Het is onzin om 6 jaar lang de hoogste staat van paraatheid af te kondigen voor iets waarvan je niet zeker weet dat dat gaat gebeuren. Zoiets zou nodig zijn om aanslagen a la 9/11 te voorkomen.quote:Op zondag 16 december 2007 14:49 schreef atmosphere2 het volgende:
Wie heeft het over alles beveiligen?? t'is een kwestie van 'intelligence' , de geheime dienste nhun werk laten doen . Ik heb je een link van de Phoenix memo gegeven waarin de CiA aangeeft een toekomstige kaper te willen arresteren ?
Het is onzin van de bovenste plank om alleen iets te doen als je de exacte datum en tijd van de aanslag weet , Als het alleen daar om draait dan zou je nauwelijks geheime diensten nodig hebben.
ff voor de duidelijkheid , ik draai al heel lang mee in deze discussie , nu als atmosphere 2 . Steed strek jij bepaalde gegevens in twijfel, omdat je denkt dat ik het zomaar verzin maar ik heb onderhand geleerd dat er ergens in de media een bevestiging te vinden moet zijn, om zo een bewering te kunnen onderbouwen. Ook haal ik m'n informatie steeds van niet-conspiracy gerelateerde sites maar zo veel mogelijk van neutrale bronnen. meer kan ik niet doen . Toch suggereer jij steeds weer dat ik bepaalde zaken uit m'n duim zuig .
De lijst van inlichtingendiensten die aan de bel hebben getrokken dat moslimextremisten van plan waren om aanslagen te plegen is groot. Ook binnenlandse veilgheidsdiensten hebben signalen opgepikt dat een behoorlijk aantal moslimextremisten vlieglessen hadden genomen. Able danger hield militante moslims in de gaten, etc. De 9/11 commission heeft een lijst van 10 operationele kansen opgesteld waarop de aanslagen misschien voorkomen hadden kunnen worden. (H 11.4 p 353)quote:Op zondag 16 december 2007 12:55 schreef wormwood het volgende:
[..]
Wat was er dan zo concreet aan die waarschuwingen?
Was het bekend welke vliegtuigen gebruikt zouden worden? Was het bekend wanneer het zou gebeuren? Was het bekend wie de daders zouden zijn? Niks van dat alles. Pas 6 jaar later werd een aanslag zoals voor gewaarschuwd uitgevoerd.
Richard Clarke meent dat 9/11 voorkomen had kunnen worden als de FBI en CIA beter hadden samengewerkt, en als de focus van Bush niet zo op Irak gericht was, maar meer op terrorisme:quote:Ook al zouden ze toen maatregelen hebben genomen, na een paar jaar zouden die waarschijnlijk zijn afgeschaft omdat het teveel kostte en niks concreets opleverde.
Bedenk eens even hoeveel het zou hebben gekost om al die tijd extreme veiligheidsmaatregelen te nemen. Want die zouden nodig zijn om een dergelijke aanslag te voorkomen. Dat is gewoon niet te betalen.
Het zal best zo zijn dat ze op de hoogte waren van plannen om een aanslag te plegen. Maar ik kan nergens uit opmaken dat ze op de hoogte waren van genoeg gegevens om de 9/11 aanslagen echt te stoppen.quote:Op zondag 16 december 2007 15:12 schreef Terecht het volgende:
[..]
De lijst van inlichtingendiensten die aan de bel hebben getrokken dat moslimextremisten van plan waren om aanslagen te plegen is groot. Ook binnenlandse veilgheidsdiensten hebben signalen opgepikt dat een behoorlijk aantal moslimextremisten vlieglessen hadden genomen. Able danger hield militante moslims in de gaten, etc. De 9/11 commission heeft een lijst van 10 operationele kansen opgesteld waarop de aanslagen misschien voorkomen hadden kunnen worden. (H 11.4 p 353)
[..]
Richard Clarke meent dat 9/11 voorkomen had kunnen worden als de FBI en CIA beter hadden samengewerkt, en als de focus van Bush niet zo op Irak gericht was, maar meer op terrorisme:
http://www.msnbc.msn.com/id/4639380/
Dat accepteer ik zo wie zo , is logisch . Als je m'n links ook werkelijk zou bekijken scheelt dat een hoop onnodige discussie. Neem nu die Phoenix memo waarin de CIA één van de kapers wil arresteren maar daar geen toestemming voor krijgt . Hierdoor ontdekten ze de informatie op zijn computer pas na 9/11 . Het betrof een gedetailleerd plan over de aanslagen inclusief tijd en plaats . Om hem te arresteren was er geen bewaking door heel de VS nodig, maar slechts een arrestatie bevel . Met de arrestatie van deze kaper had men de informatie ter beschikking gehad welke de aanslagen hadden kunnen voorkomen.quote:Op zondag 16 december 2007 15:09 schreef wormwood het volgende:
[..]
Het is onzin om 6 jaar lang de hoogste staat van paraatheid af te kondigen voor iets waarvan je niet zeker weet dat dat gaat gebeuren. Zoiets zou nodig zijn om aanslagen a la 9/11 te voorkomen.
Het blijkt namelijk dat ze, met de maatregelen die er toen al waren, 9/11 niet hebben kunnen voorkomen. En toen waren er al strenge eisen om in een vliegtuig te mogen stappen.
Ik draai nog niet zo lang mee in deze discussie, dus ik vind het apart dat jij nu doet alsof ik je altijd al tegenwerk.
En als jij telkens maar met nieuwe, voor mij niet logische, verhalen op de proppen komt en maar af en toe een linkje ergens naar geeft, dan moet je niet raar opkijken als ik die verhalen niet geloof.
Je wilt mij ervan overtuigen dat er op 9/11 ineens is besloten WTC7 te gaan slopen met explosieven. Ik vind dat een compleet ongeloofwaardig verhaal.
Sorry hoor, maar ik zie nergens redenen om jouw versie als waarheid te zien. Daarvoor zijn jouw versies te onlogisch of weerlegd door feiten. Dus ik zou zeggen, kom eens met duidelijk en logisch verklaarbare verhalen. Of accepteer dat mensen een andere mening hebben.
Jij hebt geen bewijs dat er CD experts in de buurt van WTC7 waren, maar ik moet bewijzen dat die CD experts er niet waren?quote:Op zondag 16 december 2007 19:09 schreef atmosphere2 het volgende:
Verder beweer je dat er geen controlled demolition experts op ground zero ,9/11 aanwezig waren. Dat is pas onlogisch !
Geef dan aan waarom je de informatie die ik geef d.m.v. een link niet geloofwaardig is , waarom je die bron niet vind kloppen.
Volgens mij was Blanchard aanwezig op 9/11.quote:Op zondag 16 december 2007 19:23 schreef wormwood het volgende:
Jij hebt geen bewijs dat er CD experts in de buurt van WTC7 waren, maar ik moet bewijzen dat die CD experts er niet waren?
Waar was die dan?quote:Op zondag 16 december 2007 19:50 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij was Blanchard aanwezig op 9/11.
Is meen ik eerder in de topicreeks langsgekomen (hij schreef dat in een van zijn papers).
http://www.protecservices.com/quote:Protec is recognized as a global leader in the field of Vibration Prediction, Monitoring, and Structure Inspections.
For over 30 years, Protec personnel have studied the effects of vibrations on structures as related to construction, demolition and blasting operations. From the world’s largest building implosions to the smallest road-reconstruction jobs,
Protec has performed critical documentation and vibration monitoring services on thousands of domestic and international projects. Beyond addressing potential damage claims, each program is specifically designed to maximize project efficiency and document regulatory compliance, thereby strenghthening the client’s reputation and mitigating insurance costs.
In dat paper staat o.a.quote:Op zondag 16 december 2007 20:11 schreef wormwood het volgende:
http://www.implosionworld(...)20of%209-8-06%20.pdf
En hiermee wil ik alleen maar aangeven dat atmosphere gelijk heeft met zijn stellingname dat er experts aanwezig waren.quote:Several demolition teams had reached Ground Zero by 3:00 pm on 9/11, and these individuals witnessed the collapse of WTC 7 from within a few hundred feet of the event.
Als reactie op de opmerking:quote:Op dinsdag 11 december 2007 02:47 schreef atmosphere2 het volgende:
Waar tot half 3 in die middag zo wie zo brandweer mensen en andere werkers binnen waren!! verder kun je erg eenvoudig achterhalen dat er al lang demolition teams aanwezig waren , dat was overigens niets bijzonders ,die komen ook gelijk naar zo'n ramp gebied , standaard.
quote:Vraag jezelf eens af waarom er geen enkele melding is van die experts, waarom ze niet in of in de buurt van WTC7 gezien zijn.
Heb ik wel gezien, die discussie.quote:Op zondag 16 december 2007 22:01 schreef wormwood het volgende:
De discussie met Atmosphere over wanneer er CD teams aanwezig waren loopt al een tijdje. o.a.:
[..]
Als reactie op de opmerking:
[..]
Dat er teams ergens in Manhattan waren is niet het onderwerp van discussie wat mij betreft. Het is de vraag of ze daar waren om WTC7 naar beneden te halen zoals Atmosphere ons wilt doen geloven.quote:Op zondag 16 december 2007 22:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Heb ik wel gezien, die discussie.
Maar volgens het paper van Blanchart waren ze dus wel in de buurt aanwezig.
Heb je daar een linkje bij?quote:Op zondag 16 december 2007 19:23 schreef wormwood het volgende:
En zoals je zou moeten weten was het NIST gestopt met het onderzoek naar WTC7 omdat ze tijd en middelen tekort hadden tijdens de onderzoeken naar andere 9/11 aspecten.
Ze zijn inmiddels weer volop bezig met het onderzoek naar WTC7 en verwachten dat binnen een paar maanden af te ronden. Als ik me niet vergis was de planning zelf eind van de maand.
De eerste resultaten wijzen er echter op dat er GEEN explosieven zijn gebruikt.
Voor zover ik snel kan nagaan, loopt deze discussie al sinds pagina 6 van het vorige topic, waar je op een gegeven moment dit zegt:quote:Op zondag 16 december 2007 22:13 schreef wormwood het volgende:
[..]
Dat er teams ergens in Manhattan waren is niet het onderwerp van discussie wat mij betreft. Het is de vraag of ze daar waren om WTC7 naar beneden te halen zoals Atmosphere ons wilt doen geloven.
Het was dus wel degelijk punt van discussie of er er CD teams bij WTC 7 aanwezig waren.quote:Op dinsdag 11 december 2007 09:23 schreef wormwood het volgende:
Als het zo eenvoudig te achterhalen is dat er CD teams aanwezig waren, doe dat dan eens.
Ik heb daar nog geen enkel bewijs voor gezien.
quote:The current NIST working collapse hypothesis for WTC 7 is described in the June 2004 Progress Report on the Federal Building and Fire Safety Investigation of the World Trade Center Disaster (Volume 1, page 17, as well as Appendix L), as follows:
[..]
This hypothesis may be supported or modified, or new hypotheses may be developed, through the course of the continuing investigation. NIST also is considering whether hypothetical blast events could have played a role in initiating the collapse. While NIST has found no evidence of a blast or controlled demolition event, NIST would like to determine the magnitude of hypothetical blast scenarios that could have led to the structural failure of one or more critical elements.
Ik heb niet zo'n behoefte aan discussies over uit hun context gerukte uitspraken. Die discussie loopt al veel langer dan dat ene stukje. Mijn excuses als ik niet altijd de juiste bewoordingen heb gebruikt die die discussie exact omschrijven.quote:Op zondag 16 december 2007 22:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Voor zover ik snel kan nagaan, loopt deze discussie al sinds pagina 6 van het vorige topic, waar je op een gegeven moment dit zegt:
[..]
Het was dus wel degelijk punt van discussie of er er CD teams bij WTC 7 aanwezig waren.
En die waren er dus.
O, ik dacht dat je recentere info had over de resultaten van de verschillende hypotheses van het onderzoek, maar goed.quote:Op zondag 16 december 2007 22:21 schreef wormwood het volgende:
http://wtc.nist.gov/pubs/factsheets/faqs_8_2006.htm
Laatste 'vraag':
[..]
Volgens mij haal je nu weer enkele dingen door elkaar. De phoenix memo gaat over een flight school in Arizona en zover ik heb kunnen nagaan wordt er nergens gesproken over een laptop bij deze verdachte (Zakaria Mustapha Soubra) laat staan dat er zoals jij beweert een gedetailleerd plan over de aanslagen in stond inclusief tijd en plaats. Wel hebben enkele van de 9/11 kapers vlieglessen gehad in Arizona. Mocht je toch een link hebben naar informatie op een laptop van Soubra dan zie ik die graag.quote:Op zondag 16 december 2007 19:09 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Neem nu die Phoenix memo waarin de CIA één van de kapers wil arresteren maar daar geen toestemming voor krijgt . Hierdoor ontdekten ze de informatie op zijn computer pas na 9/11 . Het betrof een gedetailleerd plan over de aanslagen inclusief tijd en plaats . Om hem te arresteren was er geen bewaking door heel de VS nodig, maar slechts een arrestatie bevel . Met de arrestatie van deze kaper had men de informatie ter beschikking gehad welke de aanslagen hadden kunnen voorkomen.
Er waren inderdaad demolition experts aanwezig op ground zero die middag en dat is ook niet zo raar, het hoofdkantoor van Controlled Demolition Inc zit bijvoorbeeld in Maryland wat maar enkele uren rijden is van manhattan (heb het stuk zelf gereden vrorig jaarquote:Verder beweer je dat er geen controlled demolition experts op ground zero ,9/11 aanwezig waren. Dat is pas onlogisch !
Meerdere? Heb je een link naar die overige CD experts dan en op basis van welke informatie komen zij tot die conclusie? Heb helaas volgens mij helaas ook nogsteeds niet de link naar het forum gezien waarin volgens jouw antwoorden van Jowenko stonden op recent gestelde vragen? Jij kan niet verklaren hoe dat kan maar een CD bedrijf kan wel met zekerheid concluderen dat het GEEN CD was en enige weerwoord daarop is ja ze hebben een contract met de overheid dus wat ze beweren klopt niet, niet echt inhoudelijk sterk argument toch? Hoe weet je trouwens zo zeker dat je de kolommen volledig intact waren? Voor iemand die claimt objectief naar de informatie te kijken probeer je je toch keer op keer in allemaal bochten te draaien zodat de weg naar CD leidt. Als je je wat meer verdiept in wat er vlak voor de collapse aan de gang was dan wist je dat er al enkele tientallen seconden sprake was van meetbare instortingen voordat het penthouse ging, je maakt nu dus weer beweringen die je niet kan onderbouwen omdat je daarvoor informatie mist (net als ik wat een duidelijk raport over waarom WTC7 uiteindelijk instortte is er nog niet.).quote:meerdere Europeese explosieven experts denken dat het een controlled demolition betreft en ik kan zelf ook niet verklaren waarom de volledig intacte zeer zware stalen kolommen onder het west Penthouse plotseling gelijktijdig bezwijken . Dat dit bij WTC 7 door vuur zou komen is totaal niet geloofwaardig omdat het niet wetenschappelijk onderbouwd kan worden.
Dat geldt dus ook voor jouw versie van het verhaal .
Er waren volgens het paper van Blachard wel degelijk demolition teams aanwezig: [9/11] Meningen en argumenten #4 - Blanchard vs Jowenkoquote:Op zondag 16 december 2007 23:57 schreef mouzzer het volgende:
Ik zie hier wel dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen een controlled demolition expert en een controlled demolition team. Het verschil zit erin dat de eerst kennis heeft van hoe het moet terwijl het tweede juist degenen zijn die alles uitvoeren zoals gebouw klaar maken, explosieven aanbrengen, bedrading aanbrengen etc. Dat er CD experts aanwezig waren verbaast mij dus niks dat er gelijk mensen aanwezig waren die alle benodigheden in de auto hadden liggen zoals dus bedradingen en explosieven zou mij erg verbazen want zeker explosieven mogen zij niet zomaar vervoeren. En kom dan niet met die Manhattan Demolition Truck aanzetten want dat bedrijf heeft gewoon een contract om afval van bedrijven op te halen in Manhattan. Schijnbaar zijn ze ook betrokken bij de demolition van het Deutsche Bank gebouw (niet met explosieven maar vloer voor vloer) waarin in augstus bij een brand nog twee brandweermannen om zijn gekomen.
quote:Op zondag 16 december 2007 19:23 schreef wormwood het volgende:
[..]
Jij hebt geen bewijs dat er CD experts in de buurt van WTC7 waren, maar ik moet bewijzen dat die CD experts er niet waren?
Omgekeerde wereld he! Ik heb je al een aantal interviews met brandweermensen die WEL ter plaatse waren laten zien en laten zien dat niemand van hun melding maakte dat er CD experts aanwezig waarde. Dat veegde je meteen van tafel onder het mom van "die konden wel ergens anders in het gebouw zijn". En nu verwacht je van mij dat ik ga bewijzen dat er geen CD experts in het gebouw waren...
welk rapport doel je op ?quote:
Ik heb ook geen zin om een uitgebreide discussie te starten over een rapport waarvan wordt betwijfeld of het echt is. Ook dat is weer een geklaag achteraf.
dat wist ik , maar dan nog zijn ze ook nu weer te laat . en welke andere zaken over 9/11 hebben ze na de Twin towers nog onderzocht dan ?quote:Zoals inmiddels ook al vaker gezegd, de veiligheidsdiensten waren op dat moment niet alleen maar met vlieglessen en moslims bezig maar ook met andere zaken.[q/uote] Ja , dus ?
[quote]
En zoals je zou moeten weten was het NIST gestopt met het onderzoek naar WTC7 omdat ze tijd en middelen tekort hadden tijdens de onderzoeken naar andere 9/11 aspecten.
maar ze kunnen ook niet verklaren wat de instorting heeft veroorzaakt. Ze hebben niet eens het materiaal ter beschikking om te kunnen concluderen dat er geen explosieven zijn gebruikt . [/quote] Daar komt nog eens bij dat de Amerikaanse overheid met dick Cheney stevig in het zadel niet vies van liegen zoals inmiddels bekend is. Dus ik neem hun versies van het verhaal niet per definitie als de waarheid aan.quote:Ze zijn inmiddels weer volop bezig met het onderzoek naar WTC7 en verwachten dat binnen een paar maanden af te ronden. Als ik me niet vergis was de planning zelf eind van de maand.
De eerste resultaten wijzen er echter op dat er GEEN explosieven zijn gebruikt.
je leest niet goed , ik spreek over de kolommen onder het west-penthouse .quote:Overigens bezwijken die (beschadigde) kolommen niet allemaal tegelijk.
Zelfs het officiële FEMA rapport spreekt over een ímplosion ' ,de muren knikken naar binnen toe en valt weinig puin buiten de footprint. Van slechts één naastgelegen gebouw is de structuur dusdanig door puin van WTC 7 geraakt dat het gesloopt moest worden. Geloof je dit rapport ook niet??? Er stonden meerdere gebouwen op slechts 15 meter van WTC 7 !! Daar aan was weinig schade.quote:En op eerder geposte foto's is te zien dat het gebouw wel degelijk omviel en niet recht op z'n footprint is gevallen zoals beweerd werd.
Sorry , maar hieruit blijkt dat je alles omtrent Jowenko totaal niet gevolg tof gesnapt hebt . In die uitzending bekijkt hij het schade en het FEMA rapport al zelfs , en na de uitzending is hij veelvuldig geconfronteerd met vragen over WTC 7 en heeft er met andere experts over gesproken . 'alleen na het zien van een filmpje ' is wel erg kort door de bocht , en klopt gewoon ook niet.quote:En mensen die bij het zien van één vaag filmpje zeggen dat het CD is terwijl ze de rest van de omstandigheden niet weten vind ik niet overtuigend.
Moet ik hier het volgende onder verstaan?quote:Dus ik neem hun versies van het verhaal niet per definitie als de waarheid aan.
Ook van belang is het materiaal waarvan de dragende kolommen zijn gemaakt he. Als ze van beton waren, is de kans groot dat je ze nog gewoon kunt laten staan, maar als ze van staal waren gemaakt, is de kans groot dat het vervormd is en dat de krachten assymetrisch worden gedragen. In dit laatste geval moet het gebouw gesloopt worden dus.quote:Van slechts één naastgelegen gebouw is de structuur dusdanig door puin van WTC 7 geraakt dat het gesloopt moest worden. Geloof je dit rapport ook niet??? Er stonden meerdere gebouwen op slechts 15 meter van WTC 7 !! Daar aan was weinig schade.
Inderdaad en je kan het nog verder analyseren want een demolition team hoeft helemaal geen ploeg te zijn die met explosieven een gebouw neerhaalt er zijn vele manieren waarom de demolitions team te werk gaan bij het neerhalen van een gebouw/deels ingestortte gebouwen. Blanchard geeft het ook aan, ze hebben met verschillende gesproken die veel expertise hadden in explosive demolition dus niet allemaal waren explosieven expert. Dusl zeggen dat er demolition experts of teams aanwezig zijn is geen enkel bewijs voor explosive demolition van WTC7. Er worden soms veel te makkelijk conclusies getrokken uit het feit dat bepaalde mensen, instanties etc aanwezig waren zonder verder te kijken dan bevestiging voor wat je zelf als waarheid ziet, dat is in mijn ogen niet objectief en open minded.quote:Op maandag 17 december 2007 04:31 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Er waren volgens het paper van Blachard wel degelijk demolition teams aanwezig: [9/11] Meningen en argumenten #4 - Blanchard vs Jowenko
(Verder helemaal eens met je post)
Als we toch mensen gaan wijzen op dingen die niet kloppen Jowenko bekijkt in de uitzending het FEMA rapport helemaal niet, hij krijgt 1 filmpje een foto's en tekeningen van de mogelijke schade en kollomen van WTC7 te zien. Er wordt door Zembla enkel een qoute getoond uit het FEMA rapport. En praten met experts is een teken dat Jowenko gelijkt heeft? Leg dat eens naast artikel van blanchard die gesproken heeft met experts die voor hun ogen het gebouw hebben zien instorten? Aan wiens inzicht en onderzoek hecht je dan meer waarde? Beide werken ook voor de overheid en als een instantie de gehele cd industriein de VS zover krijgt om hun mond te houden over explosieven in WTC7 dan moet het al helemaal niet moeilijk zijn om Jowenko van mening te laten veranderen. Maar dat gebeurt niet, zou dat misschien dan komen omdat er helemaal geen instantie is die de cd industrie in de VS onder de duim heeft?quote:Op maandag 17 december 2007 21:44 schreef atmosphere2 het volgende:
Sorry , maar hieruit blijkt dat je alles omtrent Jowenko totaal niet gevolg tof gesnapt hebt . In die uitzending bekijkt hij het schade en het FEMA rapport al zelfs , en na de uitzending is hij veelvuldig geconfronteerd met vragen over WTC 7 en heeft er met andere experts over gesproken . 'alleen na het zien van een filmpje ' is wel erg kort door de bocht , en klopt gewoon ook niet.
Niet zo letterlijk nee, maar het kwam er wel op neer.quote:Op maandag 17 december 2007 21:44 schreef atmosphere2 het volgende:
Bewijzen dat er geen CD experts waren? dat heb ik totaal niet gezegd, nergens .
quote:Op zondag 16 december 2007 19:09 schreef atmosphere2 het volgende:
Verder beweer je dat er geen controlled demolition experts op ground zero ,9/11 aanwezig waren. Dat is pas onlogisch !
Geef dan aan waarom je de informatie die ik geef d.m.v. een link niet geloofwaardig is , waarom je die bron niet vind kloppen.
Hoe weet jij dan zo zeker dat ze er waren?quote:Er waren veel verschillende soorten emmergency services aan wezig daar , waaronder demolition experts, en die herken je niet aan één of ander speciaal uniform ofzo .
Het Phoenix rapport.quote:welk rapport doel je op ?
Ze zijn bezig geweest met het onderzoek naar WTC 1 en 2. Toen dat af was zijn ze verder gegaan met het WTC7 onderzoek. Het zijn ook geen zaken die makkelijk te verklaren zijn he. Daar hebben ze even tijd voor nodig.quote:dat wist ik , maar dan nog zijn ze ook nu weer te laat . en welke andere zaken over 9/11 hebben ze na de Twin towers nog onderzocht dan ?
Nog niet nee.quote:maar ze kunnen ook niet verklaren wat de instorting heeft veroorzaakt.
Hoezo dat nou weer? Weet jij precies wat voor een materiaal het NIST heeft dan?quote:Ze hebben niet eens het materiaal ter beschikking om te kunnen concluderen dat er geen explosieven zijn gebruikt .
Is je goed recht. Maar denk maar niet dat je mij op deze manier kunt overtuigen.quote:Daar komt nog eens bij dat de Amerikaanse overheid met dick Cheney stevig in het zadel niet vies van liegen zoals inmiddels bekend is. Dus ik neem hun versies van het verhaal niet per definitie als de waarheid aan.
Waaruit blijkt dat die allemaal exact tegelijk zijn bezweken?quote:je leest niet goed , ik spreek over de kolommen onder het west-penthouse .
Ja nou en?quote:Zelfs het officiële FEMA rapport spreekt over een ímplosion ' ,de muren knikken naar binnen toe en valt weinig puin buiten de footprint. Van slechts één naastgelegen gebouw is de structuur dusdanig door puin van WTC 7 geraakt dat het gesloopt moest worden. Geloof je dit rapport ook niet??? Er stonden meerdere gebouwen op slechts 15 meter van WTC 7 !! Daar aan was weinig schade.
Jowenko wist voor Zembla NIKS van WTC7. Het was allemaal nieuw voor hem. Hij wist niet eens dat dat gebouw ook op 9/11 was ingestort. Dan kan ik inderdaad niet begrijpen dat iemand die uitspraken nog steeds serieus neemt.quote:Sorry , maar hieruit blijkt dat je alles omtrent Jowenko totaal niet gevolg tof gesnapt hebt . In die uitzending bekijkt hij het schade en het FEMA rapport al zelfs , en na de uitzending is hij veelvuldig geconfronteerd met vragen over WTC 7 en heeft er met andere experts over gesproken . 'alleen na het zien van een filmpje ' is wel erg kort door de bocht , en klopt gewoon ook niet.
Niet meer nee,quote:Op zondag 16 december 2007 15:23 schreef wormwood het volgende:
[..]
Het zal best zo zijn dat ze op de hoogte waren van plannen om een aanslag te plegen. Maar ik kan nergens uit opmaken dat ze op de hoogte waren van genoeg gegevens om de 9/11 aanslagen echt te stoppen.
Maar om Weldon en Co nou op hun woord te geloven.quote:On September 15, 2005, Weldon asserted that he had identified an employee who had been ordered to destroy the 2.5 terabytes (TB) of data collected by Able Danger two years before the 9/11 attack
En wat deed de comissie ?quote:In his book Countdown to Terror (2005, ISBN 0-89526-005-0), Weldon asserted that an Able Danger chart produced in 1999 identifying 9/11 hijackers Mohamed Atta, Marwan al-Shehhi, Khalid al-Mihdhar and Nawaf al-Hazmi had been presented to then-Deputy National Security Advisor Jim Steinberg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Able_Danger
Ben benieuwd.quote:One of the more prominent elements to hit the main stream, is a feature length film titled "Able Danger" due to be released in 2008. Starring Elina Lowensohn, Adam Nee and Michael J. Burg; the film takes a modern Film Noir approach to uncovering the truth behind Able Danger, 9/11, and other proposed government coverups.
O.a. de Phoenix Memo had de aanleiding kunnen zijn voor de FISA om de FBI toestemming te geven om zijn laptop te kunnen doorzoeken, maar die info werd hun onthouden.quote:Op zondag 16 december 2007 23:57 schreef mouzzer het volgende:
Volgens mij haal je nu weer enkele dingen door elkaar. De phoenix memo gaat over een flight school in Arizona en zover ik heb kunnen nagaan wordt er nergens gesproken over een laptop bij deze verdachte
Als, als, als,...quote:However, the attorneys are not given the relevant documentation. For example, they are not informed that the FBI was warned in April that the Chechen rebel leader and Osama bin Laden were planning an attack against the US (see Before April 13, 2001). Nor are they provided with a copy of the Phoenix Memo, in which Arizona FBI agent Ken Williams correctly theorized that bin Laden was sending agents to the US to train in flight schools
http://www.cooperativeres(...)82201phoenixwithheld
quote:the belongings are sufficient to potentially connect Moussaoui to eleven of the 9/11 hijackers:
http://www.cooperativeres(...)moussaouiinformation
Mij gaat het er hierbij zuiver om dat er dergelijke experts aanwezig waren die dag , dat dit geen bewijs is voor een CD met explosiveven is niet meer dan logisch. Waren ze er echter totaal niet geweest dan zou mijn theorie daarmee weerlegt zijn .quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:09 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Inderdaad en je kan het nog verder analyseren want een demolition team hoeft helemaal geen ploeg te zijn die met explosieven een gebouw neerhaalt er zijn vele manieren waarom de demolitions team te werk gaan bij het neerhalen van een gebouw/deels ingestortte gebouwen. Blanchard geeft het ook aan, ze hebben met verschillende gesproken die veel expertise hadden in explosive demolition dus niet allemaal waren explosieven expert. Dusl zeggen dat er demolition experts of teams aanwezig zijn is geen enkel bewijs voor explosive demolition van WTC7. Er worden soms veel te makkelijk conclusies getrokken uit het feit dat bepaalde mensen, instanties etc aanwezig waren zonder verder te kijken dan bevestiging voor wat je zelf als waarheid ziet, dat is in mijn ogen niet objectief en open minded.
In het gebouw bevonden zich geen gewone mensen meer en de omgeving werd afgezet . Er was dus de mogelijkheid om alleen bepaalde mensen het gebouw te laten betreden. De mogelijke leugen wordt niet door iedereen in stand gehouden trouwens .quote:Met zoveel kennis aanwezig al aanwezig op ground zero zou het wel erg dom zijn om dan toch in het geheim een gebouw van 47 verdiepingen wat constant in de gaten gehouden wordt te gaan opblazen en dan maar hopen dat het niemand opvalt dat het gebouw opgeblazen werd ipv van dat het uit zichzelf instortte of iedereen zover krijgen mee te werken aan het complot en tot de dag van vandaag die leugen in stand te houden.
Die schade tekeningen zijn toch afkomstig uit het FEMA rapport ?? Waarom zou de gehele CD industrie in de VS er van moeten weten ?? Er zijn genoeg CD bedrijven die weinig met de overheid van doen hebben. Ik geloof zeker niet dat er een instantie is die de gehele CD industrie onder de duim heeft .quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:28 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Als we toch mensen gaan wijzen op dingen die niet kloppen Jowenko bekijkt in de uitzending het FEMA rapport helemaal niet, hij krijgt 1 filmpje een foto's en tekeningen van de mogelijke schade en kollomen van WTC7 te zien. Er wordt door Zembla enkel een qoute getoond uit het FEMA rapport. En praten met experts is een teken dat Jowenko gelijkt heeft? Leg dat eens naast artikel van blanchard die gesproken heeft met experts die voor hun ogen het gebouw hebben zien instorten? Aan wiens inzicht en onderzoek hecht je dan meer waarde? Beide werken ook voor de overheid en als een instantie de gehele cd industriein de VS zover krijgt om hun mond te houden over explosieven in WTC7 dan moet het al helemaal niet moeilijk zijn om Jowenko van mening te laten veranderen. Maar dat gebeurt niet, zou dat misschien dan komen omdat er helemaal geen instantie is die de cd industrie in de VS onder de duim heeft?
De schadetekeningen komen van het FEMA rapport idd.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:54 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Die schade tekeningen zijn toch afkomstig uit het FEMA rapport ?? Waarom zou de gehele CD industrie in de VS er van moeten weten ?? Er zijn genoeg CD bedrijven die weinig met de overheid van doen hebben. Ik geloof zeker niet dat er een instantie is die de gehele CD industrie onder de duim heeft .
Goed kans trouwens dat Jowenko ook amerikaanse CD experts heeft gesproken over de instorting.
Ik hecht meer waarde aan het oordeel van een onafhankelijk expert inderdaad.
- nee , ik behoudt mij het recht voor regeringsdocumenten in twijfel te trekken ,ook voordat de uitslag van onderzoek bekend is. Cheney noem ik omdat hij in de Bush regering een erg invloedrijke persoon er extreme gedachten op na houdt ( hij is bv bedenker is van de één procents doctrine m.b.t. Irak)quote:Op maandag 17 december 2007 22:25 schreef Cyclonis het volgende:
[..]
Moet ik hier het volgende onder verstaan?
- Je behoudt je het recht voor dat als de uitslag jou niet bevalt dat je nog kunt zeggen dat het niet de waarheid is omdat Cheney er mee te maken had?
- Je zult objectief zijn en het er wellicht ook niet mee eens zijn als blijkt dat het daadwerkelijk CD was?
wat wil je hier mee zeggen?quote:Ook van belang is het materiaal waarvan de dragende kolommen zijn gemaakt he. Als ze van beton waren, is de kans groot dat je ze nog gewoon kunt laten staan, maar als ze van staal waren gemaakt, is de kans groot dat het vervormd is en dat de krachten assymetrisch worden gedragen. In dit laatste geval moet het gebouw gesloopt worden dus.
Die kan hij ook niet schrijven , daarvoor moet hij staal uit het gebouw kunnen onderzoeken.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:22 schreef Terecht het volgende:
[..]
De schadetekeningen komen van het FEMA rapport idd.
Het probleem dat wij FOK!ers hebben is dat je op een ander forum waar zich eenzelfde discussie afspeelt zelfs telefoongesprekken met Jowenko hebt gehoord, misschien dat je daardoor zulke waarde hecht aan hem.
Ik zeg: laat Jowenko een paper schrijven en aanbieden voor peer review zodat er geen onduidelijkheid meer kan bestaan wat zijn beweegredenen zijn om niet te twijfelen aan CD van wtc7
Als dat onderzoek daarvoor nodig is, hoe komt hij nu dan tot zijn conclusies?quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:08 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Die kan hij ook niet schrijven , daarvoor moet hij staal uit het gebouw kunnen onderzoeken.
Als laatste?quote:Ik heb de volgend eproblemen met de instorting van WTC7:
- De buitenkant/buiten muur van het gebouw raakt het zwaarst beschadigd en is tevens het zwakste deel, het stort echter als laatste in !!
Hoe weet je zo zeker dat die kolommen volledig in tact waren? Lijkt me nml vrij onwaarschijnlijk.quote:- Na het vallen van het east penthouse blijft het west penthouse ( waarvan de kolommen volledig in tact zijn ) een paar seconden staan en stort dan pas in.
Verdieping 7 klinkt mij toch aardig onderin in de oren.quote:-De constructie bezwijkt steeds onderin het gebouw terwijl de meeste branden zich pas vanaf verdieping 7 bevonden.
Vuurquote:-Hoe kunnen de onbeschadigde vertikale zware stalen kolommen zo heet worden dat ze hun last niet mer kunnen dragen? Bij de twin towers was de situatie heel anders ,daar zorgde vuur voor het uitzetten en inkrimpen van horizontale veel lichtere stalen dragers welke over hun volle lengte verhit waren .
Pfff... Zeer vermoeiend jouw manier van discusieren en argumenten aandragen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:39 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Niet meer nee,
[..]
Maar om Weldon en Co nou op hun woord te geloven.
[..]
En wat deed de comissie ?![]()
[..]
Ben benieuwd.
Je zou ook aan kunnen geven wat er niet klopt. Blijkbaar weet je dat zo goed.quote:Op dinsdag 18 december 2007 21:41 schreef merlin693 het volgende:
Vuur... mischien heeft hij zich er in verdiept itt tot jouw simplistische gedachtengang
Maar waren er die dag ook explosieven aanwezig?quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:14 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Mij gaat het er hierbij zuiver om dat er dergelijke experts aanwezig waren die dag , dat dit geen bewijs is voor een CD met explosiveven is niet meer dan logisch. Waren ze er echter totaal niet geweest dan zou mijn theorie daarmee weerlegt zijn .
Dan ga je toch ff uitrusten.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:33 schreef wormwood het volgende:
[..]
Pfff... Zeer vermoeiend jouw manier van discusieren en argumenten aandragen.
Nouja, als je telkens maar een detail uit de uitgebreide posts pakt, zal dat ook wel het enige zijn wat je denkt te kunnen weerleggen.
Dan heb je dat niet goed opgevat .quote:Op dinsdag 18 december 2007 00:57 schreef wormwood het volgende:
[..]
Niet zo letterlijk nee, maar het kwam er wel op neer.
zie reacties van anderenquote:Hoe weet jij dan zo zeker dat ze er waren?
Het WTC 1,2 onderzoek is al erg lang geleden uitgebracht, maar goed dat kan .quote:Ze zijn bezig geweest met het onderzoek naar WTC 1 en 2. Toen dat af was zijn ze verder gegaan met het WTC7 onderzoek. Het zijn ook geen zaken die makkelijk te verklaren zijn he. Daar hebben ze even tijd voor nodig.
quote:Zeker niet als het totaal niet logisch verklaarbaar is. Het is niet logisch dat een groep mensen dat gebouw binnen gaat terwijl ze niet weten wanneer het in gaat storten.
Bij mijn weten heeft men van WTC 7 geen 'recovered steel ' , of in ieder geval veel minder als bij de torens.quote:Hoezo dat nou weer? Weet jij precies wat voor een materiaal het NIST heeft dan?
omdat het niet in delen instort maar als geheel en rechtstandig .quote:Waaruit blijkt dat die allemaal exact tegelijk zijn bezweken?
Een gebouw van 170 meter hoogte met ongelijkmatig verdeelde schade en andere gebouwen op 15 meter afstand wel ja .quote:Ja nou en?
Moet een gebouw dat instort perse veel schade aan andere gebouwen veroorzaken?
Ja dus ? wat maakt het uit of hij dat al wist of niet ?quote:Jowenko wist voor Zembla NIKS van WTC7. Het was allemaal nieuw voor hem. Hij wist niet eens dat dat gebouw ook op 9/11 was ingestort. Dan kan ik inderdaad niet begrijpen dat iemand die uitspraken nog steeds serieus neemt.
In het geval ze een controled demolition geheim houden , zullen ze ook niks gaan vertellen over explosieven . bovendien ik denk dat één vrachtwagen voldoende explosieven kan bevatten om de klus te klaren.quote:Op dinsdag 18 december 2007 23:45 schreef wormwood het volgende:
[..]
Maar waren er die dag ook explosieven aanwezig?
Ook wel redelijk essentieel voor jouw theorie.
Dat is al 2 keer gepost !quote:Op woensdag 19 december 2007 08:59 schreef Lambiekje het volgende:
En jawel volgens Zwitserse professoren was de put-opites verhandeling op 911 met 100% met voorkennis gehandeld.
Ik heb het altijd al belachelijk gevonden dat de geldstromen van 911 NIET belangrijk was en is. Nee natuurlijk niet, stel je voor dat het aan het licht komt dat de daders gewoon Bush&co zijn en niet OBL. Hoe kunnen bank, verzekeringsmaatschappijen zo goed inspelen op de 911-bedrijven.
http://zapruder.nl/portal(...)rdachte_optiehandel/
Heb je hier een bron voor? Ik heb in het vorge topic al gepost dat men om half drie 's middags besloot om WTC7 compleet te verlaten en om een 'collapse zone' in te stellen. Ik zie een verschil van anderhalf uurquote:Op woensdag 19 december 2007 15:34 schreef atmosphere2 het volgende:
[..]
Onzin , want men ging het gebouw gewoon in tot een uur of 4 in de middag , ook brandweer mensen.
Doe eens niet zo flauw. Je snapt best wel wat ik bedoel.quote:Op woensdag 19 december 2007 09:28 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Dan ga je toch ff uitrusten.
Je verwacht dat ik het over de Bommelerwaard gaat hebben als genoemd in jouw "uitgebreide post " ?
Op ieder detail ingaan hoeft nu ook weer niet. Maar als het zulke grove fouten zijn, haal dan eens een paar van mijn stellingen redenaties ECHT onderuit.quote:Je posts bevatten soms zulke grove fouten dat ik het de moeite niet waard vind om op ieder detail in te gaan
Als het echt zo ernstig is, reageer dan helemaal niet op mij.quote:Ik ben ook niet van plan om je incomptentie theorie omver te werpen, wijs je alleen op onjuistheden en onvolledigheden in je argumentatie. Het feit dat je de vgl tussen 9-11 en de Bommelerwaard maakt doet mij beseffen dat de context waarin jij zaken plaats enorm verschilt van de mijne en het voor mij onmogelijk is om die dichter bij elkaar te brengen.
In de net geposte update zeggen ze ook dat het een zeer lastig onderzoek is.quote:Op woensdag 19 december 2007 15:34 schreef atmosphere2 het volgende:
Het WTC 1,2 onderzoek is al erg lang geleden uitgebracht, maar goed dat kan .
Hoezo is dat onzin?quote:Onzin , want men ging het gebouw gewoon in tot een uur of 4 in de middag , ook brandweer mensen.
quote:Around 3:30 pm, given that 7 World Trade Center was unstable and would possibly collapse, FDNY Chief Daniel Nigro decided to halt rescue operations, surface removal and searches along the surface of the debris near 7 World Trade Center and evacuate the area due to concerns for the safety of personnel. At 5:20 p.m. EDT on September 11, 2001, 7 World Trade Center collapsed.
waar basseer je deze beweringen nou op?quote:Bij mijn weten heeft men van WTC 7 geen 'recovered steel ' , of in ieder geval veel minder als bij de torens.
Nee. Niet rechtstandig. In de video kun je al zien dat er een knik inzit en op jouw getoonde foto's kun je zien dat WTC7 wel degelijk buiten zijn footprint is gevallen.quote:omdat het niet in delen instort maar als geheel en rechtstandig .
Ik zal die foto er nog maar eens bij pakken die jij blijkbaar weigert te bekijken:quote:Een gebouw van 170 meter hoogte met ongelijkmatig verdeelde schade en andere gebouwen op 15 meter afstand wel ja .
ik ben ervan overtuigd dat ik beter op de hoogte ben dan Jowenko toen hij dat filmpje zag en hij zijn beruchtte uitspraken deed.quote:Ja dus ? wat maakt het uit of hij dat al wist of niet ?
Ik denk dat jij ook nog genoeg moet doen om de feiten op een rijtje te krijgen .
Je leest weer wat je wilt lezen.quote:Op woensdag 19 december 2007 08:59 schreef Lambiekje het volgende:
En jawel volgens Zwitserse professoren was de put-opites verhandeling op 911 met 100% met voorkennis gehandeld.
Ik heb het altijd al belachelijk gevonden dat de geldstromen van 911 NIET belangrijk was en is. Nee natuurlijk niet, stel je voor dat het aan het licht komt dat de daders gewoon Bush&co zijn en niet OBL. Hoe kunnen bank, verzekeringsmaatschappijen zo goed inspelen op de 911-bedrijven.
http://zapruder.nl/portal(...)rdachte_optiehandel/
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |