Ik heb het gevoel dat je er zo doorheen prikt. Is schuren echt een optie?quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:20 schreef fransbreda het volgende:
Spuiten is zeker goed,maar heb jij daar de apparatuur voor dan?
Of laat je het doen.
Schuren kan trouwens ook, duurt alleen ff.
Waarom dat dan?quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:24 schreef mcDavid het volgende:
Glasvezelbehang er tegenaan?
Je prikt er ook zo doorheen, maar luister maar naar frans, die heeft er verstand vanquote:Op vrijdag 7 december 2007 22:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat je er zo doorheen prikt. Is schuren echt een optie?
- makkelijk overschilderbaarquote:
Als er brokken uit je zachtboard gaan vallen zou ik maar gaan slopen en er een mooi nieuw plafond in stoppen.quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:26 schreef mcDavid het volgende:
[..]
- makkelijk overschilderbaar
- ziet er strak uit (wat hier niet het geval is)
- er vallen geen brokken meer uit (wat hier wél het geval is)
Vertel dat mijn hospita van 87quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:27 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Als er brokken uit je zachtboard gaan vallen zou ik maar gaan slopen en er een mooi nieuw plafond in stoppen.
Nou ja, extreem slordig ziet het er niet uit hoor. Ik ben alleen wat perfectionistischquote:Op vrijdag 7 december 2007 22:26 schreef mcDavid het volgende:
[..]
- makkelijk overschilderbaar
- ziet er strak uit (wat hier niet het geval is)
- er vallen geen brokken meer uit (wat hier wél het geval is)
Strak plan! miss is het wel zo'n spanplafond wat je bedoeld ofzo.quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik kan wel een foto maken, maar ik ben nu in mijn oude huis. Ik zal morgen een foto maken.
De rotzooi verbergen heet dat.quote:Op zaterdag 8 december 2007 12:06 schreef Vonkenboer het volgende:
Ooit gedacht aan een spanflafond ?Dan hoef je het oude plafond niet te verwijderen, en maken ze daar weer een plafond onder. Zeer strak en meestal binnen een dag klaar. Heb het wel bij één van de buren hier gezien en het ziet er top uit
![]()
Een spanplafond is een elastisch plafond, gemaakt van hoogwaardig kunstof. Dit plafond wordt, zo dicht mogelijk, onder het bestaande plafond gemonteerd. Daarna wordt het plafond gespannen en afgewerkt.
Voor meer informatie moet ik je toch naar een website verwijzen : http://www.mondea.nl/nl/indexnl.htm
Zo'n huis heeft iig authentieke details, dat doet het altijd goed op Fundaquote:Op zaterdag 8 december 2007 13:42 schreef fransbreda het volgende:
Sommige huizen worden qua inhoud soms de helft kleiner.
Plafond verlaagd onder het stucwerk.
Schrootjes op de muren over het oude stucwerk.
Zeil of vloerbedekking over de laminaat, parketvloer.
En platen over je paneeldeuren.
Whehe
Kan je het zachtboard niet vervangen door gewoon gipsplaat, en daar weer de mooie sierranden op aanbrengen??quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:23 schreef Moody het volgende:
Ja, zachtboard. Maar in dit geval wel met mooie sierranden, eeuwig zonde als je het eruit sloopt.
Dat zou ook een beetje mijn idee zijn, al moet je dan aardig voorzichtig slopen.quote:Op zondag 9 december 2007 09:32 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Kan je het zachtboard niet vervangen door gewoon gipsplaat, en daar weer de mooie sierranden op aanbrengen??
Dat zou ik iig doen.
Het zachtboard in onze slaapkamers gaat er iig uit, het is mij veel te brandgevaarlijk
Mag ik een gokje wagen?quote:Op zondag 9 december 2007 22:25 schreef Moody het volgende:
Eruit slopen is geen optie, het hoort bij de stijl van het huis. Ons huis heeft tal van originele details ....
Ik gok met je mee.quote:Op zondag 9 december 2007 22:50 schreef Aplus het volgende:
[..]
Mag ik een gokje wagen?![]()
Als je het eruit haalt blijkt er een origineel gestuced plafond achter te zitten met een mooie sierrandjes![]()
Ons huis is van 1938 en heeft origineel gestucde plafonds met riet en ijzerdraad.
(heb geen onderbouwing maar denk dat zachtboard eerder jaren 60-70 is)
R U kiddin'?quote:Op zondag 9 december 2007 22:25 schreef Moody het volgende:
Eruit slopen is geen optie, het hoort bij de stijl van het huis. Ons huis heeft tal van originele details (glas-in-lood, suitedeuren, originele deuren met melkglas, originele klinkers, granito vloer, originele kozijnen etc.), dat is juist het sterke punt in sfeer en waarde.
Altijd leuk die mensen die denken dat zachtboard authentiek is en bij de stijl van het huis hoort.quote:Op maandag 10 december 2007 09:13 schreef tnimble het volgende:
Gezien de details die je noemt gok ik even een bouwjaar. Achter het zachtboard zit of zat een rietenplafond met kalk stuuk.
quote:Op maandag 10 december 2007 11:19 schreef klipper het volgende:
...
PS: er zit wel een levensgroot verschil tussen de brandgevaarlijkheid van diverse materialen, en om hout op hetzelfde niveau te vergelijken als zachtboard is natuurlijk onzin, je kan beter een brand hebben in je hout dan in je zachtboard, al is het alleen maar om de overlevingskans te vergroten.
Mijn plan was om in het voorjaar de slaapkamers (met zachtboard plafonds) aan te pakken..., maar als ik dit lees zou ik bijna meteen naar boven gaan en het er af rukken.quote:Op maandag 10 december 2007 12:23 schreef tnimble het volgende:
Het staat zo mee in de brand, door de open stuctuur versprijd het vuur zich direct alle kanten op, door de zeer fijne vezels brand het met een heleboel mini explosies waardoor stukken los komen en de hele ruimte verandrd in een grote regen van vuur en heel veel rook.
quote:Op maandag 10 december 2007 17:31 schreef fransbreda het volgende:
Nah de tering met die foto's , steek de hens der maar in.
Mijn huis uit 1950 heeft ook precies hetzelfde plafond, met precies dezelfde latjes.quote:Op woensdag 12 december 2007 08:06 schreef Reese het volgende:
Lieve Moody,
het ziet er exact zo uit als mijn plafond. Huis uit 1947. Tijdens het verwijderen van de softboardplaten en de latjes kwam er een Telegraaf uit 1967 naar beneden vallen. Heel attent van de vorige eigenaar zodat we precies konden zien wanneer het plafond gemaakt is. In de verkoopbrochure werd het overigens ook als origineel omschreven, maar dat is het pertinent niet en het is ook nog es gevaarlijk. (Je brandverzekering vindt het ook niet tof)
Bij mij zat er een prachtig balkenplafond onder, trouwens. Heel sfeervol en authentiek
Er zijn dus meer gekken zoals ikquote:Op woensdag 12 december 2007 08:06 schreef Reese het volgende:
Lieve Moody,
het ziet er exact zo uit als mijn plafond. Huis uit 1947. Tijdens het verwijderen van de softboardplaten en de latjes kwam er een Telegraaf uit 1967 naar beneden vallen. Heel attent van de vorige eigenaar zodat we precies konden zien wanneer het plafond gemaakt is. In de verkoopbrochure werd het overigens ook als origineel omschreven, maar dat is het pertinent niet en het is ook nog es gevaarlijk. (Je brandverzekering vindt het ook niet tof)
Bij mij zat er een prachtig balkenplafond onder, trouwens. Heel sfeervol en authentiek
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |