abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55191687
Welkom bij de gelegenheid tot onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieen. Iedereen is welkom.
Zelden schryf ik wat ik wil, en nooit wat 'n ander wil.
pi_55191705
Wees zichtbaar!
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:23:40 #3
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55191717
Ja, dit is echt een eye opener voor de kindertjes in Afrika, die geeneens de kracht hebben om de vliegjes uit hun ogen weg te vegen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_55191766
TVP
Allah Al Watan Al Malik
pi_55191797
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:23 schreef Apropos het volgende:
Wees zichtbaar!
quote:
Een naar verhouding kleine uitwisseling van vluchtelingen was het (...) Het resultaat daarvan is dat de Arabische wereld zo goed als ‘judenrein’ is, terwijl 20 procent van de bevolking van Israël Arabisch is.

(...)

het Palestijnse volk is net zo tribaal en corrupt als het Iraakse

(...)

het lot van de Palestijnen (...) hoort eigenlijk een voetnoot in de geschiedenis te zijn

(...)

Van Agt wordt verblind door de gedachte dat joden daders kunnen zijn, en dat laat zijn jezuïtische hart sneller kloppen.
pi_55191801
Je moet gewoon een rat zijn om steeds op het laatste moment een topic te openen.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_55191814
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Daar bestaan vredelievende Christelijke sektes die kinderen ontvoeren en vrouwen verkrachten. Voor de rest niets.
Oh ik dacht dat we het over de plaatjes hadden of hoogstens extremisme in het westen, maar jij wil blijkbaar een potje christenextremisme vs moslimextremisme.

Het lijkt me trouwens twijfelachtig of die sektes dat doen uit christenextremisme. Verkrachtende moslims zijn dan ook moslimextremisten?
Zyggie.
pi_55191817
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:27 schreef Monidique het volgende:

[..]

[..]
Suggestief Leon de Winter citeren kan iedereen.
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:28:33 #9
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55191820
Brand in kerncentrale Doel bij Antwerpen
Uitgegeven: 11 december 2007 14:14

BRUSSEL - In de kerncentrale van Doel, ten noorden van Antwerpen, is dinsdagmiddag brand uitgebroken. Ondanks de rookontwikkeling zegt een woordvoerder van de brandweer van Beveren dat er geen gevaar is voor de omgeving.
ANP2

De brandweer heeft nog niet kunnen achterhalen waar de brand vandaan komt. Het noodplan van de kerncentrale is in werking getreden, volgens de brandweer.

Een medewerker van het bezoekerscentrum zegt niet te zijn geïnformeerd over de brand. De brandweer van Beveren kan voorlopig niet meer informatie geven.
(c) ANP
pi_55191831
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:28 schreef Apropos het volgende:

[..]

Suggestief Leon de Winter citeren kan iedereen.
Was het maar suggestief.
pi_55191858
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:28 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat we het over de plaatjes hadden of hoogstens extremisme in het westen, maar jij wil blijkbaar een potje christenextremisme vs moslimextremisme.

Het lijkt me trouwens twijfelachtig of die sektes dat doen uit christenextremisme. Verkrachtende moslims zijn dan ook moslimextremisten?
Ow, extremisme is geen internationaal probleem? Ow sorry. Alleen het Westen dan. Ja dan zijn Christenen echt de hemel op aarde. En moslims, pah die poepen om het minst en geringste.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55191931
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:29 schreef Monidique het volgende:

[..]

Was het maar suggestief.
Ik heb het ook gelezen, vandaar de olijke zonnebril.
Wat betreft de behandeling die de Palestijnen ten deel valt in de Arabische landen heeft 'ie wel gelijk, maar ja, wat is gelijk nog als je er zo'n stukje van maakt?
pi_55191933
I can cope with more than just one name.
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:33:25 #14
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55191950
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ow, extremisme is geen internationaal probleem? Ow sorry. Alleen het Westen dan. Ja dan zijn Christenen echt de hemel op aarde. En moslims, pah die poepen om het minst en geringste.
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 12:26 schreef Mutant01 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Versus:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Je plaatste geen plaatjes van lijkjes van kinderen die aan het spelen waren voor een moskee, dus ik nam aan dat je het wilde heben over deze zaken.
Zyggie.
pi_55191962
Ja DrW, sommige mensen hebben je nu eenmaal op ignore.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55191991
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:32 schreef Apropos het volgende:
Wat betreft de behandeling die de Palestijnen ten deel valt in de Arabische landen heeft 'ie wel gelijk,
Dat klopt en bijvoorbeeld aandringen op een terugkeer van Palestijnse vluchtelingen, is ook onrealistisch en ook zou mijn plan onder andere inhouden dat Arabische landen, die nu hun mond vol hebben over de Palestijnse vluchtelingen, Palestijnen gunnen te naturaliseren.
pi_55191995
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:33 schreef Zyggie het volgende:

[..]

[..]

Je plaatste geen plaatjes van lijkjes van kinderen die aan het spelen waren voor een moskee, dus ik nam aan dat je het wilde heben over deze zaken.
Je neemt wel meer aan. Ik had het over extremisten en hun achterlijke opvattingen. Dus niet over Bush die met "God aan zijn kant" een 20.000 burgers afslacht o.i.d. Maar jij bent van mening dat de opvattingen dus wel door de beugel kunnen? En dat Christenen nooit dreigen enzo?
Allah Al Watan Al Malik
pi_55192045
Maar ik moet er echt weer eens vandoor.
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:38:31 #19
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55192064
quote:
Stalen statief voor Anne Frankboom

Van onze verslaggever Willem Beusekamp
gepubliceerd op 11 december 2007 02:48 , bijgewerkt op 11 december 2007 12:21

AMSTERDAM - De tegenstanders van het weghalen van de Anne Frankboom, de veel besproken kastanje achter het Achterhuis, hebben het ontwerp gereed waarmee zij de boom denken te kunnen behouden. Het plan kost 50 duizend euro.

Voor de zieke Anne Frankboom is een speciale, 50.000 euro kostende draagconstructie bedacht. (de Volkskrant)

Volgende week maandag, als het ontwerp officieel wordt gepresenteerd, verwachten de actievoerders de financiering rond te hebben. ‘;Die 50 duizend euro zal geen probleem zijn’, zegt architect Rob Hoogendijk, mede-ontwerper van een beweeglijk stalen statief rondom de kastanje, dat moet voorkomen dat de boom omvalt.

De kastanjeboom zou vorige maand op last van het Amsterdamse stadsdeel Centrum en de Anne Frank Stichting worden weggehaald. De dreigende noodkap leidde wereldwijd tot commotie. De rechter bepaalde in een kort geding dat alternatieven moeten worden onderzocht.

De opstelling van de Anne Frank Stichting, die tijdens de rechtszaak tegen elke prijs van de boom af bleek te willen, heeft bij emeritus hoogleraar Arnold Heertje wrevel en achterdocht gewekt. Met een beroep op de Wet openbaar van bestuur heeft hij de gemeente en het stadsdeel gesommeerd alle uitbreidingsplannen van de Anne Frank Stichting bekend te maken.

Heertje: ‘Het wereldwijde tumult had voorkomen kunnen worden. Concrete aanwijzingen heb ik niet, maar het felle verzet van de stichting, zelfs tot vandaag, leidt automatisch tot de hypothese dat ze van die boom af wil om haar commerciële bedrijf verder te kunnen uitbreiden. Om toeristen vanaf een terras waar nu de boom staat gezellig een kopje thee te kunnen laten drinken.’

doneer die boom aan de voedselbank ofzo.
pi_55192096
Ik dacht al dat ie omgehakt was.
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:41:17 #21
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55192104
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Je neemt wel meer aan. Ik had het over extremisten en hun achterlijke opvattingen. Dus niet over Bush die met "God aan zijn kant" een 20.000 burgers afslacht o.i.d.
Jij haalde Afrikaanse christensektes erbij, ik niet. Ik had het nog slechts over de opvattingen en hoe je die kon interpreteren. De moslims bedreigden fysiek, terwijl de christenen hun god het werk lieten doen.

Die god=gay christenen zijn in amerika trouwens vele malen erger dan de moslimextremisten (aanslagen daargelaten). Zij verstoren begrafenissen enzulks met hun achterlijke bordjes en geschreeuw.
Zyggie.
pi_55192165
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:41 schreef Zyggie het volgende:

[..]

Jij haalde Afrikaanse christensektes erbij, ik niet. Ik had het nog slechts over de opvattingen en hoe je die kon interpreteren. De moslims bedreigden fysiek, terwijl de christenen hun god het werk lieten doen.

Die god=gay christenen zijn in amerika trouwens vele malen erger dan de moslimextremisten (aanslagen daargelaten). Zij verstoren begrafenissen enzulks met hun achterlijke bordjes en geschreeuw.
In beginsel ging het mij slechts om de achterlijke opvattingen. Iemand anders wenste er nuance in de zin van "bedreigend - niet bedreigend" aan te wenden en koppelde dat aan mijn plaatjes. (terwijl het mij daar niet om ging).
Allah Al Watan Al Malik
  dinsdag 11 december 2007 @ 14:45:39 #23
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_55192191
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:40 schreef Mutant01 het volgende:
Ik dacht al dat ie omgehakt was.
Nope, er volgde een kort geding, de veganist rechter besloot om het kappen uit te stellen.
pi_55192222
Hoe bedoel je bureaucratisch Nederland op z'n best.
Allah Al Watan Al Malik
pi_55192229
quote:
Ex-Italian President: CIA & Mossad Behind 9/11

Bin Laden supposedly confessed to the Qaeda September attack to the two towers in New York claiming to be the author of the attack of the 11th, while all the intelligence services of America and Europe ... now know well that the disastrous attack has been planned and realized from the CIA American and the Mossad with the aid of the Zionist world in order to put under accusation the Arabic Countries and in order to induce the western powers to take part ... in Iraq and Afghanistan."

Cossiga first expressed his doubts about 9/11 in 2001, and is quoted in Webster Tarpley's book as stating that "The mastermind of the attack must have been a sophisticated mind, provided with ample means not only to recruit fanatic kamikazes, but also highly specialized personnel. I add one thing: it could not be accomplished without infiltrations in the radar and flight security personnel."

Coming from a widely respected former head of state, Cossiga's assertion that the 9/11 attacks were an inside job and that this is common knowledge amongst global intelligence agencies is highly unlikely to be mentioned by any establishment media outlets, because like the hundreds of other sober ex-government, military, air force professionals, allied to hundreds more professors and intellectuals - he can't be sidelined as a crackpot conspiracy theorist.
Vent, spreek voor jezelf.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
pi_55192289
Het is waar.
pi_55192318
Dus Poetin zegt dat Medvedev de nieuwe president moet worden en Medvedev zegt dat hij Poetin gevraagd heeft in dat geval minister-president te worden, met een sterker mandaat en in feite de macht te delen.

Wie... had... dat... ooit... kunnen... bedenken...?
pi_55192351
quote:
CIA American and the Mossad with the aid of the Zionist world
Mja, gevalletje Fonkmeistah.
pi_55192361
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:52 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

pi_55192436
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:52 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Is die eigenlijk ooit berecht gestorven nog gesignaleerd?
pi_55192456
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:52 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze komt beter over:
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:55 schreef Apropos het volgende:

[..]

Nee, er is digitale genocide op zijn account gepleegd.
pi_55192491
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:55 schreef Apropos het volgende:

[..]

quote:
Op vrijdag 20 januari 2006 12:56 schreef Fonkmeistah het volgende:
gabbers is zoooooo 1995... gelukkig is de AIVD er toch maar weer op tijd bij
Laatste reactie, .
pi_55192538
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 14:56 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Deze komt beter over:
[ afbeelding ]
Vergeet deze eeuwige TRUlieveling niet:

pi_55192540
O ja, .
pi_55192563
quote:
Nee, er is digitale genocide op zijn account gepleegd.
Da's me nogal een groepskloon.
pi_55192609
Indymedia.
pi_55192661
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:00 schreef Monidique het volgende:
O ja, .
Nee, blijf hier, Inspecteur Vlijmscherp.
pi_55192768

Held.
pi_55192811
pi_55192827
quote:
Van Agt: Verhagen negeert Palestijnse rechten
(Novum) - Oud-premier Dries van Agt heeft maandag hard uitgehaald naar minister van Buitenlandse Zaken Maxime Verhagen om diens mensenrechtenbeleid. De CDA-minister gedraagt zich als tweede ambassadeur van Israël en brengt de boodschap van mensenrechten voor iedereen, behalve voor de Palestijnen, schrijft zijn partijgenoot Van Agt onder de titel 'Benoem Israëls wandaden' in de Volkskrant.

Op papier zijn de mensenrechten voor Verhagen universeel maar in de praktijk bekommert hij zich niet om de rechten van het Palestijnse volk, schrijft Van Agt. Kritiek tegenover Israël zou Verhagen niet 'over zijn lippen krijgen'.

Het oordeel en beeld van Verhagen over het conflict in het Midden-Oosten is volgens Van Agt 'door vooroordelen bedwelmd' en 'misvormd'. Verhagen spreekt niet van een Israëlische bezetting. "Maar hij weet toch dat de staat Israël de Palestijnen al meer dan veertig jaar als bezetter in een ijzeren greep houdt, in strijd met talloze VN-resoluties?"

Van Agt memoreert aan de 'onrechtvaardige' verdeling van Palestina door de Algemene Vergadering van de Verenigde Naties in 1947. Israël kreeg 55 procent van het gebied, hoewel de bevolking van dit gebied voor dertig procent uit joden bestond die slechts zeven procent van het land bezaten. De Palestijnen, destijds zeventig procent van de bevolking, kregen 'niet meer' dan 42 procent, zonder daarmee in te stemmen.

Ook memoreert de voormalige minister-president aan de 'etnische zuivering' van Palestijnen in 1948-49. Israëlische historici hebben aangetoond dat meer dan driekwart miljoen van de inheemse Palestijnen zijn verdreven, en honderden steden en dorpen zijn vernietigd. "Het relaas van de minister is onthutsend selectief."

Van Agt wijst erop dat de muur die Israël tegen Palestijnse aanslagen moet beschermen vrijwel geheel op Palestijns grondgebied is gebouwd. Het Internationaal Gerechtshof in Den Haag heeft de bouw veroordeeld en politiek Den Haag heeft dit 'genegeerd'.

Verhagen beseft niet hoe ver de 'planmatige judaïsering' van Oost-Jeruzalem is voortgeschreden, zegt Van Agt. Met de 'amputatie' van (een groot deel van) Oost-Jeruzalem is geen levensvatbare Palestijnse staat te vormen. Ook verbaast Van Agt zich over het standpunt van Verhagen over de Palestijnse vluchtelingen. In de visie van Verhagen moeten die 'hun heil maar elders zoeken'.

"Zolang u niet tot inkeer komt, blijft uw boodschap: mensenrechten gelden altijd en voor iedereen. Behalve voor Palestijnen", besluit Van Agt zijn betoog. Hij lanceert maandag een website over het Israëlisch-Palestijnse conflict, driesvanagt.nl.
Wat een aardige man lijkt het me toch
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55193021
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:11 schreef Apropos het volgende:
[ afbeelding ]
Dan toch liever de dochters van Dewinter.
pi_55193028
quote:
"Het relaas van de minister is onthutsend selectief."
Van Agt helaas ook:

Van Agt noemde gisteren de Hamas-aanslagen welliswaar ''verfoeilijk'' maar ze kunnen naar zijn mening ''nooit worden losgezien van de context: een eindeloze annexatie en roof van land door Israël dat de Palestijnen terug willen.''

Van Agt: boycot Palestijnen verwerpelijk

Vandaar dat ze zo menigmaal het vredesproces verstoorden.

En zoals De Winter hem van antisemitisme beschuldigt, zo gebruikt ook Van Agt graag begrippen uit de oorlog:
quote:
Wij beseffen langzaam dat we helemaal niet zo dapper zijn geweest tijdens de oorlogsjaren en dat zijn we nu aan het overcompenseren door een gehechtheid aan de nieuwe staat Israël.
http://www.parool.nl/nieuws/2007/MEI/05/bin2.html

Ik vind ze beiden maar sneu.
pi_55193056
quote:
Het oordeel en beeld van Verhagen over het conflict in het Midden-Oosten is volgens Van Agt 'door vooroordelen bedwelmd' en 'misvormd'.
W.... T.... F.... ?

Hoe krijgt deze mafkees het voor elkaar om dit uit te spreken?
pi_55193069
Leon de Winter is cool.
pi_55193077
Daarbij, het is natuurlijk volkomen arbitrair om je wel in te zetten voor de Palestijnen en niet voor anderen, dus daarover hoeft Van Agt bepaald niet zo hoog van de toren te blazen.
pi_55193123
quote:
Het gehele idee achter een NWO, zou oorspronkelik al afkomstig zijn in de tijd van de tempelier tot aan babylon
pi_55193173
quote:
'Geert Maks serie In Europa barst van fouten'
dinsdag 11 december 2007 09:38

De tv-serie In Europa, gebaseerd op het gelijknamige boek van Geert Mak, bevat talloze feitelijke onjuistheden. Dat zegt historicus Willem Melching.

Geert Mak
In de Volkskrant betoogt Melching, universitair docent Nieuwste Geschiedenis aan de Universiteit van Amsterdam, dat de eerste vier afleveringen ‘geen enkele relatie hebben met de huidige kennis en discussie in de geschiedwetenschap. Bovendien bevat de serie talloze feitelijke onjuistheden.'

Mak komt volgens hem niet 'veel verder dan het navertellen van al lang achterhaalde clichés'.

Verkeerd beeld
Zo zou Mak onder meer een verkeerd en simplistisch beeld van Duitsland en Oostenrijk-Hongarije in 1906 schetsen. In deel 2 van de serie constateert Mak dat het Oostenrijkse rijk van Franz-Joseph I uitstrekte van Wenen tot aan de Zwarte Zee. Volstrekt onjuist, aldus Melching. 'Zeker niet in het jaar 1906, want toen lagen daar zelfstandige landen als Bulgarije en Roemenië.'

Die fouten zijn erg omdat ‘feiten de basis zijn van elke historische redenering.’ ‘Wie Oostenrijk aan zee plaatst, heeft geen vat op de geopolitieke situatie in de Balkan en Midden-Europa. Laat staan dat hij die kan uitleggen aan een groot publiek,’ aldus de historicus.

‘De opnamen van In Europa hebben 3 à 4 miljoen euro gekost. Het ministerie van Buitenlandse Zaken heeft meebetaald. Het was verstandig geweest als ze ook hadden bedongen dat Mak zijn draaiboek aan enkele echte deskundigen had voorgelegd,' besluit Melching zijn opiniestuk.
Ik heb die serie eigenlijk nog helemaal niet gezien. Is het wat?
pi_55193185
En een Palestijnse staat is nu verder weg dan ooit, dus waar hij zich druk om maakt.
pi_55193257
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:21 schreef Apropos het volgende:

[..]

Van Agt helaas ook:

Van Agt noemde gisteren de Hamas-aanslagen welliswaar ''verfoeilijk'' maar ze kunnen naar zijn mening ''nooit worden losgezien van de context: een eindeloze annexatie en roof van land door Israël dat de Palestijnen terug willen.''

Van Agt: boycot Palestijnen verwerpelijk

Vandaar dat ze zo menigmaal het vredesproces verstoorden.

En zoals De Winter hem van antisemitisme beschuldigt, zo gebruikt ook Van Agt graag begrippen uit de oorlog:
[..]

http://www.parool.nl/nieuws/2007/MEI/05/bin2.html

Ik vind ze beiden maar sneu.
Amen, broeder. Misschien moeten we maar wachten tot de Sint Pietersbasiliek het Europese museum van Rooms-Katholicisme wordt, de klaagmuur een wandklimstellage wordt, en in Mekka verandert in Disney's Magic Mecca Amusement Park.
pi_55193334
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 15:29 schreef Autodidact het volgende:
de klaagmuur wandklimstellage wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')