Ik moest ook even wennen want ik had altijd de Rincewind uit het spel in gedachten. Ook Vetinari vind ik niet je-van-het. Maarja..dat blijft moeilijk.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:31 schreef Lod het volgende:
Bij de torrents is hij ondertussen ook te vinden. Of het 720p en 5.1 is weet ik niet aangezien ik geen van beide voorzieningen heb...
Heb nu deel 1 gezien en vind het best grappig al gaat de film gevoelsmatig hier en daar wat traag. Moest wel wennen aan de Rincewind omdat ik zelf eigenlijk altijd een soort Neil van de Young ones voor me zag. Maar 'inspector Frost' doet het best goed
720p betekent gewoon een resolutie van 1280×720. Da's dus superscherp als je een 19" TFT-scherm met 1280×1024 hebt.quote:Bij de torrents is hij ondertussen ook te vinden. Of het 720p en 5.1 is weet ik niet aangezien ik geen van beide voorzieningen heb...
Tuurlijk wel! Nu moet ik weer Die Hard 3 kijkenquote:Op dinsdag 25 maart 2008 18:37 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik moest ook even wennen want ik had altijd de Rincewind uit het spel in gedachten. Ook Vetinari vind ik niet je-van-het. Maarja..dat blijft moeilijk.
quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:09 schreef Twoflower het volgende:
Wel apart hoor, om nu eens je nickname in een film tegen te komen. Is me nog nooit gebeurd...
Is dat er nu al?quote:Op woensdag 26 maart 2008 23:42 schreef Jordy-B het volgende:
Tweede deel net gezien... Wauw.
Deel een was op eerste paasdag, deel twee op tweede paasdag.quote:
Ja ik ook, maar dat wist ik dus nietquote:Op woensdag 26 maart 2008 23:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Deel een was op eerste paasdag, deel twee op tweede paasdag.
'k heb het over de Colour of Magic-verfilming, hè...
Ik lees hem in elk deel...quote:Op woensdag 26 maart 2008 19:09 schreef Twoflower het volgende:
Wel apart hoor, om nu eens je nickname in een film tegen te komen. Is me nog nooit gebeurd...
Lezen is toch anders dan 'm horen. Daarnaast, Vetinari zit niet in ELK deel, toch?quote:
Ik ben dan vooral heel benieuwd naar de heksen. Helaas heeft Archchancelor Weatherwax het loodje moeten leggen....quote:Op zaterdag 29 maart 2008 16:00 schreef wonderer het volgende:
Ik vond hem leukHopelijk gaan ze nog meer boeken verfilmen.
quote:Op zondag 30 maart 2008 04:15 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Ik ben dan vooral heel benieuwd naar de heksen. Helaas heeft Archchancelor Weatherwax het loodje moeten leggen....
Geen van beide. Archchancelor Weatherwax dus.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:15 schreef Muck het volgende:
[..]
en bedankt, dat wist ik dus nog niet
Maar bedoel je nou Archchancelor Ridcully of Granny Weatherwax?
Lees je boeken!quote:Op zondag 30 maart 2008 16:29 schreef Muck het volgende:
nooit van gehoord......
Archchancelor Weatherwax is een neef van Granny...quote:Op zondag 30 maart 2008 16:23 schreef Lod het volgende:
Hij bedoelt Archchancelor Weatherwax, de voorganger van Ridcully. En zoals je hebt kunnen zien in de boekenserie geen lang leven beschoren
Is er trouwens een relatie tussen de twee genoemde Weatherwaxes?
edit: te laat natuurlijk.
Um, volgens mij was Weatherwax EEN voorganger van Ridcully. In TCOM en TLF is een ander archchancellor en in Mort ook.quote:Op zondag 30 maart 2008 16:23 schreef Lod het volgende:
Hij bedoelt Archchancelor Weatherwax, de voorganger van Ridcully.
Voor Ridcully was er binnen de staf van de UU een letterlijk moordende concurrentie, waardoor er ieder boek een nieuwe Archchancellor was. Maar Ridcully lijkt daar succesvol een eind aan gemaakt te hebben:quote:Op maandag 31 maart 2008 20:53 schreef Jordy-B het volgende:
In Sourcery is er ook een andere Archchancellor, trouwens...
quote:He finally put a halt to UU's traditional method of promotion, by assassinating your superior, simply by being indestructible. This might possibly have something to do with his habit of springing up behind would-be assassins, shouting loudly at them and banging their head repeatedly in the door.
quote:Op maandag 31 maart 2008 21:17 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Voor Ridcully was er binnen de staf van de UU een letterlijk moordende concurrentie, waardoor er ieder boek een nieuwe Archchancellor was. Maar Ridcully lijkt daar succesvol een eind aan gemaakt te hebben:
[..]
iemand tips/suggesties voor het volgende boek dat ik mag verslinden?quote:Op maandag 24 maart 2008 20:13 schreef blessed19 het volgende:
Nederlandse lezer hier.
mijn eerste boek van TP was bam! (thud!). Ik vond het een erg tof boek om te lezen en qua tekst sprak hij me best aan. Echter nu heb ik het eerste deeltje van hem, kleur van tovernarij/colour of magic, maar die vind ik toch wel wat minder.![]()
wederom bedankt, jordyquote:Op dinsdag 1 april 2008 10:27 schreef Jordy-B het volgende:
Nou ja, ik zou in ieder geval de chronologische volgorde per hoofdpersoon aanhouden.
Voor Vimes (Flinx) wordt dat:Guards! Guards! (Wacht! Wacht!) Men at Arms (Te Wapen) Feet of Clay (Lemen Voeten) Jingo! (Houzee!) The Fifth Elephant (De Vijfde Olifant) Night Watch (Nachtwacht) Thud! (Bam!)
Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar soms kun je bij De Slegte nog best goede exemplaren vinden.quote:Op woensdag 2 april 2008 08:48 schreef blessed19 het volgende:
[..]
wederom bedankt, jordy
alleen baal ik er gigantisch van dat ''wacht wacht'' zo duur is...
Dat is inderdaad een goede! Echter woon ik in ''cultuurstad apeldoorn'', waardoor dat niet echt een optie is. Ik kijk nu al een 3 maanden 2x per week of er iets ligt. De eerste 6 delen van pratchet heb ik wel weten te bemachtigen, maar die ''wacht wacht'' schijnt nogal zeldzaam te zijn, ofzoquote:Op woensdag 2 april 2008 08:55 schreef Twoflower het volgende:
[..]
Ik weet niet of het voor jou een optie is, maar soms kun je bij De Slegte nog best goede exemplaren vinden.
Nogmaals: play.com. 8,50 per boek, geen verzendkosten, je moet alleen een weekje wachtenquote:Op woensdag 2 april 2008 10:14 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb zelf de voorkeur voor Engels. En die vind je het beste bij de bruna op de grote stations.
Anders is een audioboek ook wel prettig. Of ga eens een keer langs bij de bibliotheek.
''guards guards'' heb ik al in mijn bezit! Echter lees ik alleen maar een boek vlak voordat ik ga pitten en wil dan gewoon relaxed een leuk boek lezen.quote:Op woensdag 2 april 2008 10:14 schreef Jordy-B het volgende:
'k heb zelf de voorkeur voor Engels. En die vind je het beste bij de bruna op de grote stations.
Anders is een audioboek ook wel prettig. Of ga eens een keer langs bij de bibliotheek.
In dat geval zijn audioboeken echt geweldig.quote:Op woensdag 2 april 2008 11:22 schreef blessed19 het volgende:
[..]
''guards guards'' heb ik al in mijn bezit! Echter lees ik alleen maar een boek vlak voordat ik ga pitten en wil dan gewoon relaxed een leuk boek lezen.
Ik vond ze wel erg leuk, maar vooral ook omdat ik de boeken al kende. Ik weet niet of ze ook leuk zijn als je die niet gelezen hebt.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:56 schreef NED het volgende:
Die films van hem, is dat een beetje de moeite waard?
Ik heb Hogfather en The Colour of Magic hier liggen, maar nog geen tijd gehad om te kijken.
De boeken ken ik overigens niet, maar de games van Discworld vind ik wel erg leuk
Zijn die films leuk?
Ja... Het enige probleem met de films is dat ze (net zoals de boeken dat doen) nogal van de hak op de tak springen en dat is even wennen.quote:Op woensdag 2 april 2008 12:56 schreef NED het volgende:
Die films van hem, is dat een beetje de moeite waard?
Ik heb Hogfather en The Colour of Magic hier liggen, maar nog geen tijd gehad om te kijken.
De boeken ken ik overigens niet, maar de games van Discworld vind ik wel erg leuk
Zijn die films leuk?
*schop*quote:Op woensdag 2 april 2008 12:43 schreef Twoflower het volgende:
Trouwens, nu ik er zo over zit na te denken, ik heb nog een stapel nederlandstalige boeken staan, die ik toch nooit meer lees. Mocht iemand geinteresseerd zijn, dan is er vast wel iets te regelen.
Dit zijn ze:
Schijfwereld omnibus 1 (De kleur van Toverij, Dat wonderbare licht, Meidezeggenschap)
Schijfwereld omnibus 2 (Dunne Hein, Betoverkind, De plaagzusters)
Pyramides
Wacht! Wacht!
Faust Erik
Rollende prenten
Maaierstijd
Heksen in de lucht
Kleingoderij
Edele heren en dames
Zieltonen
Maskerade
Lemen voeten
Berevaar
Houzee!
Het jongste werelddeel
Pluk de strot
De vijfde olifant
In dit rijtje missen alleen nog 'Te wapen' en 'Interessante tijden', en natuurlijk alles na 'De vijfde olifant'. Iemand interesse? PM me maar.
Tientje lijkt me prima. Plus evt verzendkosten.quote:Op donderdag 10 april 2008 22:52 schreef blessed19 het volgende:
Ja! Ik wil graag wacht! wacht! van je overnemen!
wat mot je ervoor?
PM is verstuurd.quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:23 schreef blessed19 het volgende:
prima! wat is je bankrekeningnummer?
pm me anders maar ff
Ik vond the colour of magic "wel aardig" maar niet meer dan dat. Er mist heel erg veel humor vaak, het absurdistische komt er niet echt lekker uit vaak.quote:Op woensdag 2 april 2008 14:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ja... Het enige probleem met de films is dat ze (net zoals de boeken dat doen) nogal van de hak op de tak springen en dat is even wennen.
bespaar je dan maar de moeite, als ik je hoor...quote:Op vrijdag 11 april 2008 11:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ik vond the colour of magic "wel aardig" maar niet meer dan dat. Er mist heel erg veel humor vaak, het absurdistische komt er niet echt lekker uit vaak.
The Hogfather heb ik wel liggen, maar nog niet gezien.
who caresquote:Op zaterdag 12 april 2008 15:26 schreef the_RAVEN het volgende:
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag:
In welk boek wordt DEATH niet genoemd / komt hij/zij/het niet voor?
quote:Op zaterdag 12 april 2008 15:26 schreef the_RAVEN het volgende:
The Wee Free Men?quote:Op zaterdag 12 april 2008 15:26 schreef the_RAVEN het volgende:
Dat zou dan Wee Free Men moeten zijn, want hij komt wel voor in de twee andere Aching-boeken.quote:Op zaterdag 12 april 2008 20:04 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
The Wee Free Men?
In ieder geval een van de Tiffany Aching boeken, dacht ik.
Dan moet je op usenet in alt.fan.pratchett zijn.quote:Op vrijdag 11 april 2008 14:23 schreef the_RAVEN het volgende:
BTW Terry als je meeleest, het is weer tijd voor een nieuw Discworld spel. DEATH, Rincewind of Nobby Nobs mag van mij de hoofdrol spelen.
Lijstje geupdatequote:Op woensdag 2 april 2008 12:43 schreef Twoflower het volgende:
Trouwens, nu ik er zo over zit na te denken, ik heb nog een stapel nederlandstalige boeken staan, die ik toch nooit meer lees. Mocht iemand geinteresseerd zijn, dan is er vast wel iets te regelen.
Dit zijn ze:
Schijfwereld omnibus 1 (De kleur van Toverij, Dat wonderbare licht, Meidezeggenschap)
Schijfwereld omnibus 2 (Dunne Hein, Betoverkind, De plaagzusters)
Pyramides
Faust Erik
Rollende prenten
Maaierstijd
Heksen in de lucht
Kleingoderij (gereserveerd)
Edele heren en dames (gereserveerd)
Zieltonen (gereserveerd)
Maskerade
Berevaar
Het jongste werelddeel
Pluk de strot (gereserveerd)
Iemand interesse? PM me maar.
Tja, ooit 1 keer gelezen, en ik ben altijd zuinig op boeken.quote:Op maandag 21 april 2008 08:57 schreef blessed19 het volgende:
Thnx voor de boeken, Twoflower!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het tof vind dat ze in zulke goede staat zijn!
Ik betrapte me erop dat ik het jammer vond dat ze niet nog vaker in beeld was, idd...quote:Op donderdag 24 april 2008 18:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Cohen's liefie is wel een babe, zeg.
Laura Haddock heet zequote:Op donderdag 24 april 2008 19:02 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Ik betrapte me erop dat ik het jammer vond dat ze niet nog vaker in beeld was, idd...
Ok, de reserveringen vervallen door plotseling (zonder enig bericht) wegvallen van de belangstelling. Alle boeken op het lijstje van 20 april zijn weer beschikbaar. Iemand nog interesse?quote:
Hij liet een berichtje achter op mijn blog over de EFFquote:Op zondag 20 april 2008 21:08 schreef wonderer het volgende:
Ik heb vandaag op de EFF een lezing bijgewoond van Marnix van den Broeke, die DEATH speelde in de twee pratchett films. Leuke gozer, hoop verteld over het vak en de films
quote:Liefhebbers van Terry Pratchett opgelet: de Schijfwereld bestaat dertig jaar. Om het bijzondere succes van de Schijfwereld-reeks te vieren wordt de gehele serie opnieuw uitgebracht in een nieuwe, herziene uitvoering, zodat oude én nieuwe lezers van terry Pratchett kunnen blijven genieten.
In juni 2008 zullen de eerste 15 delen van de Schijfwereld opnieuw worden uitgebracht in een nieuw jasje en om deze gelegenheid extra luister bij te zetten heeft de redactie hun favoriete Schijfwereld-deel - Wacht! Wacht! - voorzien van een speciale introductieprijs van ¤10 euro.
De overige delen zullen in het voorjaar van 2009 worden uitgebracht, zodat de hele reeks compleet is.
Ja, die had ik al gevonden en ook op geboden. Het is kennelijk nogal populair gezien het aantal mensen dat geboden heeft en hoe snel de prijs omhoog gaat. Dus voor het geval ik het niet ga krijgen (er is natuurlijk een grens aan wat ik ervoor wil betalen) dacht ik hier maar een kansje te wagenquote:Op woensdag 18 juni 2008 21:50 schreef Lod het volgende:
In ieder geval iemand op Marktplaats. Verder zou ik het niet weten
Hogfather (met kleine f) had Susan... Daar kijk ik liever naar dan naar Rincewind...quote:Op zondag 29 juni 2008 16:01 schreef Kugari-Ken het volgende:
Colour of Magic was tien keer beter than HogFather!
Hij is eind augustus op de conventie in Birmingham, je kán het hem vragenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 11:49 schreef the_RAVEN het volgende:
Nog nieuws iemand?
Welke conventie? Ik ben toevallig eind augustus op vakantie in de buurt van Birmingham...quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:02 schreef Dagonet het volgende:
Hij is eind augustus op de conventie in Birmingham, je kán het hem vragen
DW Con, een tweejaarlijks event:quote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:08 schreef Lod het volgende:
[..]
Welke conventie? Ik ben toevallig eind augustus op vakantie in de buurt van Birmingham...
oh wat gaafquote:Op dinsdag 29 juli 2008 12:36 schreef Dagonet het volgende:
[..]
DW Con, een tweejaarlijks event:
http://www.dwcon.org/
Kwestie van smaak natuurlijk. Ik ben persoonlijk gek op de heksen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 14:50 schreef Muck het volgende:
[..]
De Watch-serie is wel een van de leukste geloof ik
Ik heb ooit een tijdlang rondgehangen op alt.fan.pratchett, schijnt altijd wel erg tof te zijn en erg leuk, zijn ook leuke mensen die er komen. En spreek Pterry vaak genoeg en je komt nog in één van z'n boeken ook.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |