abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55244450
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:09 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En verder lijkt iedereen er hier maar vanuit te gaan dat het vak godsdienst per se gegeven moet worden door een predikant of een leraar maatschappijleer / geschiedenis. We hebben ook nog een HBO lerarenopleiding godsdienst en een WO-studie godsdienstwetenschap hè .
Nou ja, het plan lijkt erop te wijzen dat het om predikanten gaat:
quote:
De coalitiepartijen zullen deze week bij de onderwijsbegroting extra geld vragen voor de veelal wegbezuinigde godsdienstleraar. Om alle lessen van de benodigde predikanten met een onderwijsbevoegdheid te kunnen betalen, heeft de coalitie deze kabinetsperiode 10 miljoen euro nodig.
  donderdag 13 december 2007 @ 14:21:33 #202
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_55244531
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:17 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nou ja, het plan lijkt erop te wijzen dat het om predikanten gaat:
[..]
Maar wáárom predikanten? Ik denk dat afgestudeerden godsdienstwetenschap meer kennis hebben van verschillende religies (en niet alleen de grote religies, maar ook nieuwe religieuze bewegingen). Ook denk ik dat er bij theologie meer gelovigen zitten dan bij godsdienstwetenschap. Daar overheerst toch meer de wetenschappelijke visie op godsdienst.
Niet meer actief op Fok!
pi_55245418
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:21 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Maar wáárom predikanten? Ik denk dat afgestudeerden godsdienstwetenschap meer kennis hebben van verschillende religies (en niet alleen de grote religies, maar ook nieuwe religieuze bewegingen). Ook denk ik dat er bij theologie meer gelovigen zitten dan bij godsdienstwetenschap. Daar overheerst toch meer de wetenschappelijke visie op godsdienst.
Nou ja....wellicht heeft men daar dus een politiek doel mee he. Dat is het hele punt....willen we wel predikanten en (waarschijnlijk ook) imams op openbare scholen die godsdienstles geven? Het hele openbaar onderwijs is ervoor om het te onderscheiden van de paters en de nonnen, en dan krijgen we dit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Autodidact op 13-12-2007 15:13:41 ]
pi_55245614
Wat zijn dit nou weer voor leugens van de regeringscoalitie.

Ik heb 6 jaar op de openbare lagere school gezeten en NOOIT godsdienstonderwijs gehad.

Ze staan voor niets met hun christelijke (a) sociale huichelaarskoppen, die denken, dat ze ons maar ongelimiteerd kunnen voorLIEGEN.
Sportieve inbreng
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')