abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 augustus 2008 @ 19:10:49 #102
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60531955
goede tip.
Maar cheats.. zijn die er dan?
nahja ik heb ze iig nog niet gebruikt. Vind ik ook niet leuk, en ik save alleen als ik het spel stop.
anders is dat vind ik ook cheaten
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_60532466
Er zijn cheats ja. Omdat je aangeeft ze niet te willen gebruiken zeg ik ze niet. Ik zal alleen voorbeelden noemen. Het is ook meer de debug-mode trouwens, maar de dingen zoals de verborgen vakjes kun je met een code tijdens het spel uitzetten en dan zie je de hele wereld en waar de troepen staan etc... Dat kun je met dezefde code ook weer uitzetten. Dus in feite zijn dat cheats. Ik ken ze niet allemaal trouwens. De nofog zoals die heet heb ik weleens gebruikt als ik dingen wilde testen.
pi_60532602
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 14:07 schreef Pumatje het volgende:
hmm jammer. ik vermoedde dat al
iemand trouwens al ooit met Japan gespeeld???
Ja, is nog vrij lastig. Research teams zuigen en eilandjes hoppen is niet mijn ding. Wel een leuke uitdaging.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zondag 3 augustus 2008 @ 20:27:51 #105
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60533583
Rt viel me idd meteen op.
viel me ook gelijk op dat Nederland super research teams heeft
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:10:29 #106
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_60534702
Tuurlijk heb je cheats. nofog gebruik ik altijd, omdat ik wil weten hoe het de rest van de wereld vergaat.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
  zondag 3 augustus 2008 @ 21:52:36 #107
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60535795
dat is laf, en wat de rest van de wreld doet volgen is geen excuus.. dat is niet bepaald realistischer.

je dient alleen te weten wat je mag weten..
pi_60633248
Japan is gaar, beetje saai want China is zwak en Rusland aanvallen is niet leuk. Pas in 41 (Als je het historisch speelt) wordt het leuk maar Amerika komt dan altijd met een zerg aan units. Terwijl ze tegelijkerheid de duitsers/vichy terugdringen :|
  donderdag 7 augustus 2008 @ 18:25:20 #109
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60633579
ik doe nu weer Nederland.
ben van plan om Spanje binnen te vallen volgens plan.
Maar wanneer is het Condor legioen nu precies vertrokken uit Spanje? Dat is namelijk HET moment lijkt me om aan te vallen.
of is het There-to-stay?
pi_60650584
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 18:25 schreef Pumatje het volgende:
ik doe nu weer Nederland.
ben van plan om Spanje binnen te vallen volgens plan.
Maar wanneer is het Condor legioen nu precies vertrokken uit Spanje? Dat is namelijk HET moment lijkt me om aan te vallen.
of is het There-to-stay?
Duitsland krijgt wel een event met "The Condor Legion returns!" plus wat manpower en 2 blueprints maar zo uit mijn kop herinner ik nog een game met de UK waar ik zag dat Spanje een condor legion tank had plus wat infantry in 1943
  vrijdag 8 augustus 2008 @ 22:12:30 #111
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60669650
Jongens, ik speel met Nederland aangesloten bij de Axis, dus Nazi Duitsland.
erg intressant, en ik geloof dat ik niet de enige ben die dat heeft gedaan.

Mag ik vragen hoe ( volgens mij was het Roelie ) je onze Kolonien hebt beveiligd? Of heb je ze opgegeven??
Dat is namelijk niet mijn plan. met zon 6 divisies daar moet het goed te doen zijn.

denk ik athans...
pi_60676807
quote:
Op vrijdag 8 augustus 2008 22:12 schreef Pumatje het volgende:
Jongens, ik speel met Nederland aangesloten bij de Axis, dus Nazi Duitsland.
erg intressant, en ik geloof dat ik niet de enige ben die dat heeft gedaan.

Mag ik vragen hoe ( volgens mij was het Roelie ) je onze Kolonien hebt beveiligd? Of heb je ze opgegeven??
Dat is namelijk niet mijn plan. met zon 6 divisies daar moet het goed te doen zijn.

denk ik athans...
Het is alweer een tijdje geleden

Zowiezo is alleen indonesie interessant om te verdedigen

Dat is wel te doen zijn als je er maar voor kan zorgen (en een beetje geluk hebben) dat Japan niet aan land komt. Ik weet niet of je wat divisies kan missen om er neer te zetten?

je hebt een groot voordeel dat een amfibische aanval een behoorlijke penalty geeft. Wanneer je krap zin in manpower kan je dus ook kiezen om overal 1 garrison te plaatsen, deze zijn wat "goedkoper" dan normale inv. Deze houden op zeker tot wel 5 inv. tegen wanneer deze proberen het strand op te rennen

Toen ik NL speelde hed ik me niet bij Duitsland aangesloten, dus had ik oorlog met Japan. Maar wanneer jij bij de Axis zit waar maak jij je druk om? Ik vraag me af of iemand van de allies uberhaupt die kant op gaat.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2008 04:30:28 ]
pi_60676824
Ik moet toegeven dat ikzelf ook de laatste tijd weer een aantal potjes gespeeld heb
pi_60676832
-dubbel-

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 09-08-2008 04:30:42 ]
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 11:41:12 #115
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60680017
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 04:26 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Het is alweer een tijdje geleden

Zowiezo is alleen indonesie interessant om te verdedigen

Dat is wel te doen zijn als je er maar voor kan zorgen (en een beetje geluk hebben) dat Japan niet aan land komt. Ik weet niet of je wat divisies kan missen om er neer te zetten?

je hebt een groot voordeel dat een amfibische aanval een behoorlijke penalty geeft. Wanneer je krap zin in manpower kan je dus ook kiezen om overal 1 garrison te plaatsen, deze zijn wat "goedkoper" dan normale inv. Deze houden op zeker tot wel 5 inv. tegen wanneer deze proberen het strand op te rennen

Toen ik NL speelde hed ik me niet bij Duitsland aangesloten, dus had ik oorlog met Japan. Maar wanneer jij bij de Axis zit waar maak jij je druk om? Ik vraag me af of iemand van de allies uberhaupt die kant op gaat.
jep, ik lijd enorm in de oost door aanvallen van de engelsen en zelfs zuid afrika.. het is nog 1939
pi_60744114
Spelen jullie eigenlijk de normale hearts of iron of hebben jullie ook de uitbreidingen? Ik las nu dat als je Armageddon speelt en je met "Tech team take over" optie ofzo speelt dat dan je save game gebugged kan worden.
pi_60745468
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 21:28 schreef Tukker87 het volgende:
Spelen jullie eigenlijk de normale hearts of iron of hebben jullie ook de uitbreidingen? Ik las nu dat als je Armageddon speelt en je met "Tech team take over" optie ofzo speelt dat dan je save game gebugged kan worden.
Geen last van gehad.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_61014150
Campaignmap ziet er tof uit, mooier dan in HoI2 en de originele provincies zijn nu regio's opgedeeld in kleine provincies zeg maar, best tof. Alleen jammer dat de game van 1936 - 1948 duurt maar .
pi_61014589
Holy fuck! 10.000 gebieden waarin de bevolking schreeuwt opdat santax ze 'vrijheid' komt brengen
Zucht, 3de kwartaal 09 pas
pi_61015544
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:49 schreef Steeven het volgende:
Alleen jammer dat de game van 1936 - 1948 duurt maar .
Had eigenlijk liever gezien dat het tot ongeveer deze tijd ging. Invasie Irak lijkt me wel een leuke scenario voor HoI 3
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:07:16 #122
158899 GasTurbine
pi_61016085
In de MDS begint het ook met de invasie van Irak.

btw: 10.000 regio's? Dat wordt dan hopelijk een erg lekkere grote kaart.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_61017602
omg, 10.000

dat is het viervoudige van nu. Zoveeeeeel meer strategische oplossingen... yeeeeaaaah
pi_61219549
Ik voelde me altijd een roepende in de woestijn.
Ik heb wel wat mensen geinteresseer in HOI 2, maar die waren nooit zo fanatiek als mij!
Ik speel het al jaaaren!

Een tip van mij: Steun als Duitsland Franco in zijn oorlog.
En dan niet lullig supplies sturen, nee verklaar de oorlog aan de Bolsjewieken
in Spanje!

De wereld zal je daar niet op aankijken (belligerence zakt snel genoeg).
Als Polen je dan provoceerd tot een oorlog kan je Frankrijk vanuit het zuiden
aanvallen! Zuid Frankrijk valt dan in Spaanse handen en begint vanaf dan
tanks, infanterie en vliegtuigen te maken voor de komende vernedering
van Rusland.

Vichy onstaat nog steeds, maar dan in Noord Afrika (inc de legers die ze altijd
meekrijgen als het land ontstaat). Stuur ze genoeg supplies (70) om hun leger
overeind te houden voor als de amerikanen komen.

Geeft een nieuwe gameplay en een machtige bondgenoot!

MP spelen lijkt me Super!
Dus als mensen nog een speler zoeken...
pi_61315980
Iemand nog actief hier?
pi_61316907
Jawel hoor! Alleen momenteel ben ik aan het denken als wie ik nu eens ga spelen
pi_61598148
Ik heb nu doomsday voor een paar euro via e-bay gekocht en ben weer lekker aan het spelen. Maar ik heb een vraag: Hoe kan ik doomsday in windowed spelen en niet in Full Screen?
Ik heb nu twee schermen waar ik op het ene scherm doomsday wil spelen en op het andere iets anders doen
pi_61598269
quote:
Op zaterdag 13 september 2008 12:48 schreef chingching105 het volgende:
Ik heb nu doomsday voor een paar euro via e-bay gekocht en ben weer lekker aan het spelen. Maar ik heb een vraag: Hoe kan ik doomsday in windowed spelen en niet in Full Screen?
Ik heb nu twee schermen waar ik op het ene scherm doomsday wil spelen en op het andere iets anders doen
Even je shortcut zo aanpassen:
pi_62055405
De eerste Hoi3 screens;

pi_66854290
Ik ben gister dus voor het eerst begonnen. Samen met Roellie80 en nog 2 maatjes gespeeld. En ik moet zeggen dat ik het leuk vind.

Maar ik ben dus een leek in dit soort games en het gaat zo diep etc etc. Dus ik zoek de alle eerste topics over dit spel, waarin staat hoe te spelen beetje een FAQ ofzo.

Gister was ik republikein Spanje roellie80 was Frankrijk. Andere gast was Engeland en later kwam iemand erbij die Polen nam.

was wel ok tijds besteding voor een zondag.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_66855716
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 17:32 schreef Roellie80 het volgende:
De eerste Hoi3 screens;

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wow, hoeveel provincies worden dat?
Цой жив
pi_66855955
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:29 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Wow, hoeveel provincies worden dat?
± 10.000

voor meer info: [PC] Hearts of Iron III (Release Q3 2009)
Ik zal nog eens wat nieuwe screenshots erbij zetten

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2009 12:48:15 ]
  donderdag 23 april 2009 @ 17:23:02 #133
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_68309651
Even een kick, HoI 2 complete is (tijdelijk denk ik) ¤9.99 euro bij Gamersgate. Creditcard is wel nodig om het aan te kunnen schaffen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  zaterdag 25 april 2009 @ 17:21:49 #134
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_68369750
Ben benieuwd naar 3.
  Moderator zondag 24 mei 2009 @ 17:04:38 #135
8781 crew  Frutsel
pi_69354840
Ik moet nog flink oefenen met deel 2, voor ik straks met 3 uit de voeten kan
Heb de anthology aangeschaft en speel tot nu toe alleen als Duitser, maar na de invasie van Polen krijg ik altijd ongenadig klop van de engelsen en Fransen. Weliswaar kan ik Frankrijk deels verslaan, maar die britten is een ander gedoe En als ik dan standhoud, krijg ik altijd die Russen op me dak
  zondag 24 mei 2009 @ 18:19:20 #136
158899 GasTurbine
pi_69357493
Je legers volpompen met mannen. Inf, cav, gar en mil's. Gewoon opbouwen. Dan komt alles goed! (en na het ontdekken van de autotrade knop was ook een hoop magie bij mij gebeurd)
  zondag 24 mei 2009 @ 18:36:06 #137
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_69358063
quote:
Op zondag 24 mei 2009 17:04 schreef Frutsel het volgende:
Ik moet nog flink oefenen met deel 2, voor ik straks met 3 uit de voeten kan
Heb de anthology aangeschaft en speel tot nu toe alleen als Duitser, maar na de invasie van Polen krijg ik altijd ongenadig klop van de engelsen en Fransen. Weliswaar kan ik Frankrijk deels verslaan, maar die britten is een ander gedoe En als ik dan standhoud, krijg ik altijd die Russen op me dak

dat is echt een eitje.
je moet wel wachten op het goede moment!
volg bij Duitsland tot 1941 de tijdslijn.

en wanneer je de invasie in polen begint, zorg ervoor dat je wel lui laat staan aan de grens met Frankrijk!
anders vallen ze daar natuurlijk binnen.

is het in polen en omstreken opgelost, ga dan over op Fall Gelb, en vervolgens Fall Rot.
Engeland is echt simpel, begin wel op tijd met duitsland aan een vloot, erg belangrijk voor de voortzetting.

Ook luchtvloot belangrijk, zorg in ieder geval voor genoeg jachtvliegtuigen om boven Frankrijk iig luchtdominantie te krijgen, dat verder en verder uitbereiden.. en val dan tenslotte omstreeks 42 engeland aan.

Combinatie aanval gewoon, pak groots uit. En time het goed met hun vloot, als diein het kanaal ligt en jij valt aan ben je kansloos. Hun vloot is echt.. huge en sterk.

Vergeet trouwens Rusland.. Laat die links liggen en bouw langs de grens fortificaties met genoeg man om ze af te schrikken, dan vallen ze niet binnen.

zo heb ik gespeeld en in 43' stond ik met mijn SS en Wehrmacht divisies in Canada via de Labrador zee en in 45 was ik Washington binnengevallen.

Daarna is Rusland een eitje.
  Moderator zondag 24 mei 2009 @ 18:41:22 #138
8781 crew  Frutsel
pi_69358223
whehehe Puma
Tegen jou ga ik dus nooit spelen
Goeie tips, nu nog es kijekn of het in de praktijk werkt

Research doe ik in het begin veel op Industrial, via Farben vooral. Om de IC te verhogen.
Verder heb ik geen idee waar ik me op moet richten. Tis leuk als je je V1s hebt nog voor 1939 maar hey..:')

Laat je nog andere landen joinen dan? Zoals Franco? of ben je totaal dan niet met diplomacy bezig?
Ik probeer af en toe wat te jatten van andere landen zoals de VS aan blueprints, maar lukt vaak niet. En zoveel geld komt er nou ook weer niet binnen.
  zondag 24 mei 2009 @ 19:28:23 #139
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_69359531
jawel, diplomacy is erg belangrijk, zorg dat de Axes erg groot wordt. Haal iedereen erbij die je kan, ook Franco, dat is erg handig want die zorgt dan wel op druk op Gibraltar, dat kun je veroveren als je hem erin steunt.

zorg ervoor dat hij goed zijn noordkust bewaakt anders valt Engeland via die plek binnen, geen alliance met Portugal aangaan, kunnen toch geen ruk en die beschermen zo mooi de Oost Flank van Spanje, Portugal houd zich er dan goed buiten.

Ga ook druk zetten op Vichy France, als die joinen heb je er nog wat bij dat kan helpen. De Italiänen zullen kont geschopt worden in het Midden Oosten, houd hier rekening mee.. ze waren in het begin als bondgenoot handig maar die lui leveren je alleen maar problemen op later, houd het in het midden oosten in de gaten want Noord Afrika moet je bezetten, anders vallen de Geallieerden binnen in je onderbuik. lees Italie, V-Frankrijk .

Als je daar toch bent, probeer het bij Israel enzo in handen te krijgen. De jappen moeten zo ook wat rust krijgen en bij mij zaten ze in no time in heel India. Sterke jappen is een voordeel en al helemaal in je alliantie omdat ze zo de VS buiten je oorlog houden.

Diplomacy in Oost-Europa is ook erg erg belangrijk, sterke landen. Yougoslavie gewoon innemen, maar Roemenië, Bulgarijë, etc etc.. die moeten erbij. Let wel op dat je daarmee de Soviet Unie pissig maakt.

Hetzelfde geld voor Finland, als je ze erbij kan hebben prima, maar dan moet je er wel zeker van zijn dat ze geen Idiote acties tegenover de Soviet unie gaan ondernemen, of omgekeerd. Beste is ze eruit laten alhoewel ik wel solidair ben tegenover Finland.

De rest van Scandinavie heb je trouwens al in bezit, ook hier opletten voor invallen van Engeland. Maargoed als je het goed speelt bezit je heel Groot-Brittanië al in 42, dit is ook nodig, want die hit en run aanvallen van ze overal in Europa zijn erg vermoeiend.
  Moderator zondag 24 mei 2009 @ 21:09:36 #140
8781 crew  Frutsel
pi_69362771
Hmm... ghehe... Portugal is d 'r al zo goed als bij Zal dat dan maar niet accepteren.
Klopt het trouwens dat Franco lang niet altijd de oorlog wint?

Wat doe jij met je subs dan als je duitsland speelt?
  zondag 24 mei 2009 @ 22:18:24 #141
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_69365467
subs gebruikte ik om massaal dood en terreur te zaaien voor convooien in de noordzee en atlantische oceaan, en middelandse zee..

echt heel erg veel bouwen die dingen
  woensdag 27 mei 2009 @ 18:32:02 #142
257498 KingJames
proud to be a dutchie
pi_69462526
dag mensen,

ben redelijk nieuw met HOI 2 dd arm.. ik begin er een beetje in te komen.
Ik ben nu een campagne begonnen met engeland. Ik zit nu in nov 37. mn technologie is perfect op schema, heb veel olie en supplies voor een evt. grootschalig offensief. ben ik niet van plan ofzo, maar je weet maar nooit. Ben bezig met het bouwen van mot. inf. heb net een dozijn subs klaar. ben bezig de zeeprovincies te versterken (plymouth, portsmouth, dover, norwich). ben ook bezig met 6 carriers. Ik heb verder nog niet echt een sterk leger, maar daar ben ik dus mee bezig.

Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen, heb nog niet echt een stuk op deze forums gelezen, waar iemand engeland speelt.

thx
Poor political bastards
  woensdag 27 mei 2009 @ 19:16:02 #143
158899 GasTurbine
pi_69463960
quote:
Op woensdag 27 mei 2009 18:32 schreef KingJames het volgende:
dag mensen,

ben redelijk nieuw met HOI 2 dd arm.. ik begin er een beetje in te komen.
Ik ben nu een campagne begonnen met engeland. Ik zit nu in nov 37. mn technologie is perfect op schema, heb veel olie en supplies voor een evt. grootschalig offensief. ben ik niet van plan ofzo, maar je weet maar nooit. Ben bezig met het bouwen van mot. inf. heb net een dozijn subs klaar. ben bezig de zeeprovincies te versterken (plymouth, portsmouth, dover, norwich). ben ook bezig met 6 carriers. Ik heb verder nog niet echt een sterk leger, maar daar ben ik dus mee bezig.

Nu is mijn vraag wat ik het beste kan doen, heb nog niet echt een stuk op deze forums gelezen, waar iemand engeland speelt.

thx
Turkije en Iran veroveren zodat je konvooien niet door het Suez hoeven (en theoretisch niet eens de Middellandse zee inhoeven)

Een flinke troepenmacht opbouwen in Djibouti en de omgeving om de italianen onmiddelijk eruit te kicken. Ook zou ik Indochina versterken. Maarja, ik heb nog nooit met Engeland gespeeld dus garanties kan ik je niet geven.
  woensdag 27 mei 2009 @ 23:38:21 #144
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_69475173
ik heb ook nog nooit met GB gespeeld, zelfde voor Japan.
Houd niet van Eilanden.
pi_69476252
Ik heb niet heel vaak met Engeland gespeeld.

Probeer wat je ook doet India te behouden. Da's zo'n beetje de halve motor van dat hele Engeland. Moet opzich niet zo moeilijk zijn mits de Jappen niet te snel die kant op komen.

Verder; stel jezelf een doel.
Als het je puur gaat om de vernietiging van het derde rijk dan is dat allemaal niet zo moeilijk. Je hebt reeds een aardige vloot. Focus op tanks, medium tanks. En mech.inf. mits je niet in de knoei komt qua tijds planning,
Drop vervolgens een 30-50 divisies ergens aan de kust, doe dat wanneer de russen in actie komen en je walst zo over dat derde rijk heen

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-05-2009 00:16:35 ]
  Moderator donderdag 28 mei 2009 @ 11:29:57 #146
8781 crew  Frutsel
pi_69484895
Ik dacht gisteren maar weer verder te gaan met mijn Duitse campagne. Laat Polen nu ineens vrijwillig Danzig afstaan aan me? Geen oorlog dus... maar amper zesmaanden later verklaren de Britten en Fransen in maart 1940 me ineens de oorlog. Nu had ik daar wel legers staan, maar vraag me af: waarom?
Zeker omdat ik via intelligence al vijf ministers van de engelsen had omgelegd? Maar ja, mijn leger kon niet op tegen de Fransen, ze lopen ineens vanuit Strassbourg Duitsland binnen
En ik maar denken dat het zo goed ging
pi_69487918
ik doe meer zelfopgelegde objectives dan world domination, net heel zuid-amerika verovert met brazilie. Zit nu alleen in een beetje rare wereld, Japan heeft heel Azie verovert en gaat nu Rusland in. Rusland verovert al de gebieden van het Duitse Rijk. En ik zit lekker in Zuid-Amerika een nucleare bom te kweken voor m'n volgende verovering. Nu maar hopen dat m'n beligerence beetje zakt
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 20:13:31 #148
8781 crew  Frutsel
pi_69837588
Kan in Doomsday eigenlijk Rusland bij de Axis? Of is dat 'onmogelijk'?

Leek me wel eens lachen om een LANgame te doen met een vriend van me als Duitsland en de USSR en dan een pact aan te gaan
pi_69837813
quote:
Op donderdag 28 mei 2009 12:56 schreef Whooz het volgende:
ik doe meer zelfopgelegde objectives dan world domination, net heel zuid-amerika verovert met brazilie. Zit nu alleen in een beetje rare wereld, Japan heeft heel Azie verovert en gaat nu Rusland in. Rusland verovert al de gebieden van het Duitse Rijk. En ik zit lekker in Zuid-Amerika een nucleare bom te kweken voor m'n volgende verovering. Nu maar hopen dat m'n beligerence beetje zakt
Zo heb ik ook een keer met Argentinie gespeeld, Zuid-Amerika vind ik eigelijk nog best leuk, alleen toen ik bij Colombia en Venezuela aankwam, greeg ik de VS op mn dak, dat was minder.
Цой жив
  maandag 8 juni 2009 @ 21:28:54 #150
158899 GasTurbine
pi_69841226
quote:
Op maandag 8 juni 2009 20:13 schreef Frutsel het volgende:
Kan in Doomsday eigenlijk Rusland bij de Axis? Of is dat 'onmogelijk'?

Leek me wel eens lachen om een LANgame te doen met een vriend van me als Duitsland en de USSR en dan een pact aan te gaan
Dan moet je volgens mij als duitsland zijnde ff een landje als Hongarije uitnodigen voor de Axis en dan zelf de alliance verlaten. (hetzelfde voor Rusland maar die zitten al vanaf het begin met tannu tuva en Mongolië. Gewoon op leave alliance drukken ) Maar ik durf het je niet zeker te zeggen, al een lange tijd niet gespeeld.
  Moderator maandag 8 juni 2009 @ 22:02:53 #151
8781 crew  Frutsel
pi_69842829
quote:
Op maandag 8 juni 2009 21:28 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Dan moet je volgens mij als duitsland zijnde ff een landje als Hongarije uitnodigen voor de Axis en dan zelf de alliance verlaten. (hetzelfde voor Rusland maar die zitten al vanaf het begin met tannu tuva en Mongolië. Gewoon op leave alliance drukken ) Maar ik durf het je niet zeker te zeggen, al een lange tijd niet gespeeld.
Ik zie in Doomsday niet de optie: leave alliance. Ik heb als Rusland de mede ally genoten gekicked en zit daar nu alleen in, maar joinen bij de Axis kan ik vooralsnog niet . Hooguit "Guarantee indepence en Non Agression Pact"
  maandag 8 juni 2009 @ 22:05:28 #152
61587 Retuobak
My oh my!
pi_69842955
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:02 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Ik zie in Doomsday niet de optie: leave alliance. Ik heb als Rusland de mede ally genoten gekicked en zit daar nu alleen in, maar joinen bij de Axis kan ik vooralsnog niet . Hooguit "Guarantee indepence en Non Agression Pact"
Leider van een grote alliance kan niet in een alliance zitten met een andere leider van een grote alliance. SU, GB en Duitsland kunnen dus nooit bondgenoten zijn van elkaar.
pi_69847896
Er is een manier om Rusland en Duitsland bij elkaar in een alliantie te krijgen. Dan moete bijde landen wel echte spelers zijn. Er is een event dat de mogelijkheid bied
"Let the world Tremble"
  Moderator dinsdag 9 juni 2009 @ 08:33:23 #154
8781 crew  Frutsel
pi_69851618
quote:
Op maandag 8 juni 2009 22:05 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Leider van een grote alliance kan niet in een alliance zitten met een andere leider van een grote alliance. SU, GB en Duitsland kunnen dus nooit bondgenoten zijn van elkaar.
Ik meende dat het in HOI 2 wel kon. Maar in Doomsday?
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:49 schreef Roellie80 het volgende:
Er is een manier om Rusland en Duitsland bij elkaar in een alliantie te krijgen. Dan moete bijde landen wel echte spelers zijn. Er is een event dat de mogelijkheid bied
"Let the world Tremble"
En hoe doe je dat dan?
pi_69877721
pi_69882693
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 08:33 schreef Frutsel het volgende:
En hoe doe je dat dan?

http://forum.paradoxplaza.com/forum/showthread.php?t=218346
  dinsdag 9 juni 2009 @ 23:54:02 #157
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_69882820
quote:
Op maandag 8 juni 2009 23:49 schreef Roellie80 het volgende:
"Let the world Tremble"
Molotov-Von Ribbentroppact lijkt me... 1939

Edit - ik zie het net in je screenshot.
pi_69882963
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:54 schreef Steeven het volgende:

[..]

Toch krijg je van mij kudos voor het geven van de naam van het event
  woensdag 10 juni 2009 @ 00:02:32 #159
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_69883113
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:57 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Toch krijg je van mij kudos voor het geven van de naam van het event
Ik zou me ernstig moeten schamen als ik dat niet zou weten gezien mijn studierichting , maar toch bedankt.

Overigens kijk ik enorm uit naar HoI 3. Deel twee was een van de betere strategy games. Helemaal doodgespeeld met Retuobak .
pi_69883357
ow, ik ook zeker

Wij zijn hier met sowiezo 4 active spelers, maar met en beetje geluk zijn het er misschien wel 8.
Na de release krijgt iederen iets van 2 weken oefentijd waarna ik m'n huis beschikbaar ga stellen voor een weekend-hoi3-lan-party.

kijk er al een jaar naar uit
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 08:49:08 #161
8781 crew  Frutsel
pi_69887285
quote:
Op dinsdag 9 juni 2009 23:54 schreef Steeven het volgende:

[..]

Mjah, dat lijkt er op, maar als je in de tekstbalkjes eronder kijkt, zie je dat de Russen direct weer uit de Alliantie stappen? Dit was wel in Doomsday? Of in HOI 2 zelf?
  woensdag 10 juni 2009 @ 12:47:29 #162
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_69894410
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 08:49 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mjah, dat lijkt er op, maar als je in de tekstbalkjes eronder kijkt, zie je dat de Russen direct weer uit de Alliantie stappen? Dit was wel in Doomsday? Of in HOI 2 zelf?
Ik denk dat dat onderste stukje tekst refereert naar het Molotov-Von Ribbentroppact, en dat er daarna een Full Alliance is afgesproken; een verregaande versie van het pact dus, wat historisch gezien niet is gebeurd.
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 13:19:02 #163
8781 crew  Frutsel
pi_69895540
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 12:47 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik denk dat dat onderste stukje tekst refereert naar het Molotov-Von Ribbentroppact, en dat er daarna een Full Alliance is afgesproken; een verregaande versie van het pact dus, wat historisch gezien niet is gebeurd.
Zou kunnen... ik ken die optie niet. Dacht dat je gewoon uit dat Comintern pact kon stappen.

ik had het gister, dacht ik, goed voor elkaar... als Duitsland. Polen, Denemarken, Nederland, Belgie en Frankrijk waren al onder mijn bewind, evenals Oostenrijk en Tsjechoslovakije. De engelsen kon ik nog relatief de baas, mede omdat ik mijn woede richtte op hun luchthavens en luchtvoordeel.
Verklaren ineens de Italianen de oorlog aan de Russen Toen ging het verdomd snel...:{
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:21:37 #164
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_69895641
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:19 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Zou kunnen... ik ken die optie niet. Dacht dat je gewoon uit dat Comintern pact kon stappen.

ik had het gister, dacht ik, goed voor elkaar... als Duitsland. Polen, Denemarken, Nederland, Belgie en Frankrijk waren al onder mijn bewind, evenals Oostenrijk en Tsjechoslovakije. De engelsen kon ik nog relatief de baas, mede omdat ik mijn woede richtte op hun luchthavens en luchtvoordeel.
Verklaren ineens de Italianen de oorlog aan de Russen Toen ging het verdomd snel...:{
Ja als die Russen komen ben je fucked, daar moet je snel bij zijn anders zijn ze niet te stoppen. GB is altijd irritant met die kutvliegtuigjes van ze, maar als je een leuke vloot bouwt kun je GB behoorlijk dwarszitten met de aanvoer van zijn goederen .
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 13:35:33 #165
8781 crew  Frutsel
pi_69896125
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:21 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ja als die Russen komen ben je fucked, daar moet je snel bij zijn anders zijn ze niet te stoppen. GB is altijd irritant met die kutvliegtuigjes van ze, maar als je een leuke vloot bouwt kun je GB behoorlijk dwarszitten met de aanvoer van zijn goederen .
Mijn vloot vaak eerst nog flink uitgebreid, wordt altijd in de pan gehakt door de Britten
  woensdag 10 juni 2009 @ 13:37:18 #166
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_69896188
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:35 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Mijn vloot vaak eerst nog flink uitgebreid, wordt altijd in de pan gehakt door de Britten
Hehe het is dan ook geen makkelijk spel . Ik ben de eerste vijftien potjes alleen maar geowned, daarna had ik het ineens door en ownde ik de pan uit .
  Moderator woensdag 10 juni 2009 @ 13:58:12 #167
8781 crew  Frutsel
pi_69896965
quote:
Op woensdag 10 juni 2009 13:37 schreef Steeven het volgende:

[..]

Hehe het is dan ook geen makkelijk spel . Ik ben de eerste vijftien potjes alleen maar geowned, daarna had ik het ineens door en ownde ik de pan uit .
Ik had in het begin dat mijn luchtvloot gedecimeerd werd. Zegt een vriend van me: Stuur je wel escorts mee? Ik:"Ja duh, denk je dat ik gek ben ofzo, genoeg jagdgeschwaders die mee gaan" Nu blijkt dus dat je ook als "upgrade" voor je bommenwerpers escorts kunt toevoegen
  donderdag 23 juli 2009 @ 19:56:49 #168
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71261034
haha lol.

dom van je

vind de update van Doomsday erg goed dat je ook je schepen kunt upgraden met aparte zaken. Erg mooi detail.

maarrrr de vraag.. wie heeft zin in een potje HOI2 LAN ?
  donderdag 23 juli 2009 @ 21:22:09 #169
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71263616
komooopppp

Alliance NL - Dui !

iemand?
pi_71269837
De eerste keer dat ik HoI2 speelde was ik Nederland, maar Duitsland viel nooit Polen binnen en de hele 2e wereld oorlog was nooit begonnen.
Misschien kan het ermee te maken hebben dat ik toen Belgie al veroverd had ofzo.

Japan was wel lastig aan het doen bij Indonesie en ik was via zee Rusland binnen gevallen

Nog een paar screenshots:

Belgie bestaat niet meer:

Amerika en Duitsland samen in een alliantie:

Ik wou even een stukje van Rusland afsnijden, maar dat stelden de Russen niet op prijs:

[ Bericht 42% gewijzigd door Jegorex op 24-07-2009 00:25:07 ]
Op zondag 8 maart 2009 21:38 schreef Danny het volgende:
fuck de policy. posten die hap!
  vrijdag 24 juli 2009 @ 01:22:14 #171
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71272429
wat is je doel daar dan geweest?
Daar zit niets, behalve Leningrad wat je enkel maar ellende oplevert omdat de Rooien die stad koste wat kost terug zullen willen hebben, dit zal uiteindelijk hun uitbereiding van de Oostvloot betekenen en dan kun je escorts en transports bij het leven gaan bijmaken omdat alles vanuit Indonesïe wordt gekeldert.

Maar goed, dat is het ergste scenario als Japan zich gaat mengen, die gaan vaak gelijk op zoek naar Olie.
Had je willen binnenvallen, zorg er dan voor dat je Turkije als Allie krijgt, en snij ze af bij de olievelden, ten zuide van Stalingrad... dan heb je resources genoeg om oorlog te gaan voeren.
pi_71279512
Ik had niet echt een doel, dat was de eerste keer dat ik het speelde.
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 14:34:27 #173
8781 crew  Frutsel
pi_71286524
quote:
Op donderdag 23 juli 2009 19:56 schreef Pumatje het volgende:
haha lol.

dom van je

vind de update van Doomsday erg goed dat je ook je schepen kunt upgraden met aparte zaken. Erg mooi detail.

maarrrr de vraag.. wie heeft zin in een potje HOI2 LAN ?
Wat kan je dan upgraden bij de schepen?
Behalve de vliegtuigen op de carriers, wat kan er nog bij op? zo ver benk denk ik nog nooit geweest ofzo
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 11:27 schreef Jegorex het volgende:
Ik had niet echt een doel, dat was de eerste keer dat ik het speelde.
Hehehe leuk spel he
Kon je duitsland niet binnen vallen? LOL
hoeveel techteams heeft nederland eigenlijk? 3 ?

Speel nu weer wat meer Anno 1404, maar HOI2+addons blijft favoriet, vermoedelijk tot volgende maand HOI 3 komt
pi_71289767
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 14:34 schreef Frutsel het volgende:
[..]

Hehehe leuk spel he
Kon je duitsland niet binnen vallen? LOL
hoeveel techteams heeft nederland eigenlijk? 3 ?

Speel nu weer wat meer Anno 1404, maar HOI2+addons blijft favoriet, vermoedelijk tot volgende maand HOI 3 komt
Ik zat samen met Duitsland en Amerika in een alliance, dus had niet echt behoefte om Duitsland binnen te vallen
  vrijdag 24 juli 2009 @ 16:43:12 #175
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71290802
oh, ik heb de Doomsday Armageddon update. niet enkel de Doomsday.

Met de Armageddon update kun je elk schip nog eens upgraden met Capital Fire control, wat handig is als je bv een invasie vanuit zee doet, en dan doelen op land wil bombarderen met Battleships , Heavy Cruisers en Battle cruisers.. en zoiezo voor gevechten op zee.

maar ook Capital Torpedoes, nog efficientere Convoy raiding om konvooien te kelderen, ga zo door
je kunt dan echt machtige schepen maken.. Ik ben een groot fan van een mooie combinatie van een vloot. 4Battleships , 8 heavy cruisers, 4 Carriers, en 8 Light cruisers voor AA.
  Moderator vrijdag 24 juli 2009 @ 19:43:11 #176
8781 crew  Frutsel
pi_71295895
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:11 schreef Jegorex het volgende:

[..]

Ik zat samen met Duitsland en Amerika in een alliance, dus had niet echt behoefte om Duitsland binnen te vallen
huh ? hoe krijg je dat nu weer voor elkaar?
quote:
Op vrijdag 24 juli 2009 16:43 schreef Pumatje het volgende:
oh, ik heb de Doomsday Armageddon update. niet enkel de Doomsday.

Met de Armageddon update kun je elk schip nog eens upgraden met Capital Fire control, wat handig is als je bv een invasie vanuit zee doet, en dan doelen op land wil bombarderen met Battleships , Heavy Cruisers en Battle cruisers.. en zoiezo voor gevechten op zee.

maar ook Capital Torpedoes, nog efficientere Convoy raiding om konvooien te kelderen, ga zo door
je kunt dan echt machtige schepen maken.. Ik ben een groot fan van een mooie combinatie van een vloot. 4Battleships , 8 heavy cruisers, 4 Carriers, en 8 Light cruisers voor AA.
Ik heb alle spellen van HOI 2 origineel, incl Armag en Doomsday. Maar die optie heb ik nog niet gezien.

Zelf speel ik vaak met 2 vloten, 1 carrierfleet met wat lichte cruisers en destroyers., 1 slagschip/heavy cruiser fleet

Waarom varen carriers terug als je carrier strike on port doet?
  vrijdag 24 juli 2009 @ 22:59:58 #177
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71302357
omdat hun supplies erg laag zullen zijn.
  zaterdag 25 juli 2009 @ 01:58:00 #178
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71306815
ff met nederland opnieuw begonnnen.
gaat goed. Wil Alliance met Duitsland.
heb enkel wel 1 cheat gedaan.. Freedom.
Dan kan ik zelf ff een "coup" plegen door mijn hele regering wat rechtser te maken.
scheelt zo veel moeite.

Belgïe overgenomen.. Luxemburg ook geannexeerd.
Nu 70 IC.. kijk dan ben je een Probleem voor Engeland.
  Moderator zaterdag 25 juli 2009 @ 13:02:30 #179
8781 crew  Frutsel
pi_71311961
hoezo ben je dan een probleem voor engeland?
  zaterdag 25 juli 2009 @ 16:41:44 #180
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71317905
omdat je met 30 IC waar je mee begint niet de capaciteiten hebt om een probleem te zijn voor Engeland, als je in oorlog met ze bent.. als je in een Alliance komt met Duitsland en dan 70 IC tot beschikking hebt.. dan wel .

Heb al een luchtvloot van de grond met 6 interceptors, 4 fighters, 8 strat. bombers, zo'n 30 Infanterie Divisies ,6 pantser divisies 97 IC en 4 tech teams en zit pas in 1936.
Over 4 jaar bij oorlogsverklaring meteen invasie op Brits grondgebied, geef ik Duitsland ook de kans tekeer te kunnen gaan in Rusland.

Dat is mogelijk namelijk daar een overwinning te boeken. Het hangt allemaal af van Finland.. als die het Lukt Leningrad en de Tank fabrieken in het Noorden in het nemen en vast te houden, heeft Dutisland in No time de grens Moscow - Kiëv bereikt om door te stoten naar Stalingrad en de olievelden daar...

Snelheid, daar hangt het vanaf..

[ Bericht 1% gewijzigd door Pumatje op 25-07-2009 16:56:56 ]
  Moderator zondag 26 juli 2009 @ 20:15:05 #181
8781 crew  Frutsel
pi_71347217
Ik heb de finnen nog nooit oorlog zien voeren in HOI 2 Doomsday
  donderdag 30 juli 2009 @ 15:40:22 #182
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_71460975
HoI 2 complete is weer 9.99 bij Gamersgate.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_71614135
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 10:29:41 #184
19840 Libris
Live from Singapore
pi_71616969
Hij komt overmorgen in de US uit... Kijk er echt naar uit
  maandag 17 augustus 2009 @ 21:54:44 #185
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71963895
zo, weer een game met NL.
Ben nu echt reusachtig.

Als Nederland ben ik de steun industrie geweest van Duitsland... 4 jaar lang enkel troepen afgestaan voor het Oost-front. Ik had inmiddels al België bezet, luxemburg, en een kwart van Frankrijk.

Engeland & Frankrijk verklaarde mij de Oorlog, waarop ik meteen Engeland binnenviel, stelde niet veel voor. enkel anderhalf jaar lang voorbereiding.

Vervolgens zorgde ik ervoor dat ik voor de oorlog uitbrak genoeg troepen in Nederlands Indie had klaarstaan om de kolonies te verdedigen.

Japan verklaarde vervolgens Nederland en Duitsland de oorlog, Italie joinde de AXIS, net als alle oostlanden die nog over waren. Dit bleef lang in orde, totdat Italie ineens heel Afrika aanpakte waar ik ook in mee wilde gaan doen.

hierop zag ik de bui al hangen in het Oosten waar de VS zich terwijl het 1944 was nog niet hadden gemengd in het Conflict.

Grote tegenspelers waren nu Japan, Engeland, Nationalistisch China en de Soviet Unie.

Toen verklaarde de VS ineens de Oorlog aan de Soviet unie.

Waarop vervolgens aan Japan.

En toen maar aan iedereen.

Ik heb me voorbereid op een inval in de VS, maar dit sukkelde jaren door na verkeerde inval na verkeerde inval, Brazilie verklaarde mij de oorlog, en Suriname en mijn veroverde terratoria waren in gevaar.

Na Brazilie binnen te zijn gevallen met bij elkaar 20 Mariniers Divisies.
Creerde ik een gigantische vloot, 50 Mariniers Divisies extra.. en ging voor de grote push naar de USA.

Eerst een bruggenhoofd in Miami.. zo bond ik meer dan 80 Divisies daar vast, en vervolgens in de Zachte onderbuik van de VS waar hun Olie zit, om zo vervolgens te landen in hun Oostkust waar hun Industrie zit.. en met de gestationeerde troepen in Miami kon ik zo naar het noorden Duwen, omdat ze wel troepen moesten afstaan voor de bedreigingen in de olie gebieden en in hun industrie.

Zo kreeg ik ook gelijk de kans hun legers te isoleren, zoals je ziet nader ik ze van 3 kanten, en als die in de val zitten en worden afgeslacht... is USA ook van Nederland.

pi_71965110
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 21:54 schreef Pumatje het volgende:
Ben nu echt reusachtig.

Als Nederland ben ik de steun industrie geweest van Duitsland... 4 jaar lang enkel troepen afgestaan voor het Oost-front. Ik had inmiddels al België bezet, luxemburg, en een kwart van Frankrijk.

Engeland & Frankrijk verklaarde mij de Oorlog, waarop ik meteen Engeland binnenviel, stelde niet veel voor. enkel anderhalf jaar lang voorbereiding.

Vervolgens zorgde ik ervoor dat ik voor de oorlog uitbrak genoeg troepen in Nederlands Indie had klaarstaan om de kolonies te verdedigen.

Japan verklaarde vervolgens Nederland en Duitsland de oorlog, Italie joinde de AXIS, net als alle oostlanden die nog over waren. Dit bleef lang in orde, totdat Italie ineens heel Afrika aanpakte waar ik ook in mee wilde gaan doen.

hierop zag ik de bui al hangen in het Oosten waar de VS zich terwijl het 1944 was nog niet hadden gemengd in het Conflict.

Grote tegenspelers waren nu Japan, Engeland, Nationalistisch China en de Soviet Unie.

Ik heb me voorbereid op een inval in de VS, maar dit sukkelde jaren door na verkeerde inval na verkeerde inval, Brazilie verklaarde mij de oorlog, en Suriname en mijn veroverde terratoria waren in gevaar.

Creerde ik een gigantische vloot, 50 Mariniers Divisies extra.. en ging voor de grote push naar de USA.

Eerst een bruggenhoofd in Miami.. zo bond ik meer dan 80 Divisies daar vast, en vervolgens in de Zachte onderbuik van de VS waar hun Olie zit, om zo vervolgens te landen in hun Oostkust waar hun Industrie zit.. en met de gestationeerde troepen in Miami kon ik zo naar het noorden Duwen, omdat ze wel troepen moesten afstaan voor de bedreigingen in de olie gebieden en in hun industrie.

Zo kreeg ik ook gelijk de kans hun legers te isoleren, zoals je ziet nader ik ze van 3 kanten, en als die in de val zitten en worden afgeslacht... is USA ook van Nederland.

[ afbeelding ]
screenshot?
Цой жив
pi_71965389
quote:
...
Hebben we eindelijk Nieuw Amsterdam terug
je afbeelding doet het trouwens niet
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 09:24:24 #188
8781 crew  Frutsel
pi_71972431
En dat zonder cheats Puma?

Indrukwekkend dan hoor

HOI 3 is trouwens verdomd ingewikkeld zo op het eerste blik
Maar ff terug gegrepen op deel 2
pi_71979498
quote:
Ben nu echt reusachtig.

[ afbeelding ]
Je hebt Full IC take over aanstaan lijkt mij, wordt je IC dan niet zo hoog dat je het niet meer kan bijbenen met je rescources?
Цой жив
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:29:12 #190
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71987666
zonder cheats .. gewoon een paar jaar HOI2 ervaring

heb het nu echt goed door.. mooie samenwerking tussen lucht en land eenheden doet wonderen.
Vooral is me nu duidelijk hoe kwetsbaar je machtigste vloot ook is, zodra je in gebieden komt waar de vijand lucht dominantie heeft.

Ook dat je bepaalde lucht eenheden moet negeren. Zoals CAS, Interceptors.. zonde van je IC.
Ook anti-tank , rocket artillery.. etc. enkel bruikbaar in scenarios voor kleine landen, met kleine plannen, tegen grote vijanden waar je genoodzaakt bent met weinig manpower tanks tegen te moeten houden etc.

enige belangrijke is artillery, AA en heavy tanks imo.

Ik had idd Full IC take over aan staan.. en betreft recources.. je moet weten wat je aanvalt.
Gebieden die waardevol zjn meteen laten betrekken door een Garnizoen met Marechausse brigade. .
Dan stromen meteen de recources binnen om je gangetje draaiende te houden.
probleem met NL is manpower, maar ik kreeg mazzeltjes.. een paar keer 30+ en 100+ gehad.

Daarna profiteer je van je veroverde gebieden qua manpower.

Doet mijn screenshot het weer btw? bij mij wel namelijk.
zal er nog een paar plaatsen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Pumatje op 18-08-2009 19:35:58 ]
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 19:42:58 #191
8781 crew  Frutsel
pi_71988170
Ik had nog een andere vraag... als ik bijv Australie speel dan kan ik nieuwe eenheden alleen in Australie plaatsen. Port Moresby heeft weliswaar een depot, maar nieuwe eenheden kan ik daar niet krijgen. Kan ik dat op de een of andere manier wel?
Ik kan het bijv wel als ik Annex Nation doe op het vaste land, maar dan zit dat nieuwe land immers vast aan je thuisland. Maar hoe zit dat overzee? Kan dat nooit?

FullIC over? Ga ff opzoek naar die optie

@Puma, HOI 3 al bekeken?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:08:49 #192
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_71989046
Hoi3 draait niet op me laptoppie, maar ga hem zo eens proberen op de main pc. heb niet zulke goede pc's dus ik hoop dat het werken gaat

betreft eenheden deployen. Kan enkel op je vasteland zeg maar, en dat kan worden uitgebreid als je naties annexeerd, maar overzee is niet mogelijk. Maar als je garnizoenen via de zee verplaatst, en ze in een gebied neerzet vol eilandjes.. kunnen ze wel strategic redeployen zonder moeite in dat gebied.

Hier mijn Nederland.

zo begon het..

pas in 39 werd mij de oorlog verklaart.. toen had ik België op brussel na ( had pact gesloten met de belgen) en Luxemburg in handen, met wat moeite vervolgens doorgestoot naar Parijs. en de Britse BEF in zee geduwd toen de Duitsers kwamen helpen.

De Axis bestaat nu uit

Nederland
Duitsland
Zuid-Afrika ( mijn oude puppet, heb ze gereleased )
Schotland ( nieuwe staat gesticht nadat ik GB had veroverd )mijn oude puppet, heb ze gereleased )
Hongarije , puppet van Duitsland
Griekenland ? ( ja ik vond het ook apart )
Italïe
Tjechië
Yougoslavië
Bulgarije
Slovakia
Portugal

tegenover

Nieuw-Zeeland
Australië
Groot britannie ( heeft nog 1 VP, kut eiland Fiji.. maar een vloot... wow. iets van 18 carriers.. die heb ik ook.. maar niet geconcentreerd )
Republikeins Spanje

en die weer tegenover

Nationalistisch China
Japan
En wat andere onzin spleetoog landen

dit leverde mijn conquest in Afrika op.

Zoals je ziet heb ik Zuid afrika gesticht, en daarna gereleased van puppet.. mooi Nederlands rijk maken

Madagascar is also mine.

Op het volgende plaatje is te zien dat eigelijk het gehele Amerikaanse Contignent in Nederlandse handen is. Brazilie is kut, kut jungle.. laat je tanks thuis.. ga met mariniers en Veld legers.

Je begint in Amerika door op Curacao garnizoen te plaatsen, naval base te maken, airbase.. veel AA.. wat industrie.. en dat wordt je uitval basis. Zelfde voor suriname. Dan is Brazilië te doen, paraguay gaat je later ook de oorlog verklaren.. dat is grappig. ik had 1000 IC.. zei hadden er 8.. AI ???? die staat op agressive... ah vandaar

zoals je al zag in een vorige post van me.. Miami is de springplank naar de VS. snij ze de pas daarmee af betreft hun zeemacht.. en wees voorbereid op veel problemen met hun vloot en luchtmacht.
Creeer een sterke vloot, en heb continu Battleships, battlecruisers, heavy cruisers & Aircraft carriers in de scheepswerven onder constructie staan.. er kunnen er namelijk wat zinken.. hoort erbij.

Als je het goed doekt en vooral naval component onderzoek doet win je het op lange termijn.
Bouw veel bommenwerpers om hun communicatie lijnen te ontwrichten.
Land op Andros ( eiland voor Miami , britten zijn eigenaar )bouw dat net als je met Curacao doet tot een Fort en vandaar naar Miami.

eenmaal op miami.. zet er zo'n 40 divisies neer van Infanterie en Cavalerie.. en je bind langszaam aan de gehele Amerikaanse strijdkrachten daar, zonder dat ze succes hebben.. ze vallen wel veel aan. maar lukt ze niet echt. Pas hier op.. als je daar rare dingen gaat doen.. krijg je de troepen niet op tijd herbevoorraad, daar profiteren die klote yanks van.. en als ze door die Jacksonville-Tampa verdedigingslinie van je breken is het baai baai met je Dutch expedition force.. want dan kun je geen kant op behalve de zee in.

vervolgens moet je daarna met Mariniers Divisie ofwel veel vissticks landen op de Oostkust bij Newark/Washington en in de zachte onderbuik bij Corpus Christi ( zal wel lichaam van christus betekenen ... en dat gaat het worden voor de yanks )

Daar zit namelijk hun Olie.. zonder olie hebben ze niets meer aan hun vloot en Cavalerie en luchtmacht..
Je moet bij Newark binnenvallen en omstreke omdat daar hun industrie zit.

Voordat je het weet kun je uitbreken.. en wordt de verdedigingslinie bij Tampa en Jacksonville een slachtveld vol dode, verotte, vieze stinkende yanks omdat je ze via het Gebied Texas... Washington.. en Miami in de val lokt. Is dit gelukt

krijg je dit als resultaat

In het oosten, pfft zou ik niet teveel doen.
Enkel VP's van Frankrijk en GB consolideren , om te annexeren. Japan doet je niet veel als je sterk bent. GB is dood ( valt enkel omstreeks de jaren 39-40-41 aan.. daarom moet je ze ook meteen afslachten op hun eigen grondgebied, breng de strijd naar london.

ben je er namelijk vanaf.

landkaartje gaat er dan zo uitzien

oja. speciaal voor Gibraltar moet je maar even Airborne eenheden maken. voor de rest die negeren.. waardeloos zijn ze. oke bij de inval in Engeland kunnen ze bruikbaar zijn, maar dan kun je je beter concentreren op je vloot en reguliere leger.

Vooral met de rol van Nederland, is je vloot echt levensbelangrijk.. als je eenmaal onder de duim van Engeland zit.. kom je er moeilijk vanaf.
Carriers, Battleships en heavy cruisers zijn retebelangrijk.

Ik heb altijd 4 vloten.

Een Atlantische vloot, een Europese Vloot, een Indische vloot.. en een reserve vloot, vaak de vloot in aanbouw.

1 vloot bestaat minimaal uit.

6 Carriers
10 Battleships
15 Heavy cruisers

aangevuld door Light cruisers ( bewapen die met radar en AA ) heb je echt nodig om je te verdedigen tegen luchtaanvallen )
en battlecruisers.. tjah wat de waarde van die dingen is.. weet ik ook niet echt.

zo
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:22:19 #193
8781 crew  Frutsel
pi_71989508

Orange rulez!

wij doen voorlopig nooit een spelletje... ik kan het amper winnen van de engelsen op easy niveau als ik duitsland speel.
Dat met die resources, supplies en convooien heb ik nog altijd niet door. Convoys staan op automatisch. Is dat genoeg? Aanmaken van extra convooien heeft dus geen enkel voordeel (of effect) om ergens anders dingen te bouwen/plaatsen?

suriname heeft bijv 105 metal ofzo. Maar zonder fabrieken of depot, heb je daar dan wel wat aan?

Waar zit die Full IC optie dan? Hoe werkt dat dan?

Dit weekend speelde ik een tijd australië, een vriend van mij Argentinie. Hij begon met het veroveren van Uruquay, Bolivia, Chilie en Paraquay. Ik deed niets anders dan wat toekijken en mijn fabriekjes bouwen zodat ik een derde research team had.

Ondertussen stond de AI op normal maar er gebeurde weinig. Polen viel Duitsland aan voor september 1939 en dat was het zon beetje. Geen Fall Gelb, geen Pearl Harbour etc. Heb je dan zoveel invloed als Argentinie op het spelverloop?
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:23:41 #194
8781 crew  Frutsel
pi_71989549
Radar op je LightCruisers? Hoe doe je dat dan?

besteed jij eigenlijk veel geld aan intelligence en diplomacy dan?
  woensdag 19 augustus 2009 @ 12:24:20 #195
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72006577
Ja natuurlijk! Alle spionnen in jou land eruit knikkeren in ieder geval.. dat geeft ze veel te veel know how!
Diplomacy is ook erg belangrijk, ik handel direct veel, negotiade trade is dat.. en influence nation!

ik heb HOI2 Doomsday Armageddon, daar is het een en ander bijgekomen, onder andere dat je schepen kunt upgraden met Capital torpedoes, AA-radar, Strengtened hull, Capital surface radar, ga zo door.. Light cruisers zijn echt bedoeld voor AA. onmisbaar, behalve op je Atlantische vloot is het niet zo handig omdat ze een kort bereik hebben.

Frutsel, let niet op waar je fabrieken staan.. maakt geen drol uit
die recources in je overzeese gebieden worden juist door die transporten allemaal verscheept naar het vasteland!! Dus daar zijn die transporten voor, die zie je als je het productie schema opent.. zet deze idd op automatisch, ook je handel.. doe die ook maar automatisch scheelt veel.

je moet altijd voldoende transport hebben, tenminste als je kolonies hebt, en NL heeft die erg veel .. GB nog meer , Japan helemaal veel.. vind ik eigelijk maar kut.. in een oorlog worden die gekelderd. daarom escorts erbij bouwen om dat een beetje tegen te gaan.

En waar ik achter gekomen ben, ben je als een land heel vroeg in de tijdslijn al aan het fukken.. dan kunnen grote landen daarop reageren door iets juist niet te doen. Maar als Duitsland geen Wo2 ontketend.. is er wel iets misgegaan ja
  Moderator woensdag 19 augustus 2009 @ 12:27:40 #196
8781 crew  Frutsel
pi_72006641
Ik speel altijd doomsday, maar die opties om schepen op te waarderen zie ik nergens?
Of ik kom gewoon niet ver genoeg

Maar als een landje 100 metaal en 100 rare heeft, zonder fabrieken, krijg ik dan wel die grondstoffen als er geen fabriek staat? Of moet ik daar dan een haven bouwen? Hoe werkt dat dan?

als Nederland zit je toch ook vast als democratie en isolism ofzoiets? Zet je dan die sliders richting Interventionism om zo Belgie aan te vallen?
  Moderator woensdag 19 augustus 2009 @ 12:28:02 #197
8781 crew  Frutsel
pi_72006648
Hoe speelde deel 3 ?
pi_72045072
Ben op het moment bezig met een UK campaign in CORE 0.4. Japan is zo goed als vernietigd, Duitsland is vastgelopen in Rusland dus zal ik binnenkort de invasie van west europa beginnen.
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 24 augustus 2009 @ 10:40:40 #200
102177 fs180
ik rem voor katten
pi_72106510
tvp
  donderdag 27 augustus 2009 @ 16:43:13 #201
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_72204884
gvd, HOI 3 heeft pixelshader. 2.0 nodig

nieuwe video kaart kopen maar
pi_72211980
Ik vind HoI wat tegenvallen qua graphics tbh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')