Dat ben ik met je eens, maar is weer een hele andere discussie.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Kinderen zijn toch niks anders dan opgevoede huisdieren
De staat is niet bij wet verplicht te zorgen voor een thuis voor huisdieren, wel voor kinderen.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:46 schreef karr-1 het volgende:
Waarom zou ik dat niet durven zeggen? Ik vind kinderen geen enkele reden voor urgentie. Als je dat als argument gaat gebruiken dan heeft iemand met een huisdier net zoveel recht op een woning.
Lijkt me een heel erg goed advies...quote:Op woensdag 12 december 2007 13:38 schreef Lienekien het volgende:
TS, je mag natuurlijk kijken naar wat wenselijk is, maar aangezien de tijd steeds meer gaat dringen, moet je misschien wat beter gaan kijken naar wat mogelijk is.
Belachelijke regel dus, die per direct geschrapt zou moeten worden. Iedereen kan kinderen krijgen, maar niemand wil er de verantwoordelijkheid voor nemen. Lekker makkelijk.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:50 schreef speknek het volgende:
[..]
De staat is niet bij wet verplicht te zorgen voor een thuis voor huisdieren, wel voor kinderen.
En dus moeten de kinderen daar slachtoffer van worden? Nobel.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:56 schreef karr-1 het volgende:
Belachelijke regel dus, die per direct geschrapt zou moeten worden. Iedereen kan kinderen krijgen, maar niemand wil er de verantwoordelijkheid voor nemen. Lekker makkelijk.
quote:Op woensdag 12 december 2007 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Kinderen zijn toch niks anders dan onopgevoede huisdieren
dat is wel lekker makkelijk zeg. Dus als je een gezin hebt en wordt uit huis gezet dan moet de wet (gemeente) voor nieuw onderdak zorgen? Zou niet fair zijn want zo leg je de verantwoording voor het zorgen van je kids bij de Gemeente neer terwijl je toch zelf gezorgd hebt voor je nazaad en de problemen die je nu hebt . Bovendien mensen zonder kinderen hebben dus pech want al die zielige gevallen met kids (dat zijn er heel wat in de randstad) gaan voor?quote:Op woensdag 12 december 2007 13:50 schreef speknek het volgende:
[..]
De staat is niet bij wet verplicht te zorgen voor een thuis voor huisdieren, wel voor kinderen.
die horen in de .. .jeugdherberg of het internaat ofzoquote:Op woensdag 12 december 2007 13:47 schreef Scorpie het volgende:
Kinderen zijn toch niks anders dan opgevoede huisdieren
Blijkbaar, redt jezelf maar...quote:Op woensdag 12 december 2007 14:04 schreef controlaltdelete het volgende:
Bovendien mensen zonder kinderen hebben dus pech want al die zielige gevallen met kids (dat zijn er heel wat in de randstad) gaan voor?
Als de ouders hun verantwoordelijkheid echt helemaal verzaken en/of het voor ze onmogelijk wordt om nog verantwoordelijkheid voor hun kinderen te nemen, zullen die kinderen toch opgevangen moeten worden. Dat is ook een thuis bieden voor kinderen.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:04 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
dat is wel lekker makkelijk zeg. Dus als je een gezin hebt en wordt uit huis gezet dan moet de wet (gemeente) voor nieuw onderdak zorgen? Zou niet fair zijn want zo leg je de verantwoording voor het zorgen van je kids bij de Gemeente neer terwijl je toch zelf gezorgd hebt voor je nazaad en de problemen die je nu hebt . Bovendien mensen zonder kinderen hebben dus pech want al die zielige gevallen met kids (dat zijn er heel wat in de randstad) gaan voor?
Ik voel me ook zielig hoor als ik (met mijn huisdieren) op straat kom te staan maar maak je geen zorgen: zover komt het niet. Ligt ook een beetje aan je eigen verantwoording zeker als je door schuld op straat komt te staan en dit geval snap ik niet waarom ze niet eerder naar een vervangende woning is gaan zoeken.
ik heb ook het idee dat er iets niet klopt aan zijn verhaal maar afijn!
En een cursusje levenswijsheid en "hoe wegwijs te raken in het leven Deel I en II " even doornemen.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:11 schreef DarkElf het volgende:
Mooi oplossing; alle kinderen van gebroken gezinnen naar Internaten sturen waar ze een stevige opvoeding krijgen ipv nauwelijks opvoeding omdat de alleenstaande ouder hard moet werken om het hoofd boven water te houden...
en de alleenstaande ouder kan dan lekker een jaartje anti kraken, waardoor die wat kan sparen en wat tijd kan opbouwen voor de woningbouw....
Even een sabbatical inderdaad, het leven is al lastig genoegquote:Op woensdag 12 december 2007 14:11 schreef DarkElf het volgende:
Mooi oplossing; alle kinderen van gebroken gezinnen naar Internaten sturen waar ze een stevige opvoeding krijgen ipv nauwelijks opvoeding omdat de alleenstaande ouder hard moet werken om het hoofd boven water te houden...
en de alleenstaande ouder kan dan lekker een jaartje anti kraken, waardoor die wat kan sparen en wat tijd kan opbouwen voor de woningbouw....
Lijkt me hier toch niet echt van toepassing, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:19 schreef controlaltdelete het volgende:
een hoop mensen zouden niet eens kids moeten krijgen dat vind ik ervan. Ze zijn niet eens in staat om naar behoren voor zichzelf te zorgen laat staan een kind opvoeden, en als het dan fout gaat moet de overheid ervoor opdraaien.
Idd: dump die kids maar in een tehuis (mijn huisdieren eindigen ook in het asiel) en zoek het zelf verder maar uit hoe je weer aan een nieuwe woning komt. Eigen schuld dikke bult.
Sommige mensen, heb je gelijk in, maar helaas kan het ook fout gaan bij mensen die WEL voor hun kinderen willen en kunnen zorgen.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:19 schreef controlaltdelete het volgende:
een hoop mensen zouden niet eens kids moeten krijgen dat vind ik ervan. Ze zijn niet eens in staat om naar behoren voor zichzelf te zorgen laat staan een kind opvoeden, en als het dan fout gaat moet de overheid ervoor opdraaien.
Idd: dump die kids maar in een tehuis (mijn huisdieren eindigen ook in het asiel) en zoek het zelf verder maar uit hoe je weer aan een nieuwe woning komt. Eigen schuld dikke bult.
Ben je zelf door de wolven opgevoed, of zijn je ouders je vergeten empathie aan te leren?quote:Op woensdag 12 december 2007 14:19 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik hoop van harte dat jij later flink in de problemen komt.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:19 schreef controlaltdelete het volgende:
Lekkere volwassen reactiequote:Op woensdag 12 december 2007 14:30 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat jij later flink in de problemen komt.
nee hoor ik heb goed geleerd om voor mezelf te zorgen, goed nadenken over de keuzes die je maakt en daar naar te handelen ipv dat je te laat bent, achter de feiten aanloopt en op de blaren moet zitten. Voor dat soort mensen kan ik weinig begrip opbrengen das alles.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:28 schreef speknek het volgende:
[..]
Ben je zelf door de wolven opgevoed, of zijn je ouders je vergeten empathie aan te leren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |