Behalve dat de moslimleiders nu een totalitair despotregime leiden en een kalief weg is bedoel je?quote:Op woensdag 5 december 2007 14:30 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Vergelijkend met de achterliggende periode is er wat betreft mentaliteit binnen de moslimgemeenschap niets opzienbarends veranderd.
Je mag het nuanceren.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De moslimgemeenschap verbrand inderdaad dagelijks mensen die Ali en Mohammed vereren.
Volgens mij is het de taak van diegene die zoiets stellig beweert om te nuanceren, anders maakt diegene zich belachelijk.quote:
Ik kan het me maar moeilijk voorstellen, dat de islamitische leefregels over duizend jaar nog steeds onwrikbaar zijn.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:31 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Behalve dat de moslimleiders nu een totalitair despotregime leiden en een kalief weg is bedoel je?
Zijn ze nooit geweest.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik kan het me maar moeilijk voorstellen, dat de islamitische leefregels over duizend jaar nog steeds onwrikbaar zijn.
Je denkt dat ze liegt?quote:Op woensdag 5 december 2007 14:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mohammed als gay vervolgens nuchter ontkennen dat je de moslims wilt raken?
Dus Wilders had niet moeten huilen, dan weten we dat ook weer. Misschien moet een Imam een kunstshow opvoeren waarin het Nederlandse volk/vlag/land verbrand wordt. En dan achteraf stellen dat het slechts tot doel heeft het gepolariseerde klimaat in Nederland aan de kaak te stellen.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je denkt dat ze liegt?
Maar dat doet niet af aan het feit dat jij je geraakt voelt en dat het niet het probleem van de kunstenaar is. Sowieso mensen die zich negatief geraakt voelen door kunst moeten zich laten nakijken.
Wat kan jij soms zuur reageren.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Volgens mij is het de taak van diegene die zoiets stellig beweert om te nuanceren, anders maakt diegene zich belachelijk.
Denken dat ze liegt? Vriend ze heeft geen idee waar ze het over heeft met haar verhaal.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:34 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je denkt dat ze liegt?
Maar dat doet niet af aan het feit dat jij je geraakt voelt en dat het niet het probleem van de kunstenaar is. Sowieso mensen die zich negatief geraakt voelen door kunst moeten zich laten nakijken.
Het zijn dan ook achterlijke baardmannen als ze dat doen. Maar hun goed recht. Wa mij er uiteraard niet van zal weerhouden op te merken dat ze een weinig liberale grondhouding hebben, wat ik betreurenswaardig vind.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:26 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hypocriete in deze is dat men maar blijft klagen, willen de moslims hun gelijk halen door middel van aanklagen zijn het 'achterlijke baardmannen met lange tegen' gaan ze schoppen zijn ze hetzelfde, terwijl er dan weer bij het laatste wordt gezegd dat als je het ergens niet mee eens bent dan 'stappen we in dit land naar een rechter'.
Dan is het de zweem die erover hangt, dat daar telkens naar wordt teruggegrepen in de zin van 'dat mag niet' en 'dat mag ook niet'.quote:
Het collectivisme is eerder gebaseerd op je eigen visie als buitenstaander neem ik aan. Vanzelfsprekend is het in ieder geval niet, en nooit geweest.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wat kan jij soms zuur reageren.
Het betreft natuurlijk de set leefregels die onveranderbaar blijven gepaard met het collectivisme, dat typerend is voor moslimgemeenschappen.
Misschien wel ja maar is een imam een kunstenaar?quote:Op woensdag 5 december 2007 14:35 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus Wilders had niet moeten huilen, dan weten we dat ook weer. Misschien moet een Imam een kunstshow opvoeren waarin het Nederlandse volk/vlag/land verbrand wordt. En dan achteraf stellen dat het slechts tot doel heeft het gepolariseerde klimaat in Nederland aan de kaak te stellen.
Prima, dan is ander partij geschoren gaymannen, snap je dan niet dat niemand het recht heeft om zo erg te provoceren, als je slaat kan je een slag terug verwachten.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:37 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het zijn dan ook achterlijke baardmannen als ze dat doen. Maar hun goed recht. Wa mij er uiteraard niet van zal weerhouden op te merken dat ze een weinig liberale grondhouding hebben, wat ik betreurenswaardig vind.
Er zal vast wel een Imam zijn die als hobby kunst maakt.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:39 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Misschien wel ja maar is een imam een kunstenaar?
Het mag van mij wel, ik leef niet in een Sharia, maar er is een groot verschil wanneer ik zeg, van mij mogen ze en van de islam mogen ze niet, ik ben geen spreekbuis voor de Islam, als je vraagt hoe de Islam et tegen kijkt kan ik je dat wel vertellen.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:37 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dan is het de zweem die erover hangt, dat daar telkens naar wordt teruggegrepen in de zin van 'dat mag niet' en 'dat mag ook niet'.
Er bestaat toch in veel opvattingen een oemma?quote:Op woensdag 5 december 2007 14:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het collectivisme is eerder gebaseerd op je eigen visie als buitenstaander neem ik aan. Vanzelfsprekend is het in ieder geval niet, en nooit geweest.
Ja, maar dat zijn vaak individuen die dat roepen. Op basis van deze incidentele individuele oneliners, concluderen dat er dus sprake is van een zeer collectivistische groep...is als je zelf ook nog de mogelijkheid hebt om rationeel na te denken dus, uiterst dubieus. Als voorbeeld noem ik de AEL en de MDP, herinner je je dat nog? Als het allemaal echt zo collectivistisch was, dan zouden die inmiddels toch wel van enige betekenis zijn in deze samenleving.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:43 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er bestaat toch in veel opvattingen een oemma?
En er wordt vaak in discussies een beroep op een schijnbare eenheid onder moslims gedaan. Je kent de zinsnedes wel, 'een miljoen moslims in Nederland...', 'anderhalf miljard moslims wereldwijd...' en 'de moslims zijn beledigd...'.
Wanneer je een goed moslim wil zijn, houd je je daaraan. Toch?quote:Op woensdag 5 december 2007 14:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het mag van mij wel, ik leef niet in een Sharia, maar er is een groot verschil wanneer ik zeg, van mij mogen ze en van de islam mogen ze niet, ik ben geen spreekbuis voor de Islam, als je vraagt hoe de Islam et tegen kijkt kan ik je dat wel vertellen.
Het is haar invulling van kunst waarom heb je daar zo'n probleem mee?quote:Op woensdag 5 december 2007 14:36 schreef Triggershot het volgende:
Denken dat ze liegt? Vriend ze heeft geen idee waar ze het over heeft met haar verhaal.
Het gaat wel even iets verder dan het niet delen van de kunst. Tuurlijk is kunst en de smaak subjectief maar daar gaat het helemaal niet om.quote:Kunst is nogal subjectief en de beoordeling er van ook, iemand die vindt dat je niet klopt als je iets wat kunst vindt niet wordt gedeeld door de ander dan moet je even jezelf laten nakijken.
Lastig, wie definieert goeie moslim, jij? ik ? imam om de hoek?quote:Op woensdag 5 december 2007 14:45 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wanneer je een goed moslim wil zijn, houd je je daaraan. Toch?
Misschien wil je daarnaast mede moslims erop wijzen, wanneer zij bepaalde regels verkeerd uitleggen.
Ik typte geen 'zeer collectivistische groep'. Het ging mij om een kenmerk van islamitische gemeenschappen.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar dat zijn vaak individuen die dat roepen. Op basis van deze incidentele individuele oneliners, concluderen dat er dus sprake is van een zeer collectivistische groep...is als je zelf ook nog de mogelijkheid hebt om rationeel na te denken dus, uiterst dubieus. Als voorbeeld noem ik de AEL en de MDP, herinner je je dat nog? Als het allemaal echt zo collectivistisch was, dan zouden die inmiddels toch wel van enige betekenis zijn in deze samenleving.
Hoe kom je erbij? Ze doet maar, gaat mij meer om haar onzin, gezien haar invulling nergens op gebaseerd is. Is tegenwoordig mijn mening geven ook 'zo een probleem mee' hebben?quote:Op woensdag 5 december 2007 14:46 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Het is haar invulling van kunst waarom heb je daar zo'n probleem mee?
Niet iedereen ervaart het of ziet het als kunst, als persoon X wat jij als kunst ziet, ziet als provocatie dan gaat hij er ook daarmee zodanig om, dat hij je mening of interpretatie niet deelt maakt hem niet rijp voor een check.quote:Het gaat wel even iets verder dan het niet delen van de kunst. Tuurlijk is kunst en de smaak subjectief maar daar gaat het helemaal niet om.
Goed gehandeld, nix mis mee.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:48 schreef HeatWave het volgende:
Ach, het moet wel van 2 kanten komen natuurlijk ook.
Ik stond gisteren in de tram naast 2 Moslima's die elkaar doodleuk, keihard lachend, vertelden hoe grappig het wel niet was om die 5 jarigen allemaal lekker te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat! Nou nou, wat hadden ze een lol!
"Ik heb ze gewoon elke klas verteld dat Sinterklaasj niet bestaajt, vet lache!"
Om mijn repliek dat ik Sinterklaas gisteren nog gezien had en Allah nog nooit konden ze dan weer totaal niet lachen en was ik kankerkaasj en diskrieminazie!
Nee, dit verzin ik niet.
Waar is de humor nu? Het relativeren? etc?
Dank je, maar zo bedoelde ik het niet. Ik deed het ook niet om stoer te doen of te provoceren, maarik vroeg me af wat de lol was om dus wel iemands anders "geloof" te ridiculiseren en zodra iemand iets gelijks zegt is het meteen oorlog.quote:
quote:Op woensdag 5 december 2007 14:48 schreef HeatWave het volgende:
Om mijn repliek dat ik Sinterklaas gisteren nog gezien had en Allah nog nooit konden ze dan weer totaal niet lachen
Ik denk meer aan iets metafysisch.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:46 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Lastig, wie definieert goeie moslim, jij? ik ? imam om de hoek?
Nee goed ben het met je eens als je schopt moet je gewoon een reactie terug verwachten of dat nu van jou komt of jij er mee eindigt is totaal irrelevant, maar mensen opzoeken om dit te doen is weer wat minder in mijn ogen.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dank je, maar zo bedoelde ik het niet. Ik deed het ook niet om stoer te doen of te provoceren, maarik vroeg me af wat de lol was om dus wel iemands anders "geloof" te ridiculiseren en zodra iemand iets gelijks zegt is het meteen oorlog..
Ik vind hem grappig.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:48 schreef HeatWave het volgende:
Om mijn repliek dat ik Sinterklaas gisteren nog gezien had en Allah nog nooit konden ze dan weer totaal niet lachen en was ik kankerkaasj en diskrieminazie!
Grappige is, ik heb hier recent nog een lezing over gehad, gaat over the main boodschap van de Islam zeg maar, 'amr bil maroef, wa nahi an el-moenkar', zowel terug te vinden in de Koran en hadith meerdere malen, betekent letterlijk:quote:Op woensdag 5 december 2007 14:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk meer aan iets metafysisch.
Ik had een innigere samenhang verwacht, althans meer aantoonbaar.
Ik zal ook mijn standpunt wat aan moeten passen.
quote:beveel het goede aan en verbied het kwade
Exact, maar ik ben er altijd eentje geweest van gelijke monnikken gelijke kappen. Dat betekend dus dat men dan niet ineens selectief verontwaardigd moet doen als er iets beledigends, of pijnlijks geroepen word richting de autochtonen of Nederland zelf. Meestal is dan namelijk de wereld te klein.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:51 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dank je, maar zo bedoelde ik het niet. Ik deed het ook niet om stoer te doen of te provoceren, maarik vroeg me af wat de lol was om dus wel iemands anders "geloof" te ridiculiseren en zodra iemand iets gelijks zegt is het meteen oorlog..
Ik zeg niet dat het iets verschrikkelijks is. Ik zeg slechts dat het niet opgaat in veel gevallen. Het is een plakaat wat dus niet klopt.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik typte geen 'zeer collectivistische groep'. Het ging mij om een kenmerk van islamitische gemeenschappen.
Dat is toch niet iets verschrikkelijks?
Moderne westerse samenlevingen kenmerken zich op hun beurt door de individualisering (als gevolg van materialisme en neo-liberalisme).
..en als men de poten niet thuis kan houden, omdat de hoer/homo/kuffar 'er zelf om vraagt'? Voorbeelden te over van goedpraters zoals Super7..quote:Op woensdag 5 december 2007 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, maar ik ben er altijd eentje geweest van gelijke monnikken gelijke kappen. Dat betekend dus dat men dan niet ineens selectief verontwaardigd moet doen als er iets beledigends, of pijnlijks geroepen word richting de autochtonen of Nederland zelf.
Mwah, kijk eens verder dan de islam discussie topics en je zal zijn dat Nederlanders (zeker op dit moment) ook totaal niet tevreden zijn met nederland, of het nou slurptax, rekeningrijden, accijns op wijn etc is. Of gewoon het aanbod op TV, pepernoten te vroeg in de winkel, voetbalsupporters, emo's, gothics etc.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Exact, maar ik ben er altijd eentje geweest van gelijke monnikken gelijke kappen. Dat betekend dus dat men dan niet ineens selectief verontwaardigd moet doen als er iets beledigends, of pijnlijks geroepen word richting de autochtonen of Nederland zelf. Meestal is dan namelijk de wereld te klein.
Je bent de discussie zoals altijd aan het verdraaien AE. Ik raad je aan om in te lezen.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:03 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
..en als men de poten niet thuis kan houden, omdat de hoer/homo/kuffar 'er zelf om vraagt'? Voorbeelden te over van goedpraters zoals Super7..
Ik bedoel, als je de Nederlandse samenleving in preken en in fora collectief belachelijk wilt maken, doe je best, zwelg lekker in je superieure zuil (dan doen anderen ook, dat mag), maar onze ervaring leert dat een kleine, redelijk ongeletterde zuil met een relatief grote muil weinig kansen maakt tot aansluiting bij de andere zuilen, zeker als in dit land juist een ontzuiling gaande is (en daar de voordelen van worden ingezien).
Als je dan geweld ook nog eens 'begrijpelijk' vindt omdat men zo 'emotioneel' is, tsja...
Waarom vind je het onzin? Omdat ze islamitische homo's laat poseren met het maskeren van Mohammed en zijn schoonzoon? Het feit dat het allemaal anoniem moet is eigenlijk een stuk kwalijker.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:49 schreef Triggershot het volgende:
Hoe kom je erbij? Ze doet maar, gaat mij meer om haar onzin, gezien haar invulling nergens op gebaseerd is. Is tegenwoordig mijn mening geven ook 'zo een probleem mee' hebben?
En daar zet ik dus mijn vraagtekens bij zeker als dat als argument wordt gebruikt om iets niet te exposeren. Niemand dwingt je om een bepaalde smaak op het gebied van kunst te hebben maar dat geeft je nog geen recht om dat voor anderen ook maar te bepalen.quote:Niet iedereen ervaart het of ziet het als kunst, als persoon X wat jij als kunst ziet, ziet als provocatie dan gaat hij er ook daarmee zodanig om, dat hij je mening of interpretatie niet deelt maakt hem niet rijp voor een check.
Als dit een onderdeel is van jouw houding hoe jij in het leven staat, vind ik dat een goede eigenschap.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:56 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Grappige is, ik heb hier recent nog een lezing over gehad, gaat over the main boodschap van de Islam zeg maar, 'amr bil maroef, wa nahi an el-moenkar', zowel terug te vinden in de Koran en hadith meerdere malen, betekent letterlijk:
[..]
Ik interpreteerde dat altijd als, ga zeggen tegen anderen hoe je moet leven, leer ze de Islam, maar schijnt dat Mohammed dat altijd tegen zichzelf zei bij het kijken naar zichzelf, spiegel, water, whatever, maar dat hij dan naar zichzelf wees, beveel jezelf het goede aan en verbied zelf het kwade voor jezelf, dat is je plicht, niet om anderen te forceren jouw beeld van 'goede' aan te houden.
En jij draait zoals altijd om het antwoord heen Mut1. Ik raad je aan dat gedrag een keer naast je neer te leggen.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent de discussie zoals altijd aan het verdraaien AE. Ik raad je aan om in te lezen.
Het feit dat zij hierdoor homovervolging in Iran en Saudie aan kaak wil stellen van 'hetero' mannen die ook aan gaysex doen, terwijl de 2 mannen niets mee te maken hebben en je zo ook nog eens de gematigde moslim tegen je keert.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:07 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom vind je het onzin? Omdat ze islamitische homo's laat poseren met het maskeren van Mohammed en zijn schoonzoon? Het feit dat het allemaal anoniem moet is eigenlijk een stuk kwalijker.
Ik weet niet hoe duidelijk genoeg je het wilt als ik zeg 'ze doet maar', maar dat is wel weer wat anders dat iemand zich moet nakijken als het aankomt op kunst, om maar even terug te komen waar ik op reageerde.quote:En daar zet ik dus mijn vraagtekens bij zeker als dat als argument wordt gebruikt om iets niet te exposeren. Niemand dwingt je om een bepaalde smaak op het gebied van kunst te hebben maar dat geeft je nog geen recht om dat voor anderen ook maar te bepalen.
Precies.quote:Op woensdag 5 december 2007 13:59 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, daar ben ik het dus niet mee eens. Zo zal namelijk elke idiote uitting onder het kopje kunst vallen, zoals je ook zag bij de "kunstenaar" die wilders als dood portreteerde.
Je weet net zo goed dat je reactie nogal hypocriet op mij overkomt, met name gezien je gezeur over S7. Moet ik je eraan herinneren wat jij tegen mij zei toen of is dat niet nodig? Wat betreft geweld en "begrip" daarvoor is S7 dus niet de enige...quote:Op woensdag 5 december 2007 15:12 schreef ArchEnemy het volgende:
[..]
En jij draait zoals altijd om het antwoord heen Mut1. Ik raad je aan dat gedrag een keer naast je neer te leggen.
Het incasserend vermogen van religieuze mensen in het algemeen is nogal klein zodra het hun geloof betreft. Met name bij de monotheïstische godsdiensten zie je deze tekortkoming. Komt waarschijnlijk voort uit het waarheid monopoliserende karakter van deze religies.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:48 schreef HeatWave het volgende:
Ach, het moet wel van 2 kanten komen natuurlijk ook.
Ik stond gisteren in de tram naast 2 Moslima's die elkaar doodleuk, keihard lachend, vertelden hoe grappig het wel niet was om die 5 jarigen allemaal lekker te vertellen dat Sinterklaas niet bestaat! Nou nou, wat hadden ze een lol!
"Ik heb ze gewoon elke klas verteld dat Sinterklaasj niet bestaajt, vet lache!"
Nee, dit verzin ik niet.
Waar is de humor nu? Het relativeren? etc?
Hoe plaats jij de strakke sociale controle binnen moslim gemeenschappen in deze beschouwing? De houding tegenover geloofsafval of leden binnen gemeenschappen die 'eer' schenden?quote:Op woensdag 5 december 2007 15:01 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het iets verschrikkelijks is. Ik zeg slechts dat het niet opgaat in veel gevallen. Het is een plakaat wat dus niet klopt.
Ik waarschuwde voor een onwenselijkheid van een dreigende escalatie, en dat diegenen die daar een verantwoordelijkheid in kunnen vinden MAAR daar hun schouders over ophalen dan vooral midden in zo'n escalatie mogen gaan staan van me, samen met hun hele familie, miss dat ze DAN wel eens wat meer empathie buiten de zuil op kunnen brengen.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:14 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je weet net zo goed dat je reactie nogal hypocriet op mij overkomt, met name gezien je gezeur over S7. Moet ik je eraan herinneren wat jij tegen mij zei toen of is dat niet nodig? Wat betreft geweld is en "begrip" S7 dus niet de enige die er begrip voor heeft.
Misschien niet in het Haags Stedelijk Museum, maar naar het schijnt in museumgoudA of in Voorburg.quote:Op woensdag 5 december 2007 14:22 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ja, maar die komt nu niet over. Terwijl dat dus wel het doel dient te zijn van kunst. Anders is het geen kunst, maar zijn het slechts rare mensen op het podium waarvan je niet begrijpt wat ze aan het doen zijn.
De strake sociale controle "binnenshuis" bedoel je. Dat bedoel ik dus met visie van een buitenstaander. Waar ik het op baseer? Uit mijn eigen omgeving, maar ook uit het feit dat partijen die menen moslims te moeten vertegenwoordigen, stelselmatig falen. Maar ook uit interne strubbelingen binnen moskeebesturen of zelfs binnen Islamitische landen. Dan is er ineens helemaal geen sprake meer van collectivisme, eerder van individueel eigenbelang. Geloofsafval en eer heeft natuurlijk met elkaar te maken voor de rest, als jij als "ex-moslim" je niet nadrukkelijk profileert als ex-moslim, is er niets aan de hand. De naaste omgeving zal er niet eens op reageren, je kan dit desnoods nadrukkelijk vragen aan bepaalde users op dit forum die er ervaring mee hebben.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:16 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Hoe plaats jij de strakke sociale controle binnen moslim gemeenschappen in deze beschouwing? De houding tegenover geloofsafval of leden binnen gemeenschappen die 'eer' schenden?
Waar baseer jij het op, dat het kenmerk dat ik aanbreng bij islamitische gemeenschappen, namelijk het collectivistische kenmerk, niet klopt?
Het gevolg van het negatief geraakt voelen door kunst is namelijk bepaalde kunstuitingen verbieden. Dan moet je je mi als individu inderdaad laten nakijken. Dat gaat dus wel verder dan smaak alleen.quote:Op woensdag 5 december 2007 15:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het feit dat zij hierdoor homovervolging in Iran en Saudie aan kaak wil stellen van 'hetero' mannen die ook aan gaysex doen, terwijl de 2 mannen niets mee te maken hebben en je zo ook nog eens de gematigde moslim tegen je keert.
[..]
Ik weet niet hoe duidelijk genoeg je het wilt als ik zeg 'ze doet maar', maar dat is wel weer wat anders dat iemand zich moet nakijken als het aankomt op kunst, om maar even terug te komen waar ik op reageerde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |