quote:Op zondag 9 december 2007 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
LOL. Tegen die tijd annexeren we jullie gewoon. Bovendien woon ik in Brabant en blijft mijn huis toch wel droog.
Was de laatste beetje grote watersnoodramp niet (voornamelijk) in Brabant in '95?quote:Op zondag 9 december 2007 18:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
LOL. Tegen die tijd annexeren we jullie gewoon. Bovendien woon ik in Brabant en blijft mijn huis toch wel droog.
Tja, daar hadden we in Limburg ook last van destijds.quote:Op zondag 9 december 2007 18:50 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
[..]
Was de laatste beetje grote watersnoodramp niet (voornamelijk) in Brabant in '95?
Het is een gevoelskwestie. Ik heb niks op met de overbevolkte, ongemanierde, armoedige, vieze, geislamiseerde Randstad, die louter uit vinexbouwsels en achterbuurten lijkt te bestaan, en dus ook geen moeite om een staatkundige scheiding uit te voeren. We zitten in hetzelfde land, maar dat is dan ook alles.quote:Op zondag 9 december 2007 18:18 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Ik snap nog steeds niet het nut voor de gemiddelde Limburger om onafhankelijk te worden.
Ja, maar wie bouwt er dan ook in Itteren?quote:Op zondag 9 december 2007 18:50 schreef gday het volgende:
Tja, daar hadden we in Limburg ook last van destijds.![]()
Ik heb (schoon)familie in Dirkshorn, een gat in Noord Holland. Is dat randstad? Het is in elk geval een stuk boerser dan Maastricht waar ik n maandje geleden was, of Eindhoven waar ik gister stond.quote:Op zondag 9 december 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is een gevoelskwestie. Ik heb niks op met de overbevolkte, ongemanierde, armoedige, vieze, geislamiseerde Randstad, die louter uit vinexbouwsels en achterbuurten lijkt te bestaan, en dus ook geen moeite om een staatkundige scheiding uit te voeren. We zitten in hetzelfde land, maar dat is dan ook alles.
Holland is gewoon boerser dan Limburg of Brabant.quote:Op zondag 9 december 2007 18:55 schreef sneakypete het volgende:
Ik heb (schoon)familie in Dirkshorn, een gat in Noord Holland. Is dat randstad? Het is in elk geval een stuk boerser dan Maastricht waar ik n maandje geleden was, of Eindhoven waar ik gister stond.
Maastricht heeft achterbuurten, maar toch is het daar lang niet zo akelig, claustrofobisch en vol met hoofddoeken als in pakweg Kanaleneiland.quote:De scheiding tussen randstad en platteland is helemaal neit zo groot. Het verschil zit hem dan meer in het verschil stad/platteland. Maastricht heeft vast ook achterbuurten.
Zuid Limburg is net zo overbevolkt als de Randstadquote:Op zondag 9 december 2007 18:51 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Het is een gevoelskwestie. Ik heb niks op met de overbevolkte
Ach kan ik wel inkomen, hoewel de gemiddelde Hollander Limbo's onvriendelijker vindt naar 'buitenstaanders' dan andersomquote:, ongemanierde
Limburg is minder rijk dan Hollandquote:, armoedige
Iets met Maastricht en meest vervuilde gemeente ..quote:, vieze
is redelijk gelijkquote:, geislamiseerde
Heb zelf voornamelijk in Naarden en Amsterdam-Zuid gewoont, dus heb zelf een andere perceptiequote:Randstad, die louter uit vinexbouwsels en achterbuurten lijkt te bestaan
Ben bang voor je dat dit stukje idd meer een gevoelskwestie is dan op feiten gebaseert... Maargoed whatever turns you on..quote:, en dus ook geen moeite om een staatkundige scheiding uit te voeren. We zitten in hetzelfde land, maar dat is dan ook alles.
Parkstad misschien, de rest echt niet.quote:Op zondag 9 december 2007 19:08 schreef Nietszeggendwezentje het volgende:
Zuid Limburg is net zo overbevolkt als de Randstad
Dat klopt denk ik wel, maar het gaat me meer om boers gedrag dan onvriendelijkheid.quote:Ach kan ik wel inkomen, hoewel de gemiddelde Hollander Limbo's onvriendelijker vindt naar 'buitenstaanders' dan andersom
Ik koopkracht valt het denk ik wel mee.quote:Limburg is minder rijk dan Holland
Zal wel aan de ENCI liggen. Vergelijk de binnenstad van Maastricht maar eens met die van Amsterdam: in Maastricht kun je van de grond eten.quote:Iets met Maastricht en meest vervuilde gemeente ..
Ja, daar woont Jan Modaal dus niet...quote:Heb zelf voornamelijk in Naarden en Amsterdam-Zuid gewoont, dus heb zelf een andere perceptie
Dat is inderdaad het gevoel van naargeestigheid... wat een verpauperde boel.quote:Ben bang voor je dat dit stukje idd meer een gevoelskwestie is dan op feiten gebaseert... Maargoed whatever turns you on..
Waar niet he..quote:Op zondag 9 december 2007 19:15 schreef sneakypete het volgende:
Volgens mij telt onderhuids het multiculti vraagstuk ook wel mee. Ik weet bijna zeker dat je je sneller onveilig voelt (dus niet bent, maar puur op basis van gevoel) in een achterstandsbuurtje met veel nationaliteiten, dan in een 'blanke' achterbuurt.
Bovendien; de shit zit overal. Ik woon in een klein dorpje in Brabant en daar zitten ook meer dan genoeg moordenaars, dealers, verslaafden en psychopaten.
Welkom islamitische overheersingquote:Op zondag 9 december 2007 21:15 schreef Nielsch het volgende:
Puik idee!
Laten we dan gelijk alle Limburgers de toegang tot het Nederlandse parlement ontzeggen. Dag Gekke Geert!
Nou nee. Ik heb een klein jaar een Limburgse vriendin gehad en wát een ellende is het daar als je niet zelf uit Limburg komt. Geen onbeschoftheid van Hollanders kan op tegen de regelrechte weigering van praktisch elke limburger die ik er ontmoet heb om normaal Nederlands te praten met me. Ze konden het wel (sort of) , maar nee, ik moest maar Limburgs leren en anders me buiten elk gesprek houden. En ook de helft van de winkeliers daar kon niet eens normaal Nederlands.quote:Op zondag 9 december 2007 18:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Holland is gewoon boerser dan Limburg of Brabant.
[..]
Wat was nou precies het probleem?quote:Op zondag 9 december 2007 23:04 schreef ethiraseth het volgende:
Nou nee. Ik heb een klein jaar een Limburgse vriendin gehad en wát een ellende is het daar als je niet zelf uit Limburg komt. Geen onbeschoftheid van Hollanders kan op tegen de regelrechte weigering van praktisch elke limburger die ik er ontmoet heb om normaal Nederlands te praten met me. Ze konden het wel (sort of) , maar nee, ik moest maar Limburgs leren en anders me buiten elk gesprek houden. En ook de helft van de winkeliers daar kon niet eens normaal Nederlands.
Dat ze weigeren om een verstaanbare taal te praten en volharden in hun eigen idiote dialect? Ik vind dit nogal onbeschoft. Maarja, jij zal dat wel normaal vinden en het boers vinden om te verwachten dat mensen overschakelen op het Nederlands als er niet-Limburgers zijn.quote:Op zondag 9 december 2007 23:06 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Wat was nou precies het probleem?
Ik vind het heel normaal dat mensen in hun eigen land hun eigen taal spreken. Jij niet dan?quote:Op zondag 9 december 2007 23:08 schreef ethiraseth het volgende:
Dat ze weigeren om een verstaanbare taal te praten en volharden in hun eigen idiote dialect? Ik vind dit nogal onbeschoft. Maarja, jij zal dat wel normaal vinden en het boers vinden om te verwachten dat mensen overschakelen op het Nederlands als er niet-Limburgers zijn.
En dan is de sjeng nog het meest chauvinistisch van alle Limburgers. Sowieso, zelfs Luxemburgs versta je met een beetje moeite.quote:Op zondag 9 december 2007 23:17 schreef MouzurX het volgende:
in maastricht valt het wel mee ? want ik kom daar 1/2 keer per jaar en in de stad heb ik nou niet iets vane "ik versta er geen reet van" ...
Sowieso wat zeuren jullie nou op het accent van limburgers? in zeeland praten we ook gewoon zeeuws ... in friesland is fries zelfs een taal en in holland spreken ze marokkaans/turks/verkapt nederlands dus......
Sowieso wat bedoelen ze met hollands?quote:Op zondag 9 december 2007 23:41 schreef zuiderbuur het volgende:
Sommigen hier lijkt de mening toegedaan dat Hollands normaal Nederlands is en de rest wijkt daar gewoon van af. Dat ze in Frankrijk zo denken is normaal, maar in Nederland...
Zelfs in Frankrijk is men hier van aan het terugkomen. Dergelijke argumenten ken ik uit de oude Sovjet-Unie, waar streektalen als 'hondentalen' werden afgeschilderd. Een deel van de landen waar de streektalen van toen nu staatstaal zijn boert een stuk beter dan de Sovjet-Unie.quote:Op zondag 9 december 2007 23:41 schreef zuiderbuur het volgende:
Sommigen hier lijkt de mening toegedaan dat Hollands normaal Nederlands is en de rest wijkt daar gewoon van af. Dat ze in Frankrijk zo denken is normaal, maar in Nederland...
Is die scriptie over Maastricht toevallig van jou?quote:Op maandag 10 december 2007 00:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Zelfs in Frankrijk is men hier van aan het terugkomen. Dergelijke argumenten ken ik uit de oude Sovjet-Unie, waar streektalen als 'hondentalen' werden afgeschilderd. Een deel van de landen waar de streektalen van toen nu staatstaal zijn boert een stuk beter dan de Sovjet-Unie.
Ik ben helemaal voor. Ik heb een aantal jaar in Holland gewoond, daar moest ik echt niet laten merken dat ik uit Limburg kwam. Aan de UvA een paper schrijven over Limburgse seperatisten anderhalve eeuw terug was al helemaal not-done. Had ik uiteraard lak aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |