Goed idee.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:03 schreef Adelante het volgende:
dan doe je het in het vervolg lekker zelf
Nee, ik heb een gat in de grond gegraven achter in de tuin.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:02 schreef Bastard het volgende:
Krijg je nog de begrafeniskosten overheen voor je kat.
ook daar zijn op FOK! wel wat topics over!quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:05 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Goed idee.
Maar ik weet niet hoe je een kat het beste zonder pijn ombrengt.
Ziekquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:01 schreef Dodecahedron het volgende:
Dat laatste spul hielp geeneens, in de auto was hij telkens aan het schudden.![]()
noch door mij.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:25 schreef stbabylon het volgende:
Allerlei semi leuke opmerkingen over hoe een kat afgemaakt kan worden, worden niet gewardeerd denk ik door de TS.
Ook niet door mij overigens.
ja die 1x kat overleden vond ik ook nergens op slaan. Er stond wel 0.00 euro achterquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:36 schreef Kresj het volgende:
[..]
1x dit en dat
1x kat overleden
Is 1x kat overleden een aparte dienst die de dierenarts heeft geleverd?!?!
En 1x dit en dat stond vast ook niet op de bon...
Ik wil slechts weten waar die hoge kosten vandaan komen, en hoe dierenartsen dat verantwoorden. Niet julie morbide obsessies met katten.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:39 schreef Hydrogeny het volgende:
Overdosis slaaptabletten en knak.
Of volgende keer naar mij brengen dan krijgt hij een needlegun op zijn hoofd.
nou het consult.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:45 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik wil slechts weten waar die hoge kosten vandaan komen, en hoe dierenartsen dat verantwoorden. Niet julie morbide obsessies met katten.
Begrijp ik het goed dat je kat nog niet dood was toen je met hem in de auto naar huis ging?quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:01 schreef Dodecahedron het volgende:
We hebben onze kat in laten slapen.![]()
41 euro!![]()
Waar komen die kosten in godsnaam weg?
Het is volgens mij vooral het consult wat het zo duur maakt. Een consult van 10 minuten.![]()
Verder is hem het volgende toegediend:
- spul om hem te verdoven
- spul om hem te doden
- spul om latere stuiptrekkingen tegen te gaan.
Dat laatste spul hielp geeneens, in de auto was hij telkens aan het schudden.![]()
Waarom vragen die dierenartsen zo'n hoge prijs voor even laten inslapen? Waarom zijn dierenartsen überhaupt zo duur?
Laten we dat maar even niet doenquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:06 schreef Adelante het volgende:
[..]
ook daar zijn op FOK! wel wat topics over!
Beetje cru inderdaad, maar waarschijnlijk is het zodat ze zelf in het systeem bij kunnen houden hoeveel overleden katten ze hebben gehad, zodat ze dat (net als alle andere dingen die ze doen) bij kunnen houden om administratieve redenen. Had wel wat subtieler gemogen overigensquote:
Dat is gewoon lompquote:bedankt voor uw bezoek en totziens <-
Mja, hoeveel tijd ben je nou bezig met zo'n tafel schoonmaken ...quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:20 schreef Litso het volgende:
[..]
Laten we dat maar even niet doen
Mensen, dat iemand zich afvraagt waarom in laten slapen zo duur is betekent nog niet dat er meteen allemaal misselijke grappen over gemaakt hoeven worden. Dat mensen zich verwonderen dat TS zich dat juist nu afvraagt mag, maar doe wel even normaal
Ten eerste gecondoleerd TS, waarom in laten slapen?
En verder, ik weet niet wat ze precies inspuiten maar het zijn inderdaad in elk geval de drie dingen die je al opnoemt, en dat is allemaal geen spul wat je zo even bij de drogist koopt. Plus dat ze e.e.a moeten steriliseren (de spuiten zal weinig nut hebben maar als er een dode kat op je tafel ligt maak je die wel even schoon), plus de tijd die ze eraan besteden en uiteraard het personeel zelf. Een dierenarts doet nu eenmaal (net als alle andere soorten artsen) iets wat niet door Jan en alleman uitgevoerd kan en/of mag worden (mag, in dit geval) en kan het zich dan ook veroorloven om een hoog uurloon te rekenen
Nee, de kat was al dood, alleen vertoonden z'n spieren stuiptrekkingen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:55 schreef OllieA het volgende:
[..]
Begrijp ik het goed dat je kat nog niet dood was toen je met hem in de auto naar huis ging?
Wat mij betreft verdien je voor dit soort reply's een ban.quote:Op woensdag 5 december 2007 08:55 schreef Rosbief het volgende:
Ik was toen met Poekie 102 euro kwijt. Maar toen is ze ook 2 dagen opgenomen geweest.quote:Op woensdag 5 december 2007 08:43 schreef Harajuku. het volgende:
Laatst met Jazz voor controle geweest en een inenting, 57 euro ofzo. Vind die 41 van TS nog wel meevallen..
Kaartje heb ik ook gehad. Dat was erg fijnquote:Op woensdag 5 december 2007 11:42 schreef ondeugend het volgende:
34 euro de mijne en een condeolancekaartje een week na tijd.
Oh, herinner me net dat dat wel + chip wasquote:Op woensdag 5 december 2007 11:40 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik was toen met Poekie 102 euro kwijt. Maar toen is ze ook 2 dagen opgenomen geweest.
Je betaald o.a. voor:quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:01 schreef Dodecahedron het volgende:
Waarom vragen die dierenartsen zo'n hoge prijs voor even laten inslapen? Waarom zijn dierenartsen überhaupt zo duur?
Ik vind dat wel extreem duur.quote:Op donderdag 6 december 2007 19:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Valt nog zat mee, eerlijk gezegd. De buren hebben hun kat een tijdje geleden in laten slapen en die mochten even ¤ 110,- aftikken.
Iets van 60 voor de uiteindelijke injectie, 30 voor de verdoving en 20 voor het consult. Dat laatste was dan wel met 'korting', want een normaal consult is ¤ 40,-.
Ik moest de allereerste keer toen ik bij de DA kwam 20 euro consult betalen. Nu elke x als ik terug kom maar 14.65 oidquote:Op donderdag 6 december 2007 19:56 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Valt nog zat mee, eerlijk gezegd. De buren hebben hun kat een tijdje geleden in laten slapen en die mochten even ¤ 110,- aftikken.
Iets van 60 voor de uiteindelijke injectie, 30 voor de verdoving en 20 voor het consult. Dat laatste was dan wel met 'korting', want een normaal consult is ¤ 40,-.
Waarom geen gevoel? Je mag je toch best afvragen wat inslapen nu eigenlijk zo duur maakt? Wat heeft dat nou weer te maken met het verdriet om je overleden huisdier.... TS klaagt er toch verder niet over.....quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:57 schreef Logitik het volgende:
Heb je geen gevoel?
En wat is 41 euro nou, jezus wat triest dit zeg![]()
Ik moet eerst 100 "quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:57 schreef Logitik het volgende:
Heb je geen gevoel?
quote:Op woensdag 5 december 2007 15:35 schreef Laton het volgende:
onvoorstelbaar dat je je druk maakt om die paar centen als je kat net overleden is.
Mijn dierenarts rekent 35 euro voor een consult. Als het consult langer dan 10 minuten duurt word het duurder.quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:52 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat inslapen kost weet ik niet, maar een consult hier is 14 euro. Ik gok dat gepland in laten slapen 14 consultkosten is, plus nog iets van 20 euro erbij voor materialen.
quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:44 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
![]()
Mag ik zelf weten wat voor band ik met dieren heb? Dank u.
Kun je dat niet beter aan de dierenarts vragen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:45 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik wil slechts weten waar die hoge kosten vandaan komen, en hoe dierenartsen dat verantwoorden. Niet julie morbide obsessies met katten.
Omdat ik 2 dingen tegelijkertijd kan. Ik vind het heus wel zielig hoor, dat onze kat dood is.quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:17 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Waarom schaf je uberhaupt een kat aan als je je al drukt maakt om 41 euro om een dier uit zijn lijden te verlossen?
Hij maakt zich daar wel druk om, hij kan namelijk 2 dingen tegelijkquote:Op zaterdag 8 december 2007 10:28 schreef Megumi het volgende:
Je kat is dood TS. En je maakt je druk om wat het dan vervolgens kost.Ik heb aan mijn kat al vele honderden euro besteed. Maar het diertje zit gezellig naast me en heeft lol in het leven.
Dat is wat telt denk ik. En tja gaat het dier dood dan ga ik me echt niet druk maken over de 40 euro die er dan nog bij komt.
Dan zou hij een zij zijn.quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:31 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Hij maakt zich daar wel druk om, hij kan namelijk 2 dingen tegelijk
Waar moet ik me dan druk om maken? Die kat komt toch nooit weer.quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:28 schreef Megumi het volgende:
Je kat is dood TS. En je maakt je druk om wat het dan vervolgens kost.![]()
logisch toch??quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kun je dat niet beter aan de dierenarts vragen.
Bottomline is iig dat de dierenarts ook moet leven. Behalve de directe kosten (dus spuitje etc.), moet hij dus ook de kosten van zijn praktijk (dus huur/hypotheek/en de rest) opbrengen. Dat berekent hij door in alles. Niet rechtstreeks, maar zijn prijsbepaling is er op gebaseerd dat 'ie alle kosten kan dragen en nog wat overhoudt om eten te kopen, op vakantie te gaan, een nieuwe plasma-TV te kopen etc.
Als je dus naar de dierenarts gaat, betaal je niet alleen voor het spuitje, wat misschien maar een dubbeltje zou kosten, maar ook voor al dat andere. En dat is wat het zo duur maakt (zelfde geldt bijvoorbeeld voor de horeca, of als je nieuwe meubels koopt, of zelfs als je naar de supermarkt gaat).
Nou je geld is ook al uitgegeven.. slotje!quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:36 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Waar moet ik me dan druk om maken? Die kat komt toch nooit weer.
Ik be het daar ook wel mee eens.... Ik heb hier een cavia zitten waar ik in totaal de afgelopen 3 jaar waarschijnlijk al 500 euro aan da-kosten in heb gestoken (vooral pech, nl sterilisatie (erg zeldzaam en gevaarlijk bij cavia's) en blaassteen) en dat beestje is hartsrtikke happy dankzij onze hulp, en dat is me toch alles waardquote:Op zaterdag 8 december 2007 10:28 schreef Megumi het volgende:
Je kat is dood TS. En je maakt je druk om wat het dan vervolgens kost.Ik heb aan mijn kat al vele honderden euro besteed. Maar het diertje zit gezellig naast me en heeft lol in het leven.
Dat is wat telt denk ik. En tja gaat het dier dood dan ga ik me echt niet druk maken over de 40 euro die er dan nog bij komt.
En dat gebeurt dus vaak... inspelen op het gevoel. Mensen zijn verdrietig geven niet zo veel meer om de kosten en geven in sommige gevallen veel meer uit dan nodig is. Dat het een zielige gebeurtenis is wil toch niet zeggen dat je niet meer naar de kosten kan kijken. TS maakt zich echt niet alleen maar druk om de kosten, maar wil graag weten waar het vandaan komt.quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:57 schreef Logitik het volgende:
Heb je geen gevoel?
de kosten zijn hier in het topic ook al eens genoemd. gezien het feit dat een dierenarts ook met leven en zo.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:12 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
En dat gebeurt dus vaak... inspelen op het gevoel. Mensen zijn verdrietig geven niet zo veel meer om de kosten en geven in sommige gevallen veel meer uit dan nodig is. Dat het een zielige gebeurtenis is wil toch niet zeggen dat je niet meer naar de kosten kan kijken. TS maakt zich echt niet alleen maar druk om de kosten, maar wil graag weten waar het vandaan komt.
quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:44 schreef Poepoog het volgende:
Leuk die reacties hier, dus de DA kan zo 180 euro ervoor rekenen, en dat jullie zo maar het gaan neerflappen onder de mom van anders hou ik niet genoeg van haar/hem [afbeelding]
Ik denk dat ik ook maar DA wordt.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:44 schreef Poepoog het volgende:
Leuk die reacties hier, dus de DA kan zo 180 euro ervoor rekenen, en dat jullie zo maar het gaan neerflappen onder de mom van anders hou ik niet genoeg van haar/hem
Ik kan al een goed klantenbestandje voor je neerplempen. Stuur wel een paar PMtjes rond. Je kan makkelijk 150 voor een simpel consultje vragen, ergo één dag per week werken is genoeg.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:48 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook maar DA wordt.
Dat zeg ik ook niet, het is meer een algemene opmerking dat bij dit soort zaken vaak gezegd wordt dat geld niks uitmaakt en mensen vaak met aardig wat meer kwijt zijn dan nodig is. En dit topic bewijst dat maar weer met opmerkingen als "je hebt het niet voor je huisdier over". ¤41,- lijkt me redelijk gezien de gebruikte middelen en tijd.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
de kosten zijn hier in het topic ook al eens genoemd. gezien het feit dat een dierenarts ook met leven en zo.
sommige dingen kosten nu eenmaal geld... je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |