abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:04:06 #101
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55203389
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Groeien ze hun eigen koffiebonen?

Zonder caffeine? Jeweets, caffeine is een drug, en drugs are bad...
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:08:12 #102
798 voyeur
bemoeit zich
pi_55203528
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is waar, een Hummer kan alleen in Amerika bedacht worden.

Noem twee producten dan.
Hash die je niet inhaleert. Populair onder presidenten, verder weinig zinvol.
Here we are now, entertain us.
  dinsdag 11 december 2007 @ 22:17:20 #103
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55203826
Hadden ze ook niet de hernieuwde maagdelijkheid bedacht?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55205061
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 21:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is waar, een Hummer kan alleen in Amerika bedacht worden.

Noem twee producten dan.
Computers/Computer chips/Besturingssystemen/Goede vliegtuigen etc.
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:05:37 #105
pi_55205225
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:59 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Computers/Computer chips/Besturingssystemen/Goede vliegtuigen etc.
ASMI/ASML is toch een Nederlands bedrijf? Zonder chip-bouw apparatuur bestaan Intel en co niet.

Daarnaast was Fokker een van de eerste vliegtuigbouwers. Vergeet Europa, als Nederland kunnen we in ons eentje Amerika al vervangen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:06:02 #106
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55205240
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 22:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hadden ze ook niet de hernieuwde maagdelijkheid bedacht?
'nog beter dan de eerste keer'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55206388
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

ASMI/ASML is toch een Nederlands bedrijf? Zonder chip-bouw apparatuur bestaan Intel en co niet.

Daarnaast was Fokker een van de eerste vliegtuigbouwers. Vergeet Europa, als Nederland kunnen we in ons eentje Amerika al vervangen.
Ja en Fokker bestaat nog.

En ASMI/ASML maken ook echt computerchips.

Jij komt er wel als je zo denkt.
  dinsdag 11 december 2007 @ 23:48:02 #108
pi_55206474
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:44 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ja en Fokker bestaat nog.

En ASMI/ASML maken ook echt computerchips.

Jij komt er wel als je zo denkt.
Ze maken machines waarmee chips gemaakt worden. Lijkt me vrij essentieel als je computer(chips) wilt maken.
pi_55209018
Topic verneukers,

omdat ze het kunnen.
pi_55212816
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 23:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze maken machines waarmee chips gemaakt worden. Lijkt me vrij essentieel als je computer(chips) wilt maken.
Kunnen ze chips zelf maken?

Nee.

Europa kan Amerikja niet laten vallen dus de dollar hebben we gewoon nodig. Een daling van de dollar is niet gunstig voor ons, in ieder geval niet als ie nog meer daalt.
  woensdag 12 december 2007 @ 12:00:10 #111
pi_55213342
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:39 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Nee.

Europa kan Amerikja niet laten vallen dus de dollar hebben we gewoon nodig. Een daling van de dollar is niet gunstig voor ons, in ieder geval niet als ie nog meer daalt.
Tuurlijk kunnen we chips maken, maar de Amerikaanse derde wereld is goedkoper. Goed voor massaproductie.
pi_55214016
quote:
Op woensdag 12 december 2007 11:39 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Nee.

als we marktleider zijn op het gebied van machines die die chips maken dan zullen we die chips ook wel zelf kunnen maken

Overigens doen we dat ook en dat doen ze in eindhoven
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_55214798
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

als we marktleider zijn op het gebied van machines die die chips maken dan zullen we die chips ook wel zelf kunnen maken

Overigens doen we dat ook en dat doen ze in eindhoven
Maakt Nederland computers? Kunnen wij die maken?

Lijkt me niet he

Dat wij de grondstoffen (dingen waarmee ze chips kunnen maken) leven wil niks zeggen
pi_55215228
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:48 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Lijkt me niet he

Dat wij de grondstoffen (dingen waarmee ze chips kunnen maken) leven wil niks zeggen
Ik gaf je de stille hint al maar phillips maakt(e tot vorig jaar) chips en ze hebben ook computers gemaakt, ieder westers land kan computers maken zelfs rusland
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_55215457
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Ik gaf je de stille hint al maar phillips maakt(e tot vorig jaar) chips en ze hebben ook computers gemaakt, ieder westers land kan computers maken zelfs rusland
Niet concurrerent dus je hebt er weinig aan, of je wil je welvaart inleveren. En hoe willen jullie alle productie overzetten naar Europa? We hebben nu al te weinig arbeiders, laat staan goedgeschoolde.
pi_55215608
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:11 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Niet concurrerent dus je hebt er weinig aan, of je wil je welvaart inleveren. En hoe willen jullie alle productie overzetten naar Europa? We hebben nu al te weinig arbeiders, laat staan goedgeschoolde.
het ging erover of we autarkisch konden zijn en voor bijna alles kun je ja antwoorden
pi_55215673
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

het ging erover of we autarkisch konden zijn en voor bijna alles kun je ja antwoorden
Maar niet zonder veel welvaart in te leveren.

Ik weet niet of jij je auto's in wilt leveren.
  woensdag 12 december 2007 @ 13:35:02 #118
pi_55216041
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:19 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Een gedeelte van onze welvaart is nep. Amerika maakt bubbles en leeft op geleend geld en wij profiteren daar van mee. Gaat Amerika ten onder vanwege hun kortzichtige wanbeleid, dan gaan we iets terug, maar we overleven het wel. Amerika word gewoon een derde-wereldland.
  woensdag 12 december 2007 @ 13:46:41 #119
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_55216263
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:19 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ik weet niet of dat een kwestie van kiezen zal gaan worden. Een auto die rijdt op elektriciteit misschien.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  woensdag 12 december 2007 @ 14:08:42 #120
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55216865
quote:
Op woensdag 12 december 2007 12:48 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Lijkt me niet he

Natuurlijk kunnen wij computers maken. Wat een onzin dat je denkt dat alleen Amerikanen dat kunnen.

En dan nog, al zou de Amerikaanse economie instorten, de kennis van haar mensen verdwijnt niet, dus het is prima mogelijk om hele divisies van Intel ofzo naar een Europees land te halen. Probleem opgelost.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_55217758
quote:
Op woensdag 12 december 2007 13:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een gedeelte van onze welvaart is nep. Amerika maakt bubbles en leeft op geleend geld en wij profiteren daar van mee. Gaat Amerika ten onder vanwege hun kortzichtige wanbeleid, dan gaan we iets terug, maar we overleven het wel. Amerika word gewoon een derde-wereldland.
Ik zie het niet gebeuren, zeker niet in ons leven en zeker niet zonder dat wij mee ten onder gaan.... De economie van de VS is groot, goed beveiligd en groeit nog steeds. Er zitten zeker veel bubbels in, maar dat heb je overal. De VS hebben veel kapitaal aan kennis, arbeid, grondstoffen en productiemiddelen om op terug te vallen. Een recessie of depressie is zeker mogelijk, maar dat ten onder gaan gelul is niet meer dan dom geroep.

Heb je trouwens ook argumenten om deze voorspelling te onderbouwen of volgt het slechts uit je persoonlijke aversie tegen de VS en je onvermogen om objectief na te denken over complexe zaken?
  woensdag 12 december 2007 @ 15:18:43 #122
pi_55218470
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:44 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik zie het niet gebeuren, zeker niet in ons leven en zeker niet zonder dat wij mee ten onder gaan.... De economie van de VS is groot, goed beveiligd en groeit nog steeds. Er zitten zeker veel bubbels in, maar dat heb je overal. De VS hebben veel kapitaal aan kennis, arbeid, grondstoffen en productiemiddelen om op terug te vallen. Een recessie of depressie is zeker mogelijk, maar dat ten onder gaan gelul is niet meer dan dom geroep.

Heb je trouwens ook argumenten om deze voorspelling te onderbouwen of volgt het slechts uit je persoonlijke aversie tegen de VS en je onvermogen om objectief na te denken over complexe zaken?
Ik zie het een en ander in een groter verband dan alleen een economische studie. Aangezien het grootste deel van de financiële wereld alleen op vertrouwen draait en niet op fysieke zaken kan het spelletje totaal in elkaar zakken. En dan kopen we Amerika gewoon op.
pi_55222449
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik zie het een en ander in een groter verband dan alleen een economische studie. Aangezien het grootste deel van de financiële wereld alleen op vertrouwen draait en niet op fysieke zaken kan het spelletje totaal in elkaar zakken. En dan kopen we Amerika gewoon op.
En waarom zou vertrouwen in Amerika meer ingevaar zijn dan hier? Heb je de experts niet over Duitsland gehoord vorige week? En ik verwacht nou niet dat zij binnenkort ten onder gaan.

De dag dat Amerika ten onder gaat en wij alles opkopen, krijg jij van mij een kratje bier.
  woensdag 12 december 2007 @ 18:21:56 #124
pi_55223135
quote:
Op woensdag 12 december 2007 17:56 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

En waarom zou vertrouwen in Amerika meer ingevaar zijn dan hier? Heb je de experts niet over Duitsland gehoord vorige week? En ik verwacht nou niet dat zij binnenkort ten onder gaan.

De dag dat Amerika ten onder gaat en wij alles opkopen, krijg jij van mij een kratje bier.
Tegen die tijd koop ik voor een appel en een ei een complete bierfabriek.
  woensdag 12 december 2007 @ 18:29:16 #125
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_55223351
maak jullie toch allemaal niet zo druk.

de oilpeak is maar een instrument om olie duur te maken. we hebben er nog eeuwen van.
in de diepten van de zee.

maar helaas ook aan de oppervlakte als ze in de zee als ze lekken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_55226690
Wat een gelul over chips en computers uit de USA. Die dingen worden al sinds jaar en dag vooral in Azië geproduceerd, waar dus ook het merendeel van de machines van ASML naar toe gaat.

Uiteeindelijk zijn wel allemaal in een bepaalde mate van elkaar afhankelijk We kunnen net zo min zonder Afrika als zonder Amerika om maar wat te noemen.
"Cats were put into the world to disprove the dogma that all things were created to serve man."
pi_55280727
De fabrieken van AMD staan in Duitsland. Daar maken ze alles wat je voor een PC aan chips nodig hebt.
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:54:11 #128
78918 SeLang
Black swans matter
pi_55280974
De US$ is 3 cent gestegen sinds dit topic werd geopend.
Nu 1.4430
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')