abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 9 december 2007 @ 18:48:09 #176
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55150833
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

LOL. Tegen die tijd annexeren we jullie gewoon. Bovendien woon ik in Brabant en blijft mijn huis toch wel droog.
pi_55150869
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

LOL. Tegen die tijd annexeren we jullie gewoon. Bovendien woon ik in Brabant en blijft mijn huis toch wel droog.
Was de laatste beetje grote watersnoodramp niet (voornamelijk) in Brabant in '95?

edit: En in Limburg natuurlijk
ik ben sowieso da bomb
  zondag 9 december 2007 @ 18:50:42 #178
10710 gday
propria cures
pi_55150877
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:50 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:

[..]

Was de laatste beetje grote watersnoodramp niet (voornamelijk) in Brabant in '95?
Tja, daar hadden we in Limburg ook last van destijds.
A mathematician is a device for turning coffee into theorems. - Alfréd Rényi (1921-1970)
Weak coffee is only fit for lemmas. - Pál Turán (1910-1976)
  zondag 9 december 2007 @ 18:51:00 #179
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55150884
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:18 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Ik snap nog steeds niet het nut voor de gemiddelde Limburger om onafhankelijk te worden.
Het is een gevoelskwestie. Ik heb niks op met de overbevolkte, ongemanierde, armoedige, vieze, geislamiseerde Randstad, die louter uit vinexbouwsels en achterbuurten lijkt te bestaan, en dus ook geen moeite om een staatkundige scheiding uit te voeren. We zitten in hetzelfde land, maar dat is dan ook alles.
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  zondag 9 december 2007 @ 18:51:34 #180
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55150891
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:50 schreef gday het volgende:
Tja, daar hadden we in Limburg ook last van destijds.
Ja, maar wie bouwt er dan ook in Itteren?
pi_55150963
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is een gevoelskwestie. Ik heb niks op met de overbevolkte, ongemanierde, armoedige, vieze, geislamiseerde Randstad, die louter uit vinexbouwsels en achterbuurten lijkt te bestaan, en dus ook geen moeite om een staatkundige scheiding uit te voeren. We zitten in hetzelfde land, maar dat is dan ook alles.
Ik heb (schoon)familie in Dirkshorn, een gat in Noord Holland. Is dat randstad? Het is in elk geval een stuk boerser dan Maastricht waar ik n maandje geleden was, of Eindhoven waar ik gister stond.
De scheiding tussen randstad en platteland is helemaal neit zo groot. Het verschil zit hem dan meer in het verschil stad/platteland. Maastricht heeft vast ook achterbuurten.
  zondag 9 december 2007 @ 18:57:43 #182
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55151012
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:55 schreef sneakypete het volgende:
Ik heb (schoon)familie in Dirkshorn, een gat in Noord Holland. Is dat randstad? Het is in elk geval een stuk boerser dan Maastricht waar ik n maandje geleden was, of Eindhoven waar ik gister stond.
Holland is gewoon boerser dan Limburg of Brabant.
quote:
De scheiding tussen randstad en platteland is helemaal neit zo groot. Het verschil zit hem dan meer in het verschil stad/platteland. Maastricht heeft vast ook achterbuurten.
Maastricht heeft achterbuurten, maar toch is het daar lang niet zo akelig, claustrofobisch en vol met hoofddoeken als in pakweg Kanaleneiland.
pi_55151264
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het is een gevoelskwestie. Ik heb niks op met de overbevolkte
Zuid Limburg is net zo overbevolkt als de Randstad
quote:
, ongemanierde
Ach kan ik wel inkomen, hoewel de gemiddelde Hollander Limbo's onvriendelijker vindt naar 'buitenstaanders' dan andersom
quote:
, armoedige
Limburg is minder rijk dan Holland
quote:
, vieze
Iets met Maastricht en meest vervuilde gemeente ..
quote:
, geislamiseerde
is redelijk gelijk
quote:
Randstad, die louter uit vinexbouwsels en achterbuurten lijkt te bestaan
Heb zelf voornamelijk in Naarden en Amsterdam-Zuid gewoont, dus heb zelf een andere perceptie
quote:
, en dus ook geen moeite om een staatkundige scheiding uit te voeren. We zitten in hetzelfde land, maar dat is dan ook alles.
Ben bang voor je dat dit stukje idd meer een gevoelskwestie is dan op feiten gebaseert... Maargoed whatever turns you on..
ik ben sowieso da bomb
  zondag 9 december 2007 @ 19:12:21 #184
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55151331
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:08 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Zuid Limburg is net zo overbevolkt als de Randstad
Parkstad misschien, de rest echt niet.
quote:
Ach kan ik wel inkomen, hoewel de gemiddelde Hollander Limbo's onvriendelijker vindt naar 'buitenstaanders' dan andersom
Dat klopt denk ik wel, maar het gaat me meer om boers gedrag dan onvriendelijkheid.
quote:
Limburg is minder rijk dan Holland
Ik koopkracht valt het denk ik wel mee.
quote:
Iets met Maastricht en meest vervuilde gemeente ..
Zal wel aan de ENCI liggen. Vergelijk de binnenstad van Maastricht maar eens met die van Amsterdam: in Maastricht kun je van de grond eten.
quote:
Heb zelf voornamelijk in Naarden en Amsterdam-Zuid gewoont, dus heb zelf een andere perceptie
Ja, daar woont Jan Modaal dus niet...
quote:
Ben bang voor je dat dit stukje idd meer een gevoelskwestie is dan op feiten gebaseert... Maargoed whatever turns you on..
Dat is inderdaad het gevoel van naargeestigheid... wat een verpauperde boel.
pi_55151383
Volgens mij telt onderhuids het multiculti vraagstuk ook wel mee. Ik weet bijna zeker dat je je sneller onveilig voelt (dus niet bent, maar puur op basis van gevoel) in een achterstandsbuurtje met veel nationaliteiten, dan in een 'blanke' achterbuurt.

Bovendien; de shit zit overal. Ik woon in een klein dorpje in Brabant en daar zitten ook meer dan genoeg moordenaars, dealers, verslaafden en psychopaten.
  zondag 9 december 2007 @ 19:20:15 #186
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_55151498
quote:
Op zondag 9 december 2007 19:15 schreef sneakypete het volgende:
Volgens mij telt onderhuids het multiculti vraagstuk ook wel mee. Ik weet bijna zeker dat je je sneller onveilig voelt (dus niet bent, maar puur op basis van gevoel) in een achterstandsbuurtje met veel nationaliteiten, dan in een 'blanke' achterbuurt.

Bovendien; de shit zit overal. Ik woon in een klein dorpje in Brabant en daar zitten ook meer dan genoeg moordenaars, dealers, verslaafden en psychopaten.
Waar niet he..
pi_55151581
Precies waarom ik die strikte scheiding niet zie
pi_55154153
Puik idee!

Laten we dan gelijk alle Limburgers de toegang tot het Nederlandse parlement ontzeggen. Dag Gekke Geert!
  zondag 9 december 2007 @ 22:52:37 #189
181126 MouzurX
Misschien?
pi_55157075
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  zondag 9 december 2007 @ 22:54:44 #190
181126 MouzurX
Misschien?
pi_55157153
quote:
Op zondag 9 december 2007 21:15 schreef Nielsch het volgende:
Puik idee!

Laten we dan gelijk alle Limburgers de toegang tot het Nederlandse parlement ontzeggen. Dag Gekke Geert!
Welkom islamitische overheersing [/geertmodus]
  zondag 9 december 2007 @ 23:04:49 #191
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55157466
quote:
Op zondag 9 december 2007 18:57 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Holland is gewoon boerser dan Limburg of Brabant.
[..]
Nou nee. Ik heb een klein jaar een Limburgse vriendin gehad en wát een ellende is het daar als je niet zelf uit Limburg komt. Geen onbeschoftheid van Hollanders kan op tegen de regelrechte weigering van praktisch elke limburger die ik er ontmoet heb om normaal Nederlands te praten met me. Ze konden het wel (sort of) , maar nee, ik moest maar Limburgs leren en anders me buiten elk gesprek houden. En ook de helft van de winkeliers daar kon niet eens normaal Nederlands.

Verder maak je denk ik de Belgische fout om Hollandse directheid op te vatten als boersheid. Niet iedereen is meteen op zijn teentjes getrapt als iemand eerlijk is. Want dat is wel iets wat ik in Limburg en deels in Brabant merk(te), de mensen daar zijn wat indirecter en draaien wat meer om de zaak heen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 9 december 2007 @ 23:06:55 #192
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55157530
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:04 schreef ethiraseth het volgende:
Nou nee. Ik heb een klein jaar een Limburgse vriendin gehad en wát een ellende is het daar als je niet zelf uit Limburg komt. Geen onbeschoftheid van Hollanders kan op tegen de regelrechte weigering van praktisch elke limburger die ik er ontmoet heb om normaal Nederlands te praten met me. Ze konden het wel (sort of) , maar nee, ik moest maar Limburgs leren en anders me buiten elk gesprek houden. En ook de helft van de winkeliers daar kon niet eens normaal Nederlands.
Wat was nou precies het probleem?
  zondag 9 december 2007 @ 23:08:06 #193
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_55157570
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:06 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat was nou precies het probleem?
Dat ze weigeren om een verstaanbare taal te praten en volharden in hun eigen idiote dialect? Ik vind dit nogal onbeschoft. Maarja, jij zal dat wel normaal vinden en het boers vinden om te verwachten dat mensen overschakelen op het Nederlands als er niet-Limburgers zijn.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zondag 9 december 2007 @ 23:13:44 #194
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55157724
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:08 schreef ethiraseth het volgende:
Dat ze weigeren om een verstaanbare taal te praten en volharden in hun eigen idiote dialect? Ik vind dit nogal onbeschoft. Maarja, jij zal dat wel normaal vinden en het boers vinden om te verwachten dat mensen overschakelen op het Nederlands als er niet-Limburgers zijn.
Ik vind het heel normaal dat mensen in hun eigen land hun eigen taal spreken. Jij niet dan?
  zondag 9 december 2007 @ 23:17:21 #195
181126 MouzurX
Misschien?
pi_55157827
in maastricht valt het wel mee ? want ik kom daar 1/2 keer per jaar en in de stad heb ik nou niet iets vane "ik versta er geen reet van" ...
Sowieso wat zeuren jullie nou op het accent van limburgers? in zeeland praten we ook gewoon zeeuws ... in friesland is fries zelfs een taal en in holland spreken ze marokkaans/turks/verkapt nederlands dus......
  zondag 9 december 2007 @ 23:21:18 #196
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55157922
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:17 schreef MouzurX het volgende:
in maastricht valt het wel mee ? want ik kom daar 1/2 keer per jaar en in de stad heb ik nou niet iets vane "ik versta er geen reet van" ...
Sowieso wat zeuren jullie nou op het accent van limburgers? in zeeland praten we ook gewoon zeeuws ... in friesland is fries zelfs een taal en in holland spreken ze marokkaans/turks/verkapt nederlands dus......
En dan is de sjeng nog het meest chauvinistisch van alle Limburgers. Sowieso, zelfs Luxemburgs versta je met een beetje moeite.
pi_55158448
Sommigen hier lijkt de mening toegedaan dat Hollands normaal Nederlands is en de rest wijkt daar gewoon van af. Dat ze in Frankrijk zo denken is normaal, maar in Nederland...
  zondag 9 december 2007 @ 23:48:53 #198
181126 MouzurX
Misschien?
pi_55158603
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:41 schreef zuiderbuur het volgende:
Sommigen hier lijkt de mening toegedaan dat Hollands normaal Nederlands is en de rest wijkt daar gewoon van af. Dat ze in Frankrijk zo denken is normaal, maar in Nederland...
Sowieso wat bedoelen ze met hollands?

het verkapte marokkaans/turks/straattaal/nederlands taaltje?
het sjohnie taaltje ?
koningin beatrix taal ?

FOK!fotograaf maandag 10 december 2007 @ 00:26:45 #199
73911 ultra_ivo
pi_55159551
quote:
Op zondag 9 december 2007 23:41 schreef zuiderbuur het volgende:
Zelfs in Frankrijk is men hier van aan het terugkomen. Dergelijke argumenten ken ik uit de oude Sovjet-Unie, waar streektalen als 'hondentalen' werden afgeschilderd. Een deel van de landen waar de streektalen van toen nu staatstaal zijn boert een stuk beter dan de Sovjet-Unie.
Ik ben helemaal voor. Ik heb een aantal jaar in Holland gewoond, daar moest ik echt niet laten merken dat ik uit Limburg kwam. Aan de UvA een paper schrijven over Limburgse seperatisten anderhalve eeuw terug was al helemaal not-done. Had ik uiteraard lak aan .
  maandag 10 december 2007 @ 00:34:51 #200
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_55159732
quote:
Op maandag 10 december 2007 00:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Zelfs in Frankrijk is men hier van aan het terugkomen. Dergelijke argumenten ken ik uit de oude Sovjet-Unie, waar streektalen als 'hondentalen' werden afgeschilderd. Een deel van de landen waar de streektalen van toen nu staatstaal zijn boert een stuk beter dan de Sovjet-Unie.
Ik ben helemaal voor. Ik heb een aantal jaar in Holland gewoond, daar moest ik echt niet laten merken dat ik uit Limburg kwam. Aan de UvA een paper schrijven over Limburgse seperatisten anderhalve eeuw terug was al helemaal not-done. Had ik uiteraard lak aan .
Is die scriptie over Maastricht toevallig van jou?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')