Als er geen sneeuw gaat vallen wordt het wel lastig jah , maar je kan ook een poederblusding , zo'n rooie gebruiken , dat is net sneeuwquote:Op maandag 3 december 2007 23:08 schreef snoezelkok het volgende:
sneeuw zou leuk zijn maar wel lastig (tenminste vind ik)
ik heb wel foto's van sneeuw van een paar weken geleden in Oostenrijk, maar heb toch andere foto's die mooier zijnquote:Op maandag 3 december 2007 23:08 schreef snoezelkok het volgende:
sneeuw zou leuk zijn maar wel lastig (tenminste vind ik)
vriest het in NL ook 9 graden met een laag van 30 cm sneeuw?quote:
Prachtige rode luchten vanochtend anders. En voordeel van december is dat je niet zo idioot vroeg ophoeft voor zonsopkomsten.quote:Op maandag 3 december 2007 22:14 schreef Ynske het volgende:
tis koud buiten
landschappen... ben benieuwd wat eruit komt deze maand
ik wil wel, maar lig gevloerd met hoestbuien, verstopte kop, lopende ogen te wachten tot ik me naar t werk moet slepenquote:Op dinsdag 4 december 2007 09:46 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Prachtige rode luchten vanochtend anders.
half 1 vroeg genoeg?quote:En voordeel van december is dat je niet zo idioot vroeg ophoeft voor zonsopkomsten.
Gaat nu iedereen zich op de HDR richten? Maak er dan een HDR maand van ipv een landschappenmaandquote:@k_man: eensch voor wat betreft de standaard photomatix-output, maar er bestaat ook goede HDR. Die is dan vaak weer zo subtiel dat je niet in 1 oogopslag ziet dat het HDR is. Ik wil overigens niet beweren dat ik die techniek beheers
9 graden en 30 cm sneeuw is lekkerquote:Op dinsdag 4 december 2007 08:53 schreef umberrella het volgende:
[..]
vriest het in NL ook 9 graden met een laag van 30 cm sneeuw?
mijn definitie van kou is compleet verschoven
als ik nu nog een vrij had vanmiddag... dan kon ik eens op pad gaan voor de wedstrijd...helaas heb ik misschien maar 1uurtje tijd voor t donker word :S
read againquote:
ook dat vind ik geen probleemquote:Op dinsdag 4 december 2007 10:48 schreef umberrella het volgende:
[..]
read againhet VRIEST 9 graden.
dat is toch minder...
Ik zou hem mooier vinden zonder die streepquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:44 schreef ruud_fr het volgende:
hoezodat vliegtuig vloog er toch op dat moment?
heb 'm trouwens al ingestuurd
klopt, maar de realiteit verandert constant, een foto niet en dus is de foto geen realiteit en daarom moet je die streep wegshoppen opdat je kansen op winnen vergroot word.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:44 schreef ruud_fr het volgende:
hoezodat vliegtuig vloog er toch op dat moment?
heb 'm trouwens al ingestuurd
Serieus: dat iets in een foto wel of niet moet laten staan is niet de issue denk ik. Voor een nieuwsreporter wel, maar voor een mooie plaatjes wedstrijd als op dit forum denk ik dat realiteit ondergeschikt moet zijn aan kunstzinnig.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:36 schreef ruud_fr het volgende:
ok, dan zal ik mij daar eens over buigen
Voor mensen in gevangenissen maken we graag een uitzondering hoor.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:08 schreef An24 het volgende:
Volgens mij kom ik deze maand nog maar weinig buiten....dat wordt een archiefje
"landschap vanuit de bajes"quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:08 schreef An24 het volgende:
Hij is erg fijn kamermans!quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:59 schreef Kamermans het volgende:
ik heb nog een landschapje gevonden
[ afbeelding ]
alleen jammer dat er zo veel troep op tafel ligt
quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:13 schreef Tha_Erik het volgende:
Telt een zee/strandfoto ook als landschap?
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:53 schreef Shark.Bait het volgende:
oja, buiten gebaande paden denken (out of the box voor de engelstaligen onder ons) is dus in portret stand een stuk zee vastleggen
echt niet?quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:52 schreef Xilantof het volgende:
Wees creatief met 't onderwerp
Wij keuren echt niet snel foto's af.
Je foto "telt" dus gewoon hoor Erik!
Ik heb volgens mij, met betrekking tot de laatste wedstrijd e.e.a. duidelijk uitgelegd. Wellicht dat het niet binnen de verwachtingen viel. Helaas. Maar ik zou het niet "creatieve inbinding" willen noemen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:18 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
echt niet?
@Tha_Erik: Die laatste is heerlijk minimalistisch
ik hapquote:Op dinsdag 4 december 2007 22:31 schreef Tha_Erik het volgende:
Hé modje () even een vraagje (geen idee of het al eerder gevraagd is), maar staat het insturen en stemmen voor de onderwerpen van volgens jaar al in de planning?
Xil, je was volkomen duidelijk en binnen de verwachtingen. Ik verwijt je dan ook niets.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:22 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb volgens mij, met betrekking tot de laatste wedstrijd e.e.a. duidelijk uitgelegd. Wellicht dat het niet binnen de verwachtingen viel. Helaas.
Hoe wou je het expliciet verbieden van alternatieve interpretaties dan noemen?quote:Maar ik zou het niet "creatieve inbinding" willen noemen.
Ik ook, zo tegennatuurlijk!!quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:31 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik vind die HDR foto's vaak ontstellend lelijk. Dus het zal mij benieuwen.
Je moet! Landschap is jou ding (bij gebrek aan betere woordkeuzequote:Op woensdag 5 december 2007 14:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ook, zo tegennatuurlijk!!
Ik heb gewoon een hele wedstrijd gemist!!! Nog even terug gaan zoeken.
Ik denk wel dat ik deze maand weer probeer mee te doen.
Is het landschap bij jullie daar nu veel kaler? Of valt dat wel mee?quote:Op woensdag 5 december 2007 14:19 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ik ook, zo tegennatuurlijk!!
Ik heb gewoon een hele wedstrijd gemist!!! Nog even terug gaan zoeken.
Ik denk wel dat ik deze maand weer probeer mee te doen.
Die is leuk! Creatief.quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:13 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind 'm wel tof!quote:Op dinsdag 4 december 2007 20:59 schreef Kamermans het volgende:
ik heb nog een landschapje gevonden
[ afbeelding ]
alleen jammer dat er zo veel troep op tafel ligt
Nice!!!quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:13 schreef Tha_Erik het volgende:
[ afbeelding ]
Zalig!quote:Op woensdag 5 december 2007 10:15 schreef umberrella het volgende:
Ik heb gisteren een poging gedaan... meteen toen k thuis was pakte ik mn camera spullen, trek een extra trui aan... pak nog even wat post en dapper ging ik de straat op. nog even snel langs het postkantoor om post zegels te kopen.
Ik loop het postkantoor uit en t is alweer begonnen met sneeuwen... nog niet zo hard, dus ik geef nog niet op. na heuveltje op en aan de andere kant weer af kwam ikbij het meertje waar ik aan de slag wou gaan, maar inmidels sneeuwde het zo hard, dat ik geen 15 meter voor me meer zag...
goed... terug de heuvel op daar waren kindjes aan t sleeen want de heuvel is vrij steil. Ze kwamen vragen of ik mee ging doen, dus eindigde ik in een midagje sleeen met finse kindjes. en toen het donker werd heb ik pannenkoeken voor ze staan bakken...
landschapfoto's ben ik nog niet toe gekomen...
ok, thanksquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Serieus: dat iets in een foto wel of niet moet laten staan is niet de issue denk ik. Voor een nieuwsreporter wel, maar voor een mooie plaatjes wedstrijd als op dit forum denk ik dat realiteit ondergeschikt moet zijn aan kunstzinnig.
Er zijn er genoeg die dit niet zullen ambieren, maar daar zeg ik tegen: de kleurruimte van de realiteit is veel groter dan die van het menselijk oog. De kleurruimte van je oog is veel groter dan die van je camera. De kleurruimte van je camera is veel groter dan die van je grafische kaart. En de kleurruimte van je grafische kaart is groter dan die van je monitor. Zo ook met exposure values. En dan heb ik het nog niet gehad over de vervorming van het glaswerk van je camera, of dat de wereld beweegt en de foto niet.
Wil niet zeggen dat je per se die contrail moet weghalen, maar je verschuilen achter realisme is niet terecht.
En als je echt wil winnen weghalen en nog een keer opsturen.
er staan hele mooie op je sitequote:Op dinsdag 4 december 2007 18:08 schreef An24 het volgende:
Het ging mij meer om jou eens goed naar je eigen foto's te laten kijken .quote:Op zaterdag 8 december 2007 08:36 schreef Sugar het volgende:
Ik vind nummer 2 het mooist, ook het meest bijzonder. En nummer 1 vind ik het mooist qua compositie en kleuren.
Nu jij, flauwerik.
Maar , maar maar , dat is alleen mijn mening hoor , misschien wordt de rest hier wel gillend enthousiast en dan verpruts ik je kans op een overwinningquote:Op zaterdag 8 december 2007 08:52 schreef Sugar het volgende:
Hmmm, dan ga ik liever voor iets heel anders. Want ik vind van die laatste de lucht te uitgebeten eigenlijk. En het is gewoon niet echt een foto voor mij, beetje tuttig beeld met die wilg boom die een treurwilg nadoet.
Arrghhhhhhhhhhhhhhiefjesquote:Op zaterdag 8 december 2007 08:56 schreef Sugar het volgende:
Ja, want jij vindt 2 gewoon niks omdat het een "aaaaaaaarghiefje" móet zijn.
Het was aan één kant vloed aan het wordenquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:07 schreef Tha_Erik het volgende:
Het oppervlakte van het water loopt naar rechts af, en als dat echt zo zou zijn, dan zou dat strandje onder water moeten staan.
Volgens mij mag jij insturen wat je maar wil, zolang je zelf maar het idee landschap erbij hebt. Uit de stemming blijkt wel hoe jouw interpretatie van "landschap" gewaardeerd wordt.quote:Op zaterdag 8 december 2007 11:11 schreef ableton het volgende:
Hoe definieer je een landschap?
Voor mij is dit dan ook een landschap.
[ afbeelding ]
Tis geen foto maar kan er ook wel een gefotografeerde versie van insturen.
Ik heb laatst een schoolopdracht gehad over landschappen gehad (doe kunstacademie),
en mij serie foto's van deze "landschappen" werd aangenomen als landschap.
Is landschap niet alleen een beeldvorm doet denken aan een panoramische wijdte?
Dus hoe zit dat hier?
heel erg mooiquote:Op woensdag 5 december 2007 21:06 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ok, thanks![]()
dan wordt dit 'm:
[ afbeelding ]
Preciesquote:Op zaterdag 8 december 2007 11:15 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Volgens mij mag jij insturen wat je maar wil, zolang je zelf maar het idee landschap erbij hebt. Uit de stemming blijkt wel hoe jouw interpretatie van "landschap" gewaardeerd wordt.
Hoef geen discussie hoorquote:Op zaterdag 8 december 2007 14:57 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Precies![]()
Exact mijn idee
Maar volgens mij wil Ableton discussie krijgen over wat "landschap" is.
Ik heb trouwens al een zeer originele interpretatie binnen gekregen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |