abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 december 2007 @ 18:57:22 #1
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_55224118
quote:
wo 12 dec 2007

AMSTERDAM - Uit onderzoek blijkt dat het hebben van kinderen mensen juist niet gelukkig maakt.

Mannen voelen zich minder tevreden met hun leven wanneer zij vader zijn. Vrouwen vinden het alleen leuk om kinderen te hebben wanneer deze al naar school gaan.

Moeders zijn wel gelukkiger dan niet-moeders wanneer het kroost tussen de vijf en vijftien jaar is. Mannen blijven echter altijd ongelukkig met hun nageslacht.

Het onderzoek van het Engelse Instituut voor Sociaal en Economisch Onderzoek werd tussen 1996 en 2003 gehouden onder zo'n 4.000 getrouwde stellen.

Een andere uitkomst van het rapport is dat moeders ten alle tijden gelukkiger zijn wanneer zij ook een baan hebben, los van hoeveel uur zij werken.

Professor Alison Booth van Essex University werkte mee aan de studie en geeft toe dat de kosten die kinderen met zich meebrengen zeker een rol spelen in het geluk van de ouders.

http://www.telegraaf.nl/b(...)elukkig__.html?p=9,2
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  woensdag 12 december 2007 @ 19:02:22 #2
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_55224280
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:57 schreef MasterPeace het volgende:

[..]

Mannen blijven echter altijd ongelukkig met hun nageslacht.
Als vader van 2 kids vind ik dit echt gelul.......misschien ben ik wel gelukkiger dan de gemiddelde vader omdat ik co-ouderschap heb. Maar al met al een bullconstatering w.m.b.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:07:02 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55224444
Kinderen zijn hinderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55224574
Dat wist ik al eerder.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:11:32 #5
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_55224583
oud nieuws eerlijk gezegd.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_55224653
Nog een goede reden om er niet aan te beginnen.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:16:38 #7
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_55224727
Hmm dat kinderlozen gelukkiger zijn dan mensen met kinderen, wil natuurlijk nog niet zeggen dat de mensen met kinderen nu gelukkiger zouden zijn als ze geen kinderen hadden gehad.

Wellicht is het gewoon een bepaald type mensen die geen kinderen neemt, en is dat type gelukkiger.
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 19:20:57 #8
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55224844
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:02 schreef navvy het volgende:

Als vader van 2 kids vind ik dit echt gelul.......misschien ben ik wel gelukkiger dan de gemiddelde vader omdat ik co-ouderschap heb.
Hmmm, dan zou het zo kunnen zijn dat mannen die een relatie hebben met de moeder van hun kinderen en moeten leven zoals *ma* dat wil wellicht wel ongelukkiger zijn door hun beperkingen.
pi_55225036
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:16 schreef Hephaistos. het volgende:
Hmm dat kinderlozen gelukkiger zijn dan mensen met kinderen, wil natuurlijk nog niet zeggen dat de mensen met kinderen nu gelukkiger zouden zijn als ze geen kinderen hadden gehad.

Wellicht is het gewoon een bepaald type mensen die geen kinderen neemt, en is dat type gelukkiger.
Zoiets ja. Misschien zijn veel mensen al ongelukkig en nemen ze dan kinderen omdat ze hopen dat het hen gelukkig maakt, of omdat het zo hoort terwijl ze het eigenlijk niet willen. En als ze dan ook nog veel minder geld en vrijheid hebben wordt het nog erger
Maar dat betekent niet dat kinderen per se ongelukkig maken, hangt meer van de ouders af
  woensdag 12 december 2007 @ 19:30:54 #11
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_55225140
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:20 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Hmmm, dan zou het zo kunnen zijn dat mannen die een relatie hebben met de moeder van hun kinderen en moeten leven zoals *ma* dat wil wellicht wel ongelukkiger zijn door hun beperkingen.
Daarom ben ik ook erg tevreden zo, ik weet dat full-time vaderen veel beperkingen met zich meebrengt (been there) maar om nou te stellen dat ik ongelukkig van mijn kids werd....nou nee,integendeel.
Vroeger had ik een hekel aan trouwfeesten. Elke keer kwamen er ooms en tantes die me een por in de zij gaven en zeiden: "En nu jij hé?". Ze zijn daar mee opgehouden toen ik op begrafenissen hetzelfde ben gaan doen.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:32:50 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_55225193
Ik weet niet of ik gelukkiger zou zijn zonder kinderen. Vrijer wel ja, en ik hou van vrijheid. Maar ik ben geloof ik over de gehele linie gelukkiger sinds ik kinderen heb. Misschien niet dankzij de kinderen, maar wel als gevolg van de kinderen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_55226363
Boeieh, het leven draait niet om geluk. De wil om kinderen te krijgen is een biologisch trucje dat ons voortbestaan waarborgt.Verder draait het om Engelsen, dat is een apart volk.
pi_55226407
-edit- Doe die maar niet .

[ Bericht 51% gewijzigd door paddy op 13-12-2007 00:07:34 ]
pi_55226949
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:32 schreef Tinkepink het volgende:
Ik weet niet of ik gelukkiger zou zijn zonder kinderen. Vrijer wel ja, en ik hou van vrijheid. Maar ik ben geloof ik over de gehele linie gelukkiger sinds ik kinderen heb. Misschien niet dankzij de kinderen, maar wel als gevolg van de kinderen.
Het gaat hier voornamelijk dan ook over mannen.
pi_55229849
Was al bekend.
pi_55230035
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:27 schreef cikolata het volgende:
Zoiets ja. Misschien zijn veel mensen al ongelukkig en nemen ze dan kinderen omdat ze hopen dat het hen gelukkig maakt, of omdat het zo hoort terwijl ze het eigenlijk niet willen. En als ze dan ook nog veel minder geld en vrijheid hebben wordt het nog erger
Dat zou ik ook denken, maar dan begrijp ik weer niet dat het vooral mannen zijn bij wie het blijkbaar zo werkt. Ik zou nl denken dat het idee "ik heb een kind nodig om mijn innerlijke leegte te vullen" veel meer speelt bij vrouwen, en de maatschappelijke druk ook....en dat juist vrouwen dus bedrogen uitkomen.

Maar vaders hebben misschien over het algemeen minder lusten (en meer lasten) van kinderen dan moeders? Vaders blijven veelal meer uren werken dan moeders, maken de gebroken nachten volop mee, maar veel minder het "leuk spelen met kindjelief en het de eerste stapjes zien doen".
  woensdag 12 december 2007 @ 22:14:00 #18
44201 navvy
Nav voor intimi!
pi_55230064
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:07 schreef zwemmerseczeem het volgende:
Was al bekend.
Ik lees het voor het eerst, blijf het een bijzonder bs-onderzoek vinden.
  woensdag 12 december 2007 @ 22:23:11 #19
3767 Herald
Come get some
pi_55230342
Staat dat niet in schril contrast met het grootste taboe: seksueel verlangen naar je eigen kind?

of is dat juist de oorzaak?
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
pi_55231615
Misschien vinden mannen het niet zo tof omdat je kind weergeeft dat:

Je langer dan 9 maanden terug nog allerlei oefeningen mocht doen met een dame die een strak lichaam had. Vervolgens 'opeens' zwanger was en je dit even te horen krijgt tijdens het verorberen van je gehaktbal op de zondagavond. Vervolgens dijt zij uit en niets aan te doen, zelfs Sonja Bakker staat machteloos.
Vervolgens komt de kleine ter wereld met wat gejank. Mamma is dolblij, in haar ogen verbind dit kind de ouders voor eeuwig met elkaar dus afslanken en je mooi maken hoeft niet meer, je prooi is immers al gevangen.

Pas 16 jaar later verschijnt er weer een glimlach op je gezicht als je zoon (mits je mazzel hebt dat het een zoon is geworden) bier mag drinken en je samen voetbal kan kijken op tv en in de reclame keihard 'tieten' kan roepen.
  woensdag 12 december 2007 @ 23:17:06 #21
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55232191
Kan een modje even schopje naar OUD doen?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  † In Memoriam † woensdag 12 december 2007 @ 23:37:13 #22
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_55232852
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:01 schreef xFriendx het volgende:
Misschien vinden mannen het niet zo tof omdat je kind weergeeft dat:

Je langer dan 9 maanden terug nog allerlei oefeningen mocht doen met een dame die een strak lichaam had. Vervolgens 'opeens' zwanger was en je dit even te horen krijgt tijdens het verorberen van je gehaktbal op de zondagavond. Vervolgens dijt zij uit en niets aan te doen, zelfs Sonja Bakker staat machteloos.
Vervolgens komt de kleine ter wereld met wat gejank. Mamma is dolblij, in haar ogen verbind dit kind de ouders voor eeuwig met elkaar dus afslanken en je mooi maken hoeft niet meer, je prooi is immers al gevangen.
Denk dat de TT aangepast zou moeten worden. Vraag mij inderdaad ook af of het daadwerkelijk door de kinderen is gekomen dat een man zich beperkt voelt in zijn vrijheid.

Zelf heb ik een bloedhekel aan boodschappen doen en winkelen máár dan ga je eens op een zaterdag naar een centrum toe omdat je toch iets nodig hebt, gooit je fiets tegen een fietsenrek of winkelpui en rent de winkel in .
Vervolgens kom je na een lange wachtrij bij de kassa weer buiten en als je dan even de tijd neemt zie je overal *gezellige* echtparen met kinderen, althans, de vrouwen zijn happy, de kinderen jengelen en willen naar huis, de mannen kijken nors en willen evenals de kinderen óók naar huis. Ik krijg dan niet de indruk dat de man uit zichzelf heeft mogen kiezen om mee te gaan. Hij heeft de hele week hard gewerkt en heeft volgens mij totaal geen zin in dit soort idiote verplichte uitjes , om de lieve vrede te bewaren gaat hij mee.

Je zou de conclusie kunnen trekken dat het dóór de kinderen komt dat *de man* niet gelukkig is maar ik denk als je door gaat vragen dat het toch een hele andere oorzaak heeft, namelijk de vrouw met de broek aan.
pi_55232892
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:17 schreef gronk het volgende:
Kan een modje even schopje naar OUD doen?
Hé ja, even lekker rellen.
pi_55232908
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:13 schreef thaleia het volgende:

[..]

Dat zou ik ook denken, maar dan begrijp ik weer niet dat het vooral mannen zijn bij wie het blijkbaar zo werkt. Ik zou nl denken dat het idee "ik heb een kind nodig om mijn innerlijke leegte te vullen" veel meer speelt bij vrouwen, en de maatschappelijke druk ook....en dat juist vrouwen dus bedrogen uitkomen.

Maar vaders hebben misschien over het algemeen minder lusten (en meer lasten) van kinderen dan moeders? Vaders blijven veelal meer uren werken dan moeders, maken de gebroken nachten volop mee, maar veel minder het "leuk spelen met kindjelief en het de eerste stapjes zien doen".
Bij mannen is het denk ik vaker zo dat ze kinderen nemen omdat het moet of omdat hun vrouw het wil.
Dat plus minder vrijheid maakt ze blijkbaar ongelukkiger dan vrouwen, die bewust kiezen om kinderen te nemen en het vaak ook leuk vinden om voor ze te zorgen en om zekerheid te hebben enzo.
  woensdag 12 december 2007 @ 23:49:48 #25
3767 Herald
Come get some
pi_55233189
quote:
Op woensdag 12 december 2007 23:39 schreef cikolata het volgende:
Bij mannen is het denk ik vaker zo dat ze kinderen nemen omdat het moet of omdat hun vrouw het wil.
dat staat weer haaks op de reden waarom mannen naar tienermeisjes kijken
"maar schat weet je dan niet dat biologisch gezien een tienermeisje de beste moeder is, ze is jong en gezond en heeft het meeste potentie om voor goed nageslacht te komen. Het is gewoon evolutionair bepaald dat ik daar opgewonden van raak!"

of eh

"maar schatje, als man kàn je niet monogaam zijn want biologisch gezien wil een man zijn zaad zoveel mogelijk verspreiden, kijk maar hoe leeuwen en andere dieren dat doen. Dat een mannetjes leeuw eerst de kroost van de vrouwtjes doodmaakt doet even niet terzake."
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')