quote:Op zaterdag 8 december 2007 00:44 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
![]()
Mag ik zelf weten wat voor band ik met dieren heb? Dank u.
Kun je dat niet beter aan de dierenarts vragen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:45 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik wil slechts weten waar die hoge kosten vandaan komen, en hoe dierenartsen dat verantwoorden. Niet julie morbide obsessies met katten.
Omdat ik 2 dingen tegelijkertijd kan. Ik vind het heus wel zielig hoor, dat onze kat dood is.quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:17 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Waarom schaf je uberhaupt een kat aan als je je al drukt maakt om 41 euro om een dier uit zijn lijden te verlossen?
Hij maakt zich daar wel druk om, hij kan namelijk 2 dingen tegelijkquote:Op zaterdag 8 december 2007 10:28 schreef Megumi het volgende:
Je kat is dood TS. En je maakt je druk om wat het dan vervolgens kost.Ik heb aan mijn kat al vele honderden euro besteed. Maar het diertje zit gezellig naast me en heeft lol in het leven.
Dat is wat telt denk ik. En tja gaat het dier dood dan ga ik me echt niet druk maken over de 40 euro die er dan nog bij komt.
Dan zou hij een zij zijn.quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:31 schreef Frappelsien het volgende:
[..]
Hij maakt zich daar wel druk om, hij kan namelijk 2 dingen tegelijk
Waar moet ik me dan druk om maken? Die kat komt toch nooit weer.quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:28 schreef Megumi het volgende:
Je kat is dood TS. En je maakt je druk om wat het dan vervolgens kost.![]()
logisch toch??quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Kun je dat niet beter aan de dierenarts vragen.
Bottomline is iig dat de dierenarts ook moet leven. Behalve de directe kosten (dus spuitje etc.), moet hij dus ook de kosten van zijn praktijk (dus huur/hypotheek/en de rest) opbrengen. Dat berekent hij door in alles. Niet rechtstreeks, maar zijn prijsbepaling is er op gebaseerd dat 'ie alle kosten kan dragen en nog wat overhoudt om eten te kopen, op vakantie te gaan, een nieuwe plasma-TV te kopen etc.
Als je dus naar de dierenarts gaat, betaal je niet alleen voor het spuitje, wat misschien maar een dubbeltje zou kosten, maar ook voor al dat andere. En dat is wat het zo duur maakt (zelfde geldt bijvoorbeeld voor de horeca, of als je nieuwe meubels koopt, of zelfs als je naar de supermarkt gaat).
Nou je geld is ook al uitgegeven.. slotje!quote:Op zaterdag 8 december 2007 10:36 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Waar moet ik me dan druk om maken? Die kat komt toch nooit weer.
Ik be het daar ook wel mee eens.... Ik heb hier een cavia zitten waar ik in totaal de afgelopen 3 jaar waarschijnlijk al 500 euro aan da-kosten in heb gestoken (vooral pech, nl sterilisatie (erg zeldzaam en gevaarlijk bij cavia's) en blaassteen) en dat beestje is hartsrtikke happy dankzij onze hulp, en dat is me toch alles waardquote:Op zaterdag 8 december 2007 10:28 schreef Megumi het volgende:
Je kat is dood TS. En je maakt je druk om wat het dan vervolgens kost.Ik heb aan mijn kat al vele honderden euro besteed. Maar het diertje zit gezellig naast me en heeft lol in het leven.
Dat is wat telt denk ik. En tja gaat het dier dood dan ga ik me echt niet druk maken over de 40 euro die er dan nog bij komt.
En dat gebeurt dus vaak... inspelen op het gevoel. Mensen zijn verdrietig geven niet zo veel meer om de kosten en geven in sommige gevallen veel meer uit dan nodig is. Dat het een zielige gebeurtenis is wil toch niet zeggen dat je niet meer naar de kosten kan kijken. TS maakt zich echt niet alleen maar druk om de kosten, maar wil graag weten waar het vandaan komt.quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:57 schreef Logitik het volgende:
Heb je geen gevoel?
En wat is 41 euro nou, jezus wat triest dit zeg![]()
de kosten zijn hier in het topic ook al eens genoemd. gezien het feit dat een dierenarts ook met leven en zo.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:12 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
En dat gebeurt dus vaak... inspelen op het gevoel. Mensen zijn verdrietig geven niet zo veel meer om de kosten en geven in sommige gevallen veel meer uit dan nodig is. Dat het een zielige gebeurtenis is wil toch niet zeggen dat je niet meer naar de kosten kan kijken. TS maakt zich echt niet alleen maar druk om de kosten, maar wil graag weten waar het vandaan komt.
quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:44 schreef Poepoog het volgende:
Leuk die reacties hier, dus de DA kan zo 180 euro ervoor rekenen, en dat jullie zo maar het gaan neerflappen onder de mom van anders hou ik niet genoeg van haar/hem [afbeelding]
Ik denk dat ik ook maar DA wordt.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:44 schreef Poepoog het volgende:
Leuk die reacties hier, dus de DA kan zo 180 euro ervoor rekenen, en dat jullie zo maar het gaan neerflappen onder de mom van anders hou ik niet genoeg van haar/hem
Ik kan al een goed klantenbestandje voor je neerplempen. Stuur wel een paar PMtjes rond. Je kan makkelijk 150 voor een simpel consultje vragen, ergo één dag per week werken is genoeg.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:48 schreef Dodecahedron het volgende:
[..]
Ik denk dat ik ook maar DA wordt.
Dat zeg ik ook niet, het is meer een algemene opmerking dat bij dit soort zaken vaak gezegd wordt dat geld niks uitmaakt en mensen vaak met aardig wat meer kwijt zijn dan nodig is. En dit topic bewijst dat maar weer met opmerkingen als "je hebt het niet voor je huisdier over". ¤41,- lijkt me redelijk gezien de gebruikte middelen en tijd.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
de kosten zijn hier in het topic ook al eens genoemd. gezien het feit dat een dierenarts ook met leven en zo.
sommige dingen kosten nu eenmaal geld... je kunt niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |