quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:17 schreef Falco het volgende:Ik nodig mijn buren uit en we gaan samen gourmetten. Het vlees heb ik al in huis, zij zorgen vast wel voor de rest bedacht meneer Doornenbal, lui zoals hij altijd gewoonlijk was. Hij gaapte nog eens, hees zichzelf uit de stoel en ging naar de voordeur. "Is het niet een beetje raar, wat ik nu allemaal doe?" bedacht meneer zich. Hij aarzelde even, maar deed toch de voordeur open. "Welnee, alles is normaal, alles onder controle".
Trrriingggg! deed de snerpende bel van de buren, genaamd meneer en mevrouw Kuijpers. Het waren net als de Doornenbals wat oudere mensen, een beetje saai, grijs, ouderwets, cliche geraniums die hun voorraam opvulden. Meneer Kuijpers deed open en begroette zijn buurman: "Môgge buurman! Ook lekker vroeg uit de veren!" "Jaja jajaja..." wijfelde meneer Doornenbal. "Zeg" zei hij abrupt, "hebben u en uw eega wellicht zin om kerstdiner bij mij te vieren? Ik zat zelf te denken aan gourmetten, het vlees heb ik al!" "Oh uitstekend idee", antwoordde meneer Kuijpers "ik had het al met mijn vrouw er over tijdens ontbijt, wat moeten we doen met de kerst..."
Die volgende avond was het eerste kerstdag. Ze zaten met z'n 3en aan tafel. Meneer Doornenbal, Mevrouw Kuijpers en Meneer Kuijpers. De sfeer aan tafel was een beetje gespannen. Om het ijs te breken zei mevrouw Kuijpers: 'Goh, wat gezellig hierzo. Leuk ingericht hier met al die leuke kerstspulletjes. Maar waar is je vrouw eigenlijk gebleven?'
Meneer Doornenbal zei ietwat gespannen: 'Eh ja, ze is eh..op bezoek bij zieke tante. Die was plotseling ziek geworden en ze is er met spoed heen gegaan. Ze vind het zelf ook heel jammer dat ze hier nu niet kan zijn. Maar tast toe, ik heb genoeg vlees voor ons 3en!'
Meneer en mevrouw Kuijpers pakten gretig het vlees en legden het op het gourmetstel. Ze lieten het lekker sudderen in de vette olie die op de plaat lag.
Meneer Doornenbal zat te kauwen op een stukje stokbrood en zat toe te kijken hoe zijn buren het vlees aan het sudderen waren. Toen het vlees gaar was, legden ze het op hun bord. Ze deden er allebei wat zout over en prikten er met hun vork in om het in hun mond te stoppen.
Meneer Doornenbal zat te kijken met open mond hoe het vlees naar hun mond reikte...