Jaja, je hebt een hekel aan Van Raaij en Hiddink. Dat weten we nou wel... Dat heeft allemaal alleen geen zak te maken met het feit dat de dingen bij PSV momenteel veel te snel op straat liggen? Misschien kan je dat ook nog wel op v Raaij en Hiddink afschuivenquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Van Raaij hielp de club anders wel bijna failliet, waar het volk met Hiddink wegliep en om alsmaar onverantwoorder zaken riep.
quote:
Landskampioenschap is geen prijsquote:Op dinsdag 11 december 2007 21:39 schreef okee6 het volgende:
[..]
Dat betekent dus dat hij gaat. PSV ligt uit de KNVB-beker en CL winst is niet reëel.
Gomes had het over meervoud. Als PSV alleen de CL wint, zal Gomes daar ook wel genoegen mee nemen. Maar je moet nu eenmaal wel toegeven dat de economische ruimte van PSV (Brabant) niet groot (ofwel interessant) genoeg is om dat te kunnen bewerkstelligen. PSV mag of moet blij zijn dat het zich tot de beste vijftien clubs van Europa mag rekenen. Eén Europese uitschieter eens in de zoveel jaar, dat is PSV.quote:Op dinsdag 11 december 2007 23:02 schreef Leso_Varen het volgende:
[..]
Landskampioenschap is geen prijs
komt die onzin weer, het grote verlies was dankzij meneer Westerhof, van Raaij heeft over zn gehele periode geen verlies geleden!quote:Op dinsdag 11 december 2007 21:40 schreef okee6 het volgende:
[..]
Van Raaij hielp de club anders wel bijna failliet, waar het volk met Hiddink wegliep en om alsmaar onverantwoorder zaken riep.
PSV heeft de afgelopen jar perongeluk 1 keer meegedaan om de CL, verder nooit! We hebben nu de potentie om ons te mengen in de UefaCup, daar kunnen we ver komen + titel, nou daar heb je je strijden om te de prijzen.quote:Op woensdag 12 december 2007 01:14 schreef okee6 het volgende:
[..]
Gomes had het over meervoud. Als PSV alleen de CL wint, zal Gomes daar ook wel genoegen mee nemen. Maar je moet nu eenmaal wel toegeven dat de economische ruimte van PSV (Brabant) niet groot (ofwel interessant) genoeg is om dat te kunnen bewerkstelligen. PSV mag of moet blij zijn dat het zich tot de beste vijftien clubs van Europa mag rekenen. Eén Europese uitschieter eens in de zoveel jaar, dat is PSV.
nee inderdaad briljant hoe dat enorme gat van punten werd verspeeld. Gelukkig was ook niemand in paniek destijdsquote:En wat betreft de kop in het zand; het is gewoon knap dat PSV er nog staat. Koeman heeft de ploeg in de moeilijkste periode niet aantoonbaar in een neerwaartse spiraal gebracht, zoals dat bij Ajax is gebeurd. Onder Gerets speelde PSV ook nog wel vervelender naar mijn mening.
Reker is in de basis ook een prima directeur, z'n plannen zijn uitstekend, het probleem ligt hem alleen in de eerder geschetste problemen.quote:Diegenen die alles onder het vloerkleed schuiven vanwege 'de persoon' van Van Raaij en 'het succes' van Hiddink denken maar lekker verder, zonder mensen als Reker ben je als club gezien. Bovendien, waar Hiddink vertrok was nimmer continuïteit.
Ik hoop het, het wordt de eerste wedstrijd van PSV waar ik heen gaquote:Op woensdag 12 december 2007 06:58 schreef Lemming22 het volgende:
Nou vanavond een lekker oefenpotje tegen de jeugd van Inter. Ik ben benieuwd of we een leuke pot voorgeschoteld krijgen...
quote:Goalkeepers: 12 Julio Cesar, 22 Paolo Orlandoni, 34 Paolo Tornaghi.
Defenders: 2 Ivan Cordoba, 4 Javier Zanetti, 6 Maxwell, 13 Maicon, 23 Marco Materazzi, 24 Nelson Rivas, 26 Cristian Chivu, 35 Dennis Esposito, 47 Fabio Perissinotto.
Midfielders: 19 Esteban Cambiasso, 21 Santiago Solari, 36 Francesco Bolzoni, 37 Gabriele Puccio, 38 Daniele Federici.
Strikers: 9 Julio Cruz, 18 Hernan Crespo, 29 David Suazo, 49 Goran Slavkovski.
quote:PSV heeft al dertig miljoen
De kans is niet zo heel groot, maar PSV heeft nog altijd uitzicht op de tweede ronde van de Champions League.
Dan moet het woensdag zelf winnen van Inter Milaan en moet het afgeroomde CSKA Moskou bij Fenerbahçe minimaal een punt halen. In dat geval stromen er nóg meer miljoenen in de Eindhovense clubkas. Ongeacht de uitslag van vanavond is PSV dit seizoen al verzekerd van een kleine dertig miljoen euro aan inkomsten uit zijn Europese avontuur. Omdat de Eindhovenaren als enige Nederlandse club meedoen aan de Champions League, ontvangen zij een megabedrag uit de zogenoemde marketpool van de Europese voetbalbond.
Aan het einde van het seizoen krijgt PSV uit de Europese pot met televisiegeld zo’n twintig miljoen overgemaakt. Als ook Ajax zich had geplaatst voor de Champions League, had de landskampioen dat bedrag moeten delen met de Amsterdammers.
,,Toen Ajax de voorronde van de Champions League speelde, zei men in Amsterdam dat het niet de wedstrijd van het seizoen was,’’ zegt Marcel van den Bunder, commercieel directeur van PSV. ,,Toen heb ik meteen gezegd: voor ons wel. Dat Ajax werd uitgeschakeld, scheelt PSV ongeveer tien miljoen euro.’’
Behalve het geld uit de televisiepot incasseerde de kampioen van Nederland in de Champions League een startbonus van ruim vijf miljoen euro. De twee winstparten tegen CSKA Moskou en de deling met Fenerbahçe hebben een extra premie van anderhalf miljoen opgeleverd. De drie thuiswedstrijden genereerden elk een recette van ongeveer een miljoen euro.
PSV strijdt vanavond tegen Internazionale voor zijn laatste kans op de tweede ronde van de Champions League. De ploeg heeft haar kansen niet meer in eigen hand, maar in financieel opzicht is het hoogste niveau stukken gunstiger dan UEFA Cup-voetbal. Daarvan is PSV sowieso verzekerd.
Als de Eindhovenaren overwinteren in de Champions League, levert dat nog eens 2,2 miljoen extra op. In de UEFA Cup verdient PSV pas weer een bonus als het de kwartfinale haalt. Die bedraagt dan het schamele bedrag van drie ton. Van de NOS krijgt PSV per thuiswedstrijd in de UEFA Cup nog eens 400.0000 euro overgemaakt.
,,Ik zit hier een beetje dubbel in,’’ zegt Van den Bunder. ,,Financieel en sportief gezien is de Champions League het hoogst haalbare, daar moet je dus altijd voor strijden. Maar als je een keer de UEFA Cup zou kunnen winnen, geeft dat op langere termijn een enorme naamsbekendheid. Daar weten ze bij Feyenoord alles van.’’
De spelers en technische staf van PSV houden zich niet bezig met ingewikkelde rekensommen, hoewel ook zij fiks meedelen in de inkomsten uit de Champions League. De landskampioen heeft vanavond tegen Inter Milaan maar één doel: winnen. Als CKSA Moskou dan minimaal gelijkspeelt tegen Fenerbahçe, stapt PSV alsnog over de drempel van de tweede ronde.
Of dat in sportief opzicht ook het beste is, lijkt de vraag. Het huidige PSV bestaat uit veelal jonge en onervaren spelers. Voor de ontwikkeling van de ploeg is het misschien beter om Europees verder te bekeren in het troosttoernooi. Daarin hebben de Brabanders meer kans om een extra ronde te overleven en dus meer ervaring op te doen.
Het is een mooie theorie, maar in Eindhoven gelooft niemand er écht in. ,,Misschien hebben we in de UEFA Cup meer kans,’’ zegt verdeger Dirk Marcellis. ,,Maar ook op het hoogste niveau kunnen we het elke tegenstander moeilijk maken. Hoe hoger het niveau, hoe beter dat is voor je eigen ontwikkeling.’’
Dat vindt ook interim-trainer Jan Wouters. ,,In de UEFA Cup heb je wellicht wat meer uitzicht op een rondje extra,’’ zegt de oefenmeester. ,,Maar ik kan je verzekeren dat je ook daar heel goede ploegen kunt tegenkomen. Nog los van het feit dat je altijd het allerhoogste wilt, vind ik dat je in de Champions League net zoveel ervaring opdoet. En al die jonge jongens willen stuk voor stuk op het hoogste niveau spelen.’’
En dus probeert PSV vanavond te winnen. Makkelijk zal dat niet zijn. Inter Milaan komt weliswaar niet met zijn sterkste ploeg naar Eindhoven, ook spelers van de tweede garnituur zijn naar Nederlandse begrippen heel erg goed.
Bovendien moet PSV eerst maar eens laten zien dat de blamage tegen Roda JC inderdaad een incident was. ,,Daarvan ben ik honderd procent overtuigd,’’ zegt aanvoerder Timmy Simons. ,,Wat er in Istanbul gebeurt, hebben wij niet in de hand. Maar wij moeten zorgen dat we ons niets kunnen verwijten.’’
quote:Op woensdag 12 december 2007 09:51 schreef Pipo_de_Clown het volgende:
In het BD van vanmorgen stond dat Salcido een Mexicaans international getipt had voor achterin. Het zou een ervaren man moeten zijn. Wie zou dat kunnen zijn?!
dit zijn de namen op wikipedia:4 DF Edgar Mejia July 27, 1988 (1988-07-27) (age 19) Guadalajara 5 DF Héctor Moreno January 17, 1988 (1988-01-17) (age 19) UNAM 6 DF Jonny Magallón November 21, 1981 (1981-11-21) (age 26) Guadalajara 7 DF Julio César Domínguez November 8, 1987 (1987-11-08) (age 20) Cruz Azul 8 DF Carlos Salcido April 02, 1980 (1980-04-02) (age 27) PSV Eindhoven 9 DF Omar Esparza May 21, 1988 (1988-05-21) (age 19) Guadalajara 10 DF Efraín Velarde April 18, 1986 (1986-04-18) (age 21) UNAM
quote:PSV meldt zich voor Mexicaans international
PSV heeft zich gemeld voor Francisco 'Maza' Rodriguez. Dat heeft Néstor de la Torre, vice-premier van diens club Chivas Guadalajara, gemeld tegenover ESPN Sports. ``Alleen wachten we nu nog op een officieel bod van de club. Tot nu toe heb ik alleen telefonisch contact gehad met Nederland."
De 26-jarige Mexicaanse verdediger is een goede vriend van Carlos Salcido, die al voor PSV actief is. Volgende week wil De la Torre naar Eindhoven afreizen om te praten over het aanbod. Eerst staat er nog een bezoek aan China gepland.
Rodriguez wordt in Mexico overigens Maza genoemd, omdat hij is geboren in Mazatlan en er vele spelers met die achternaam rondlopen. Hij speelde in 2004 mee met het Olympisch elftal van Mexico op de Spelen van Athene. In april 2006 debuteerde hij voor de nationale A-ploeg en was van de partij op het WK in Duitsland. Daar kwam hij enkel in actie tegen Portugal. In totaal speelde hij reeds 35 interlands waarin hij 1 keer scoorde. Hij kan uit de voeten als linksback en linker centrale verdediger.
Mexicaans duo achterinquote:Op woensdag 12 december 2007 10:13 schreef dndiek het volgende:
Ik wil nog wel zo'n Mexicaan hoor
Ik erger me al wedstrijden lang aan Zonneveld.quote:Op woensdag 12 december 2007 10:49 schreef PyTh het volgende:
[..]
Mexicaans duo achterin
Toch ben ik ook niet echt te spreken over vriend Zonneveld, die werd tegen Roda ook weer aan alle kanten voorbij gelopen alsof hij er niet stond.
Hij komt mijn inziens gewoon pure snelheid te kort voor de linksbackpositie.
Ik ook. Maar dan moet het wel echt een versterking zijn.quote:Op woensdag 12 december 2007 10:13 schreef dndiek het volgende:
Ik wil nog wel zo'n Mexicaan hoor
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |