quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Groeien ze hun eigen koffiebonen?
Hash die je niet inhaleert. Populair onder presidenten, verder weinig zinvol.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is waar, een Hummer kan alleen in Amerika bedacht worden.![]()
Noem twee producten dan.
Computers/Computer chips/Besturingssystemen/Goede vliegtuigen etc.quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is waar, een Hummer kan alleen in Amerika bedacht worden.![]()
Noem twee producten dan.
ASMI/ASML is toch een Nederlands bedrijf? Zonder chip-bouw apparatuur bestaan Intel en co niet.quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:59 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Computers/Computer chips/Besturingssystemen/Goede vliegtuigen etc.
'nog beter dan de eerste keer'quote:Op dinsdag 11 december 2007 22:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hadden ze ook niet de hernieuwde maagdelijkheid bedacht?
Ja en Fokker bestaat nog.quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
ASMI/ASML is toch een Nederlands bedrijf? Zonder chip-bouw apparatuur bestaan Intel en co niet.
Daarnaast was Fokker een van de eerste vliegtuigbouwers. Vergeet Europa, als Nederland kunnen we in ons eentje Amerika al vervangen.
Ze maken machines waarmee chips gemaakt worden. Lijkt me vrij essentieel als je computer(chips) wilt maken.quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:44 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja en Fokker bestaat nog.
En ASMI/ASML maken ook echt computerchips.
Jij komt er wel als je zo denkt.
Kunnen ze chips zelf maken?quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:48 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze maken machines waarmee chips gemaakt worden. Lijkt me vrij essentieel als je computer(chips) wilt maken.
Tuurlijk kunnen we chips maken, maar de Amerikaanse derde wereld is goedkoper. Goed voor massaproductie.quote:Op woensdag 12 december 2007 11:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Kunnen ze chips zelf maken?
Nee.
Europa kan Amerikja niet laten vallen dus de dollar hebben we gewoon nodig. Een daling van de dollar is niet gunstig voor ons, in ieder geval niet als ie nog meer daalt.
als we marktleider zijn op het gebied van machines die die chips maken dan zullen we die chips ook wel zelf kunnen makenquote:Op woensdag 12 december 2007 11:39 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Kunnen ze chips zelf maken?
Nee.
Europa kan Amerikja niet laten vallen dus de dollar hebben we gewoon nodig. Een daling van de dollar is niet gunstig voor ons, in ieder geval niet als ie nog meer daalt.
Maakt Nederland computers? Kunnen wij die maken?quote:Op woensdag 12 december 2007 12:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
als we marktleider zijn op het gebied van machines die die chips maken dan zullen we die chips ook wel zelf kunnen maken![]()
Overigens doen we dat ook en dat doen ze in eindhoven
Ik gaf je de stille hint al maar phillips maakt(e tot vorig jaar) chips en ze hebben ook computers gemaakt, ieder westers land kan computers maken zelfs ruslandquote:Op woensdag 12 december 2007 12:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maakt Nederland computers? Kunnen wij die maken?
Lijkt me niet he
Dat wij de grondstoffen (dingen waarmee ze chips kunnen maken) leven wil niks zeggen
Niet concurrerent dus je hebt er weinig aan, of je wil je welvaart inleveren. En hoe willen jullie alle productie overzetten naar Europa? We hebben nu al te weinig arbeiders, laat staan goedgeschoolde.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:02 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik gaf je de stille hint al maar phillips maakt(e tot vorig jaar) chips en ze hebben ook computers gemaakt, ieder westers land kan computers maken zelfs rusland
het ging erover of we autarkisch konden zijn en voor bijna alles kun je ja antwoordenquote:Op woensdag 12 december 2007 13:11 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Niet concurrerent dus je hebt er weinig aan, of je wil je welvaart inleveren. En hoe willen jullie alle productie overzetten naar Europa? We hebben nu al te weinig arbeiders, laat staan goedgeschoolde.
Maar niet zonder veel welvaart in te leveren.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
het ging erover of we autarkisch konden zijn en voor bijna alles kun je ja antwoorden
Een gedeelte van onze welvaart is nep. Amerika maakt bubbles en leeft op geleend geld en wij profiteren daar van mee. Gaat Amerika ten onder vanwege hun kortzichtige wanbeleid, dan gaan we iets terug, maar we overleven het wel. Amerika word gewoon een derde-wereldland.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:19 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar niet zonder veel welvaart in te leveren.
Ik weet niet of jij je auto's in wilt leveren.
Ik weet niet of dat een kwestie van kiezen zal gaan worden. Een auto die rijdt op elektriciteit misschien.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:19 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maar niet zonder veel welvaart in te leveren.
Ik weet niet of jij je auto's in wilt leveren.
Natuurlijk kunnen wij computers maken. Wat een onzin dat je denkt dat alleen Amerikanen dat kunnen.quote:Op woensdag 12 december 2007 12:48 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Maakt Nederland computers? Kunnen wij die maken?
Lijkt me niet he
Dat wij de grondstoffen (dingen waarmee ze chips kunnen maken) leven wil niks zeggen
Ik zie het niet gebeuren, zeker niet in ons leven en zeker niet zonder dat wij mee ten onder gaan.... De economie van de VS is groot, goed beveiligd en groeit nog steeds. Er zitten zeker veel bubbels in, maar dat heb je overal. De VS hebben veel kapitaal aan kennis, arbeid, grondstoffen en productiemiddelen om op terug te vallen. Een recessie of depressie is zeker mogelijk, maar dat ten onder gaan gelul is niet meer dan dom geroep.quote:Op woensdag 12 december 2007 13:35 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een gedeelte van onze welvaart is nep. Amerika maakt bubbles en leeft op geleend geld en wij profiteren daar van mee. Gaat Amerika ten onder vanwege hun kortzichtige wanbeleid, dan gaan we iets terug, maar we overleven het wel. Amerika word gewoon een derde-wereldland.
Ik zie het een en ander in een groter verband dan alleen een economische studie. Aangezien het grootste deel van de financiële wereld alleen op vertrouwen draait en niet op fysieke zaken kan het spelletje totaal in elkaar zakken. En dan kopen we Amerika gewoon op.quote:Op woensdag 12 december 2007 14:44 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Ik zie het niet gebeuren, zeker niet in ons leven en zeker niet zonder dat wij mee ten onder gaan.... De economie van de VS is groot, goed beveiligd en groeit nog steeds. Er zitten zeker veel bubbels in, maar dat heb je overal. De VS hebben veel kapitaal aan kennis, arbeid, grondstoffen en productiemiddelen om op terug te vallen. Een recessie of depressie is zeker mogelijk, maar dat ten onder gaan gelul is niet meer dan dom geroep.
Heb je trouwens ook argumenten om deze voorspelling te onderbouwen of volgt het slechts uit je persoonlijke aversie tegen de VS en je onvermogen om objectief na te denken over complexe zaken?
En waarom zou vertrouwen in Amerika meer ingevaar zijn dan hier? Heb je de experts niet over Duitsland gehoord vorige week? En ik verwacht nou niet dat zij binnenkort ten onder gaan.quote:Op woensdag 12 december 2007 15:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zie het een en ander in een groter verband dan alleen een economische studie. Aangezien het grootste deel van de financiële wereld alleen op vertrouwen draait en niet op fysieke zaken kan het spelletje totaal in elkaar zakken. En dan kopen we Amerika gewoon op.
quote:Op woensdag 12 december 2007 17:56 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
En waarom zou vertrouwen in Amerika meer ingevaar zijn dan hier? Heb je de experts niet over Duitsland gehoord vorige week? En ik verwacht nou niet dat zij binnenkort ten onder gaan.
De dag dat Amerika ten onder gaat en wij alles opkopen, krijg jij van mij een kratje bier.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |