abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55035182
Zwangerschap en geboorte deel 339

De aanstaande papa's en mama's :

01 december 2007: Droeke en Droekestijger
02 december 2007: DeLiedje
08 december 2007: Faja-Lobi (jongetje)
10 december 2007: klein_spookje en S-A-I-N-T (meisje)
13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

03 januari 2007: Ardenlyn
07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
07 februari 2008: Tup
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Macka66 (vh Hello_Dolly) (meisje)
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke***
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 11 juni 2008: Silmarwen en Knut***
18 juni 2008: PussinBoots
18 juni 2008: Tuc
19 juni 2008: KD-fotografie
26 juni 2008: rusketier (papa)
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
07 juli 2008: Lunastar
07 juli 2008: --Eveliene--
20 juli 2008: Bright (papa)
09 augustus 2008: Kaar

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.
  dinsdag 4 december 2007 @ 14:55:15 #2
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_55035232
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

K-i-m heeft m... Misschien kan je straks aan haar vragen hoe het ding bevalt.
Je kan dat ding net zo opfluffen als je zelf wil hoor. Het oppervlak is redelijk vlak te krijgen, en er zit een tuigje ingenaaid om het kind in vast te zetten. Mijn neefje van 4 rolde er trouwens de hele kamer mee door. Die vond hem geweldig .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_55035463
Ja dat was ook een reden voor mij om toch een doomoo seat te kopen. Als blijkt dat het voor de baby niet werkt, dan is het altijd nog een mooie zitzak voor Tomas. Ach, en misschien dat m'n schoonouders nog wel vragen of we nog iets nodig hebben voor de baby en dan heb ik meteen iets om te vragen. En zo niet dan kopen we hem zelf wel
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:21:19 #4
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55036012
Wat staan er een boel dames op 'knappen'. Wat gaat dat toch ongelooflijk hard (ja sorry, beetje cliché enzo)
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:22:19 #5
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55036036
Ja, daarom twijfel ik nog een beetje. Hij is zeker leuk voor peuters/kleuters. Maar ik wacht nog even af. Misschien kan ik de verleiding niet weerstaan, hij zo zou leuk bij onze fatboy en de fatboy-poof passen.
pi_55036348
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 14:55 schreef Ticootje het volgende:
tvp dan maar..
gaat met ticootje mee

ik moet zeggen dat de box hier heilig is madam lag er met 1 week echt al in.
ik kreeg trouwens ook commentaar van schoonmoeder waarom je in vredesnaam een box nodig had.
zei had er nooit een gehad dus waarom zouden wij wel? toen heb ik gezegd omdat het lekker handig is en dat ik mijn kind niet ziek wil hebben. mijn houten vloer is veel te koud. ach en van die 10 euro ga je ook niet dood
mama van 3 kids!
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:43:26 #7
54772 Silmarwen
pi_55036433
Jullie weten dat je niet ziek kan worden van kou of tocht he. Dat is een fabeltje uit grootmoederstijd. De reden dat je vaker ziek wordt in de winter, of als het koud is, is dat mensen vaker dichter op elkaar zitten, minder luchten, waardoor virusjes sneller worden overgeven. Niet dat dat een reden is om je kind lekker wel in de tocht of de kou te zetten is.
pi_55036522
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:43 schreef Silmarwen het volgende:
Jullie weten dat je niet ziek kan worden van kou of tocht he. Dat is een fabeltje uit grootmoederstijd. De reden dat je vaker ziek wordt in de winter, of als het koud is, is dat mensen vaker dichter op elkaar zitten, minder luchten, waardoor virusjes sneller worden overgeven. Niet dat dat een reden is om je kind lekker wel in de tocht of de kou te zetten is.
juist ziek wordt je van een virus, niet van kou....
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:48:47 #9
54772 Silmarwen
pi_55036561
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:47 schreef Ticootje het volgende:

[..]

juist ziek wordt je van een virus, niet van kou....
Maar het koud hebben is gewoon naar. Ik ga de verwarming ook eens wat hoger zetten. Gek de eerste 12 weken had ik het steeds bloedheet, maar nu lijkt dat weer wat weggetrokken te zijn. Heb het weer veel vaker koud.
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:55:50 #10
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55036737
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:43 schreef Silmarwen het volgende:
Dat is niet helemaal waar, voor zover ik weet. Als je het koud hebt worden je slijmvliezen gevoeliger en gaat er 'iets open staan' (weet niet meer precies wat, maar vandaar ook de waterneus) en daardoor krijgen de bacteriën die verkoudheid veroorzaken meer kans. Maar dat geldt dus voor verkoudheid en niet voor griep, heb ik mij laten vertellen door de huisarts.
Ook vermindert je weerstand door de wisseling van kou (buiten) en warmte (binnen). Dat kost je lichaam veel energie waardoor je weer gevoeliger bent voor ziektes.

Dat moet ook wel mede-oorzaak zijn, want ik heb afgelopen zomervakantie meer binnen gezeten met de familie (door al die regen) dan nu en ik heb geen griep of verkoudheid gehad afgelopen zomer.

Blaasontsteking door kou schijnt wél weer een fabeltje te zijn.
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:01:46 #11
54772 Silmarwen
pi_55036879
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 15:55 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar, voor zover ik weet. Als je het koud hebt worden je slijmvliezen gevoeliger en gaat er 'iets open staan' (weet niet meer precies wat, maar vandaar ook de waterneus) en daardoor krijgen de bacteriën die verkoudheid veroorzaken meer kans. Maar dat geldt dus voor verkoudheid en niet voor griep, heb ik mij laten vertellen door de huisarts.
Ook vermindert je weerstand door de wisseling van kou (buiten) en warmte (binnen). Dat kost je lichaam veel energie waardoor je weer gevoeliger bent voor ziektes.

Dat moet ook wel mede-oorzaak zijn, want ik heb afgelopen zomervakantie meer binnen gezeten met de familie (door al die regen) dan nu en ik heb geen griep of verkoudheid gehad afgelopen zomer.

Blaasontsteking door kou schijnt wél weer een fabeltje te zijn.
Dat klinkt inderdaad wel logisch ja. Ik had ook ooit begrepen dat doordat wij in de winter en de donkere maanden minder zon krijgen en daardoor onze weerstand ook wat lager wordt.

Maar goed, over het algemeen word je niet ziek van tocht of kou. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je dan maar lekker in de tocht en de kou moet gaan staan want dat is sowieso niet prettig.

Ik dacht trouwens ook dat het iets had te maken met de longen en veel kou, maar dat weet ik niet zeker meer. Zal het eens vragen aan de verloskundige/huisarts als ik er de volgende keer ben. Ben er wel nieuwsgierig naar.

Grappig trouwens met die blaasontsteking want wat is het eerste wat je hoort als je een kort rokje aanhebt "Wil je een blaasontsteking ofzo?" Ik had vroeger heel vaak blaasontstekingen. Ok dit wordt een beetje oftopic nu hoor. En toen vertelde mijn huisarts dat veel vrouwen vaak een blaasontsteking krijgen met als oorzaak seks en dat je de kans op een blaasontsteking zou verminderen door na de seks te gaan plassen en je even goed te wassen (niet met zeep).
pi_55037130
Je wordt er misschien niet ziek van, maar om mezelf of mijn kind nou in de tocht of kou te zetten vind ik ook zo wat
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:22:53 #13
14746 k_i_m
pi_55037384
Als ik 's avonds in bed lig te internetten met mijn laptop op schoot, kruipt het kind altijd naar de warmte toe die de laptop afgeeft .
In my life
Why do I smile
pi_55037403
sil een koude vloer lijkt me ook niet echt gezond voor een kindje. isschien kun je er niet ziek van worden.
een koude baby lijkt me ook niet echt iets goeds al is het voor de de orgaantjes of wat dan ook.
mama van 3 kids!
pi_55037496
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:22 schreef k_i_m het volgende:
Als ik 's avonds in bed lig te internetten met mijn laptop op schoot, kruipt het kind altijd naar de warmte toe die de laptop afgeeft .
Wacht maar, er komt een tijd dat ze tegen de laptop gaan schoppen
  Jubileum moderator dinsdag 4 december 2007 @ 16:30:07 #16
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55037509
topictitel even BE proof gemaakt
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:31:03 #17
14746 k_i_m
pi_55037539
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:29 schreef Pruk het volgende:

[..]

Wacht maar, er komt een tijd dat ze tegen de laptop gaan schoppen
Dat doet ze al, maar meestal schuif ik hem dan verder naar beneden, wie weet of de warmte niet goed is ofzo. Het voelt trouwens ook zwaar verrot, zo'n kind in het onderste stukje van je buik .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:36:55 #18
54772 Silmarwen
pi_55037700
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:23 schreef Popples het volgende:
sil een koude vloer lijkt me ook niet echt gezond voor een kindje. isschien kun je er niet ziek van worden.
een koude baby lijkt me ook niet echt iets goeds al is het voor de de orgaantjes of wat dan ook.
Ik heb ook nooit gezegd dat ik mijn kindje op een koude vloer zou leggen, dat was een conclusie die werd getrokken. Natuurlijk zou ik dat niet doen, ik zei net ook al dat kou niet prettig is.
Ik ben overigens in juni uitgerekend he. Niet in december ofzo.
pi_55037844
Dan hopen we gewoon op een betere zomer dan dit jaar Sil, dan kun je je beebje lekker buiten op een kleedje leggen.
en dan wel helemaal afgeschermd zodat er geen beestjes bij kunnen
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  dinsdag 4 december 2007 @ 16:43:46 #20
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55037846
Een wipstoeltje wordt in ieder geval afgeraden, zeker in het begin is het een half uurtje max.
Daarna zeggen twee uur per dag max, maar daar zit je andere "stoeltjestijd" dan bij in (maxi cosi bv).

Een ieder moet het zelf weten uiteraard, ik had een box op wieltjes, en trok die gezellig met me mee naar de keuken als ik daar bezig was.
Vergeet niet dat, als je bv onverhoopt een KS krijgt, een draagzak/doek soms net niet lekker kan zitten, en na verloop van tijd wordt het best zwaar als ze wat ouder zijn.
Bovendien had ik echt niet geweten waar ik mijn kind had moeten laten (toen ze groter waren) als ik even moest plassen, wasmachine laden etc.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55038075
Wow... Is er vandaag een record aan posts in dit topic gevestigd? Vanmorgen nog pagina 3 van de vorige, nu pagina 1 van een vers topic ..

Dat krijg ik even niet bijgelezen hoor.. Mijn mam is lekker hier (mee aan het afwachten . Mijn vader is even terug naar hun huis, hij heeft zo zijn 'verplichtingen' op 5 december elk jaar.. Zijn soort van bij-baantje ).

Bij gyn was alles goed... wel fijn natuurlijk ...
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:02:32 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55038249
Is er al iets bekend Sombie? Ik hoop zo op positief nieuws van je.

heb het oude topic even doorgescrolled, maar kon zo gauw niets vinen. Sorry als ik er overheen heb gelezen.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:07:14 #23
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55038349
zo.. ff een dagje geen internet

Overigens lagen beide kids vanaf dag 1 in de box. Continue in handen werden ze erg onrustig van, op een kleedje op de grond vind ik geen optie voor die hele kleintjes en meenemen naar de wc is ook niet echt een optie. Bij de eerste moet je ook nog slaapsignalen leren herkennen, en soms mis je die dan wel eens.. En dan sliepen ze gewoon eventjes in de box. Dekentje eroverheen leggen en klaar
Zeker Tijn heeft regelmatig in de box geslapen; omdat je dan ook veel met de oudste bezig bent mis je slaapsignalen nog wat makkelijker omdat je niet de hele dag verliefd naar je kleintje kunt kijken.

Vanmiddag trouwens gemerkt dat m'n zadel een stukje naar beneden moet; m'n buik past niet meer tussen zadel en Tijn z'n zitje en dan wordt af- en opstappen wat lastiger
(en tijdens het fietsen kwam ik er achter dat ik een aambei heb twee zwangerschappen zonder die dingen doorgekomen, bij de bevalling van Tijn wel een kleintje opgelopen maar deze keer ben ik dus wel de pineut )
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:15:11 #24
14746 k_i_m
pi_55038514
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:07 schreef E.T. het volgende:

(en tijdens het fietsen kwam ik er achter dat ik een aambei heb twee zwangerschappen zonder die dingen doorgekomen, bij de bevalling van Tijn wel een kleintje opgelopen maar deze keer ben ik dus wel de pineut )
Hoe weet je dat dan dat dat het is? (leuke zin trouwens) Die dingen fascineren me mateloos, want ik vind dat idee echt pure horror. Ik heb ook een keer wat bloed afgeveegd aan de achterkant, maar ik had meer het idee dat het een soort scheurtje was. Hoe weet je dat het dat niet was? .
In my life
Why do I smile
  dinsdag 4 december 2007 @ 17:28:33 #25
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55038798
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 17:15 schreef k_i_m het volgende:

[..]

Hoe weet je dat dan dat dat het is? (leuke zin trouwens) Die dingen fascineren me mateloos, want ik vind dat idee echt pure horror. Ik heb ook een keer wat bloed afgeveegd aan de achterkant, maar ik had meer het idee dat het een soort scheurtje was. Hoe weet je dat het dat niet was? .
Een aambei zie je niet over het hoofd hoor, tenzij die inwendig zit, maar bij een zwangerschap puilen ze al gauw naar buiten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')