We gaan ook nergens voor nog hoor. Ik stop gewoon om te kijken hoe het een en ander nog functioneert na bijna 15 jaar pil gebruik.quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:01 schreef leonieke het volgende:
Wauw Asyniur, ik was dat een beetje uit het oog verloren dat dit jouw laatste strip isWat fijn! 2008 direct goed beginnen
En die emotionele rust lijkt me zo fijnIk zou eigenlijk graag hebben dat het rammelen bij mij wat minderde. Ik weet dat ik me een tijd terug zorgen maakte dat het even verminderd was, maar het is er helemaal terug
![]()
![]()
En de rammelende stoppers volgende vraag: is het rammelen al iets geminderd bij jullie nu jullie weten dat jullie er voor gaan of wordt het gewoon nog erger?
Nah.. op zich zou een lijstje met namen kunnen, maar van mij hoeft er dan echt niet bij te staan hoe lang je al rammelt enzquote:Op dinsdag 18 december 2007 13:33 schreef Vicky het volgende:
we kunnen wel een lijstje maken met rammelaars
saffier, zwengel je msn eens aan
Ik zou serieus moeten beginnen terug te tellen daarvoorquote:Op dinsdag 18 december 2007 23:32 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Nah.. op zich zou een lijstje met namen kunnen, maar van mij hoeft er dan echt niet bij te staan hoe lang je al rammelt enz
Cattie wat verschrikkelijk leuk zeg, spannend!
Evenstar, ik zou zeggen, wat let je?!
quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:33 schreef Vicky het volgende:
we kunnen wel een lijstje maken met rammelaars
saffier, zwengel je msn eens aan
quote:Op zondag 23 december 2007 12:26 schreef tessie het volgende:
Nee... ben nog steeds niet ongesteld... morgen maar weer een testje doen........
Tessie ik vind het ook wel spannend hoorquote:Op zondag 23 december 2007 11:54 schreef Asyniur het volgende:
en tessie? al ongesteld? (ik herken het dubbele gevoel wel hoor...)
Leonieke, wat een leuke opmerking van je man! Die kan hij in elk geval niet meer tegen je gebruiken
quote:Op maandag 24 december 2007 08:23 schreef tessie het volgende:
Ik heb net weer een test gedaan, maar ook die is negatiefDus, het is gewoon alsnog een stomme onregelmatigheid ofzo. Bah.
En mijn vriend wist er wel van hoor, ik kan zoiets echt niet voor me houden. Maar nu ligt ie nog lekker te slapen, heb het juist speciaal zo vroeg gedaan zodat ik er ff alleen over kan denken enzo. Ja, ben wel teleurgesteld, heel erg eigenlijk. Maar ja...![]()
Maar misschien lucht praten met hem juist wel een beetje op? Of hou je dit liever helemaal voor jezelf?quote:Op maandag 24 december 2007 08:23 schreef tessie het volgende:
Ik heb net weer een test gedaan, maar ook die is negatiefDus, het is gewoon alsnog een stomme onregelmatigheid ofzo. Bah.
En mijn vriend wist er wel van hoor, ik kan zoiets echt niet voor me houden. Maar nu ligt ie nog lekker te slapen, heb het juist speciaal zo vroeg gedaan zodat ik er ff alleen over kan denken enzo. Ja, ben wel teleurgesteld, heel erg eigenlijk. Maar ja...![]()
Mag je dat doen? Mijn gyn heeft me gezegd dat ik niet mag stoppen met de pil zonder dat ik aan Clomid begin.quote:Op dinsdag 25 december 2007 01:19 schreef No_Promises het volgende:
Verder ben ik bij de gynaecoloog geweest en die heeft definitief vastgesteld dat ik PCOS hebIk baal er wel flink van want ik had echt zo'n romantisch beeld in mijn hoofd zo van dat we samen besluiten dat we er voor gaan en dat we dan langzaamaan beginnen. Maar nu moeten we dan dus gelijk naar de gynaecoloog voor clomid e.d. Lekker vooruitzicht
![]()
Mijn vriend en ik hebben wel besloten dat we nu geen voorbehoedsmiddelen gebruiken, maar de kans dat ik nu zwanger word is vrijwel nihil...
Wat fijnquote:Mijn vriend gaat er overigens wel steeds meer voor open staan en zegt nu uit zichzelf al weleens dingen als: aaaw wat een lief klein kindje. Of dingen als: denk je dat ik een goede vader zou zijnZo lief! Ook moest ik alvast alle financiële aspecten maar eens op een rijtje zetten voor hem. Hij is er dus wel een beetje mee bezig.
![]()
Heel verstaanbaarquote:Vandaag hoorde ik dat een meisje hier uit het dorp zwanger is en zij is net zo oud als ik. Op één of andere manier ben ik dan altijd wel jaloers....
Waarom mag dat niet, heeft hij dat ook verteld?quote:Op dinsdag 25 december 2007 11:39 schreef leonieke het volgende:
[..]
Mag je dat doen? Mijn gyn heeft me gezegd dat ik niet mag stoppen met de pil zonder dat ik aan Clomid begin.
Omdat ik helemaal geen cyclus heb (nog nooit gehad en het zal ook wel niets worden, vrees ik) en dat alles dan gewoon helemaal stil ligt.quote:Op dinsdag 25 december 2007 11:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom mag dat niet, heeft hij dat ook verteld?
Ik heb ook jaren geen pil geslikt en dus ook geen cyclus gehad, maar dat kan op zich geen kwaad, volgens mij. Net als wanneer je langere tijd de pil doorslikt. En in geval van nood (als ik ineens weer het idee had dat ik toch echt eens ongesteld moest worden) kon ik bij de huisarts een recept halen voor primolut ofzo en dan kon ik een onttrekkingsbloeding regelen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 11:49 schreef leonieke het volgende:
[..]
Omdat ik helemaal geen cyclus heb (nog nooit gehad en het zal ook wel niets worden, vrees ik) en dat alles dan gewoon helemaal stil ligt.
Als ik met mijn pil stop voor ik met clomid begin, ga ik sowieso eerst nog dufaston moeten nemen om alles weer op te wekken.
Ja precies, dat heeft hij wel gezegd. Zo gauw we besluiten ervoor te gaan dan mag ik langskomen voor duphaston (o.i.d.) om vervolgens met clomid te beginnen.quote:Op dinsdag 25 december 2007 11:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je met de pil bent gestopt en geen cyclus hebt, is duphaston (of iets soortgelijks) inderdaad nodig om de start van clomid mogelijk te maken, want daarvoor moet je weten waar je in je cyclus bent en met PCOS en zonder cyclus weet je dat natuurlijk niet
Maar ik heb dat dus ook, dus ik denk dat Leonieke er daarom over begonquote:Op dinsdag 25 december 2007 12:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Leonieke, volgens mij was dat alleen in het geval van mensen met PCOS zo. Deze personen hebben doordat ze niet ongesteld worden kennelijk een hogere kans op baarmoederslijmvlieskanker. Bij gezonde personen is dit weer niet het geval. Daar hebben we het een tijdje terug nog over gehad, geloof ik.
Ja, maar zij gaf mij de indruk dat ze bedoelde dat niet ongesteld worden sowieso nooit gezond is, voor iedereen niet(voor zover van toepassing danquote:Op dinsdag 25 december 2007 12:24 schreef No_Promises het volgende:
[..]
Maar ik heb dat dus ook, dus ik denk dat Leonieke er daarom over begon
Volgens mij zijn de meningen van artsen hierover ook neit echt eensgezind. Er zijn nog steeds veel artsen die het niet gezond vinden om de pil lang door te slikken, maar er zijn er ook veel die zeggen dat het geen kwaad kan.quote:Op dinsdag 25 december 2007 12:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, maar zij gaf mij de indruk dat ze bedoelde dat niet ongesteld worden sowieso nooit gezond is, voor iedereen niet(voor zover van toepassing dan), maar dat is dus niet zo.
Ow, ik heb me dan inderdaad verkeerd uitgedrukt. Het was bedoeld voor de mensen die ook pco hebbenquote:Op dinsdag 25 december 2007 12:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ja, maar zij gaf mij de indruk dat ze bedoelde dat niet ongesteld worden sowieso nooit gezond is, voor iedereen niet(voor zover van toepassing dan), maar dat is dus niet zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |