 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik betrapte me erop dat ik het jammer vond dat ze niet nog vaker in beeld was, idd...
Ok, de reserveringen vervallen door plotseling (zonder enig bericht) wegvallen van de belangstelling. Alle boeken op het lijstje van 20 april zijn weer beschikbaar. Iemand nog interesse?quote:
Hij liet een berichtje achter op mijn blog over de EFFquote:Op zondag 20 april 2008 21:08 schreef wonderer het volgende:
Ik heb vandaag op de EFF een lezing bijgewoond van Marnix van den Broeke, die DEATH speelde in de twee pratchett films. Leuke gozer, hoop verteld over het vak en de films
quote:Liefhebbers van Terry Pratchett opgelet: de Schijfwereld bestaat dertig jaar. Om het bijzondere succes van de Schijfwereld-reeks te vieren wordt de gehele serie opnieuw uitgebracht in een nieuwe, herziene uitvoering, zodat oude én nieuwe lezers van terry Pratchett kunnen blijven genieten.
In juni 2008 zullen de eerste 15 delen van de Schijfwereld opnieuw worden uitgebracht in een nieuw jasje en om deze gelegenheid extra luister bij te zetten heeft de redactie hun favoriete Schijfwereld-deel - Wacht! Wacht! - voorzien van een speciale introductieprijs van ¤10 euro.
De overige delen zullen in het voorjaar van 2009 worden uitgebracht, zodat de hele reeks compleet is.
Ja, die had ik al gevonden en ook op geboden. Het is kennelijk nogal populair gezien het aantal mensen dat geboden heeft en hoe snel de prijs omhoog gaat. Dus voor het geval ik het niet ga krijgen (er is natuurlijk een grens aan wat ik ervoor wil betalen) dacht ik hier maar een kansje te wagenquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:50 schreef Lod het volgende:
In ieder geval iemand op Marktplaats. Verder zou ik het niet weten
Hogfather (met kleine f) had Susan... Daar kijk ik liever naar dan naar Rincewind...quote:Op zondag 29 juni 2008 16:01 schreef Kugari-Ken het volgende:
Colour of Magic was tien keer beter than HogFather!
Hij is eind augustus op de conventie in Birmingham, je kán het hem vragenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:49 schreef the_RAVEN het volgende:
Nog nieuws iemand?
Welke conventie? Ik ben toevallig eind augustus op vakantie in de buurt van Birmingham...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:02 schreef Dagonet het volgende:
Hij is eind augustus op de conventie in Birmingham, je kán het hem vragen
DW Con, een tweejaarlijks event:quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:08 schreef Lod het volgende:
[..]
Welke conventie? Ik ben toevallig eind augustus op vakantie in de buurt van Birmingham...
oh wat gaafquote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
DW Con, een tweejaarlijks event:
http://www.dwcon.org/
Kwestie van smaak natuurlijk. Ik ben persoonlijk gek op de heksen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:50 schreef Muck het volgende:
[..]
De Watch-serie is wel een van de leukste geloof ik
Ik heb ooit een tijdlang rondgehangen op alt.fan.pratchett, schijnt altijd wel erg tof te zijn en erg leuk, zijn ook leuke mensen die er komen. En spreek Pterry vaak genoeg en je komt nog in één van z'n boeken ook.quote:
Toevallig zag ik net dit op news.bbc.co.uk:quote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:49 schreef the_RAVEN het volgende:
Nog nieuws iemand?
Pratchett heeft zelf een miljoen aan de ART gedoneerd eerder dit jaar.quote:Alzheimer's drug 'halts' decline
UK scientists have developed a drug which may halt the progression of Alzheimer's disease.
Trials of the drug, known as rember, in 321 patients showed an 81% difference in rate of mental decline compared with those not taking the treatment.
[...]
"It suggests the drug could be over twice as effective as any treatment that is currently available."
Rebecca Wood, chief executive of the Alzheimer's Research Trust, said: "In this exploratory trial, rember reduced the decline in blood flow to parts of the brain that are important for memory.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 17:04 schreef _aurum_ het volgende:
Ik heb veel gehoord over deze reeks en denk eraan om er ook aan te beginnen.
Wat mij echter niet duidelijk is, is of ik letterlijk bij het 1e deel moet beginnen of dat ik gewoon een deel kan kopen en lekker kan gaan lezen?
het is vooral een plaatjesboek. Slechts 32 pagina's... Gemiddeld is minder dan een kwart van de pagina voorzien van tekst. Geinig voor de heb, maar je zal er niet veel mee doen.quote:Op donderdag 11 september 2008 11:23 schreef Nembrionic het volgende:
"Where's my cow"
Bij Bol staat er een omschrijving die volgens mij bij een ander boek hoort. Is het het voorleesboek zeg maar of echt een verhaal?
Bereid je maar voor op een langdurige verslavingquote:Op vrijdag 12 september 2008 16:04 schreef Lyssa het volgende:
Ik ben ook sinds een maandje verslaafd aan deze boeken, ik lees ze eigenlijk gewoon op de volgorde waarin ze geschreven zijn, al ben ik begonnen met Eric/Faust, omdat ik voor in de trein een los boekje wou hebben. Ik was meteen verkocht en ben nu bezig met Equal Rites.
Heb nu gelezen: Colour of Magic, the Light Fantastic, Mort en dus Eric/Faust.
quote:Op dinsdag 16 september 2008 14:07 schreef Deetch het volgende:
[..]
Bereid je maar voor op een langdurige verslaving
Is dat positief of negatief bedoeld?quote:Op dinsdag 16 september 2008 16:03 schreef Nembrionic het volgende:
Wacht maar tot je bij Guard! Guard! en meer uit die serie komt
Die staat al in mn kast te wachtenquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:03 schreef Nembrionic het volgende:
Wacht maar tot je bij Guard! Guard! en meer uit die serie komt
Positief natuurlijkquote:Op dinsdag 16 september 2008 16:38 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Is dat positief of negatief bedoeld?
Ik vind de The Watch-boeken de leukste van de Discworld-serie. De Rincewind- en Death-boeken vind ik minder interessant. Sowieso bevallen de nieuwere boeken mij beter dan de oudere Discworld-delen.
Nou ja, niet iedereen is zo gecharmeerd van de "modernere" Pratchett-boeken.quote:
Ja, Pratchett kwam heel verrassend met Nations. Eigenlijk had men toen al de nieuwe Achings verwacht. En er komt een nieuwe Moist von Lipwig aan. Het is een drukke man, die Terry Pratchett.quote:
geen idee. Maar Pratchett heeft een paar maanden geleden aangegeven waar hij mee bezig was. Dat waren dus een nieuwe aching en een nieuwe Lipwig.quote:Op dinsdag 16 september 2008 17:56 schreef Dagonet het volgende:
Is er eigenlijk een agenda voor volgend jaar?
bij welke cyclus ben je begonnen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:11 schreef Deetch het volgende:
kijk even op wikpedia welke delen bij wlke "cyclus" horen. ik zelf ben vooraan begonnn zodat je even inkomt in het idee van hoe de wereld eruit ziet en hoe het een beetje werkt, maar ik denk dat je veel boeken ook wel los kunt lezen.
Iedereen heeft z'n eigen voorkeuren qua cyclus natuurlijk, de een zal de heksen leuker vinden dan de wacht. Ik zou de Death cyclus nemen voor starters.quote:Op maandag 29 september 2008 18:48 schreef Wurdsje het volgende:
[..]
bij welke cyclus ben je begonnen?
Welke cyclus is het leukst om mee te beginnen? Ik wil namelijk beginnen met Pratchett maar ik weet niet bij welke cyclus ik het best kan beginnen of welke het leukst is..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |