abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55224169
In de bijbel staat "er was helemaal niks en toen maakte god de aarde en het licht etc "
Nu is mijn vraag: wordt er ook antwoord gegeven op de vraag wat er voordat god er was, was. Of heeft god altijd al bestaan? Zoja dan zou je, lijkt mij, net zo goed kunnen geloven in de oerknal/iets anders waar geen god bij te pas komt omdat alles toch al altijd heeft bestaan.
Of heeft god ook de tijd gemaakt?
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55224257
Nog een bewijs dat het scheppingsverhaal bagger is.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:03:21 #3
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_55224322
Of nog belangrijker. Waarom heeft hij geen bomen van snoepgoed gemaakt of cola in plaats van zeewater ????

Makes u wonder huh ?
pi_55224341
In de Bijbelse theologie is als ik me niet vergis God zelf het begin en het einde, Alpha en Omega.

Volgens de Islam kent God geen begin of einde, maar is Hij de 'onbeweeglijke Beweger'.

Und jep, tijd is een creatie van God.
pi_55224351
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:03 schreef Buschetta het volgende:
Of nog belangrijker. Waarom heeft hij geen bomen van snoepgoed gemaakt of cola in plaats van zeewater ????

Makes u wonder huh ?
Dit topic is serieus bedoelt.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:10:17 #6
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_55224551
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:04 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dit topic is serieus bedoelt.
En mijn reactie ook dus....
pi_55224749
edit -

[ Bericht 59% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2007 19:38:05 ]
pi_55224846
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:03 schreef Triggershot het volgende:
In de Bijbelse theologie is als ik me niet vergis God zelf het begin en het einde, Alpha en Omega.

Volgens de Islam kent God geen begin of einde, maar is Hij de 'onbeweeglijke Beweger'.

Und jep, tijd is een creatie van God.
Maar als god zelf het begin is, kan net zo goed bijv. een oerwolk ineens zijn ontstaan en dan uit elkaar zijn geknalt. (ik weet trouwens zelf niet precies hoe de theorie over de oerknal gaat btw)
Met het christendom verplaats je het vraagstuk eigenlijk gewoon:
Wie/wat heeft ons gemaakt? "God" Wat heeft god gemaakt dan? "Die is ineens ontstaan"

En in de Islam is god er dus altijd al geweest en zal er altijd zijn?
Maar hoe zit het eigenlijk met het scheppingsverhaal bij de Islam? Is dat (bijna) hetzelfde als in het oude testament in de bijbel?
De god van de Islam heeft dus ook de tijd gemaakt?
De tijd moet trouwens wel als eerst gemaakt zijn anders kloppen er bepaalde dingen niet.

Nog een punt: als god de tijd heeft gemaakt, kan hij de tijd ook weer verwijderen en heb je toch eigenlijk niets aan je "eeuwige leven" aangezien de tijd er niet meer is. Hier kan je eigenlijk heel lang over discussieren, over de tijd en god, maar van de tijd weet ik niet zoveel.
pi_55224903
God schiep niet de mensheid, de mensheid schiep god.
pi_55225164
Waarom zou je de Bijbel letterlijk nemen?
Mensen die thee drinken plassen zittend.
pi_55225282
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:31 schreef Oproerkraaier het volgende:
Waarom zou je de Bijbel letterlijk nemen?
Ja komop zeg, kom nou niet met dat letterlijk/figuurlijk gelul, want dat is gewoon een argument voor wanneer een gelovige het niet meer weet.
Ik snap ook wel dat je bepaalde dingen niet letterlijk moet nemen, maar als deze vragen niet beantwoord kunnen worden kan je net zo goed niet geloven, want het roept dan alleen maar evenveel/meer vragen op dan er worden opgelost.

edit: en als je doelt op dat je de bijbel moet gebruiken als handboek voor het leven (gij mag niet doden etc) dan kan je net zo goed de wet naleven en je gezond verstand gebruiken ipv geloven.
pi_55225314
- edit -

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2007 19:38:51 ]
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_55225319
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:21 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Maar als god zelf het begin is, kan net zo goed bijv. een oerwolk ineens zijn ontstaan en dan uit elkaar zijn geknalt. (ik weet trouwens zelf niet precies hoe de theorie over de oerknal gaat btw)
Met het christendom verplaats je het vraagstuk eigenlijk gewoon:
Wie/wat heeft ons gemaakt? "God" Wat heeft god gemaakt dan? "Die is ineens ontstaan"
Iets dat geschapen is kan geen God zijn, in andere woorden als het bestaan van iets afhankelijk is van andere elementen dan kan het geen God zijn, als je denkt dat god door verschillende dingen is ontstaan dan denigreer je hem tot een soort van schepping. En daar geloven de gelovigen niet in.
quote:
En in de Islam is god er dus altijd al geweest en zal er altijd zijn?
Gezien God tijd heeft gemaakt en niet een onderdeel is van zijn eigen schepping, verblijft God ook buiten tijd, jij en ik ondervinden problemen met 'vandaag, gisteren, morgen' etc, iemand die niet in een tijdzone leeft niet.
quote:
Maar hoe zit het eigenlijk met het scheppingsverhaal bij de Islam? Is dat (bijna) hetzelfde als in het oude testament in de bijbel?
Verschilt, Islam heeft aanknopingspunten met evolutie en aanknopingspunten met sommige dingen van de Bijbel.
quote:
De god van de Islam heeft dus ook de tijd gemaakt?
Volgens de Islam is er niets wat er niet van God afkomt.
quote:
De tijd moet trouwens wel als eerst gemaakt zijn anders kloppen er bepaalde dingen niet.
Genade van God is als eerste geschapen.
quote:
Nog een punt: als god de tijd heeft gemaakt, kan hij de tijd ook weer verwijderen en heb je toch eigenlijk niets aan je "eeuwige leven" aangezien de tijd er niet meer is. Hier kan je eigenlijk heel lang over discussieren, over de tijd en god, maar van de tijd weet ik niet zoveel.
'eeuwige leven' is alleen maar een 'wegwijzer' om uit te leggen wat God je zal geven volgens de Islamitische geschriften, wat God in feite doet is hij doodt de dood zelf waardoor er geen sprake is van een einde aan je leven.
pi_55225549
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:36 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Iets dat geschapen is kan geen God zijn, in andere woorden als het bestaan van iets afhankelijk is van andere elementen dan kan het geen God zijn, als je denkt dat god door verschillende dingen is ontstaan dan denigreer je hem tot een soort van schepping. En daar geloven de gelovigen niet in.
Het gaat dus zo: niks -> god -> tijd -> aarde.
Of god moet altijd hebben bestaan, iig vóór het moment dat hij de tijd maakte, anders zouden god en de tijd tegelijkertijd zijn ontstaan en god eigenlijk overbodig zou zijn: god-> tijd -> aarde

Van niks naar god = van niks naar iets. Je kan niet van niets ineens naar iets gaan, op deze manier zou de oerknal net zo goed gebeurt kunnen zijn: ineens was er een wolk waaruit de sterren enz uit zijn ontstaan.
pi_55225684
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:45 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Het gaat dus zo: niks -> god -> tijd -> aarde.
Zo beter.
quote:
Of god moet altijd hebben bestaan, iig vóór het moment dat hij de tijd maakte, anders zouden god en de tijd tegelijkertijd zijn ontstaan en god eigenlijk overbodig zou zijn: god-> tijd -> aarde
Nogmaals, volgens de Koran kent God geen begin en is hij ook niet ontstaan/geschapen. Tijd, ruimte, etc zijn allemaal dingen die door hem het bestaan in zijn geroepen.
quote:
Van niks naar god = van niks naar iets. Je kan niet van niets ineens naar iets gaan, op deze manier zou de oerknal net zo goed gebeurt kunnen zijn: ineens was er een wolk waaruit de sterren enz uit zijn ontstaan.
Je kunt het ook gewoon zien als de onbeweeglijke Beweger.
pi_55225829
Um aangezien dat deel van mijn post over het christendom ging, dacht ik dat jouw reactie daarop óók over het christendom ging en mijn reactie daarop was dus over het christendom en niet over de koran waarmee jij nu reageert ...

Graag een reactie vanuit het christendom.
pi_55227449
Ik denk dat God boven tijd staat, dus ook boven wat écht begin en eind is. Een schrijver zei hierover ooit: het is net als een getekende tijdlijn op een vel papier. De tijdlijn is de tijd, maar er is dus meer daarbuiten (extra dimensies). Ik denk dat we God nooit echt kunnen bevatten, omdat wij beperkt zijn in onze dimensies en begrip.
pi_55227971
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:35 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ja komop zeg, kom nou niet met dat letterlijk/figuurlijk gelul, want dat is gewoon een argument voor wanneer een gelovige het niet meer weet.
Ik snap ook wel dat je bepaalde dingen niet letterlijk moet nemen, maar als deze vragen niet beantwoord kunnen worden kan je net zo goed niet geloven, want het roept dan alleen maar evenveel/meer vragen op dan er worden opgelost.

edit: en als je doelt op dat je de bijbel moet gebruiken als handboek voor het leven (gij mag niet doden etc) dan kan je net zo goed de wet naleven en je gezond verstand gebruiken ipv geloven.
Ik geloof ook niet in de Bijbel. Maar het is wel een handboek voor het leven, dat weliswaar zijn langste tijd gehad heeft, maar toch nuttig is geweest. Het is onfortuinlijk dat zoveel mensen het boek misbruikt hebben voor vreemde zaken zoals kruistochten of georganiseerd geloof (katholicisme en dergelijke).

In de tijd dat de Bijbel geschreven werd, was er bijna niets bekend over het ontstaan van het heelal. Daarom denk ik dat je de Bijbel niet als een goede bron kunt nemen om daar ook maar enige duidelijkheid over het ontstaan van het heelal te halen.
Mensen die thee drinken plassen zittend.
  woensdag 12 december 2007 @ 23:37:20 #19
195417 Smitju
-B-U-S-H- Rules!
pi_55232856
Kijk, ik maak mij niet echt druk om wat er naar de dood is.
Maar ik wil wel het volgende kwijt.
Als het universum uit het niets zou kunnen zijn onstaan.
Waarom zou 'god' dan niet uit het 'niets' kunnen zijn ontstaan?
Matennaaier sinds 2004.
pi_55234617
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:58 schreef MouzurX het volgende:
In de bijbel staat "er was helemaal niks en toen maakte god de aarde en het licht etc "
Dat staat er niet. Waar lees jij dat er "helemaal niks" was voor de schepping?
pi_55234663
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:35 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik gebruik het als ongelovige ook. Heel veel zaken uit de bijbel kun je moeilijk letterlijk opvatten. Mensen die het scheppingsverhaal uit de bijbel letterlijk opvatten begrijpen de tekst niet, denk ik. Het is alsof je een gedicht van Kopland leest en dat letterlijk gaat interpreteren. Dat zou ook niet echt hout snijden.

Het scheppingsverhaal wordt wel een stuk logischer als je de boodschap erachter leest. Natuurlijk is het geen beschrijving van een fysisch proces, daar hadden de Joden helemaal geen weet van. En als God het ze zou hebben ingefluisterd, zou Hij het niet zo primitief hebben doorgegeven, lijkt me. Het is veel logischer om het allegorisch op te vatten.
pi_55234682
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:37 schreef Smitju het volgende:
Ik vraag me vaak het tegenovergestelde af: waarom zou het universum er niet altijd al zijn geweest?
pi_55234694
Misschien kun je me uitleggen hoe je via je redenatie uitkomt op je kunt net zo goed in de oerknal/iets anders geloven, of god heeft tijd gemaakt?
pi_55243266
quote:
Op donderdag 13 december 2007 01:05 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Ik vraag me vaak het tegenovergestelde af: waarom zou het universum er niet altijd al zijn geweest?
Omdat er materie is geschapen?
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55248473
quote:
Op donderdag 13 december 2007 01:06 schreef kLowJow het volgende:
Misschien kun je me uitleggen hoe je via je redenatie uitkomt op je kunt net zo goed in de oerknal/iets anders geloven, of god heeft tijd gemaakt?
Ja dat klopt niet helemaal, want(als ik het goed heb) bij de oerknal was er niets, toen was de oerknal en toen ontstond de materie enz.
Maar ik doelde op het feit dat als alles (de materie) altijd al heeft bestaan, dan hoeft er eigenlijk geen god aan te pas te komen.
quote:
Op donderdag 13 december 2007 01:03 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik gebruik het als ongelovige ook. Heel veel zaken uit de bijbel kun je moeilijk letterlijk opvatten. Mensen die het scheppingsverhaal uit de bijbel letterlijk opvatten begrijpen de tekst niet, denk ik. Het is alsof je een gedicht van Kopland leest en dat letterlijk gaat interpreteren. Dat zou ook niet echt hout snijden.

Het scheppingsverhaal wordt wel een stuk logischer als je de boodschap erachter leest. Natuurlijk is het geen beschrijving van een fysisch proces, daar hadden de Joden helemaal geen weet van. En als God het ze zou hebben ingefluisterd, zou Hij het niet zo primitief hebben doorgegeven, lijkt me. Het is veel logischer om het allegorisch op te vatten.
Dan zou het voor mij geen nut hebben om te geloven, aangezien ik dan nog allemaal onbeantwoordde vragen heb.
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:37 schreef Smitju het volgende:
Als iets uit het niets zou kunnen ontstaan, waar zou je god dan nog voor nodig moeten hebben ?
quote:
Op donderdag 13 december 2007 13:31 schreef Burakius het volgende:

[..]

Omdat er materie is geschapen?
Hoe weet je dat er materie is geschapen? is dit onderzocht ofzo?
pi_55248542
quote:
Op donderdag 13 december 2007 00:59 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat staat er niet. Waar lees jij dat er "helemaal niks" was voor de schepping?
Wat was er dan voor de schepping?
pi_55248575
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:50 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ja dat klopt niet helemaal, want(als ik het goed heb) bij de oerknal was er niets, toen was de oerknal en toen ontstond de materie enz.
Maar ik doelde op het feit dat als alles (de materie) altijd al heeft bestaan, dan hoeft er eigenlijk geen god aan te pas te komen.
[..]

Dan zou het voor mij geen nut hebben om te geloven, aangezien ik dan nog allemaal onbeantwoordde vragen heb.
[..]

Als iets uit het niets zou kunnen ontstaan, waar zou je god dan nog voor nodig moeten hebben ?
[..]

Hoe weet je dat er materie is geschapen? is dit onderzocht ofzo?
Maar de oerknal itself is toch weer getriggerd door gassen die daar zomaar aanwezig waren.
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_55248666
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Maar de oerknal itself is toch weer getriggerd door gassen die daar zomaar aanwezig waren.
Ja dat weet ik dus niet zeker dat zou ik ff moeten opzoeken
of het nou was: niets-> oerknal-> materie en anti materie -> sommige materie ontsnapt -> gassen ontstaan -> vanuit die gassen ontstaan de sterren enz.
of dat het: gassen-> oerknal -> sterren ontstaan oid.

edit: "Een singulariteit heeft een oneindig klein volume en een oneindige dichtheid. De ruimte-tijd erin is oneindig sterk gekromd en ruimte en tijd houden daar op te bestaan, met als gevolg dat de natuurwetten daar ook niet meer geldig zijn"
Maarja hoe moet je dit opvatten: het heelal was er altijd al of het heelal is ontstaan uit die singulariteit.

[ Bericht 21% gewijzigd door MouzurX op 13-12-2007 17:06:28 ]
pi_55257800
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:54 schreef Burakius het volgende:

[..]

Nee. Als je dit in de Quest hebt gelezen raad ik je aan je abonnement per direct op te zeggen
pi_55257845
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:52 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Wat was er dan voor de schepping?
Dat weet ik niet. Jij stelde alleen dat je die quote uit de bijbel haalt. Ik stel dat het nergens in Genesis staat. Tenminste, we hebben het hier over Genesis, neem ik aan?
pi_55258374
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Jij stelde alleen dat je die quote uit de bijbel haalt. Ik stel dat het nergens in Genesis staat. Tenminste, we hebben het hier over Genesis, neem ik aan?
Ja.
Dus er wordt geen woord gerept over wat er is voordat God begint met zijn 7 dagen ?
Ik heb namelijk genesis niet zelf gelezen, alleen christelijk opgevoed via school.
pi_55258506
GOD is het begin en het einde, dus er is geen begin en einde, dit was altijd al..
alles dat is
het al
heelal
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_55258725
quote:
Op donderdag 13 december 2007 23:37 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ja.
Dus er wordt geen woord gerept over wat er is voordat God begint met zijn 7 dagen ?
Ik heb namelijk genesis niet zelf gelezen, alleen christelijk opgevoed via school.
Er staat "breeshiet bara' 'elohiem 'et hashamajim we'et ha'arets". "In het begin schiep God de hemel en de aarde". Je kunt uit deze zin niet herleiden wat er hiervoor was, en je kunt het ook niet lezen als "het allereerste begin". Volgens sommige rabbi's heet het bijbelboek niet voor niks breeshiet; de letter bet is de tweede letter van het alfabet. Het eerste was God.
pi_55258791
God was er altijd al. Dat is de redenering. Dat die hele redenering de noodzaak voor datzelfde scheppingsverhaal ondermijnt, laten we daarbij natuurlijk even buiten beschouwing. Als God blijkbaar niet geschapen hoeft te worden, waarom het universum dan wel?
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
  vrijdag 14 december 2007 @ 00:35:56 #35
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_55259420
Ik zal het even samenvatten :

Er was niks.
Dat ontplofte.
Toen was er een hoop.

Er is dus niks ontploft, ergo : er is niks aan de hand.
Maak je niet druk !
zzz
pi_55259495
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:35 schreef L.Denninger het volgende:
Ik zal het even samenvatten :

Er was niks.
Dat ontplofte.
Toen was er een hoop.

Er is dus niks ontploft, ergo : er is niks aan de hand.
Maak je niet druk !
kijk zeer verhelderend samengevat
to be or not to be
so what?
dus maw waar maken we ons toch druk over?
Heb je niets anders te doen dan na denken over het ontstaan van alles?
Get a life ofzo, daarnaast denk je nu echt dat je daar achter komt?
Wij met ons mierenverstand t.o God?
ik denk het niet dus..
nu niet in ieder geval
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  vrijdag 14 december 2007 @ 00:50:44 #37
195417 Smitju
-B-U-S-H- Rules!
pi_55259620
En wat nou als een intelligent designer tijd en ruimte heeft gecreerd en wanneer we dood zijn er geen tijd en ruimte meer is? Zoveel vragen slechts één antwoord: Dood.

Daarnaast vind ik dat een gelovige wel voordeel heeft t.o. een niet gelovige kijk als er werkelijk niets is na de dood dan zullen de gelovigen daar niets van merken.
Is er wel wat na de dood dan zullen de niet-gelovigen/atheisten zich kapotschamen.

Kortom gelovigen hebben niets te verliezen.
En atheisten/niet-gelovigen hebben hebben (wanneer er leven na de dood is) hun trots verloren.
Matennaaier sinds 2004.
pi_55259739
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:50 schreef Smitju het volgende:
En wat nou als een intelligent designer tijd en ruimte heeft gecreerd en wanneer we dood zijn er geen tijd en ruimte meer is? Zoveel vragen slechts één antwoord: Dood.

Daarnaast vind ik dat een gelovige wel voordeel heeft t.o. een niet gelovige kijk als er werkelijk niets is na de dood dan zullen de gelovigen daar niets van merken.
Is er wel wat na de dood dan zullen de niet-gelovigen/atheisten zich kapotschamen.

En atheisten/niet-gelovigen hebben hebben (wanneer er leven na de dood is) hun trots verloren.
Ah, maar stel dat er GEEN leven na de dood is. Dan heeft die gelovige zich gedurende zijn leven aan allerlei absurde regeltjes en andere vrijheidsbeperkingen gehouden, terwijl ik mijn leven volop geleefd heb.
People should not be afraid of their governments. Governments should be afraid of their people.
pi_55260030
Is het hele idee van god niet juist dat je 'm neerzet op het punt waar je de boel niet meer wetenschappelijk kunt verklaren?
pi_55260062
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:50 schreef Smitju het volgende:

maar aan gene zijde schijnt tijd niet te bestaan wat nu?
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:24:05 #41
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_55260089
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:57 schreef Seneca het volgende:

[..]

Ah, maar stel dat er GEEN leven na de dood is. Dan heeft die gelovige zich gedurende zijn leven aan allerlei absurde regeltjes en andere vrijheidsbeperkingen gehouden, terwijl ik mijn leven volop geleefd heb.
plus je zou maar eens de verkeerde religie aanhangen uit het schier ontelbare keuzerek... Dan geldt hetzelfde.
pi_55260097
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:24 schreef StupidByNature het volgende:

[..]
Dus als ongelovige leef je meer dan als gelovige
tjah
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:29:21 #43
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_55260135
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:25 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Dus als ongelovige leef je meer dan als gelovige
tjah

Dat ligt natuurlijk eraan. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat het loslaten van alle angsten van hel en verdoemenis mijn leven zeker verrijkt heeft. En dan te bedenken dat ik uit een zeer gematigd katholiek gezin kom.
pi_55260153
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:29 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk eraan. Uit ervaring kan ik wel zeggen dat het loslaten van alle angsten van hel en verdoemenis mijn leven zeker verrijkt heeft. En dan te bedenken dat ik uit een zeer gematigd katholiek gezin kom.
Kijk als God liefde is
is er geen hel en verdoemenis
niemand houdt van een vader die angst inboezemt immers?
Dus ik denk dat het geloof hier al op een helling is beland en dat dat niets te maken heeft met iets goddelijks
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:36:39 #45
147639 StupidByNature
Ompa Til Du Dør!
pi_55260203
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:30 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Kijk als God liefde is
is er geen hel en verdoemenis
niemand houdt van een vader die angst inboezemt immers?
Dus ik denk dat het geloof hier al op een helling is beland en dat dat niets te maken heeft met iets goddelijks
Helaas staat in datzelfde boek dat die god die liefde is niet gelovigen in de hel gesodemieterd. Al het andere is volgens de abrahamistische (???) religies je eigen invulling. mooi natuurlijk, maar daar ga ik persoonlijk niet aan beginnen.
Je hebt trouwens best een katholieke visie op het geloof
pi_55260227
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:36 schreef StupidByNature het volgende:

[..]

Helaas staat in datzelfde boek dat die god die liefde is niet gelovigen in de hel gesodemieterd. Al het andere is volgens de abrahamistische (???) religies je eigen invulling. mooi natuurlijk, maar daar ga ik persoonlijk niet aan beginnen.
Je hebt trouwens best een katholieke visie op het geloof
nou ik geloof dus niet in een liefdevolle god die mensen in de hel flikkert
nee hij vergeeft jou wel als je door de poort moet
ik denk dat je zelf een beslissing maakt op dat punt
als je zoals men veelal verteld in boeken over bde ervaringen e.d
dat je jezelf enorm schaamt over het verdriet dat je anderen aan deed want die schijn je enorm te gaan voelen na dit leven
welk geloof ik heb, geen flauw idee heb mijn eigen visie uitgevogelt en voel me er prima bij
  vrijdag 14 december 2007 @ 02:47:54 #47
195417 Smitju
-B-U-S-H- Rules!
pi_55260640
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:57 schreef Seneca het volgende:

[..]

Je hebt i.d.d. een punt.
Maar volgens mij zijn de meeste religie's het jaar 1700 al voorbij.

Ikzelf geef toe ik HOOP op een leven na de dood. Want na dit kutleven verdien ik toch wel wat beters... Nee ik hoef geen 72 maagden, hoe moet ik die onderhouden dan mag ik wel eens een baan gaan zoeken .
Matennaaier sinds 2004.
pi_55264584
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:41 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

kijk zeer verhelderend samengevat
to be or not to be
so what?
dus maw waar maken we ons toch druk over?
Heb je niets anders te doen dan na denken over het ontstaan van alles?
Get a life ofzo, daarnaast denk je nu echt dat je daar achter komt?
Wij met ons mierenverstand t.o God?
ik denk het niet dus..
nu niet in ieder geval
O ja.. laten we maar nergens meer over na gaan denken
Deze uitspraak past echt precies bij die eeuwen waar hier het geloof nog "aan de macht was"
Denk maar niet na over of het allemaal wel klopt en geloof maar gewoon in god

edit: ik verzin wel gewoon een godsdienst voor mezelf

[ Bericht 8% gewijzigd door MouzurX op 14-12-2007 11:10:06 ]
  zaterdag 15 december 2007 @ 08:35:12 #49
200086 deze_gast
Blaten is een kunst.
pi_55286056
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:58 schreef MouzurX het volgende:
Nu is mijn vraag: wordt er ook antwoord gegeven op de vraag wat er voordat god er was, was. Of heeft god altijd al bestaan? Zoja dan zou je, lijkt mij, net zo goed kunnen geloven in de oerknal/iets anders waar geen god bij te pas komt omdat alles toch al altijd heeft bestaan.
Of heeft god ook de tijd gemaakt?
God bestaat niet. De ziel bestaat niet. Religie (welke vorm dan ook) is tijdverspilling.

Opgelost, slotje.
pi_55286162
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 08:35 schreef deze_gast het volgende:

[..]

God bestaat niet. De ziel bestaat niet. Religie (welke vorm dan ook) is tijdverspilling.

Opgelost, slotje.
Radicale atheisten Zolang jullie niet met bewijs komen dat God NIET bestaat zijn jullie geen haar beter dan gelovigen die beweren dat God WEL bestaat. In de tussentijd blijf ik lekker agnost
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')