abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_55023392
quote:
Tenniskoning van Afrika
Door MARTIJN VAN BEETEN

ROTTERDAM/KHARTOUM - In de gemiddelde reisgids tref je de landen waar Matwé Middelkoop deze weken vertoeft zeker niet aan. Sterker nog, het wordt door het ministerie van Buitenlandse Zaken eigenlijk afgeraden om naar Soedan te reizen. Toch tennist de geboren Leerdammer daar voor de tweede week op een rij. Voor zestig dollar per nacht zit hij in een comfortabel hotelletje in de hoofdstad Khartoum.

Landen als Rwanda en Soedan wekken huivering op. In Rwanda werden halverwege de jaren negentig een half miljoen tot een miljoen mensen, overwegend Tutsi's, het slachtoffer van genocide. Op dit moment speelt zich een drama van ongekende omvang af in de Soedanese regio Darfur.

Middelkoop is daar niet blind voor, maar ging goed voorbereid op pad. ,,Ik wist dat het in de steden waar ik moest tennissen relatief veilig zou zijn. Ik heb meer gereisd, was drie jaar terug al in Rwanda, en weet dus wat ik wel en vooral niet moet doen. De straat op gaan doe ik hier bijvoorbeeld alleen overdag. 's Avonds zit ik in mijn hotelkamer meestal een filmpje te kijken op mijn laptop."

Tennissen in Afrika, daar zit de gemiddelde prof niet op te wachten. En dus zijn de toernooien in Rwanda, Oeganda en Soedan maar matig bezet. Gunstig voor Matwé Middelkoop, die nog wat moest stijgen op de wereldranglijst om in januari volgend jaar het kwalificatietoernooi voor de Australian Open te mogen spelen. Met drie toernooizeges op een rij is hij nu gestegen naar ongeveer de 250ste positie in het ATP-klassement en dat is genoeg.

,,Deze week wil ik weer winnen," zegt de nummer vijf van het Nederlandse tennis. ,,De trip is uitermate vermoeiend, maar ik haal de laatste restjes energie uit mijn lichaam om hem goed af te sluiten."

De tennisreis begon voor Middelkoop nog redelijk luxe in de Rwandese hoofdstad Kigali. ,,Dat toernooi werd gesponsord door Heineken. De omstandigheden waren prima. Goede tennisbanen, zelfs reclameborden langs de kant."

Dat veranderde snel. Met Rwanda Air vloog Middelkoop naar Kampala, de hoofdstad van Oeganda.

,,Rwanda Air, dat zegt al genoeg," meldt hij. ,,Die vlucht was helemaal niet fijn, want dat vliegtuig was brak. Maar goed, ik heb het overleefd."

Het was gedaan met de goede omstandigheden. In Kampala leek de gravelbaan meer op een zandbak. Maar Middelkoop, die bekend staat als een mentaal zwakke tennisser, hield vol. En won ook daar.

,,Het is zwaar, want je moet overal ook oppassen met het eten. Natuurlijk probeer ik de kosten te drukken, maar op voedsel bespaar ik niet. Zo';n trip naar Afrika is immers vooral een kwestie van overleven."

Vorige week was dus zijn derde toernooi in drie weken, in Khartoum. In een compleet andere omgeving, want Soedan is een uiterst islamitisch land.

Ook Middelkoop kreeg het verhaal mee van de Engelse lerares Gillian Gibbons, die haar leerlingen onlangs had toegestaan een knuffelbeer de naam Mohammed te geven. Zij kreeg aanvankelijk een celstraf voor vijftien dagen, terwijl honderden demonstranten riepen dat over haar het doodvonnis moest worden uitgesproken. Uiteindelijk verleende de president, na westerse bemiddeling, gratie.

,,Het is me duidelijk gemaakt dat ik hier op mijn woorden moet passen. Dat ik niet te makkelijk mijn mening moet geven,"; stelt Middelkoop.

,,Dat is niet zo simpel, want op de baan kan ik soms aardig uit mijn dak gaan. Op een gegeven moment klaagde ik hardop over de slechte banen en toen kwamen enkele mannen me vertellen dat ik daar onmiddellijk mee moest ophouden."

Middelkoop won ook het eerste toernooi in Khartoum en is nu vijftien partijen op een rij ongeslagen in het enkelspel. Hij verloor zelfs nog geen set. En in het dubbelspel won de Bredanaar ook de twee toernooien waarvoor hij zich inschreef.

,,Een perfecte serie dus,"concludeert Middelkoop verheugd. ,,Maar ik heb nu wel veel zin om naar huis te gaan. Ik snak echt naar een frikadel of een bezoek aan McDonalds. Maar goed, zaterdagavond vlieg ik naar huis, met de KLM. Dat zal waarschijnlijk al als thuis voelen."

Whehehe. Hoe tof. Heb je ook vrij veel over voor je carriere om dan maar in Afrika te gaan spelen. Lijkt me wel mooi om mee te maken.
pi_55023466
Hij heeft ook een derdewereldsite .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55037226
lol, waar betaalt hij dat allemaal van?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_55037725
Van het prijzengeld dat ie daar wint!
pi_55037792
Goed nieuws uit Afrika!
quote:
Middelkoop door 1e ronde

Matwe Middelkoop is van start gegaan bij het vierde toernooi op rij in Afrika. In de 1e ronde van het 15,000 dollar toernooi boekte Middelkoop opnieuw een overwinning, zijn 16e op rij.

De als 2e geplaatste Middelkoop was met 6-4 6-4 de baas over qualifier Mario Tupy(Oos, 1480). Middelkoop is ondanks het aantal partijen dat hij achter elkaar speelde nog steeds niet op: "Het ging vandaag niet zo lekker, maar ik voel me nog steeds vrij fit."

In de 2e ronde speelt Middelkoop tegen Alexander Somogyi(Slw, 771) of James Feaver(GB, 994).
pi_55042594
hij weet gewoon dat hij daar kan winnen, daarom gaat hij er heen
pi_55043089
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 20:09 schreef TubewayDigital het volgende:
hij weet gewoon dat hij daar kan winnen, daarom gaat hij er heen
Het is slim punten sprokkelen, al staan er ook spelers daar waar elke Nederlander van kan verliezen.

Nu al top-250, altijd mooi meegenomen
pi_55044642
Echt een geweldige reeks die die jongen neerzet
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  dinsdag 4 december 2007 @ 22:23:31 #9
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_55045916
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 16:16 schreef zjroentje het volgende:
lol, waar betaalt hij dat allemaal van?
Sponsors en/of pappie en mammie waarschijnlijk.
Misschien dat hij in een jaar net genoeg geld verdient om het zelf te betalen maar zelfs dat is twijfelachtig.
Het kost ongeveer 50.000 euro per jaar om zo internationaal te spelen. Dan moet je toch regelmatig wat winnen wil je dat kunnen betalen.

Een paar jongens bij mij op de opleiding (tennisleraar) hebben het gedaan maar zijn nooit echt heel ver gekomen. Het komt er op neer dat het voornamelijk geld kost en dat je in de meest vage omstandigheden terecht komt.
Ik hoorde laatst van zo'n jongen dat hij een keer in Nigeria kwam en dat er niet eens hekken om de banen stonden.

Btw, die Matwe Middelkoop vind ik een eikel. Zal nooit serieus wat worden. Niet beter dan dat hij nu is bedoel ik. Heeft naar mijn mening ook helemaal niets op de Aus Open te zoeken.

Verder wel knappe serie trouwens
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_55045993
je moet meer van dat soort mooie anekdotes hebben komakie
pi_55049181
quiz vraagje: welke wereldberoemde toptenniser komt uit Afrika?
pi_55052884
quote:
Op woensdag 5 december 2007 01:53 schreef TubewayDigital het volgende:
quiz vraagje: welke wereldberoemde toptenniser komt uit Afrika?
Rik de Voest, bedwinger van Martin Verkerk.
  woensdag 5 december 2007 @ 12:53:30 #13
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_55055498
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 22:27 schreef TubewayDigital het volgende:
je moet meer van dat soort mooie anekdotes hebben komakie
nog wel 1 waar ik om kon lachen:

Er speelde er 1 een keer een toernooi in Spanje.
spaanse scheidsrechter erbij enzo.

Ergens halverwege de 2de set gaat die gast gewoon in het clubhuis zitten omdat hij naar de tour de france wilde kijken.
Ze moesten het allemaal zelf maar uitzoeken met de stand enzo. Als er dan een probleem was met een bal in of uit ofzo dan moest je maar naar binnen lopen om hem te halen, kwam hij een beetje geirriteerd kijken en na een beslissing te hebben gemaakt ging hij weer rustig verder kijken

Dat vond ik ook nog wel een mooie

Verder zitten er veel verhalen tussen zoals ook Middelkoop vertelt. Als me 1 te binnen schiet post ik hem wel weer ff
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_55067170
quote:
Middelkoop naar kwartfinale

Matwe Middelkoop heeft ook zijn zeventiende partij op rij in twee sets weten te winnen. Daarmee weet hij deze uiterst succesvolle trip nog iets succesvoller te maken. Bij de future in Sudan won Middelkoop in de 2e ronde met 6-4 7-5 van Alexander Somogyi(Rus, 7741).

In de kwartfinale neemt onze landgenoot het op tegen de als 5e geplaatste Alexander Slabinsky(GB, 540)(5).
  donderdag 6 december 2007 @ 08:26:21 #15
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55071865
quote:
Op woensdag 5 december 2007 01:53 schreef TubewayDigital het volgende:
quiz vraagje: welke wereldberoemde toptenniser komt uit Afrika?
Jeff Coetzee (homie for life van Rogiertje)
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_55075784
het antwoord is dus Roger Federer. Hij is voor de helft afrikaans, zijn moeder is namelijk zuid afrikaans
pi_55082996
Zonder problemen speelt ie Afrika gek!
quote:
Middelkoop bereikt halve finale

Matwe Middelkoop heeft weer een zege aan zijn reeks toegevoegd. Op eenvoudige wijze won Middelkoop in de kwartfinale van de future in Sudan van de als 5e geplaatste Alexander Slabinsky(GB, 540)(5).

De 24-jarige Nederlander wist de Brit met 6-4 6-3 naar huis te sturen. Middelkoop hield aan de partij een goed gevoel over: "Ik voelde me echt goed op de baan zowel fysiek als mentaal. Ik ben blij met dit resultaat".

In de halve finale komt de als 2e geplaatste Middelkoop uit tegen de winnaar van de partij tussen Bertram Steinberger(Oos, 878) en Alexei Filenkov(Rus, 1112).
pi_55121032
En natuurlijk staat hij weer in de finale.
quote:
Vierde finale op rij voor Middelkoop

Matwe Middelkoop heeft opnieuw de finale bereikt van een future in Afrika. Morgen speelt Middelkoop zijn vierde finale op rij bij de future in Sudan.

Ook nu hoefde Middelkoop geen set af te staan, net als in zijn 18 eerdere partijen. In de halve finale was Middelkoop met 6-4 6-3 te sterk voor Alexei Filenkov(Rus, 1112). '' Ze veranderden vandaag ineens van merk tennisbal, daar moest ik in het begin even aan wennen. Morgen sta ik tegenover een pittige tegenstander, ik hoop dat ik deze winnend kan afsluiten''. aldus Middelkoop die morgenavond met het vliegtuig terugkeert naar Nederland.

In de finale ontmoet de als 2e geplaatste Middelkoop de hoogstgeplaatste speler bij dit toernooi, Predrag Rusevski(Mkd, 267)(1).
pi_55126506
Vier op een rij
quote:
Middelkoop krijgt walkover in finale

De reeks toernooien in Afrika is voor Matwe Middelkoop in een anti-climax geeindigd. In de finale van de future in Sudan zou Middelkoop het in zijn twintigste partij opnemen tegen de als 1e geplaatste Predrag Rusevski(Rus, Mkd, 267)(1).

Het was de vraag of onze landgenoot ook zijn twintigste twee sets overwinning op rij zou weten te boeken, maar om nog onduidelijke redenen liet Rusevski verstek gaan. Waardoor Middelkoop er ook bij het vierde toernooi met het maximale puntenaantal vandoor gaat.

Deze middag vliegt Middelkoop terug naar Nederland, waar hij volgende week deelneemt aan de Sky Radio Tennis Masters.
Daarmee stijgt Middelkoop door naar ongeveer plaats 230 op de wereldranglijst. Sterk gedaan dus
pi_55128030
Blijft toch een unieke reeks
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  zaterdag 8 december 2007 @ 21:46:53 #21
75556 erkel
back from Dagestan
pi_55133926
Lijkt me wel een unieke ervaring, zo'n rondje tennistoernooien in Afrika.

Goed bezig Matwé
Weisst
pi_55135047
woww...helemaal niks van meegekregen, wat een held!
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_55165391
Op naar Bhutan!
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 10 december 2007 @ 11:49:24 #24
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_55165433
Hij heeft deze zomer ook drie keer achter elkaar gewonnen van Michel Koning, dus dan moet je een heel grote zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 10 december 2007 @ 11:49:54 #25
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_55165443
quote:
Op donderdag 6 december 2007 08:26 schreef XL het volgende:

[..]

Jeff Coetzee (homie for life van Rogiertje)
Niet meer, want in 2008 gaan ze allebei met een ander spelen.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_55165563
quote:
Op woensdag 5 december 2007 12:53 schreef Komakie het volgende:

[..]

nog wel 1 waar ik om kon lachen:

Er speelde er 1 een keer een toernooi in Spanje.
spaanse scheidsrechter erbij enzo.

Ergens halverwege de 2de set gaat die gast gewoon in het clubhuis zitten omdat hij naar de tour de france wilde kijken.
Ze moesten het allemaal zelf maar uitzoeken met de stand enzo. Als er dan een probleem was met een bal in of uit ofzo dan moest je maar naar binnen lopen om hem te halen, kwam hij een beetje geirriteerd kijken en na een beslissing te hebben gemaakt ging hij weer rustig verder kijken

Dat vond ik ook nog wel een mooie

Verder zitten er veel verhalen tussen zoals ook Middelkoop vertelt. Als me 1 te binnen schiet post ik hem wel weer ff
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 10 december 2007 @ 12:00:46 #27
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_55165621
quote:
Op woensdag 5 december 2007 11:01 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Rik de Voest, bedwinger van Martin Verkerk.
.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_55166739
Voor Afrika: 332ste. Na Afrika: 257ste.

Nette stijging.
  maandag 10 december 2007 @ 13:11:14 #29
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_55166871
quote:
Op maandag 10 december 2007 13:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voor Afrika: 332ste. Na Afrika: 257ste.

Nette stijging.
De laatste future moet nog meegeteld worden, want futureresultaten verschijnen altijd pas een week later in de ranking. Dus hij eindigt het jaar in de top 250.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_55224629
quote:
Op maandag 10 december 2007 13:04 schreef BliksemSchigt het volgende:
Voor Afrika: 332ste. Na Afrika: 257ste.

Nette stijging.
Sterker nog: Na Afrika: rond plek 230.
pi_55255710
quote:
Rotterdam tussenstop voor Middelkoop
ROTTERDAM - Tennisser Matwé Middelkoop had zich weinig voorgesteld van zijn optreden bij de Masters in Rotterdam. De 24-jarige Bredanaar is net terug van vier weken stof happen in Afrika waar hij vier toernooien op rij won en vertrekt binnenkort naar Australië. Zijn zege (6-4 6-3) donderdag op lucky loser Floris Kilian was daarom een aangename verrassing.

Middelkoop ging naar Afrika om ATP-punten te pakken. Hij won twintig partijen op rij, onder soms bizarre omstandigheden. „Oeganda was ok, maar in Rwanda speelden we op een soort strandzand en in Soedan was het zo droog dat er scheuren in de baan zaten.”

De tegenstand was niet altijd van niveau. „Ik versloeg een speler met 6-0 6-0, die was meteen erna weer ballenjongen op een andere baan.” Het was soms lachen, soms pijnlijk. „In Rwanda zijn de littekens van de oorlog nadrukkelijk aanwezig. Je ziet mensen zonder benen op een skateboard voorbij rollen. Dat is de harde realiteit.”

Middelkoop was er echter om te tennissen, om te stijgen op de wereldranglijst en daarmee in aanmerking te komen voor het spelen van kwalificaties bij de Australian Open. Die opzet slaagde. „Ik vertrek eind december naar Auckland, daar speel ik kwalificaties voor het ATP-toernooi. En daarna de 'quallies' voor de Australian Open. Als het goed is, sta ik volgende week 230e op de ranking, dat is voldoende.”

Hij is vijf kilo lichter („Het eten was soms een drama“) en 72 ATP-punten rijker. „Vooral mentaal heb ik er veel opgestoken. Ik ben vier weken heel gefocust geweest. Dat is een overwinning: een gebrek aan concentratie was vaak mijn grote probleem.”
pi_55258078
4 weekies maar, wat jankt die gast nou.. komop hey, doet net alsof ie 20 jaar MIA in vietnam is geweest ofsow
Yeah, well, you know, that's just, like, your opinion, man.
-the Dude-
  vrijdag 14 december 2007 @ 00:01:01 #33
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_55258950
Hmmm jammer dat hij gewonnen heeft. Puur om het feit dat ik Floris ken
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_55263783
quote:
Met acht pakken Liga-koek op tennisexpeditie in Soedan

Van onze verslaggever Mark van Driel
gepubliceerd op 14 december 2007 02:48 , bijgewerkt op 02:48

De Nederlandse proftennisser Matwé Middelkoop (24) speelde de afgelopen maand vier kleine tennistoernooien (Futures) in Afrika. In Rwanda, Oeganda en Soedan won hij al zijn wedstrijden zonder een set te verliezen. Met zijn zeges verdiende hij 90 duizend dollar. Op de wereldranglijst zal hij door die prestaties stijgen naar de hoogste positie uit zijn loopbaan: rond de 230ste plaats.

Tennissen in Afrika, hoe kom je daarbij?


‘De jongens waar ik normaal mee speel, Robin Haase en Jesse Huta Galung, begrepen er niks van. Ze zeiden: ga je spelen voor Unicef ofzo? Veel mensen denken dat het niet te doen is. Dat valt wel mee. Al is Afrika natuurlijk wel Afrika. Het is heel basic. De banen zijn slecht. Als je je racket wil laten bespannen op 25 kilo, krijg je 21 kilo. Er lopen insecten over het buffet. In mijn hotelkamer liep een gekko, een soort vuistgrote hagedis, over het plafond. Dat was wel even schrikken.’

Maar jij ging er dus beter van spelen?

‘Je moet mentaal sterk zijn om het aan te kunnen. Sommige jongens werden er gek van. De scheidsrechters zijn slecht. Het is bloedheet. De lijnen liggen los. Je hebt slecht gegeten. Als de scheids dan een foute beslissing neemt, kun je behoorlijk pissig worden. Ik ging ook te keer, maar ik had me erop ingesteld. Ik heb ook al eens in Nigeria gespeeld. En Kenia. En Ghana.

‘Het belangrijkste is dat je uitkijkt bij het eten. Ik had acht pakken Liga-koekjes meegenomen voor de hoge nood. Die waren na een week op.’

Kunnen Afrikanen tennissen?


‘Ik speelde vooral tegen Europeanen. Afrikanen zijn niet zo goed. Er is een jongen uit Togo, die staat rond de 380ste plaats op de wereldranglijst. Van hem won ik de finale in Oeganda. De meesten hebben het niveau van recreanten: C1 of B2. In Rwanda speelde ik in de eerste ronde tegen een jongen die een 20 jaar oud racket had en twee verschillende schoenen droeg. Nadat hij verloren had, ging hij op een andere baan door als ballenjongen. Op de blote voeten. Hij wilde zijn schoenen sparen voor tennis.’

Bij Soedan zullen veel mensen eerder denken aan oorlog in Darfur dan aan tennis. Hoe was het in de hoofdstad Khartoem, waar je speelde?


‘Het was er voor mij niet gevaarlijk. Maar je merkt wel dat er een apart slag mensen is. Ik heb niks tegen moslims, maar ze reageren soms wel raar. Ik sprak mensen over die teddybeer, die door die Engelse lerares Mohammed was genoemd. Ik zei: het is maar een naam. Maar daar werden ze witheet. Ze voelden zich echt beledigd.

‘Over Darfur kreeg ik verschrikkelijke verhalen te horen, net als over die burgeroorlog in Rwanda. Dat is heftig, echt erg.’

Behoor je wel te tennissen in landen waar burgeroorlog is?


‘Het is wel een beetje raar natuurlijk. Maar het kan ook goed zijn voor die landen. Het kan een investering zijn. Ze proberen er weer bovenop te komen. In Rwanda was het nu echt supergoed. In Soedan zaten bij de finale een paar ministers.’

Zou je ook in Bagdad of Kabul spelen?


‘Nee, dat gaat normaal gesproken niet gebeuren. Hopelijk was dit de laatste keer in Afrika. Ik wilde nog een keer proberen mijn loopbaan een boost te geven. Ik bleef altijd maar hangen rond die 300ste plaats. Dan kom je net niet in de kwalificaties voor de Grand Slamtoernooien, of in de hoofdtoernooien van Challengers. Dat lukt nu wel, dankzij mijn prestaties van afgelopen maand. Ik hoop dat nu niet meer in dat soort gebieden te spelen. Hooguit in Zuid-Afrika.’
pi_55263805
quote:
Met zijn zeges verdiende hij 90 duizend dollar
Dit is voor mij moeilijk om te geloven.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_55263830
Volgens mij moet het 60k zijn. Elke future is 15.000.
  vrijdag 14 december 2007 @ 11:04:50 #37
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_55264575
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:35 schreef BliksemSchigt het volgende:
Volgens mij moet het 60k zijn. Elke future is 15.000.
15.000 euro is het totale prijzengeld. Dat zal hij niet allemaal gehad hebben. Als je bijvoorbeeld in de finale of halve finale komt krijg je immers ook geld. Volgens de ATP heeft hij maar 22-nog-wat verdient in dit jaar. Daar zit natuurlijk de afgelopen week nog niet bij maar daar zal hij toch niet 70.000 gewonnen hebben. Of hij moet een serie gewonnen hebben en daarom extra prijzengeld ofzo, maar dat betwijfel ik.
quote:
‘Je moet mentaal sterk zijn om het aan te kunnen.
Matwe Middelkoop die mentaal sterk is
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_55264851
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:04 schreef Komakie het volgende:

[..]

15.000 euro is het totale prijzengeld. Dat zal hij niet allemaal gehad hebben. Als je bijvoorbeeld in de finale of halve finale komt krijg je immers ook geld. Volgens de ATP heeft hij maar 22-nog-wat verdient in dit jaar. Daar zit natuurlijk de afgelopen week nog niet bij maar daar zal hij toch niet 70.000 gewonnen hebben. Of hij moet een serie gewonnen hebben en daarom extra prijzengeld ofzo, maar dat betwijfel ik.
Hmm, dan vraag ik me af hoe de Volkskrant bij 90k komt .
quote:
[..]

Matwe Middelkoop die mentaal sterk is
quote:
„Vooral mentaal heb ik er veel opgestoken. Ik ben vier weken heel gefocust geweest. Dat is een overwinning: een gebrek aan concentratie was vaak mijn grote probleem.”
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:55:17 #39
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_55276750
In trouw stond 9.000 dollar, en dat leek me een hoop dichter bij de waarheid.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  vrijdag 14 december 2007 @ 21:31:29 #40
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_55278868
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:12 schreef BliksemSchigt het volgende:

[..]

Hmm, dan vraag ik me af hoe de Volkskrant bij 90k komt .
[..]


[..]
Nou ik heb hem meer zien schelden en tieren op de baan dan zien tennissen.
Dat heeft niets met concentratie te maken maar gewoon met gedrag. Maar ja, je moet het maar zelf in zien he....
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 24 december 2007 @ 19:26:40 #41
93828 nickybol
onderduiknaam
pi_55517772
Het is inderdaad 9k, alleen de volkskrant kon dat waarschijnlijk niet geloven en heeft er dus maar 90k van gemaakt.
pi_55782919
Middelkoop gaat voor kwalificatie in Auckland en moet daarvoor dit blok overleven:
(1) HORNA, Luis PER/BYE
NASO, Gianluca ITA v CERMAK, Frantisek CZE
NILAND, Conor IRL v ROSOL, Lukas CZE
MARTIN, David USA v (8) MIDDELKOOP, Matwe NED
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_55786082
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 22:11 schreef Tim86 het volgende:
Middelkoop gaat voor kwalificatie in Auckland en moet daarvoor dit blok overleven:
(1) HORNA, Luis PER/BYE
NASO, Gianluca ITA v CERMAK, Frantisek CZE
NILAND, Conor IRL v ROSOL, Lukas CZE
MARTIN, David USA v (8) MIDDELKOOP, Matwe NED
Geen onoverkomelijke namen lijkt me, al weet ik niet hoe hij op HC is.

Hij zit ook in de kwali's voor de AO in ieder geval.
pi_55791135
Matwé wint de eerste ronde met 6-4, 7-6(3) van Martin. Tweede ronde tegen Rosol.

Hij gaat in ieder geval maandag in de koker voor de loting van het kwalificatietoernooi van de Australian Open, waar hij het met zijn ranking makkelijk gered heeft.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 12:19:43 #45
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55791490
Rosol speelde vorig jaar in het hoofdschema van Auckland, via de kwalificaties.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 6 januari 2008 @ 11:18:01 #46
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55818785
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 12:19 schreef XL het volgende:
Rosol speelde vorig jaar in het hoofdschema van Auckland, via de kwalificaties.
Rosol wint 6-2. 7-6
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 11 januari 2008 @ 07:29:52 #47
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_55942685
Tweede quali-ronde AO gewonnen....
Nu tegen Troicki!


Kom op Matwe!

Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 14 januari 2008 @ 19:36:40 #48
82726 The_BoezelaaR
Chronisch vliefd
pi_56030800
En hij was zo dichtbij een wedstrijd tegen Nadal in het mooiste stadion waar Matwe ooit gespeeld zou hebben
I don't trust books. They're all facts and no heart
Online poker is more addicting than snorting cocaine off Jessica Alba’s tits
Sam Querrey en John Isner, culthelden in wording!
pi_56762610
In Marseille afgelopen week lukte hem het net niet om zich te kwalificeren. Wellicht morgen wel voor Rotterdam.

In de eerste ronde wacht Luzzi.
pi_56771859
gaat nu beginnen
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_56772152
meteen 2-0 voor
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_56772327
En een dubbele break, dus zelfs 3-0
pi_56772432
OMG, nu zelfs met 5-0 voor
pi_56772482
En met een bagle langs Luzzi in de eerste set zelfs
pi_56773174
Matwé wint knap met 6-0, 6-4
pi_56773316
heel erg knap idd
Op de Aussie Open versloeg hij hem ook al
3/2008 ATP Australian Open (AUS) Hard Matwe Middelkoop Federico Luzzi 6-3 7-6(1) q-Second
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_57262843
De nieuwe tour in Afrika is niet goed begonnen, gelijk eruit in Ivoorkust. Komende week weer een future in Ivoorkust!
pi_57447604
En de tweede future in Ivoorkust wint hij wel.
pi_57449817
Al blijft dit toch prutswerk vergeleken bij wat Martin doet...
  dinsdag 18 maart 2008 @ 18:08:04 #60
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_57457637
quote:
Op dinsdag 18 maart 2008 11:41 schreef NY_Giant het volgende:
Al blijft dit toch prutswerk vergeleken bij wat Martin doet...
Uiteraard!
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 21 maart 2008 @ 07:10:13 #61
66825 Reya
Fier Wallon
pi_57514356
Het gaat goed met Middelkoop. Na vorige week al een future in Ivoorkust te hebben gewonnen, staat hij nu in de kwartfinale van de challenger van Sarajevo, waar hij speelt tegen de Fransman Gary Lugassy.
pi_57535546
quote:
Middelkoop klaar in Sarajevo

SARAJEVO - Tennisser Matwé Middelkoop heeft het vrijdag in de kwartfinales van het Challengertoernooi in Sarajevo niet gered. Hij verloor in twee sets van de als zesde geplaatste Fransman Gary Lugassy: 7-5 6-4.
  maandag 14 april 2008 @ 07:56:37 #63
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58036577
The Lion King speelt vanavond tegen King Martin! Spannend!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  maandag 14 april 2008 @ 08:12:46 #64
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_58036673
Denken jullie dat ie er in zal slagen om een game te pakken?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  maandag 14 april 2008 @ 08:26:27 #65
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_58036769
quote:
Op maandag 14 april 2008 08:12 schreef I.R.Baboon het volgende:
Denken jullie dat ie er in zal slagen om een game te pakken?
Misschien een punt als Martin besluit de dubbele fout uit te spelen.

Er gaan geruchten dat Martin zonder racket gaat spelen, dan kon Matwe wel eens in de buurt komen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_59412334
Deze week toch in actie bij het Ordina Open als lucky loser.
pi_59993590
En hij verslaat bij de Siemens Open gewoon Robin Haase in 3 sets.
pi_60005858
Ik vind het wel jammer dat hij van Haase heeft gewonnen, ik had liever Haase door gehad, ik stond wel raar te kijken hoe goed Middelkoop speelde, het leek wel een top 100 speler!.
  woensdag 9 juli 2008 @ 21:41:36 #69
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_60006152
Volgens mij is het echt een zakkenwasser, maar toch heeft het wel wat hoor... het verhaal van The Lion King!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_61560418
* Kick

Middelkoop wint van Llodra 6-7, 6-3, 7-6

[ Bericht 23% gewijzigd door VegaKip op 11-09-2008 21:14:19 ]
pi_61560526
hahaha wat een held :d
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_61562421
quote:
Matwe Middelkoop heeft zich op een knappe manier in de kijker gespeeld voor het Davis Cup duel met Zuid-Korea. De 24-jarige Middelkoop boekte in de 2e ronde van de 150,000 dollar challenger van Orleans(Fra) een uitstekende overwinning op Michael Llodra(Fra, 36)(1). Hij wist de linkshandige servicevolley speler in een spanend duel op de snelle indoorbaan met 6-7 6-3 7-6 naar huis te sturen. Nog niet eerder slaagde onze landgenoot er in een speler met een dergelijke ranking te verslaan.
Ook in de volgende ronde komt Middelkoop mogelijk uit tegen een top-100 speler. Nicolas Mahut(Fra, 84)(5) wordt de volgende tegenstander van Middelkoop wanneer hij in de 2e ronde weet te winnen van Stephane Bohli(Zwi, 133). Deze partij wordt later vanavond gespeeld.
Een zeer mooie overwinning van Middelkoop.
pi_61562560
Toch mooi, indoor is Llodra echt een fantastische speler. Motivatie is natuurlijk wat minder aanwezig, maar toch..kijken wat hij tegen de vergeljikbare Mahut kan.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_61587702
Helaas het Matwe geen goed vervolg kunnen geven na de overwinning op Lodra.
quote:
Matwe Middelkoop heeft niet voor de tweede keer op rij een publiekslieveling uit kunnen schakelen bij de challenger in Orleans(Fra). Na zijn uitstekende overwinning van gisteren op Michael Llodra(Fra, 36)(1) bleek in de kwartfinale Nicolas Mahut(Fra, 86)(5) te sterk. De als 5e geplaatste Mahut trok de partij met 6-7 3-6 naar zich toe.
"In de 1e set kwam ik twee keer op 15-40 voor in de servicegames van Mahut en kreeg goede kansen, maar ik kon de break niet maken. In de 2e set stond ik op 2-3 met 40-0 voor en werd in die game toch nog gebroken. Het was een goede ervaring en ik heb veel geleerd. Ik heb laten zien dat ik met het top-100 niveau mee kan," aldus Middelkoop.
Middelkoop reist met veel zelfvertrouwen en 21 punten voor de wereldranglijst af naar Apeldoorn, waar hij als reserve is geselecteerd voor het Davis Cup duel met Zuid-Korea.
pi_62060426
quote:
Middelkoop stunt opnieuw
Voor de tweede keer in korte tijd is Matwe Middelkoop er in geslaagd een hoog genoteerde speler te verslaan. Waar hij eerder de baas was over Michael Llodra(Fra, 34) moest vandaag Oscar Hernandez(Spa, 78)(1) eraan geloven bij de challenger in Tarragona(Spa). In de 2e ronde wist Middelkoop met 2-6 7-6 7-6 te winnen van de thuisspelende Hernandez.

Makkelijk ging het vandaag niet voor de 25-jarige Nederlander. Nadat Middelkoop de 1e set met 2-6 verloor keek hij in de 2e set al snel tegen een break aan. Niet veel later mocht Hernandez gaan serveren voor de wedstrijd op 4-5. Op dat moment kon onze landgenoot een break plaatsen waarna hij er even later met de winst in de tiebreak vandoor ging.
Ook in de 3e set kwam de Spanjaard op een break voorsprong, maar opnieuw knokte Middelkoop zich terug. Waarna hij de beslissende tiebreak met 7-4 in zijn voordeel wist te beslissen.
"Ik heb alleen maar gevochten, gerend en ik ben er voor gegaan. Ik laat nu zien dat ik de grote jongens op gravel en hardcourt kan pakken. Dit is erg goed voor het vertrouwen!", aldus een uitzinnige Middelkoop.

In de kwartfinale speelt Middelkoop tegen de winnaar uit het duel tussen Ruben Ramirez Hidalgo(Spa, 132)(6) en Miguel-Angel Lopez-Jaen(Spa, 191).


[ Bericht 51% gewijzigd door VegaKip op 01-10-2008 21:02:38 ]
pi_62060537
Matwe
  woensdag 1 oktober 2008 @ 21:11:35 #77
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_62061159
Gaat de Lion King dit jaar ook de jungle weer in om die puntjes te verdedigen?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_62061527
quote:
Op woensdag 1 oktober 2008 21:11 schreef XL het volgende:
Gaat de Lion King dit jaar ook de jungle weer in om die puntjes te verdedigen?
Dat lijkt me niet. Die zal wel in het Challenger-circuit blijven spelen.
pi_62061683
Chriz2k neemt zijn plek wel over daar..
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_62064443
Mooie overwinning, lijkt nu toch meer vaster te zijn als hij van deze jongens wint, enkele weken terug van Lodra! perfect.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 13:13:18 #81
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_62200083
Hoe ver is hij uiteindelijk gekomen?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_62203364
kwartfinale.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_62410032
Matwe in de kwartfinale van de Challenger in het Deense Kolding. Hij versloeg vandaag in de tweede ronde de als tweede geplaatste Kevin Anderson met 6-4, 6-4.

Alweer een zeer knappe overwinning van Matwe na zijn scalpen op Llodra en Hernandez.
pi_64908434
Even een flinke kick.

Matwé doet deze week mee aan het kwalificatietoernooi voor het ATP-toernooi van Auckland en hij doet het daar tot nu toe uitstekend. Zo won hij in de eerste kwalificatieronde met 7-6(6) 7-6(5) van Nathan Thompson(VS, 357). In de tweede ronde veegde hij Diego Junqueira(Arg, 77)(6) met 6-1, 6-1 van de baan.

In de laatste kwalificatieronde speelt hij tegen Bobby Reynolds. Hopen dat hij wint. Zou leuk zijn
pi_64934568
Zo te zien staat hij ook nu weer prima te ballen maar heeft hij nogal wat pech. Stats zijn prima, maar Reynolds benut zijn enige BP en Middelkoop deed dat niet.4-6 eerste set.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_64935641
Tweede set kansloos: 2-6. Gewoon jammer dat je na zo'n goede run net niet in het hoofdtoernooi kan komen. Als ik nu zie wie er op de baan ernaast staan: Hernandez en Ebelthite(?)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_66062418
Matwé wint in de eerste ronde van de kwalificaties van het ATP-toernooi van Marseille met 7-5, 6-2 van de Fransman Julien Jeanpierre. Hele sterke wedstrijd van Matwé aangezien hij maar 8 punten tegen kreeg op zijn eigen service in de hele wedstrijd.
pi_66062450
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:28 schreef TheArt het volgende:
Matwé wint in de eerste ronde van de kwalificaties van het ATP-toernooi van Marseille met 7-5, 6-2 van de Fransman Julien Jeanpierre. Hele sterke wedstrijd van Matwé aangezien hij maar 8 punten tegen kreeg op zijn eigen service in de hele wedstrijd.
Erg sterke cijfers idd.... hopelijk houdt ie dit vast!
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_66062537
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 19:29 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Erg sterke cijfers idd.... hopelijk houdt ie dit vast!
Nadeel is dat hij bij Jesse zit in het deel van het schema. Dus één van de twee gaat het hoofdtoernooi al zeker niet halen.
pi_66088398
Matwé boekt een zwaarbevochten zege op Sebastien De Chaunac: 6-4, 6-7(6), 6-3. Hij kon het in de tweede set op 5-4 al uitserveren, maar het werd een derde set.

Voor een plaats in het hoofdtoernooi tegen de Pool Janowicz, de killer van Huta Galung.
pi_66088470
Zeer nette zege, mentale veerkracht getoond in de 3e set
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_66092491
Kut ik dacht dat hij al in de MD zat joh
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_66117731
Matwé heeft het helaas niet gered. Janowicz slaat ook de tweede Nederlander op rij naar huis: 4-6, 2-6. Die Pool won zo makkelijk zijn eigen servicegames, echt niet normaal.

Het is nu hopen op een LL-plek. Er is er sowieso al één te vergeven.
pi_66121021
Balen dat Matwe zich niet heeft weten te plaatsen. Die Janowicz verslaat 2 nederlanders eruit
Dat is wel balen. Toch jammer dat we 3 jongens hadden om zich te kwaliceren en alle 3 eruit liggen. Hopelijk doen Ewijk en Rus het beter. Misa gelukkig al wel geplaatst.
pi_66121192
Levert dit hem nu wel punten op voor de wereldranglijst?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_66121505
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:21 schreef TheVulture het volgende:
Levert dit hem nu wel punten op voor de wereldranglijst?
Ja, elke ronde (ook in de kwalificaties) levert punten op.
pi_66121624
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:29 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ja, elke ronde (ook in de kwalificaties) levert punten op.
Is het toch niet helemaal voor niks geweest... ik gok dat zo'n kwali-rondje in een ATP misschien wel net zoveel oplevert als twee of 3 potjes in een challenger of niet?
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_66122227
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:32 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Is het toch niet helemaal voor niks geweest... ik gok dat zo'n kwali-rondje in een ATP misschien wel net zoveel oplevert als twee of 3 potjes in een challenger of niet?
Voor de mannen kan ik het overzichtje niet meer zo snel vinden. Ze hebben sinds dit jaar de puntendeling namelijk veranderd. Er zijn bij elk toernooi (ook de kleinere toernooien) meer punten te verdienen. Bij de grotere toernooien echter verhoudingsgewijs meer.

Voor de vrouwen kan je het hier zien. Arantxa en Chayenne krijgen er dus bijv. 10 punten bij aangezien ze de derde ronde kwalificaties hebben bereikt.
pi_66122677
quote:
Op maandag 16 februari 2009 15:47 schreef TheArt het volgende:

[..]

Voor de mannen kan ik het overzichtje niet meer zo snel vinden. Ze hebben sinds dit jaar de puntendeling namelijk veranderd. Er zijn bij elk toernooi (ook de kleinere toernooien) meer punten te verdienen. Bij de grotere toernooien echter verhoudingsgewijs meer.

Voor de vrouwen kan je het hier zien. Arantxa en Chayenne krijgen er dus bijv. 10 punten bij aangezien ze de derde ronde kwalificaties hebben bereikt.
Thanks voor de link en de uitleg
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_66126298
Helaas geen LL. Bastl en De Voest zijn de LL's.
pi_67354186
Haha, Matwé hoefde er vandaag niet echt voor te werken

In de eerste ronde in Barletta gaf Pless bij een 1-0 en tevens break voorsprong voor Matwé op In de kwalificaties versloeg Matwé trouwens ook al Sergio Roitman (nummer 101 van de wereld).

Ook Nick van der Meer trouwens door na een 6-3, 6-3-winst tegen Sidorenko. Nick staat trouwens veel te laag op de wereldranglijst voor zijn kwaliteiten.
pi_67357692
Middelkoop . Aardige gozer .
pi_67431411
Hij heeft vandaag in de 2e ronde helaas verloren van Schukin met 5-7 6-3 7-5.
Turn the world into your dance floor.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')