abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55186768
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 10:31 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Volgens een verloskundige van een informatie avond was dat juist de kracht van het apparaat. Dat vrouwen er zó druk mee bezig waren dat ze voor het gemak maar even vergaten dat ze pijn hadden .
Placebo-effecten zijn inderdaad het beste
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:47:51 #252
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55186844
Het viel mij trouwens ook op dat ze behoorlijk anti-ruggeprik was . Dan nog liever pethidine zei ze, terwijl je daar juist roze olifantjes van gaat zien. Nou, dan weet ik het wel hoor .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:54:44 #253
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55186955
Geen babies?

Ik ga bij een volgende ook gewoon naar het ziekenhuis. En ik heb tijdens mijn bevalling ook gewoon een tosti gegeten. Had ik achteraf gezien beter niet kunnen doen, maar dat is een ander verhaal.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:55:54 #254
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55186974
Mijn vriendinnetje vertelde me idd van de week dat zij die pethidine echt heerlijk had gevonden, beetje stoned zo het laatste stukje van je bevalling doorzweven.
Was overigens een ingeleide bevalling die echt net even iets te heftig ging. Ze kreeg de keuze 'wil je nu die spuit, anders is het te laat...'
'Ja, nu! Doen!'
'ja maar... '
DOEN! Ik mocht toch kiezen zei je net? Hier met die spuit!!!!'
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:57:59 #255
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187014
Mijn vriendin had volgens mij morfine gehad ofzo. Die was tijdens het persen iets té ontspannen.
Wellicht was het wel die pethidine ofzo.
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:59:10 #256
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187034
Ik vond de ruggenprik echt zalig. Het was heerlijk om even niks meer te voelen. In het ziekenhuis deden ze er ook helemaal niet moeilijk over. De VK trouwens ook niet. Heb er ook verder geen bijwerkingen van gehad of niks.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:01:13 #257
14746 k_i_m
pi_55187077
Ik hoef geen roze olifantjes, dat lijkt me echt verschrikkelijk .
In my life
Why do I smile
pi_55187078
Ik vind het zo stom om te vragen naar verse babietjes... maar net als de rest van OUD ben ik ook onbedwingbaar nieuwsgierig

Bij mij begint er eindelijk een buikje te komen... dan voelt het voor mij eigenlijk pas 'echt'!
En honger. Ik heb zo verschrikkelijk veel honger! Ik ga zo maar even mijn 2e ontbijt nemen
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_55187081
-edit- * owlet moet niet te lang een topic open laten staan
pi_55187143
Een ruggenprik is net wat ingrijpender dan pethidine, ik denk daarom K_I_M
Bij een ruggenprik kan de bloeddruk flink dalen, kan je last krijgen van ademhalingsproblemen en dat kan ook flink doorwerken op je kindje.
pi_55187218
Ik vond mijn morfinepomp mijn beste vriend na mijn operatie. Een keer drukken en ik viel 2 seconden later weer in slaap. Je zou zo maar een bevalling door kunnen komen, dan neem ik de roze olifantjes wel op de koop toe
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:08:19 #262
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55187221
Maar een ruggeprik is wel weer iets beter te doseren toch, dacht ik? Die pethidine die krijg je ingespoten en daar moet je het maar op doen of het nou heel heftig is of niet. Ik dacht dat een ruggeprik ook nog weer wat lager gezet kon worden?

Hmmmm... 11 uur en volgens mij zijn alleen Faja, nanlune en ik langs geweest...
Zou er dan toch vannacht iets gebeurd zijn?
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:10:53 #263
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187258
Een ruggenprik kunnen ze inderdaad doseren.
Hij wordt in ieder geval zo ingesteld dat je de persweeen wel voelt.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:11:03 #264
14746 k_i_m
pi_55187262
Het klinkt in ieder geval allemaal zo uitnodigend dat je er bij voorbaat geen trek meer in hebt. Toch blijf ik het raar vinden, dat het in andere landen wel allemaal mogelijk is zonder dit soort ontmoedingspraktijken .
In my life
Why do I smile
pi_55187279
Daar weten ze niet beter en daar zien ze de hele dag al roze olifantjes
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:14:04 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55187323
Nou ja, het feit blijft dat als jij zo stoned als een aap bent, dat je kindje daar hoe dan ook, ook iets van mee krijgt. En in sommige landen zijn ze daar iets conservatiever mee dan in andere landen. Of dat nou per sé raar van Nederland is of van die andere landen hangt denk ik van je eigen standpunt af.

Gedurende de hele zwangerschap zijn de meeste vrouwen bezig zo gezond mogelijk te leven, niet roken, niet drinken, minder koffie, veel groente, extra vis, niet in de verflucht staan etc. etc. en dan op het allerlaatste moment gooi je er nog even een behoorlijke hoeveelheid niet-kinderachtige medicijnen in.
Is toch wel enigszins tegenstrijdig.

Oh, en hou me ten goede, als ik 30 uur bezig ben en het niet meer trek denk ik dat ik er ook wel om zal vragen hoor, maar ik denk dat het niet per definitie gek is dat er even een keertje extra over nagedacht wordt.
pi_55187337
Ik kreeg tijdens de bevalling een apparaatje waar je op kon drukken om jezelf een extra dosis toe te dienen. Steeds als er een lampje ging branden kon je weer drukken. Ik kon dat lichtje gewoon wel aankijken op een gegeven moment. Had wel het idee dat je er high van werd want ik heb nogal wat rare dingen gezegd

Zo begon ik tegen mijn vriend over korfbal Heb niks maar dan ook niks met korfbal. Nog nooit gedaan, nog nooit gezien. Echt heel vreemd allemaal. En ik vroeg of hij nou niet ver terug naar huis moest fietsen vanaf het ziekenhuis.

O ja en dat was echt erg... toen Linde eindelijk met behulp van een vacuumpomp geboren werd (laatste poging anders een keizersnee en de papieren hiervoor werden ondertussen al ingevuld) en ze werd op mijn buik gelegd vroeg ik aan de gyneacoloog: waar haal je die nou vandaan???? Ik zag die man echt naar me kijken van: die spoort niet

Drugs zijn gewoon slecht....
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:17:55 #268
14746 k_i_m
pi_55187402
Wat ik begrepen had krijgt je kind meer mee van die pethidine, daarom mogen ze dat vanaf een bepaald punt niet meer geven. Dat vind ik ook al zo raar. En een ruggeprik lijkt me zoiezo al geen pretje . dus ik kan me niet voorstellen dat je daar niet goed overna denkt. En dan nog is er een kans dat men voor je besluit dat je hem niet krijgt, dat vind ik dan nog het meest wrange van het verhaal.
In my life
Why do I smile
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:18:04 #269
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187406
Mijn nichtje wist me te vertellen dat ze in Spanje sowieso standaard een ruggenprik zetten. Ze vond het vreemd dat ik er naar moest vragen.
En, wat ik nog schokkender vond, dat ze steeds vaker, zomaar een keizersnede uitvoeren.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:19:06 #270
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187426
Ow, stiemie das wel heel erg!
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:19:19 #271
14746 k_i_m
pi_55187432
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:14 schreef Stiemie het volgende:
O ja en dat was echt erg... toen Linde eindelijk met behulp van een vacuumpomp geboren werd (laatste poging anders een keizersnee en de papaieren heirvoor werden ondertussen al ingevuld) en ze werd op mijn buik gelegd vroeg ik aan de gyneacoloog: waar haal je die nou vandaan????

Drugs zijn gewoon slecht....
. .

Dat zijn echt van die verhalen die eigenlijk alleen maar leuk zijn als iemand anders ze vertelt (zoals de meeste drugsverhalen) .
In my life
Why do I smile
pi_55187441
Dat valt inderdaad te doseren BE, alleen bedoelde ik dat je bij een ruggenprik wat meer bijwerkingen kan hebben die wel schadelijk kunnen zijn voor je kindje. En op het moment dat je die bijverschijnselen hebt, kunnen ze hem wel lager zetten maar dat duurt ook weer even voor het voorbij is en op dat moment werkt het vaak al door op je kindje. Terwijl je bij pethidine, ondanks dat je een shot gekregen hebt, dit soort dingen niet hebt. Daar wordt je kindje slaperig (net als jij) slaperig van, maar het heeft niet zo'n grote invloed.

Amaranta, wat versta jij onder 'zomaar''een keizersnede? Gewoon omdat iemand geen zin heeft om op de natuurlijke manier te bevallen?
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:20:40 #273
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55187462
Kim wat vind je eng aan de ruggenprik? Ik vond het helemaal niet pijnlijk. Wat wel hielp was dat de anesthesist en zijn assistent super vriendelijk waren en stap voor stap precies vertelden waar ze mee bezig waren.
Ik was trouwens meer bezig met het opvangen van de weeen dan met de pijn van de ruggenprik. Ik kon alleen maar denken, dalijk is deze pijn weg.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:20:50 #274
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_55187467
Wat ik me afvraag: waarom vantevoren er al vanuit gaan dat je het niet gaat trekken? Ik sta op zich niet afwijzend tegen pijnstilling. Toch wilde ik eerst kijken of ik het zelf kon. En ja, het is me drie keer gelukt. Nou had ik het geluk dat eht heel vlot ging. Ik heb wel bij de eerste verzucht toen het niet opschoot dat "als dit zo nog 5 uur moet duren dan spring ik uit het raam" mild gevoel voor drama
daarna ging het zo snel... achteraf een weeenstorm..
magoe, mijn punt: ga je er vantevoren al vanuit dat je pijnstilling wilt of wacht je het af?

ben trouwens na al mijn bevallingen echt zo stoned als een garnaal geweest van mijn eigen endorfines dat was echt heeeeeel cool...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 11 december 2007 @ 11:21:19 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55187475
Ah ok, dan had ik het niet goed begrepen Appelsap.

Stiemie!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')