Als Duitsland zijnde heb ik het hele Oostblok, de Sovjet-Unie, Scandinavië en Zuid-Oost Europa. Turkije heb ik afgestaan aan Retuobak die met Frankrijk speelt. Hij bezit inmiddels Engeland en Ierland, geheel Afrika (op een paar eilandjes na die van mij zijn

), het Midden-Oosten en Zuid-Azië.
Retuobak heeft onlangs Canada geannexeerd en daarna hebben we tientallen divisies naar de grens met de VS verscheept. We spraken het zo af dat hij de Oostkust zou krijgen en ik de Westkust. Voordat mijn troepen geheel geplaatst waren verklaarde de VS ons ineens de oorlog

. Om te voorkomen dat 'ie ons binnen viel, pakte ik snel IJsland. Verder was het geen ramp, inmiddels is de hele Oostkust al veroverd. Ben nu bezig met een luchtinvasievloot om de westkust te pakken (anders gaat alles naar Frankrijk en moet je alle provincies handmatig overzetten

).
Hierna pak ik Zuid-Amerika en dan blijven alleen Japan en China nog over. Verliezen kunnen we allang niet meer in ieder geval. Wel erg tof om te zien hoe de wereld is verdeeld. Toch nog wel een opzienbarend feit: Hongarije is de enige oranje/bruine vlek in Europa, een trouwe bondgenoot

. Ik heb al z'n legers naar de VS verscheept opdat ik hem straks in de rug kan steken en toe kan voegen aan m'n rijk. Hierna gaan we een potje Sovjet-Unie/Nationalistic China proberen en direct de VS binnen vallen.