quote:Er is een levendige discussie gaande in Almelo. In zwembad Het Sportpark ging daar vorige week een moslimvrouw het water in gekleed in een boerkini. Directeur Erik Busscher zegt hierover "Een boerkini is gewoon een groot soort zwempak"
Een boerkini is een badpak dat het lichaam, de armen, benen en het hoofd bijna helemaal bedekt. In andere landen is het niet ongebruikelijk dat moslimvrouwen dit soort zwemkleding dragen. De vrouw die in Het Sportpark ging zwemmen had haar badpak in Turkije gekocht.
Niemand had last van haar kleding en de veiligheid van andere zwemmers kwam niet in het gedrang aldus Busscher. Hij liet vandaag weten geen reden te zien om de vrouw uit het zwembad te weren.
De vrouw haalde in het Overijsselse Vriezenveen haar diploma, eveneens gekleed in haar boerkini. De ophef over haar kleding was daar snel verdwenen volgens Busscher. "Het zou wat anders zijn als deze mevrouw met wijde gewaden te water ging, die helemaal uitwaaieren, zodat iedereen aan de kant moet als zij er aan komt. Dat zou ik wel verbieden."
Naar eigen zeggen heeft de directeur sinds vorige week een aantal e-mails met dreigende en racistische taal ontvangen. Hij heeft hiervan nog geen aangifte gedaan bij de politie. "Ik wil geen olie op het vuur gooien. Ik hoop dat dit snel overwaait. De betrokken mevrouw is nog niet terug geweest, maar als ze komt is ze wat mij betreft welkom", aldus de zwembaddirecteur.
quote:Directeur zwembad begrijpt ophef over 'boerkini' niet
Uitgegeven: 12 december 2007 09:32
Laatst gewijzigd: 12 december 2007 11:15
ALMELO - "Een boerkini is gewoon een groot soort zwempak." Dat zei directeur Erik Busscher van zwembad Het Sportpark in Almelo. Onder bezoekers van dat zwembad is 'een levendige discussie' ontstaan nadat vorige week een moslimvrouw gekleed in een zogenoemde boerkini te water ging.
ANP2
Een boerkini is een badpak dat armen, benen, hoofd en lichaam bijna helemaal bedekt. In andere landen is het niet ongebruikelijk dat moslimvrouwen dergelijke zwemkleding dragen. De vrouw die in Het Sportpark kwam zwemmen, kocht haar badpak in Turkije.
Volgens Busscher had niemand last van haar kleding en kwam de veiligheid van andere zwemmers niet in het gedrang. Hij ziet daarom geen reden de vrouw te weren, zei hij woensdag.
Zwemdiploma
De vrouw haalde eerder in het Overijsselse Vriezenveen haar zwemdiploma, eveneens gekleed in een boerkini. Volgens Busscher was de ophef over haar kleding daar snel verdwenen. "Het zou wat anders zijn als deze mevrouw met wijde gewaden te water ging, die helemaal uitwaaieren, zodat iedereen aan de kant moet als zij er aan komt. Dat zou ik wel verbieden."
Busscher heeft naar eigen zeggen sinds vorige week een aantal e-mails met dreigende en racistische taal ontvangen. Hij heeft daar echter nog geen aangifte van gedaan bij de politie.
"Ik wil geen olie op het vuur gooien. Ik hoop dat dit snel overwaait. De betrokken mevrouw is nog niet terug geweest, maar als ze komt is ze wat mij betreft welkom", aldus de zwembaddirecteur.
quote:
Wlders en kamervragenquote:Op woensdag 12 december 2007 11:27 schreef G.Fawkes het volgende:
owwnoozzz. Gelijk verbannen. Kan toch niet. Onze maatschappij! Onze waarden en normen
Snel, maakt een wetsvoorstel!! Verdonk zeg er wat van!quote:Op woensdag 12 december 2007 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wlders en kamervragen
Zal mij niet eens verbazen.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:42 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wlders en kamervragen
Eigenlijk niet.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:52 schreef N.icka het volgende:
Ik stel de vraag ook maar in dit topic . Hoe zit het met de moslimmannen , mogen die wel in zwembroek?
Maar ze doen het wel! De afvalligenquote:
Branden in hel zullen ze.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:55 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
Maar ze doen het wel! De afvalligen
Als kippepootjes op een bbqquote:
iedere 'religieuze onderbouwing' is uiteindelijk altijd gebaseerd op een interpretatie en het is dan aan de drager zelf om te bepalen of iets voldoet aan de gewenste 'norm'...quote:Op woensdag 12 december 2007 11:49 schreef FredvZ het volgende:
Vraag me af of zo'n Boerkini eigenlijk wel genoeg religeuse onderbouwing kan vinden, ...
Het is ook voornamelijk op het lichaamshaar te verbergen.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:49 schreef FredvZ het volgende:
Vraag me af of zo'n Boerkini eigenlijk wel genoeg religeuse onderbouwing kan vinden, aangezien één van de doelen van een burqa het verbergen van de lichaamscontouren is. En met een boerkini zijn die contouren wél te zien.
overigens hadden we in europa 80 jaar geleden ook dit soort badpakken, alleen was de badmuts los ten opzichte van de rest van het pak.
Aangezien moslims zich minstens om de 40 dagen dienen te scheren hoeft ze dan dus geen broek aan?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:15 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Het is ook voornamelijk op het lichaamshaar te verbergen.
En daarin slaagt deze ''verpakking'' wel.
Vind het een goed iets dat Moslima's op deze manier toch kunnen en mogen zwemmen.
Neem aan dat je daar niet zo zwaar aan tilt. Vind je het wel erg dat moslima's zonder boerkini zwemmen ?quote:
Je doet net alsof het verboden is zonder burkini naar binnen te gaan. Als het niet zou kunnen voor deze dames om zonder zo'n ding te gaan zwemmen is dat doordat ze het voor zichzelf (laten) verbieden.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:18 schreef DarkElf het volgende:
Prima dat die vrouwen op deze manier toch kunnen zwemmen.. (in een openbaar bad nog wel)
tis ook nooit goed voor zeikende hollanders.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |