Een uitvoering van de Messiah van Händelquote:Op donderdag 13 december 2007 11:25 schreef MaxMark het volgende:
Wat houdt dat in, dat Messiah in de Martini of Oosterpoort?
Messiah is een redelijk beroemd muziekstuk van Händel, zoals de titel al doet vermoeden over Jezus.quote:Op donderdag 13 december 2007 11:25 schreef MaxMark het volgende:
Wat houdt dat in, dat Messiah in de Martini of Oosterpoort?
Square Root lieverdquote:Op donderdag 13 december 2007 10:02 schreef freecell het volgende:
[..]
9,3273790530888150455544755423206
Het is op online rekenmachines vaak de sqrt knopHij zit er eigenlijk altijd wel op hoor
en géém idee waar sqrt voor staat, ik vind het een rare afkorting
In totaal duurt de Messiah ongeveer 3 uur en 1 kwartier. Hallelujah komt ana het einde van het tweede deel volgens mij, dus na ongeveer 2 uur gok ikquote:Op donderdag 13 december 2007 11:55 schreef Viking84 het volgende:
'Hallelujah' is inderdaad het bekendste gedeelte. Hoe lang duurt dat oratorium eigenlijk? Weet ik even hoe lang ik moet wachten tot 'Hallelujah' een keer komt. Ik hoop dat het een mooie uitvoering is
.
Bij de GSP is woensdag a.s. een lezing over De Messiah. Misschien dat ik daar ook wel even naartoe ga.
Oh God, wat lang.quote:Op donderdag 13 december 2007 12:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
In totaal duurt de Messiah ongeveer 3 uur en 1 kwartier. Hallelujah komt ana het einde van het tweede deel volgens mij, dus na ongeveer 2 uur gok ik
Dat is wel heel ergquote:Op donderdag 13 december 2007 11:26 schreef Dangel het volgende:
Ik heb gedroomd over de koffieautomaat op het werk, volgens mij word ik overspannen
Kerstvakantie doen?quote:Op woensdag 12 december 2007 23:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
He, er ligt hier nog administratie
Fotooooquote:Op donderdag 13 december 2007 15:28 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb een nieuw rokje gekochtChipsZak steekt me aan met al dr toffe rokjes
Hij was bij de C&A met de vlaggetjes voor 40% korting, dus das lekker
quote:Op donderdag 13 december 2007 15:28 schreef Lyssa het volgende:
Ik heb een nieuw rokje gekochtChipsZak steekt me aan met al dr toffe rokjes
Hij was bij de C&A met de vlaggetjes voor 40% korting, dus das lekker
I found a pair to my liking.quote:
Kom gezellig schaatsen op de grote marktquote:Op donderdag 13 december 2007 18:02 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb zin om vanavond te gaan dansen, maar dan zonder door de kou te hoeven, zonder na afloop naar rook te stinken, en zonder me morgen kut te voelen.
Oftewel, ik blijf ook vanavond maar weer lekker thuis..
Is er warme chocolademelk en lichaambeschermers?quote:Op donderdag 13 december 2007 18:40 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Kom gezellig schaatsen op de grote markt
Ff de straat oversteken?quote:Op donderdag 13 december 2007 18:55 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ok, dit is freaky... had de hele dag al last van m'n oog, doe net m'n lens uit, zit er een stuk zwart op, wat nu lijkt te missen van m'n iris.
Dat eerste sowieso.quote:Op donderdag 13 december 2007 18:48 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Is er warme chocolademelk en lichaambeschermers?
Oh.quote:
Rare gedachte heb je dan.quote:Op donderdag 13 december 2007 20:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh.. Ik dacht dat je bedoelde dat ik me maar aan moest laten rijden of zo.
.
Ik schijn vaker meteen van het negatiefste uit te gaan.quote:
Hoe langer ik ook over die zin nadacht, hoe meer ik dit ook ging denken, ookal leek het mij ook wel een beetje vreemd.quote:Op donderdag 13 december 2007 20:11 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Oh.. Ik dacht dat je bedoelde dat ik me maar aan moest laten rijden of zo.
.
Ja, je moet niet betrapt worden!quote:Op donderdag 13 december 2007 20:26 schreef DevilsAndDust het volgende:
Als jij mijn boete voor vernieling van andersmans eigendom betaalt?.
Heb je 't tegen mij?quote:Op donderdag 13 december 2007 20:43 schreef MaxMark het volgende:
Nou Tineke, tot zo op de grote markt he!
Zozo. Kon ik dat maar...quote:Op donderdag 13 december 2007 21:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ga zo op bed, dat lijkt me het beste..
Slaap ik toch niet voor 1 uur en eigenlijk ook geen zin. Kon ik die zin maar maken, had ik de discipline maar, was ik een keer niet zo'n lakse hond, etc.quote:Op donderdag 13 december 2007 22:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
Waarom kun je dat niet? Als je op bed wil ga je op bed toch?
En dan?quote:Op donderdag 13 december 2007 22:19 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja kan ook gewoon een nachtje overslaan, natuurlijk.
De volgende dag bij je vriendin klagen dat je zo moe bent.quote:
Moet je nog studeren binnenkort? Samen?quote:Op donderdag 13 december 2007 22:17 schreef Grulez het volgende:
[..]
Slaap ik toch niet voor 1 uur en eigenlijk ook geen zin. Kon ik die zin maar maken, had ik de discipline maar, was ik een keer niet zo'n lakse hond, etc.
Ik heb morgen eerst een printdagje ingeplandquote:Op donderdag 13 december 2007 22:27 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Moet je nog studeren binnenkort? Samen?
Ik verbeeld me dat ik je dan help of zo..
Te vaak al gedaan, maar ik vind er eigenlijk nooit zoveel aan.quote:Op donderdag 13 december 2007 22:25 schreef Alexxxxx het volgende:
dan ben je gaar. Maar wel lekker. Mits met mate. En hoe ouder je word, hoe meer het je een klap geet.
Dan doe je iets verkeerdquote:Op donderdag 13 december 2007 22:34 schreef Grulez het volgende:
[..]
Te vaak al gedaan, maar ik vind er eigenlijk nooit zoveel aan.
quote:Op donderdag 13 december 2007 21:38 schreef ChipsZak. het volgende:
Tara, ik en Rozemarijn (klasgenootje) hebben Alexandrina Geertruida Alexandrine van Gilse gekregen.
Wat een godvergeten kutwijf.Het kostte ons eeuwen om erachter te komen wanneer ze was gestorven, en dr is zowat niets over dr te vinden. We weten geeneens van welke politieke partij ze is (er staat ergens wel dat ze raadslid is). Damn zeg.
Er is alleen iets te vinden over die componist broer van dr, Jan van Gilse, maar over haar, neuh hoor.
Genlias, en boeken in het archief, site van de archieven en, als laatste hoop google.quote:Op donderdag 13 december 2007 22:50 schreef Viking84 het volgende:
[..].
Hoe zoeken jullie dan? Misschien kan ik nog wel zoektips geven? Tara weet als historicus misschien ook nog wel wat.
Nog nooit van haar gehoord, bekende Groninger noemen ze dat?quote:Op donderdag 13 december 2007 21:38 schreef ChipsZak. het volgende:
Tara, ik en Rozemarijn (klasgenootje) hebben Alexandrina Geertruida Alexandrine van Gilse gekregen.
Wat een godvergeten kutwijf.Het kostte ons eeuwen om erachter te komen wanneer ze was gestorven, en dr is zowat niets over dr te vinden. We weten geeneens van welke politieke partij ze is (er staat ergens wel dat ze raadslid is). Damn zeg.
Er is alleen iets te vinden over die componist broer van dr, Jan van Gilse, maar over haar, neuh hoor.
Echt niet want je ging een uur geleden al op bedquote:Op donderdag 13 december 2007 23:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik zit aan m'n derde pakje koekjes van vandaag, dus ik ga binnen nu en een half uur klagen dat ik te dik ben. Dan weten jullie dat vast even.
Anna Pieternella Meelboom?quote:Op donderdag 13 december 2007 21:38 schreef ChipsZak. het volgende:
En dr moeder heeft als 2e naam Pieternella.
'Zo' is euh, een rekbaar begrip.quote:Op donderdag 13 december 2007 23:17 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Echt niet want je ging een uur geleden al op bed
Ik heb de rij inderdaad zien staan toen ik even in de stad was! Echt enorm!quote:Op donderdag 13 december 2007 22:41 schreef Viking84 het volgende:
Zo, ik ben weer terug van the Messiah. Het was sehr schön, zeer vol (wat een lange rij voor de kerk toen wij er aan kwamen) en het duurde niet zo lang als Tara had gezegd. Deel 1 tot en met de helft van deel 2 duurde 1,5 uur en de tweede helft van deel 2 en deel 3 duurde maar een uur. Hoogtepunt was natuurlijk 'Hallelujah' (kippenvel!) en ik voelde aan m'n water dat ze dat ook nog als toegift zouden doen. En ja, hoor. In de pauze nog even een tekstboekje gekocht, want dan heb je een beetje een idee waar ze het over hebben, maar ik was al snel de draad weer kwijt
. Wel erg simpele teksten trouwens, dat is wel een beetje jammer.
In maart komt de Mattheus Passion in de Martinikerk, dus daar moet ik ook maar even naartoe
quote:Op vrijdag 14 december 2007 07:35 schreef Bob. het volgende:
Goede morgen!
Maar wij kregen zo'n officieel ding van die archieven en daar stond op dat ze zo heette.quote:Op donderdag 13 december 2007 23:23 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Anna Pieternella Meelboom?
Dan dus die uit mijn laatste link
Dan heet ze dus Alexandrina Geertruijda
Let op naamsverschillen, Alexandrina kan Alexandrine zijn, je noemde een volledige naam met 2x Alexandrina/Alexandrine erin, maar 1x is heel goed mogelijk. En ook Geertruijda kan geschreven worden als Geertruida
Die ligt in Zaandamquote:Op vrijdag 14 december 2007 07:53 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Maar wij kregen zo'n officieel ding van die archieven en daar stond op dat ze zo heette.
Dat stond op haar geboortekaart dinges. (jewaids, waar je wordt aangegeven)
Modernisme komt op in de jaren 1910/1920 en loopt door tot 1935 ongeveer.quote:Op vrijdag 14 december 2007 08:04 schreef ChipsZak. het volgende:
Uhu, ze is geboren in 1865.
En ze was secretaris van openbare armenzorg van 1913 - 1933 geloof ik.![]()
En nu moet ik zo ook verder met mijn speurtocht naar dit mens én naar de speurtocht over de kenmerken van het Modernisme (literair) in Duitsland, en de economische, politieke, maatschappelijke situatie daar toen.![]()
Eerst maar eens weer naar school. Daag!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |