Ik heb het over de doden die rechtstreeks als gevolg van de oorlog zijn gevallen.quote:Op zondag 9 december 2007 13:28 schreef PJORourke het volgende:
In de eerste plaatst is het Westen niet verantwoordelijk voor etnische twisten in Irak: daar hebben ze immers zelf voor gekozen.
Dat is geen argument om het initiatief te nemen om zelf onschuldige burgers te doden.quote:In de tweede plaats laat je nu al die mensen in de steek die onderdrukt werden onder Saddam, een regime dat ook duizenden doden op z'n geweten heeft.
Er zijn meer wegen naar Rome. Er is echter bewust gekozen voor een weg waarbij men wist dat er onnodig veel doden zouden vallen.quote:Gewoon laten zitten, zo dat onze eigen handen schoon blijven?
Ik zou het eerder zuiver noemen.quote:Kijk, dat libertarische isolationisme is leuk en aardig, maar heel kortzichtig en egoistisch.
De man mag van mij ook wel opzouten, maar dit is wel erg afgezaagd.quote:Op maandag 10 december 2007 13:01 schreef Moondreamer het volgende:
Harry Potter
Nou, de geschiedenis herhaalt zich anders al heel rap. Afghanistan is een vergelijkbare kwestie. En het gaat weer op exact dezelfde manier aflopen.quote:Op maandag 10 december 2007 10:38 schreef Elfletterig het volgende:
Prima dat Bot zijn standpunt uitdraagt, maar het komt nogal als mosterd naar de maaltijd. Het gaat feitelijk nergens meer over, dit soort terugblikken. De PvdA wilde, samen met anderen, een onderzoek naar de beweegredenen van de Nederlandse regering om destijds politieke steun te geven aan de aanval op Irak. Waarom precies? Het antwoord is zo simpel als maar kan: we hebben de VS blindelings vertrouwd. Dat is zo klaar als een klontje en ik zie eigenlijk niet echt in wat een achteraf-analyse daar nog aan verandert. Hetzelfde geldt voor de opvattingen van Bot.
Ik heb liever dat politici zich met de toekomst bezighouden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |