abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59654175
Aankomend weekend waarschijnlijk een met z'n 4en een scenario spelen.
We willen wel graag allies van elkaar worden, iemand nog een goede suggestie welke 4 landen te spelen?
  dinsdag 24 juni 2008 @ 17:45:59 #52
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_59656302
scanadinavië?

Spanje/Zweden/Polen/Roemenië, en zo ieder een gelijk deel van europa proberen te veroveren.

Nederland, België, Portugal en bijvb. Denemarken. Allemaal een beetje hetzelfde.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:06:36 #53
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59664098
zweden, Noorwegen, Finland, Denemarken..
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  dinsdag 24 juni 2008 @ 23:08:36 #54
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59664154
kun je een intressante vesting van maken, bereid je wel voor op Rusland en Duitsland die via Finland en Noorwegen wat gaan proberen.
pi_59672528
Heeft iemand een linkje waar ik een no-time patch voor hoi2 dd kan downloaden? Ik kan zelf niks vinden.
Цой жив
pi_59672821
scandinavie is wel een idee

Het is denk ik nog niet zo makkelijk om de landen bij elkaar in de alliantie te krijgen. Als ik me niet vergis zit Finland politiek gezien compleet aan de andere kant vergeleken bij bijvoorbeeld Noorwegen, maar dat is wel op te lossen.

Verder zijn deze landen erg zwak, Denemarken kan je denk ik nooit lang vasthouden. Noorwegen en Finland zullen het ook niet makkelijk krijgen maar het is wel een uitdaging

We hebben ooit wel eens Nederland, Belgie en Zweden gespeeld. In dit geval kan Zweden alleen een beetje bijkomen met Nederland en Belgie wanneer het al snel Noorwegen pakt. Dat is in bovenstaand scenario dan weer niet echt mogelijk

Verder kunnen we ook iets proberen op de balkan. Hier zijn nog wel een paar landen welke niet al te lastig in een alliante te krijgen zijn en je hebt niet direct Duitsland en Rusland op je dak

Zuid-Amerika is ook een optie, helaas zijn hier de landen ook niet echt top. Het gaat hier jaren duren voor je uberhaupt zou kunnen nadenken over een oorlog met Amerika. Hier komt nog eens bij dat veel landen in midden-amerika halve puppets zijn van de USA waardoor fatsoelijk uitbreiden een serieus probleem is.

En dan is er nog Azie.. maar hier zou ik zo even niet 4 landen weten welke een apparte alliantie kunnen vormen.

Ach, we hebben nog een paar dagen om te brainstormen
quote:
Heeft iemand een linkje waar ik een no-time patch voor hoi2 dd kan downloaden? Ik kan zelf niks vinden.
Tja, Ik heb m wel ergens thuis. Misschien kan ik die ff ergens online gooien. ik zal eens kijken..
  woensdag 25 juni 2008 @ 12:49:24 #57
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59673854
balkan = problemen.

Ik heb nu 1 groot yougoslavie.

het is inmiddels 1946. en ik heb erg veel IC.
zo'n 50 divisies.. maar zijn allemaal uitgeleend aan Duitsland en Polen.
we zijn in oorlog met de Soviet unie die steeds verslagen lijkt maar weer opkrabbelt.

Als er een Dominant yougoslavie ontstaat.. of iig dominante Balkan.. wordt Duitsland en Rusland helemaal Hyper.

Inmiddels heeft Japan haar eigen Alliantie met Nat. china en nog wat landen.

Amerika is in oorlog daar tegen.

Engeland, en Nederland en Canada en Frankrijk zijn weer in Oorlog met de soviet unie, maar alleen Engeland doet wat in Oost-Soviet unie.. Amerika doet niets, maar is op dit moment de meest machtige..

Duitsland is echt niet sterk, komt omdat de bom in Europa in 1940 al ontplofte zonder dat het landen heeft kunnen annexeren of een troepenmacht opbouwen kon. Roemenie is wel heel erg groot inmiddels. Maar de USSR valt bijna polen binnen.

erg maf.
pi_59682401
Net weer geinstalleerd, nu toch iets beter opletten bij die tutorials, begreep er eerst helemaal niks van.
Begonnen met Oostenrijk om samen met Nazi-Duitsland ganz europa veroveren
pi_59682503
Tvp in het topic dat ik ooit zelf geopend heb ... tevens een vraag uit dat andere topic, hoe hier mee om te gaan:
quote:
Op vrijdag 30 mei 2008 02:16 schreef FlashingLights het volgende:

Wat me steekt is dat het me na al die jaren nog steeds niet gelukt is om echt definitief te winnen met Duitsland. Heb overigens nooit met een ander land gespeeld dan Duitsland. Telkens als ik op het punt sta om voor mijn gevoel de definitieve nekslag uit te delen is al mijn olie er door heen. Gevolg tanks die niet meer voor of achter uit gaan, en dan hopen dat met veel geluk de linie behouden blijft.
Voor de mod kan het andere topic gesloten worden: [PC]Hearts of Iron 2 Deel 4 ?
pi_59682522
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:27 schreef Whooz het volgende:

Net weer geinstalleerd, nu toch iets beter opletten bij die tutorials, begreep er eerst helemaal niks van.
Begonnen met Oostenrijk om samen met Nazi-Duitsland ganz europa veroveren
Ik zou met Duitsland beginnen ... is een goed land om mee te starten en alles te leren.
pi_59682645
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 18:32 schreef -Six- het volgende:

[..]

Ik zou met Duitsland beginnen ... is een goed land om mee te starten en alles te leren.
Ofcourse ga ik nog met Duitsland spelen, even kijken hoe het verder loopt met mijn klein oostenrijks rijkje
pi_59691715
Heeft iemand hier al eens gespeeld met een echt kutlandje? Zoals Luxemburg of Honduras ofzo??
Цой жив
  donderdag 26 juni 2008 @ 00:21:01 #63
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59694227
quote:
Op woensdag 25 juni 2008 22:52 schreef Zwoerd het volgende:
Heeft iemand hier al eens gespeeld met een echt kutlandje? Zoals Luxemburg of Honduras ofzo??
Nee Never.. heb zelfs niet eens zin om uren naar een Fins sneeuwlandschap te gaan staren maar toch moet dat een spannende toekomst beloven.

Ben begonnen met spanje.

Nou, dat beloofde wat.. Het gehele land is de regering zat en partisanen overal, een achterstand inhalen qua leger, 40% Dissent, een aankomende Burgeroorlog, Internationale spanningen en druk op Spanje, en een heropbouw na de burgeroorlog

Dit alles heb ik kunnen realiseren in eind 1937. Loop nu weer goed mee..
Ik begon met de Dissent aanpakken, deze naar 15% gebracht en begonnen met researchen.
Vervolgens de Partizanen uitgeroeid.

Toen brak de burgeroorlog uit en Franco's troepen waren meteen in een nadelige positie aangezien ik al verwachtte waar de revolutie van de nationalisten zou uitbreken.

Het was niet makkelijk met de Steun die ze van Duitsland kregen, maar de Soviet unie gaf mij ook wat.
na een half jaar iedereen uitgeroeid. En langsaam aan begon ik mijn IC terug te krijgen.

Mijn leger begon ik up te daten en de Dissent ging naar 0.
Heb Portugal veroverd.

Vrede gesloten en werk nu inmiddels aan de industrie.

De rest van de wereld houd zich rustig,

1939
pi_59694269
quote:
Volgens mij is dat echt niet te doen, heb al moeite met een *groot* land als Duitsland
  donderdag 26 juni 2008 @ 00:27:08 #65
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59694377
OEI OEI!

spannend

ineens verklaarde Duitsland oorlog aan Tsjechoslowakije!
daarna verklaarde Polen oorlog aan Oostenrijk.

Waarop Engeland de oorlog verklaarde aan Duitsland
pi_59700070
quote:
Met equador kan je wel aardig ver komen, haiti ook al eens geprobeert maar wil niet echt
Wat wel leuk is om te proberen is in '36 Egypte te gaan spelen, en dan of italy tegen houden of juist axis joinen.
  donderdag 26 juni 2008 @ 13:44:38 #67
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59704221
je kunt helemaal niet met egypte gaan spelen
pi_59707097
jawel,, laad hem als UK, maak egypte independent en release hem van puppet status
save de game, surrender klik je save game aan en selecteer egypte
zo kan je ook met bijv. korea en vietnam etc spelen
pi_59708159
quote:
Ik begon met de Dissent aanpakken, deze naar 15% gebracht
Ik zou zeggen; probeer je dissent altijd op 0% te houden. Dit is echt essentieel voor een fatsoenlijke economie

Te kleine landjes zijn niet echt speelbaar. Je wanneer je nog geen 5 IC hebt dan ben je al bijna 2 jaar bezig met het bouwen van 1 fabriek (er rekening mee gehouden dat je ook je supplies en cons. goods. moet blijven "betalen". Je moet dan misschien wel 10 jaar sparen voor je kan gaan nadenken om je eerste inf. divisie te bouwen. Beetje kansloos dus.

Egypte haha lol. Je kan inderdaad als elk land starten, saven en laden met een ander land. Buiten de standaard uitgebreide keuze aan landen kan je dus ook nog een dikke puist aan landen "vrijgeven" en hiermee aan de gang.

Nou is Egypte niet helemaal een 3e wereld-land, maar vertel; hoeveel IC heeft dit land in '36? vast niet veel meer dan 15.

Morgen gaan wij beginnen met iets. We zijn er nog niet helemaal uit wat. We hebben wel vaak een underdog-alliantie gemaakt van allemaal net-niet landen. Maar sommige willen nu wel weer eens met een fatsoenlijk land aan de gang. Ik ben benieuwd...
pi_59708626
Met kleine landjes moet je ook geen fabrieken gaan bouwen, dat is alleen voor de grote landen bedoeld. Hetzelfde voor inf. bouw gewoon een heleboel militia het werkt nog beter dan inf. in prijs/kwaliteit verhouding.

Egypte heeft in '36 rond de 10 IC volgens mij, het was ook alleen maar een aanbeveling als je het leuk vind om met minors te spelen. Voor mezelf vind ik het leuker om met minors te spelen dan alleen met de grote landen waarbij het bijna onmogelijk is om te verliezen of je moet het wel echt verknallen.

Misschien een keer een online game starten met FOK mensen? Op multiplayer heb ik het namelijk nog nooit gespeeld
pi_59711889
quote:
Op donderdag 26 juni 2008 16:24 schreef Ikuuh het volgende:
Misschien een keer een online game starten met FOK mensen? Op multiplayer heb ik het namelijk nog nooit gespeeld
Online proefpotje lijkt me wel wat, kunnen de HoL experts mij een beetje de do's and don't vertellen
pi_59749630
Eerst me PC weer in elkaar hebben, mijn mobo ligt nog bij alternate , en deze PC is zo traaaaaag.
  zondag 29 juni 2008 @ 02:40:02 #73
214932 uwbftp
dsfargeg
pi_59766403
Ik doe mee! Ben zelf redelijk goed (kuch)....

UNRESTRICTED SUBMARINE WARFARE, here I come.
pi_59766711
Dat gaat prima tot je op multiplayer gaat spelen en er ineens DD's bij je subs komen
  zondag 29 juni 2008 @ 15:12:48 #75
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_59772610
ik doe ook mee
  zondag 29 juni 2008 @ 19:38:24 #76
214932 uwbftp
dsfargeg
pi_59777036
quote:
Op zondag 29 juni 2008 03:46 schreef Ikuuh het volgende:
Dat gaat prima tot je op multiplayer gaat spelen en er ineens DD's bij je subs komen
Je hebt gelijk maar gebruik eeehm, een bepaalde AI mod.. dan gebruikt die AI ook brigades etc. Wordt het een stuk moeilijker.
  zondag 29 juni 2008 @ 20:28:21 #77
158899 GasTurbine
pi_59778079
Iemand die hier MDS mod speelt?

(modern day scenario)
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_59786460
tvp
  dinsdag 22 juli 2008 @ 09:01:10 #79
19840 Libris
Live from Singapore
pi_60260867
Ik heb hem ook weer eens opgestart en ben nu Doomsday met Zweden aan het spelen. Weer eens wat anders dan historisch correct en erg vermakelijk
  woensdag 23 juli 2008 @ 11:49:52 #80
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60291575
Het blijft mooi dit ik las op een ander forum dat iemand als Scandinavie speelt, die heeft het handmatig samengevoegd denk ik. Dat lijkt me nog wel eens iets
pi_60308999
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:28 schreef GasTurbine het volgende:

(modern day scenario)
Het lijkt me erg vet maar krijg het niet aan de praat
  donderdag 24 juli 2008 @ 00:30:30 #82
158899 GasTurbine
pi_60310520
quote:
Op woensdag 23 juli 2008 23:22 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Het lijkt me erg vet maar krijg het niet aan de praat
Doe je het via de pagina op paradox forums? Daar staat een exact stappenplan. Ook moet je geen geen andere mods hebben en als je wilt spelen niet de HoI2 aanklikken maar het andere .exebestand wat je hebt geïnstalleerd.
pi_60312575
Even een tvp aangezien ik ook maar weereens begonnen ben met een campagne in 36.
pi_60316625
Ik speel de laatste tijd met Kabouter vaak potjes, wellicht dat we jullie ook eens kunnen joinen. We zijn nu bezig met een combo Duitsland/Frankrijk.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  donderdag 24 juli 2008 @ 16:31:15 #85
158899 GasTurbine
pi_60323360
Hoe pakken jullie het aan met Algerije/Indochina/Madagaskar etc?
pi_60408039
quote:
Op donderdag 24 juli 2008 00:30 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Doe je het via de pagina op paradox forums? Daar staat een exact stappenplan. Ook moet je geen geen andere mods hebben en als je wilt spelen niet de HoI2 aanklikken maar het andere .exebestand wat je hebt geïnstalleerd.
Het werkt niet,

Ik heb de instructies van deze pagina gevolgd,
http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=329903&page=1&pp=20

Ten eerste kan ik nergens een 1.3A patch vinden alleen de 1.3 voor doomsday,
Ten tweede, de pre-installer kopieert helemaal niks, deze maakt alleen een map aan "modern day scenario".

ik installeer doomsday, de 1.3 patch. Kopieer naar een nieuwe map en installeer modern day hierover heen. Nu de no-time crack.

Het spel start wel maar klapt eruit wanneer je een game probeert te starten. Heb van alles geprobeert, Ik vind het maar prutswerk.. jammer
pi_60411975
Als Duitsland zijnde heb ik het hele Oostblok, de Sovjet-Unie, Scandinavië en Zuid-Oost Europa. Turkije heb ik afgestaan aan Retuobak die met Frankrijk speelt. Hij bezit inmiddels Engeland en Ierland, geheel Afrika (op een paar eilandjes na die van mij zijn ), het Midden-Oosten en Zuid-Azië.

Retuobak heeft onlangs Canada geannexeerd en daarna hebben we tientallen divisies naar de grens met de VS verscheept. We spraken het zo af dat hij de Oostkust zou krijgen en ik de Westkust. Voordat mijn troepen geheel geplaatst waren verklaarde de VS ons ineens de oorlog . Om te voorkomen dat 'ie ons binnen viel, pakte ik snel IJsland. Verder was het geen ramp, inmiddels is de hele Oostkust al veroverd. Ben nu bezig met een luchtinvasievloot om de westkust te pakken (anders gaat alles naar Frankrijk en moet je alle provincies handmatig overzetten ).

Hierna pak ik Zuid-Amerika en dan blijven alleen Japan en China nog over. Verliezen kunnen we allang niet meer in ieder geval. Wel erg tof om te zien hoe de wereld is verdeeld. Toch nog wel een opzienbarend feit: Hongarije is de enige oranje/bruine vlek in Europa, een trouwe bondgenoot . Ik heb al z'n legers naar de VS verscheept opdat ik hem straks in de rug kan steken en toe kan voegen aan m'n rijk. Hierna gaan we een potje Sovjet-Unie/Nationalistic China proberen en direct de VS binnen vallen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60412220
Hoelang duren online potjes meestal?
pi_60412372
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 08:31 schreef Tukker87 het volgende:
Hoelang duren online potjes meestal?
Lang, zeker een uur of 10-12, maar je kunt saven en stoppen en later weer verder, dus je speelt het in stukjes .
pi_60439894
quote:
Op zondag 29 juni 2008 20:28 schreef GasTurbine het volgende:

(modern day scenario)
Wist niet eens dat er zon mod was, heb hem vandaag even gedownload, ziet er leuk uit.
quote:
Op dinsdag 29 juli 2008 08:48 schreef Steeven het volgende:

[..]

Lang, zeker een uur of 10-12, maar je kunt saven en stoppen en later weer verder, dus je speelt het in stukjes .
ahh net zoals vroeger in de Civilization dagen
pi_60440123
Het is wel ziek. Mijn Duitsland heeft 400+ divisies, kan er nog talloze bij maken als ik wil. Retuobak die met Frankrijk speelt heeft er 350+. Wat willen ze doen dan .
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:40:36 #92
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60514149
ik wil graag de no time crack.
maar is die nog te installeren voor een game die je al aan het spelen bent?
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:05:29 #93
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60524933
niemand?
ik ben zo ver met spanje, moet ik ineens al mijn invasie plannen opgeven omdat het toevallig 1953 is

ook zou ik graag met Japan spelen, maar op de 1 of andere manier lijkt dit mij het meest lastige land.
er staat een grote druk op je, omdat je de prestaties op oorlogsgebied van het land dat het in de geschiedenis heeft gehaald wilt evenaren.

je zit ingesloten tussen 2 "reuzen" U.S.S.R & U.S.A

en waar moet je je nu op focussen bij ontwikkeling en productie?

[ Bericht 49% gewijzigd door Pumatje op 03-08-2008 13:14:52 ]
pi_60525088
Volgens mij kan dat niet Pumatje... moet je opnieuw beginnen. Anders ff naar de officiële forums voor de zekerheid .
  zondag 3 augustus 2008 @ 14:07:24 #95
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60526052
hmm jammer. ik vermoedde dat al
iemand trouwens al ooit met Japan gespeeld???
pi_60528907
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 19:40 schreef Pumatje het volgende:
ik wil graag de no time crack.
maar is die nog te installeren voor een game die je al aan het spelen bent?
Ik ben even voor je aan het googlen, maar er staat mij bij dat je gewoon de end-time in de savegame kunt aanpassen. Hoewel je dan misschien wel een iets oudere savegame moet gebruiken (voor 53) kan het je misschien redden.
*doet googlen*
pi_60529027
Hmmz en uiteraard doet de searchfunctie op hun forum het niet
Sorry, your on your own... maar als troost zal ik spanje in mijn volgende campagne met rust laten
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:12:26 #98
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60529756
Solidair..solidair

maar ik kan hem dus ook neit vinden, enkel voor HOI 1
pi_60530042
Ah ik meende het niet persoonlijk hoor

Maar het is wel echt klote zeg, die searchfunctie is volgens mij al sinds de release van HOI2 uitgeschakeld.
Wel weet ik bijna zeker dat ik er een keer een topic heb gelezen over het aanpassen van het jaar waarin je bent of waarin je stopt in je eigen savegame.

Achja, ik hoop dat het je lukt in elk geval. Zou tof zijn als je de oplossing dan ook even linkt ofzo.
Welke spanje was je trouwens?
  zondag 3 augustus 2008 @ 17:29:48 #100
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60530186
De goeie

republikeins.

maar er een links radicaal Spanje van gemaakt en toch een alliantie aangegaan met Duitsland.
Ik heb wel gewonnen, maar ik was eindelijk bezig gemechaniseerde legerkorpsen op te zetten om Engeland aan te vallen.

Had 3 kwart van Frankrijk, Portugal, Tunesie, een stuk in het Midden Oosten, Cyprus, stuk van Griekenland veroverd, kapt ie ermee
heb alle "speelbare" landen gehad, met uitzondering van Japan, lijkt me heeeel moeilijk.

Bijna niet te verdedigen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')